Mikä sua v.....tuttaa eniten tässä koronassa?
Mua se, että ei voi matkustaa! Lentää johonkin kauas.
Kommentit (114)
Vanhempani riskiryhmään kuuluvina eivät tule enää meillä käymään emmekä me heillä, ei matkustella samalla lailla. Sosiaalinen kanssakäyminen on jäissä eikä läheskään samalla lailla kuin vuosi sitten. On kyllä tylsä tilanne.
Ahdistaa se miten maailma hukkuu maskeihin ja kertiskäsineisiin. Viime vuonna gretan joukolla pelastettiin maailmaa näyttävästi paperipillit ojossa, ja nyt kukaan ei välitä luonnosta kun ihmisellä onkin hätä. Pirun tekopyhää. Ketuttaa siis se valtava jätteenmäärä enemmän kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Se, että riskiryhmiin kuuluvana ja vakavasti sairaana joudun pysyttelemään 4 seinän sisällä. Avustajajaan ei voi tulla käymään.
Onko tuo elämää? Rohkeasti vaan ulos.
Eniten vituttaa sairastuminen ja kuoleminen. Maskin kanssa ehkä vielä pärjään.
Se että meni työt itseltä kun rajoitukset iski päälle. Samalla meni pipariksi kaikki lähitulevaisuuden suunnitelmat. Enpä ostakaan asuntoa tai mitään muutakaan isompaa nyt pitkään aikaan. Ei puhettakaan siitä että tässä tilanteessa voisi haaveilla häistä tai perheen perustamisesta.
En uskalla edes ajatella, milloin saa vakituisen työpaikan jostain. Nyt saa tyytyä pätkätöihin, siis jos onnistuu saamaan edes niitä.
”Kouluttaudu uudelleen” sanoo moni, mutta eipä niihin kouluihinkaan noin vaan pääse sisälle, varsinkaan kun on jo yksi tutkinto ja paikkoja ei-ensikertalaisille on ihan murto-osa vain.
Alle 30v N
Pelko erityisesti iäkkäiden läheisten terveyden puolesta.
Toissijaisesti harmittaa kaiken epämääräisyys ja epätietoisuus. Jännitys siitä, mikä tilanne on ensi viikolla tai sitä seuraavana. Rajoitteilla on iso merkitys mun työhön ja se stressaa, koska työhön liittyy paljon suunnittelemista, mikä on haastavaa kun tulevat speksit on ihan arvailujen varassa. Ilman suunnitelmia on mahdoton edetä, mutta suunnittelu tuntuu turhalta, kun suurella todennäköisyydellä moni juttu kuitenkin peruuntuu. Etätyöskentely olisi ihanaa, mutta käytännön työ vaatii niin paljon läsnäoloa, ettei siihen oikein ole mahdollisuutta.
Mutta osittain olen myös nähnyt hyviä puolia: perheen kanssa tulee vietettyä enemmän aikaa yhdessä ja vähemmän tärkeitä menoja on karsiutunut pois. Tavallaan aiempaa yksinkertaisempi arki on helppoa ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun asiakkaat tulevat työpaikalleni räkimään nenäliinaan tunkee liinan taskuun ja jatkaa tuotteiden hiplaamista/köhimistä.
Odotas kun lentsukausi lähtee kunnolla käyntiin :D
Mua ärsyttää, ettei perusopetuksessa olevia lapsia siirretä jo etäopetukseen. No, otan lapseni sitten kotiopetukseen.
Muuten ei ärsytä mikään.
Se ettei ihmiset osaa sopeutua eivätkä jaksa/viitsi tsempata, tämä kestää just sen minkä kestää. Kuka itkee mitäkin, kun ei pääse kuntosalille, reissuun tai muuhun turhuuteen. Itse teen pari kaukoreissua vuodessa, tänä vuona tulee tasan nolla matkaa. Mutta aina voi suunnitella tulevia ja fiilistellä vanhoja reissuja ja nipistää itseään kuinka onnekas sitä loppupeleissä on ollut :)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa se miten maailma hukkuu maskeihin ja kertiskäsineisiin.
Keväällä sai marketin pihoissa väistellä käytettyjä hanskoja, nyt sinne heitellään maskit. Ällöttävää.
Idiootit, jotka ei noudata suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Se kuinka erilailla ihmiset suhtautuu. Toiset välttelee kaikkia kontakteja toiset hilluu baarissa tai milloin missäkin kissanristiäisissä.
Tämä! Ja kun uutisointikin muuttuu päivästä toiseen, niin ei tiedä onko se oma suhtautuminen yhtään se oikein. Mutta erilainen suhtautuminen aiheuttaa eniten mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Etänä opiskelu.
Viimeinen vuosi menossa ja nyt pitää verkossa tehdä kaikenmaailman kursseja ja tehtäviä... Ei jaksa eikä osaa, konekin ihan romu eikä ole rahaa kun keikkatöitäkään ei nyt irtoa millään ja jos irtoo niin kela vie kaikki tuet 2kuukaudeks.
Olisit kiitollinen etämahdollisuudesta.
Se, ettei ihmiset nykyaikana tajua, ettei tällainen ole millään tavalla ennenkuulumatonta. Useampaan sukupolveen ei ole vain ollut koko maailmaa koskettavaa kriisiä niin ollaan ihan pihalla kun pieni vastoinkäyminen tulee. Korona on kuitenkin pientä maailmansotiin ja ihan oikeasti massiivisiin globaaleihin kriiseihin verrattuna, vaikka ei tätäkään toki voi näin sanomalla vähätellä. Historiasta jotain tietävät varmaan ymmärtää kyllä mitä tarkoitan.
Se, että vähemmistö vaatii kovaan ääneen entistä kovempia rajoituksia, vaikka siihen ei ole perusteita. Missä viipyy gallup, jolla saataisiin selville enemmistön mielipide.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5104040/Toinen+tautiaalto+paljasti+ko…
No se kun ihmiset on niin ärsyttäviä!
- Lomautus
- Ei viitti halailla
- Ei livemusiikkia
- Harrastustoiminta uhkaa jatkuvasti loppuvan
Ahdistaa miten oma psyyke kestää tämän ajan. Olen sairauskammoinen ja näen painajaisia koronasta ja herään yöllä niistä sydän tykyttäen. Jos olen käynyt kaupassa, lasken päiviä milloin vaara sairastua olisi ohi. Lapset voivat tuoda koronan koulusta milloin vain. Toisaalta tuntuu, että minulla on ollut se jo pitkään, kurkkua kuristaa ja pakottaa. Alkoholinkäyttö on lisääntynyt, sillä voin saada koronan hetkeksi pois mielestä.
Sitten toisaalta ahdistaa tänä kotiin linnoittautuminen. En jaksaisi enää elää näin.
Lomautus,
rajoitukset, leviämis(pelko), sairastumispelko, maan talous.