Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sua v.....tuttaa eniten tässä koronassa?

Vierailija
19.10.2020 |

Mua se, että ei voi matkustaa! Lentää johonkin kauas.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kiuru

Vierailija
62/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytys makeista ja koronavilkuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka talous romahtaa ja paljonko on duunia Suomessa jäljellä ja kannattaako se kun työn verotus on liian korkeaa

Vierailija
64/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesu ei auta.

Turvaväli ei auta.

Yleisörajoitukset ei auta.

Eristykset ei auta.

Maskit ei auta.

Einstein määritteli hulluuden siten, että toistaa samaa toimintamallia yhä uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri lopputulosta.

Mitä jos vain eläisimme tämän viruksen kanssa kuten elimme kaikkien muidenkin tautien kanssa viime maaliskuuhun asti?

Vierailija
65/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani riskiryhmään kuuluvina eivät tule enää meillä käymään emmekä me heillä, ei matkustella samalla lailla. Sosiaalinen kanssakäyminen on jäissä eikä läheskään samalla lailla kuin vuosi sitten. On kyllä tylsä tilanne.

Eivätkö vanhempasi voisi hankkia ffp3-tason hengityssuojaimia ja te sitten IIR-tason kirurgisia kasvomaskeja tapaamisianne varten? Meidän taloyhtiössä on menossa ilmanvaihtoventtiilien huolto ja odottelen juuri huoltomiehiä saapuvaksi. He ovat asunnossani noin 4 tuntia. Heillä on maskit ja mulla on ffp3-tason ulosvirtausventtiilillä varustettu hengityssuojain sekä silmiä suojaamaan suojalasit. Olen astmaatikko ja pystyn ihan hyvin hengittämään tämän hengityssuojaimen kanssa.

Vierailija
66/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ärsytä mikään. Olen sopeutunut mielestäni hyvin suosituksiin ja rajoituksiin eivätkä ne juurikaan rasita tai vaikeuta elämääni. Suurin kysymysmerkki on, että pääseekö talvella hammashoitoon.

Vierailija
67/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei voi matkustaa. Olemme juuri menneet naimisiin mieheni kanssa ja olemme pitkään säästäneet parin kuukauden unelmiemme häämatkaan. Kaikki peruuntui.

Vierailija
68/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei voi matkustaa. Olemme juuri menneet naimisiin mieheni kanssa ja olemme pitkään säästäneet parin kuukauden unelmiemme häämatkaan. Kaikki peruuntui.

No menette vaikka Kouvolaan.

Vierailija
69/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissuja minäkin kaipaan, muutenkin tämä vuosi on tuntunut sellaiselta murmelin päivältä kun jokainen päivä on aikalailla samanlainen kun edellinen. Kaipaan sitä että voisi elää elämäänsä taas huoletta, käydä tapahtumissa jne.

Positiivista tässä on ollut etätyö, pidän siitä tosi paljon.

Vierailija
70/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka niin harvat tajuavat rajoitusten taustalla olevan pitkälti ihan muita intressejä kuin viruksen leviämisen esto (mihin muuten on unohtunut se, että leviämistä ei voi estää, hidastaa vain?). Nyt en puhu Suomen viranomaisista, enkä edes muiden maiden, vaan niiden takana vaikuttavien tahojen ja vielä niiden takana vaikuttavien, miten syvälle menee, harva oikeasti tietää.. No, muutoksia luvassa mm pankkimaailmaan, mielenkiinnolla odotan. Sillä välin, elän kuten tähänkin asti olen elännyt flunssa/ influenssa aikaan, eli en tarkoituksella altista itseäni tai muita mutta en ylireagoi. Hysteerikot, ne ärsyttää, en vain jaksa. Voimia tästä eniten kärsiville!

