Mikä sua v.....tuttaa eniten tässä koronassa?
Mua se, että ei voi matkustaa! Lentää johonkin kauas.
Kommentit (114)
Se, että riskiryhmiin kuuluvana ja vakavasti sairaana joudun pysyttelemään 4 seinän sisällä. Avustajajaan ei voi tulla käymään.
Se kun asiakkaat tulevat työpaikalleni räkimään nenäliinaan tunkee liinan taskuun ja jatkaa tuotteiden hiplaamista/köhimistä.
Ei vielä kovin paljon mikään, mutta jos tämä kestäisi vielä esim. pari vuotta sulkutoimineen, niin sitten ottaisi päähän, ettei pääsisi matkustamaan, eikä edes joskus baariin.
Kun ei voi matkustaa eikä tiedä kuinka kauan tämä jatkuu. Ja voimme vain arvailla mitkä jäljet (lama yms.) tämä p*ska aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talouden tuhoaminen vuosikymmeneksi ja sen varjolla tapahtuva duunareiden oikeuksien alasajo.
Ai se olikin korona joka kaatoi Kaipolan tehtaan eikä Marinin politiikka
Marin sai koronasta hyvän tekosyyn palvella herransa Putinin etuja ja tuhota Suomi.
Etätyö ja se ettei vieläkään ole päästy normaaliin.
Haluaisin mennä ja tehdä enkä vaan koko ajan varoa muita ihmisiä.
Se jos on kuoleman sairaana osastolla ja tiedetään ettei elä enää kuin max. pari päivää, miksi pidetään niin tiukasti kiinni vierailukiellosta? Kenenkään ei pitäisi joutua kuolemaan yksin.
Totta puhuen se matkustelun puuttuminen. Normaalisti olisin varannut jonkun Euroopan kaupunkireissun talvea piristämään ja laivareissun Tukholmaan voisi myös tehdä.
se,että parantumatonta syöpää sairastavana ja nuorena sellaisena joutuu kituuttamaan ja varomaan,kun toiset viis veisaa turvaväleistä ynnä muista.Olis kiva käydä vaikka yhdellä lasillisella ihmisten ilmoilla, mutta muut ei välitä miten käyttäytyvät. Tämä on ärsyttävintä.Olla vaan kun pitäisi elää ,ei ole paljon enää jäljellä vuosia.
Se, että saan taudin töistä ennemmin tai myöhemmin. Työpaikka 900 hengen koulu.
Se, että suurelle yleisölle ei kerrota kaikkea.
Taustalla tapahtuu vaikka mitä. Ei ole kyse vaan ihmisten "terveydestä"...
Maskinaamat. Ne on niin masentava näky.
Ihmisten eristäytyminen. Maksamme siitä vielä tulevaisuudessa isoa laskua...
Talouden alasajo, jota koronan varotoimien varjolla tehdään. Sitä voi jokainen miettiä, mihin se johtaa ...
Se tietysti, ettei pääse matkoille. Suomesta en löydä samanlaisia kulttuurielämyksiä ja nähtävyyksiä kuin Euroopan valtioista. Kiva sää kutsuisi myös. Kesällä voisin vain lojua jossain meren äärellä ja nauttia ihanasta ruoasta, vihannesvalikoimasta ja kalatorista, mutta Suomessa majoitus on kivuliaan kallista eikä niin hyvälaatuista. Tylsistyttää. Ulkomailla asuvaa ystävää ei voi tavata eikä oikein kotimaisiakaan.
Itseä ahdistaa se, miten joka paikassa on niin hiljaista. Tai ainakin niissä paikoissa, joissa olen itse tottunut käymään, ei ole kuin muutama ihminen. Luonnollisesti on hyvä, että tautia ei haluta levittää, mutta on yllättävänkin rankkaa, kun ei näe ihmisiä oikein missään.
Myös itse tauti pelottaa jonkun verran. Kuka huolehtii lapsista, jos minä yksinhuoltajana sairastun kokonaan niin, etten kykene huolehtimaan heistä? Riskiryhmään kuuluvat isovanhemmat eivät voi silloin auttaa, ja tuskin hoitajaa saa palkattua isollakaan rahalla perheeseen, jossa on korona. Joku lastensuojelulaitos kai jää ainoaksi vaihtoehdoksi tällöin.
Etänä opiskelu.
Viimeinen vuosi menossa ja nyt pitää verkossa tehdä kaikenmaailman kursseja ja tehtäviä... Ei jaksa eikä osaa, konekin ihan romu eikä ole rahaa kun keikkatöitäkään ei nyt irtoa millään ja jos irtoo niin kela vie kaikki tuet 2kuukaudeks.
Se kun monet haluaa just nyt kaikkee äksönii kuten matkailua, ravintoloita, museoita ym. Eiks olisi ollut järkevämpää jatkaa kevään jälkeen maltillisemmalla linjalla, ettei tarttis taas tehdä rankkoja rajoituksia.
Se että ei voi viettää aikaa vakavasti sairaan läheisen kanssa, pelkään että aika loppuu ja läheisen järki ennen kuin tämä on ohi. Olisi ollut kiva kesällä käydä vaikka Korkeasaaressa jolla suuri tunnepaikka molempien sydämessä.
Vastuuntunne. Pelkään, että saan koronan joltakulta oireettomalta ja levitän sitä itse. Siispä kotona vaan olen ja sormia käytän.