Asuntolainaa jäljellä 70 000e.
Mulla ja miehellä siis yhteensä. Kerroin tämän siksi, ettäs tiedätte.
Mielestäni määrä on melko vähäinen.
Kommentit (39)
noo, meillä yli 300 000 € jäljellä, mutta huomattavasti arvokkaampi kuin ap;n talo. Niin, kaupungin keskustassa. Pääkaupungin. Ei ahdista laina yhtään, vuokralla asuminen tämän kokoisessa ja tällä sijainnilla maksaisi reippaasti yli 4000€/kk
Myös 4000€/kk on aika vähän nettona, eli ihan hyvä ettei teillä ole paljoa lainaa.
Mutta näin me ihmiset ajattelemme erilailla. Omaan tulotasoon tottuu helposti ja kulutus kasvaa usein sen myötä. Miksi muuten vain sinä tienaat? Maksaisitte tuon lopun 70 000€ huomattavasti nopeammin pois kun molemmat tienaisivat. 35 donaa/lärvi, 4-5vuotta ja maksettu pois ilman suurta kuukausi erää.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:44"]
noo, meillä yli 300 000 € jäljellä, mutta huomattavasti arvokkaampi kuin ap;n talo. Niin, kaupungin keskustassa. Pääkaupungin. Ei ahdista laina yhtään, vuokralla asuminen tämän kokoisessa ja tällä sijainnilla maksaisi reippaasti yli 4000€/kk
Myös 4000€/kk on aika vähän nettona, eli ihan hyvä ettei teillä ole paljoa lainaa.
Mutta näin me ihmiset ajattelemme erilailla. Omaan tulotasoon tottuu helposti ja kulutus kasvaa usein sen myötä. Miksi muuten vain sinä tienaat? Maksaisitte tuon lopun 70 000€ huomattavasti nopeammin pois kun molemmat tienaisivat. 35 donaa/lärvi, 4-5vuotta ja maksettu pois ilman suurta kuukausi erää.
[/quote]
Raivostuttaa, kun yöllä täällä ei kirjoitella muuta kuin jotain tällaista idioottimaista lätinää. Jessus.
http://joni.optimalperformance.fi/wp-content/uploads/VMP-mies.png
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:44"]
[/quote]
Näin me ihmiset kirjoitamme eri lailla. Toiset oikein, toiset väärin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:56"]Mulla ja miehellä siis yhteensä. Kerroin tämän siksi, ettäs tiedätte.
Mielestäni määrä on melko vähäinen.
[/quote]
Vähäinen joo, hienoa! Tuohan on reilussa vuodessa jo maksettu vaikka olisi vään pienemmätkin tulot! Meilläkin oli aluksi aika rankkaa kun lainaa oli se 900 000 euroa, mutta niinse vuosikymmen vierähti, ja saatiin kaikki maksettua.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 23:17"]
Minkälaisilla tuloilla ja minkälaisesta asunnosta ap? Vaikuttaa hieman siihen onko tuo jäljellä oleva 70k paljon lainaa vai vähän lainaa.
[/quote]
Kätöseen jää taloudessamme n. 4000e/kk (vain mä olen palkkatyössä), peruskorjattu puutalo kaupungin keskustassa, arvo n. 400 000e.
Alkuketjun innokkaalle kommentoijalle tiedoksi, että mitään muita lainoja ei ole koskaan otettu, eikä oteta.
-ap-
[/quote]
Miks tätä on miinuspeukutettu? Minusta tässä ei ole mitään negatiivista, vai olenko jotenkin tyhmä kun en tajua...? Joku kysyi, miksi vain minä olen työssä. No siksi kun mies on kotona lasten kanssa, ja tulee olemaan vielä vuoden tai pari. Eikä meillä ole mitään kiinnostusta maksaa lainaa pois tiukemmalla tahdilla vaikka siihenkin pystyttäis, tällä hetkellä lainan korko niin naurettava että pidetään ylimääräiset rahat toisaalla tuottamassa. -ap-
meillä jäljellä vajaa 400.000€.
Eli on vähän tuo ap:n summa.
Ajatelkaa, meidän talolaina oli otettaessa vähemmän kuin ap:n laina nyt :)
Minulla vähän alle 25 000, kolmio pk-seudulla, yksinasuva nainen. Kun tämän saan velattomaksi, niin uutta asuntolainaa en aio ottaa ikinä!
Hienoa ap! Sitten kun lapset kasvavat loppulaina lyheneekin nopsaan kun olette molemmat töissä. Tai vaikka ette olisikaan niin ette ole kovin tiukilla.
Hienoa teille.
Meillä on lainaa ihan riittävästi kun vaihdettiin 2 vuotta sitten asuntoa. Menee vielä muutama vuosi ennen kuin ollaan viisinumeroisessa summassa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:16"]Ajatelkaa, meidän talolaina oli otettaessa vähemmän kuin ap:n laina nyt :)
[/quote]
Joo, ajatella että joku köyhä wt-perhe asuu jossain homeisessa, halvassa slummitalossa. Ajatella. Luulin että te asuisitte miljoona-asunnoissa helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 23:17"]
Minkälaisilla tuloilla ja minkälaisesta asunnosta ap? Vaikuttaa hieman siihen onko tuo jäljellä oleva 70k paljon lainaa vai vähän lainaa.
[/quote]
Kätöseen jää taloudessamme n. 4000e/kk (vain mä olen palkkatyössä), peruskorjattu puutalo kaupungin keskustassa, arvo n. 400 000e.
