Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhutte miehen eksästä

Vierailija
23.12.2013 |

Haukutteko surutta miehelle vai käsittelettekö aihetta sivistyneen neutraalisti? Miehen ex on typerä ja lapsellinen suttura, täyttä wt:tä. Vaikea on ajoittain jos juttu menneeseen kääntyy olla huomauttelematta. Mies itse ei hauku, ei kyllä kehukaan. Minun eksääni mies kommentoi, jos kommentoi sivistyneesti. Ei se minunkaan mikään pyhimys ollut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en puhu. Hoitakoot asiansa keskenään. Jos kommentoin niin todella neutraalisti.

Kyseessä 4 lapsen lähihoitaja yh, joista 3 eri miehelle. :) ja vuoden ikäerolla tietty.

Vierailija
2/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyseisen ihmisen tekemiset ei nyt minulle kuulu. En ole tuntenut häntä aikaisemmin enkä halua tutustua. 

Mies kyllä sanoo, että luultavasti jossain toisissa olosuhteissa meistä olisi voinut tulla ystäviä. Että kai se ihan fiksu ihminen on, katselihan tuo nyksäkin sitä toistakymmentä vuotta. Ja toisinpäin.

Jos taas miehen ja hänen eksän konflikteihin tarvitaan näkökulmaa niin yritän muistaa että kolikolla on kaksi puolta. 

Se, että ihana mieheni on joskus rakastanut toista on tavallaan minulta pois, mutta toisaalta pitää vaan niellä se totuus että aina elämä ei mene niinkuin suunnittelee. Olisihan se ollut hienoa, jos silloin vuosikymmeniä sitten olisi tavattu ja todettu että tuossa se nyt on.

Mutta tavattiin nyt, molemmat eronneina ja satutettuina - löydettiin toisemme ja siihen pakettiin kuuluu myös menneisyys. Ja tuskinpa tuo niin hyvä mies olisi, jos olisi jonkun toivottoman tapauksen kanssa minua edeltävän aikansa kuluttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 10:31"]

Haukutteko surutta miehelle vai käsittelettekö aihetta sivistyneen neutraalisti? Miehen ex on typerä ja lapsellinen suttura, täyttä wt:tä. Vaikea on ajoittain jos juttu menneeseen kääntyy olla huomauttelematta. Mies itse ei hauku, ei kyllä kehukaan. Minun eksääni mies kommentoi, jos kommentoi sivistyneesti. Ei se minunkaan mikään pyhimys ollut.

[/quote]

Yök miten rumaa tekstiä!

Vierailija
4/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, mitä hän on viime aikoina kirjoitellut? Ex nimittäin kirjoittaa vielä kymmenenkin vuoden päästä miehelleni meilejä, jotka alkavat sanalla kulta :D

Olen kyllä miettinyt, että exällä on jokin psyykkinen ongelma. Repi kuulemma aikoinaan hiustuppoja vihoissaan mieheni päästä.

Vierailija
5/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraksi minä sitä puhuttelen ja jos jotain siitä puhutaan niin negatiiviseen sävyyn puhun. Poltin saunan kiukaassakin sen kuvan. Mies suuttui, ihmettelen vaan et miksi??

Vierailija
6/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kommentoida miehen exää tai puhua hänestä? Hän on minulle ventovieras, joten en kommentoi mitenkään. Mies sen sijaan tilanteesta riippuen sanoo joskus jotain, yleensä neutraalia omasta exästään, minun exääni ei hän kommentoi kun ei tunne.

Vierailija
7/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 10:41"]

Jaa. Kyseisen ihmisen tekemiset ei nyt minulle kuulu. En ole tuntenut häntä aikaisemmin enkä halua tutustua. 

Mies kyllä sanoo, että luultavasti jossain toisissa olosuhteissa meistä olisi voinut tulla ystäviä. Että kai se ihan fiksu ihminen on, katselihan tuo nyksäkin sitä toistakymmentä vuotta. Ja toisinpäin.

Jos taas miehen ja hänen eksän konflikteihin tarvitaan näkökulmaa niin yritän muistaa että kolikolla on kaksi puolta. 

Se, että ihana mieheni on joskus rakastanut toista on tavallaan minulta pois, mutta toisaalta pitää vaan niellä se totuus että aina elämä ei mene niinkuin suunnittelee. Olisihan se ollut hienoa, jos silloin vuosikymmeniä sitten olisi tavattu ja todettu että tuossa se nyt on.

Mutta tavattiin nyt, molemmat eronneina ja satutettuina - löydettiin toisemme ja siihen pakettiin kuuluu myös menneisyys. Ja tuskinpa tuo niin hyvä mies olisi, jos olisi jonkun toivottoman tapauksen kanssa minua edeltävän aikansa kuluttanut.

[/quote]

Harvinaisen viisas kirjoitus av-palstalle :)

Vierailija
8/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun etunimellä tai miehen lasten äitinä. Ihan tavallisesti, ehkä jopa arvostavasti, En ikinä mitenkään loukkaavasti varsinkaan miehen kuulleen. Siskolleni saadan joskus huokailla.

