Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lisää rahaa vanhempainvapaalla?

Vierailija
22.01.2014 |

Siinähän se kysymys tulikin. Kokoajan rahat vähissä kun menot eivät ole pienentyneet mutta tulot ovat.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin esikoisen aikana n 3kk niin että mies teki aamua 7-15 ja minä iltaa 16-23. Oli aika äässistä kun ei nähnyt toista kun 2kertaa viikossa JOS vapaapäivät sattuivat samalle päivälle. Myös se että meni nukkumaan 24-01 aikaan ja heräsi lapsen kanssa 07-08 aikaan oli melko raskasta.

ap

Vierailija
22/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:34"]

Tehtiin esikoisen aikana n 3kk niin että mies teki aamua 7-15 ja minä iltaa 16-23. Oli aika äässistä kun ei nähnyt toista kun 2kertaa viikossa JOS vapaapäivät sattuivat samalle päivälle. Myös se että meni nukkumaan 24-01 aikaan ja heräsi lapsen kanssa 07-08 aikaan oli melko raskasta.

ap

[/quote]

Ei sitä nyt kannatakaan ihan säännöllistä työpäivää tehdä, vaan keikkaa. Riippuu tietenkin vähän siitä, millä alalla olet.

Mutta mua kyllä edelleen kummastuttaa tuo ajatus, että kaikki pitää maksaa puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap vanhempainvapaalla vai hoitovapaalla? Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
24/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:54"]

Kelalta yritin hakea esikoisesta kotihoidontukea, mutta meillä on liian isot tulot. Olen käsittänyt ettei vanhempainvapaalla saa tehdä kuin sunnuntaisin töitä ja se ei ole minulla mahdollista. Huutonetissä ja fb-kirppareilla olen myynyt kamoja, mutta ei ne muutamat eurot paljon auta. Rahat riittävät kyllä kaikkeen tarpeelliseen, mutta kun on tottunut tiettyyn elintasoon (jos tekee mieli ostaa jotain niin ostaa) niin nyt ahdistaa kun pitää miettiä riittääkö rahat vai ei.

[/quote]

En kyllä oikein ymmärrä, miten voi ahdistua siitä, että joutuu miettimään, voiko ostamaan jotain ylimääräistä. Kai tuostakin traumat saa. Luulisi, että sillä 600 eurolla voi jo jonkun verran ostaa ylimääräistä. Siihen en ota kantaa, onko teillä jaettu menot oikeudenmukaisesti nyt, kun sinulla on pienemmät tulot. 

Vierailija
25/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tulee muutamana päivänä aikaisemmin töistä ja minä jatkan siitä iltavuoroon+teen satunnaisia viikonloppupäivystyksiä. Onhan se tietenkin rankempaa kuin pelkkä kotiäitinä olo, mutta pidän kovasti myös työstäni. Ja palkka on myös hyvä motivaattori. Ja lisäyksenä vielä, että säilyy ammattitaitokin kun on hieman mukana työelämässä.

Itse jaksan näin paremmin myös kotona kun saan vähän vaihtelua päiviini.

Vierailija
26/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:34"]

ap

[/quote]

No, kaikille ei sovi kaikki. Meillä se järjestyi, haluttiin hoitaa työt ja lapset ja ansaita. Toinen vaihtoehto on että vain toinen ansaitsee ja toinen keskittyy lastenhoitoon. Jokaisen oma päätös. Meillä tehtiin niin, että mä tein iltavuoroa ja mies aamuvuoroa.

15

Vierailija
27/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:36"]Oletko ap vanhempainvapaalla vai hoitovapaalla? Minkä ikäiset lapset?

[/quote]

Vanhempainvapaalla. 5kk ja 2v8kk

Vierailija
28/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:01"]

Olen miettinyt että jaettaisiin vähän tasaisemmin noita tuloja nyt kun minä saan vähemmän rahaa, mutta kun olemme aina maksaneet kaikki pakolliset menot puoliksi ja sitten molemmat käyttävät loput rahat kuten itse haluaa niin en kehtaa mieheltä pyytää.

[/quote]

Sun mielestä on ihan ok, että miehesi on vapaamatkustaja sun kustannuksella? Onko lapset päätetty yhdessä hankkia? Jos on, miksi niistä tulee taloudellisia kustannuksia vain sinulle? Ootko vähän tyhmä? Ja miehes on myös melko idiootti, kun ei itsessään tajua tilannetta.

Vierailija
29/29 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:01"]

Olen miettinyt että jaettaisiin vähän tasaisemmin noita tuloja nyt kun minä saan vähemmän rahaa, mutta kun olemme aina maksaneet kaikki pakolliset menot puoliksi ja sitten molemmat käyttävät loput rahat kuten itse haluaa niin en kehtaa mieheltä pyytää.

[/quote]

Ei voi olla totta! Miten lähditte lasta edes tekemään sellaisella periaatteella (ellei itsellä sitten ihan hirmuisia säästöjä), että maksatte puoliksi kaiken myös äippä-, vanhempain- ja hoitovapaalla??? Ja vielä sen jälkeen kumpikin käyttää loput miten haluaa - sinullapa ei taida jäädä paljoa käteen. 

Nyt järki käteen ja puhut miehesi kanssa. Yhteinen perhe ja yhteinen talous. Ei samassa perheessä voi olla kahta eri elintasoa kuin teillä nyt. Nyt on kehdattava nostaa kissa pöydälle. Ei sen pitäisi olla rahan pyytämistä vaan ihan itsestään selvää, että katsotte kuinka paljon rahaa teidän PERHEELLÄ on käytettävissä ja se ylimääräinen on yhteistä.