Mikä sua v.....tuttaa eniten tässä koronassa?
Mua se, että ei voi matkustaa! Lentää johonkin kauas.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Lässytys makeista ja koronavilkuista.
Olen todellakin kyllästynyt kun minusta ja kaimoista lässytetään
Rajoitukset joiden varjolla tuhotaan ihmisten elämä.
Se kun ei pääse kavereiden kanssa syömään hampurilaisia
Se, että mulla on ollut jo pidemmän aikaa keuhkojen ja sydämen seudulla pelottavia oireita, mutta koska niihin liittyy pitkittynyt yskä niin terveyskeskukseen ei haluta ottaa tutkimuksiin. Samojen oireiden takia on otettu kahdesti koronatesti ja tulehdusarvot katsottu normaaleiksi, mutta aina vaan ohjataan jonnekin pandemiapoliklinikalle, missä ei ole resursseja tai laitteistoa kunnolliseen oireiden tutkimiseen.
Muutenkin olen lukenut esim. siitä Maria Veitolan leikkaukseen pääsyn pitkittämisestä, yms. ja tuntuu kamalalta, että sairaat ihmiset voivat nyt helposti jäädä ilman hoitoa tai liian vähälle hoidolle koska korona. Puhumattakaan niistä, jotka ovat tämän takia joutuneet kuolemaan yksin sairaalassa.
Ärsyttää ihmiset jotka hirveän teatraalisesti käyttävät käsidesiä esim kaupassa niin että varmasti kaikki huomaavat, mutta eivät sitten kuitenkaan pidä turvavälejä tai maskia.
Ärsyttää kun oma maksa on jo siinä kunnossa, että mun täytyy katsella tämä läpi lähes selvin päin.
Sinänsä 90-luvun laman läpikäyneenä lamatunnelma on minulle kodikas. Kun kaikki rommaa ja kaatuu, niin tulee sellainen the good old days-fiilis, ysärilamatunnelma. Sinä aikana elin ne vuodet jolloin kokemukset saadaan ja maailmankuva muodostetaan. Tunne on perverssi, mutta meille ankeus on kodikasta.
Ärsyttää selvittää kuolinpesää ja jännittää, meneek konttorit kohta kiinni tai saanko taudin itse. Kumpi ehtii ensin, perintö vaiko korona. Kiva seurata sitä tässä selvin päin.
Kootaampa tähän omakohtaiset plussat ja miinukset
+ Ei tarvitse mennä työpaikan turhiin pippaloihin ja tykypäiviin
+ Ei tarvitse enää istua työpaikan avokonttorissa
+ Ei tarvitse mennä sukukokouksiin
+ Leffateatterissa on väljempää eikä joudu istumaan melkein kiinni tuntemattomassa vierustoverissa, joka pahimmassa tapauksessa haisee tai mussuttaa äänekkäästi
+ Yleensä kaikkialla muuallakin on nykyään joku hajurako muihin ihmisiin
- Ei voi mennä kaikkialle minne haluaisi
- Inhottaa kun roskan määrä lisääntyy kertakäyttömaskien ja käsineiden, yms. kertakäyttöisen takia
- Taloustilanteen epävarmuus ja lomautukset (jota ei vielä onneksi ole sattunut omalle kohdalle)
- Jos sattuu itse saamaan koronan ja siitä tulee epäonnisesti pahempaa tuhoa keholle, tai jos joku läheinen sairastuu pahasti
Minullakin se, ettei pääse matkustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka pääse? Kaikki hampurilaisravintolathan ovat auki.
Noista häämatkoista. Me mentiin aikoinaan yks lauatai naimisiin ja maanantaina takas töihin.
Ei oo häämätkaa vieläkään tehty, näin parinkymmenen vuoden jälkeen, eikä se haittaa ollenkaan.
Ylioptimismi rokoteaikatauluissa (jatkuu edelleen). Tiede nyt vaan vaatii aikansa eikä kaikkia mutkia ole mahdollista oikoa. Se on kuin nainen ja raskaus: kun laitetaan 9 naista raskaaksi, se ei tarkoita, että sillä saadaan lapsi synnytettyä kuukaudessa.
Oli edesvastuutonta luoda kansalle mielikuvaa, että rokote olisi ollut täällä jo kesällä tms. kun siihen voi tosiasiassa mennä vielä vuosikausia. Valheellinen viestintä on varmasti osaltaan vaikuttanut ihmisten koronaväsymykseen.
Epätietoisuus. Ei tiedä milloin tämä loppuu vai tuleeko korona jäämään keskuuteemme loppuiäksi. Tulevaisuutta ei voi oikein suunnitella. Ja jollain tavalla ärsyttää myös ihmisten itsekkyys kun ei pidetä huolta turvaväleistä ja yskitään päin näköä...
Taas toisaalta ei voisi kiinnostaa hevon helvettiäkään. Maapallo voisi paljon paremmin ilman ihmisiä. Ihmiset on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka pääse? Kaikki hampurilaisravintolathan ovat auki.
En pääse syömään kavereideni kanssa koska 2 heistä ovat kuolleet korona viruksen aiheuttamiin komplikaatioihin. Käytin Woltia tilatakseni hampurilaisen ja söin sen heidän muistolleen. Samalla muistelin kaikkia niitä kertoja kun kävimme porukalla syömässä :(
Korona lampaat jotka uskoo kaiken varsinkin sen että tässä muka oltaisiin kansalaisia suojelemassa saati jotain riskiryhmiä.
Varmaan se että rajat ei ole kiinni alati pahenevasta tautitilanteeesta huolimatta. Mielestäni pitäisi pyrkiä siihen että muualta virusta ei tänne kuljetettaisi, jotta voitaisiin pitää oman maan sisällä eläminen ja palvelut mahdollisimman normaaleina. Eniten harmittaa jos ikäihmiset/perussairaat joutuu taas komennetuksi yksin sisätiloihin :( oli karua kun keväällä ihmiset ei saaneet jäädä istumaan ravitsemusliikkeisiin, liikuntarajoitteiset ym. vaivaiset ei päässeet käytännössä minnekään, toivottavasti ei mennä siihen takaisin!