Ei oel mitään syytä haukkua eikä varsinkaan mustamaalata, oli kuitenkin mieheni kanssa yhdessä tai naimisissa 17 vuotta. Tärkeä ihminen elämässä, vaikka mies ei häntä enää rakastakaan.

Vierailija
9/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeesti huvittaa, kun noissa eronneissa miehissä on niin paljon vikaa ja sit se ex on kamala. Totuus vaan yleensä valkenee jossain vaiheessa. Näin sivusta seuranneena totean.

Vierailija
10/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka puhuu muista ihmisistä myönteiseen sävyyn on yleensä tutustumisen arvoinen itsekin. Sama pätee teihin, jonkun nyksiin nyt, mutta toisen eksiin itsekin. Haukkuvat ihmiset ovat rumia sisältä. Tällä elämänkokemuksella en enää ottaisi miestä, joka puhuu eksistään negatiiviseen sävyyn. Enkä kyllä miehenä naistakaan.

Vierailija
11/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti negatiivisesti. Mieheni exällä on henkisiä ongelmia ja hän oli aivan mahdoton. Kun aloimme seurustella mieheni kanssa, hän yritti puoli vuotta saada miestä takaisin. Kun ei onnistunut, hän alkoi vähitellen myrkyttää miehen kaveripiiriä valheilla, joten osa näistä kavereista ei enää pitänyt yhteyttä mieheeni. Eivätkä kaverit halunneet tutustua minuunkaan. :) Yhden kaverin onnistuin miehen kaverin tyttöystävästä saamaan vuodeksi, kunnes ex aloitti hänellekin merilaulunsa. Eikä tuokaan "kaveri" enää pitänyt yhteyttä tuon jälkeen. Lähettelihän tuo miehen äidillekin viestejä facebookissa, kuinka mies harrastaa nykyisin seksiä jonkin lumpun kanssa heidän kodissaan. Kuulostaa kamalalta wt-draamalta, mutta kaikki olemme akateemisia ja muuten fiksuja ihmisiä. Exällä vain on jotain omia ongelmiaan. Mieheni ja hänen seurustelun aikana oli usein hyökännyt mieheni kimppuun.

Onneksi omat tosiystävät pysyivät aina rinnalla ja noin ihanan miehen takia kannatti kestää exän kohtaukset. :) Kaikesta huolimatta pyrin puhumaan neutraalisti miehen exästä esimerkiksi anopille, mutta miehelleni ja omille ystävilleni en voi peitellä todellisia tunteitani. Olemme kyllä olleet mieheni kanssa jo niin pitkään yhdessä, että harvoinpa enää existä puhumme.

Vierailija
12/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa vielä lapsukaiselta. Jos kuviossa ei ole miehen ja exän yhteisiä lapsia, miksi ylipäätään puhutta siitä exästä laisinkaan? Kuullostaa äärimustasukkaiselta toiminnalta AP:n osalta.

Vierailija
13/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin asiallisesti ja kohteliaasti. ei minulla ole mitään mieheni exää vastaan, hyvänen aika.

Vierailija
14/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon moneen kertaan ihmetellyt miten mies on jaksanut olla sellaisen kontrolloivan kyylän kanssa joka luki tekstarit, meilit, halus kieltää mieheltä kaverit ja omat menot.

Vierailija
15/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraen puhun valaasta. Hän on lihonut hillittömästi.

Vierailija
16/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:47"]

Oon moneen kertaan ihmetellyt miten mies on jaksanut olla sellaisen kontrolloivan kyylän kanssa joka luki tekstarit, meilit, halus kieltää mieheltä kaverit ja omat menot.

[/quote]

Otit sitten miehen, joka puhuu pahaa exästään? Mitähän mahtaa puhua sinusta sitten kun te eroatte...? Muista myös, että olet kuullut tarinasta vain toisen osapuolen version ;)

Vierailija
17/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään hauku. Itsehän on aikoinaan hänet valinnut. Jos haukkuisi, jättäisin sellaisen moukan. Kukaan ei yksin ajaudu eroon, siihen tarvitaan kaksi. Itse en edes voisi puhua exästäni muuta kuin todella hyvää, koska hän on hieno mies ja maailman paras isä.

Vierailija
18/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 13:47"]

[/quote]

Otit sitten miehen, joka puhuu pahaa exästään? Mitähän mahtaa puhua sinusta sitten kun te eroatte...? Muista myös, että olet kuullut tarinasta vain toisen osapuolen version ;)

[/quote]

No en mä koe tuota "pahan puhumiseksi" exästä, mies on kertonut että tällainen tapaus oli. Ja suhtautui itse exäänsä neutraalisti kunnes exä aloitti valehtelun miehen äidille ja kavereille - ja olen kuullut asiasta muutenkin, en vain mieheltä ja hänen kavereilta.

Ja kai kaikki jonkunverran "puhuu pahaakin", jos ei mitään negatiivista olis ollut niin ei kai se exä olisikaan?

Ja huvittaa toi kommentti "mitä mahtaa puhua sinusta KUN eroatte".

Vierailija
19/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan puhunut miehen eksästä sanallakaan.

Vierailija
20/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole exää.