Vierailija
71/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ihmiset osaa sopeutua eivätkä jaksa/viitsi tsempata, tämä kestää just sen minkä kestää. Kuka itkee mitäkin, kun ei pääse kuntosalille, reissuun tai muuhun turhuuteen. Itse teen  pari kaukoreissua vuodessa, tänä vuona tulee tasan nolla matkaa. Mutta aina voi suunnitella tulevia ja fiilistellä vanhoja reissuja ja nipistää itseään kuinka onnekas sitä loppupeleissä on ollut :)

No voi voi. Oletpa empaattinen tapaus! Minä en ole KOSKAAN tehnyt yhtään kaukoreissua. 30-vuotisen elämäni aikana olen tehnyt tasan kaksi reissua Etelä-Eurooppaan. Elämäni pienet ilot ovat liittyneet harrastuksiin, jotka ovat koronan takia kiinni. Tänä vuonna olisi ollut ensimmäistä kertaa ikinä ollut mahdollisuus tehdä kunnon reissu johonkin, mutta koronan takia jäikin tekemättä. Anteeksi ihan kamalasti, jos itken turhuudesta, mutta minulla ei ole mitään vanhoja reissuja fiilisteltävänä ja voi olla ettei tulevaisuudessakaan matkustella yhtään mihinkään. 

Vierailija
72/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oootteko maksaneet kaiken ennakkoon? Tehän voitte nyt laittaa sen summan isompaan asuntoon! Ei corona minnekään tule katoamaan. Vai onko teillä ennestään 2 suurta asuntoa?

Vierailija
73/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottomuus käydä koulua, yksinhuoltajana kahdelle pienelle lapselle kenellä vuotaa nenä lähes 247. No Lapin lisä, mutta paljon on sairasteltu. Vielä ei koronaa. Työharjoittelut jäiss ja koulu junnaa paikallaan. Rankkaa on. Mitään hoitajia ei lapsille ole kun korona.

Vierailija
74/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se,että parantumatonta syöpää sairastavana ja nuorena sellaisena joutuu kituuttamaan ja varomaan,kun toiset viis veisaa turvaväleistä ynnä muista.Olis kiva käydä vaikka yhdellä lasillisella ihmisten ilmoilla, mutta muut ei välitä miten käyttäytyvät. Tämä on ärsyttävintä.Olla vaan kun pitäisi elää ,ei ole paljon enää jäljellä vuosia.

Järjenkäyttö ja ajattelu omilla aivoilla on salittu. Sinä olrt jo kuolemaantuomittua, mitä pirua sinä sitä tartuntaa pelkäät? Oikeasti, typerältä kuulostat.

Vierailija
75/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäily, sosiaalisten kontaktien väheneminen, talven lomamatkan väliin jääminen, ylipäätään kaikki rajoitustoimet turvaväleineen ja maskeineen, livekeikkojen poisjäänti. Noudatan toki rajoituksia ja suosituksia, mutta olishan se kiva palata jo takas normaalielämään.

Etäilyssä ärsyttää erityisesti se, että ollaan miehen kanssa molemmat kotona ja aletaan käydä toistemme hermoille. Itse teen hiljaisuutta ja keskittymistä vaativaa työtä, kun taas miehellä jatkuvasti palavereja. Kaipa tähän täytyy joku ratkaisu keksiä, kun paluuta normaaliin työssäkäyntiin ei näköjään ole näköpiirissä.

Vierailija
76/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa se, että koronan myötä minun työllistymismahdollisuuteni ovat entistäkin surkeammat. Kaikki on mennyt ihan päin v****a kiitos koronarajoitusten.

Vierailija
77/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteria, lama, ahdistavat salaliittoteoriat.

Alan olla todella masentunut ja ahdistunut näiden seikoilujen vuoksi. Maailmasta on tullut todella pelottava ja painostava paikka.

Vierailija
78/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä se että tämä loppuu joskus.

Vierailija
79/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten koronassa v*tuttaa se, että se oli jo kesällä laantumassa, oli vain muutamaa tapausta päivässä. Kunnes sitten rajat ja matkustelu avattiin ja jotku itsekkäät taliaivot kävi hakemassa sen ruton tänne takaisin etelän matkoillaan. Tuo ajatus saa mut niin raivon valtaan. Ja nyt sitten on baarit ja kaikki kiva kiinni/rajoitettu.

Vierailija
80/114 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteria, lama, ahdistavat salaliittoteoriat.

Alan olla todella masentunut ja ahdistunut näiden seikoilujen vuoksi. Maailmasta on tullut todella pelottava ja painostava paikka.

Samaa ahdistusta täälläkin. Elämänilo alkaa huveta. En löydä sitä enää ruuasta tai kotona puuhastelusta.