Alkuketjun innokkaalle kommentoijalle tiedoksi, että mitään muita lainoja ei ole koskaan otettu, eikä oteta.
-ap-
[/quote]
Miks tätä on miinuspeukutettu? Minusta tässä ei ole mitään negatiivista, vai olenko jotenkin tyhmä kun en tajua...? Joku kysyi, miksi vain minä olen työssä. No siksi kun mies on kotona lasten kanssa, ja tulee olemaan vielä vuoden tai pari. Eikä meillä ole mitään kiinnostusta maksaa lainaa pois tiukemmalla tahdilla vaikka siihenkin pystyttäis, tällä hetkellä lainan korko niin naurettava että pidetään ylimääräiset rahat toisaalla tuottamassa. -ap-
[/quote]
Täällä on ihmisiä, jotka miinuspeukuttavat kaikkia sellaisia viestejä, joista ilmenee että jollakulla menee taloudellisesti ihan hyvin. Minunkin asuntooni liittyviä viestejä on miinusteltu, vaikka en ole leuhka.
Aiheesta: hienoa jos koet olevasi voiton puolella! Itselläni on lainaa jäljellä noin 40 000,- mutta se on minun tuloillani hyvin suuri summa, jonka maksamiseen minulla menee näillä näkymin vielä 11 vuotta. Ei ahdista kuitenkaan, koska vuokraa maksaisin enemmän per kk, ja sen maksaminen ei loppuisi koskaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:16"]Ajatelkaa, meidän talolaina oli otettaessa vähemmän kuin ap:n laina nyt :)
[/quote]
Joo, ajatella että joku köyhä wt-perhe asuu jossain homeisessa, halvassa slummitalossa. Ajatella. Luulin että te asuisitte miljoona-asunnoissa helsingissä.
[/quote]
Ohhoh... ei tarvitse loukkaantua! Kyllähän nyt eri puolilla Suomea talot liikkuvat aivan eri hinnoissa. Jos hankkii talon pieneltä paikkakunnalta ja haja-asutusalueelta, silloin on ostajan markkinat. Myyjä rukoilee, että pääsee talostaan eroon.
Hyvää päivänjatkoa vain sullekin! Yritä pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:12"]
Mäkin kerron, että meillä on asuntolainaa 4978,24 euroa jäljellä! Vuosi 2015 alkaa velattomana!
Kymmenen vuotta sitä kesti ja alle neljäkymmentä vuotiaana velattomana isossa rivarissa stadissa! Jeees!
[/quote]
Siis oikeestiko iso rivari oli ensimmäinen oistusasuntonne stadissa ja maksoitte sen kokonaan kymmenessä vuodessa? Minkähintaisena sen ostitte ja miten iso on kuukausittain lainanyhennyksenne? Vai kesitkö tämän jutun
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:12"]
Mäkin kerron, että meillä on asuntolainaa 4978,24 euroa jäljellä! Vuosi 2015 alkaa velattomana!
Kymmenen vuotta sitä kesti ja alle neljäkymmentä vuotiaana velattomana isossa rivarissa stadissa! Jeees!
[/quote]
Siis oikeestiko iso rivari oli ensimmäinen oistusasuntonne stadissa ja maksoitte sen kokonaan kymmenessä vuodessa? Minkähintaisena sen ostitte ja miten iso on kuukausittain lainanyhennyksenne? Vai kesitkö tämän jutun
Hyvä, olette kuitenkin alle 100 tonnin! Meillä on lainaa jäljellä 20 tn, oltais voitu maksaa jo kokonaan poiskin mutta aletaan rakentaa uutta taloa eikä haluta ottaa enää lisää sitä lainaa. Eli uuden talon rakennettuamme meillä on edelleen se n. 20 tn.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:13"]
Hyvä, olette kuitenkin alle 100 tonnin! Meillä on lainaa jäljellä 20 tn, oltais voitu maksaa jo kokonaan poiskin mutta aletaan rakentaa uutta taloa eikä haluta ottaa enää lisää sitä lainaa. Eli uuden talon rakennettuamme meillä on edelleen se n. 20 tn.
[/quote]
Eli myyttekö nykyisen asuntonne ensin, josta saatte rahat rakentamiseen, vai onko teillä jotain muita säästöjä? Missä asutte rakentamisen ajan jos myytte?
Kyselee toinen rakentamiskuumeilija..
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:35"]
[/quote]
[/quote]
Ohhoh... ei tarvitse loukkaantua! Kyllähän nyt eri puolilla Suomea talot liikkuvat aivan eri hinnoissa. Jos hankkii talon pieneltä paikkakunnalta ja haja-asutusalueelta, silloin on ostajan markkinat. Myyjä rukoilee, että pääsee talostaan eroon.
[/quote]
En tajua miksi sinun piti ylipäätään tulla pätemään minun ketjuuni? Mene muualle louskuutamaan leukojasi, tämä on minun ketju ja jos sinulla ei ole muuta asiaa kun omasta surkeasta loukostasi puhuminen, minun puolestani voit painua helvettiin tästä ketjusta saman tien.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 09:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tajua miksi sinun piti ylipäätään tulla pätemään minun ketjuuni? Mene muualle louskuutamaan leukojasi, tämä on minun ketju ja jos sinulla ei ole muuta asiaa kun omasta surkeasta loukostasi puhuminen, minun puolestani voit painua helvettiin tästä ketjusta saman tien.
ap
[/quote]
Hei ota lääkkees! Terv. oikea ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:18"]
Mulla ei oo yhtään, lälällälää!
[/quote]
Mut onks sulla silti oma talo/asunto?
[/quote]
On! :)