Miten moni voi syödä tonnikalaa???
Kommentit (29)
Syön todella harvoin, tyyliin kerran vuodessa otan jonkun patongin tmv., jossa on tonnikalaa. Tykkäisin kyllä tonnarista (sekä purkki- että tuoreesta), mutten kyllä sitä syö. Joku vastuu sentään.
Ei mua kiinnosta yhtään onko se uhanalainen laji. Syön sitä niin kauan kuin kaupassa riittää. Enkä usko, että mitään kalalajia pystyttäisiin pyytämään viimeistä yksilöä myöten.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:15"]
Enkä usko, että mitään kalalajia pystyttäisiin pyytämään viimeistä yksilöä myöten.
[/quote]
No luuletko, että ne pari jäljelle jäävää pystyvät pitämään sitä kantaa yllä?
(Oikeasti, miten jotkut on näin pöljiä...)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:16"]
Enkä usko, että mitään kalalajia pystyttäisiin pyytämään viimeistä yksilöä myöten.
[/quote]
No luuletko, että ne pari jäljelle jäävää pystyvät pitämään sitä kantaa yllä?
(Oikeasti, miten jotkut on näin pöljiä...)
[/quote]
Pari jäljelle jäävää? Älä naurata mua. Etsä pystys tappamaan ees mistään lammesta kaikkia kaloja troolaamalla etteikö kannat toipuis siitä muutamassa vuodessa.
Purkkitonnikala ei ole tonnikalaa vaan boniittia (Katsuwonus pelamis, skipjack tuna), joka ei ole uhanalainen.
Ei mua kiinnosta yhtään onko se uhanalainen laji. Syön sitä niin kauan kuin kaupassa riittää. Enkä usko, että mitään kalalajia pystyttäisiin pyytämään viimeistä yksilöä myöten.
[/quote]
En usko että söisit jos hinta kaupassa olisi vaikka nyt 847 miljoonaa euroa / kilo. Tai edes per yksi tonnikala. Yleensä kun uhanalainen laji todella käy vähiin, sen hinta nousee niin, että syöjät alkavat tuntea toisensa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:22"]
[/quote]
En usko että söisit jos hinta kaupassa olisi vaikka nyt 847 miljoonaa euroa / kilo. Tai edes per yksi tonnikala. Yleensä kun uhanalainen laji todella käy vähiin, sen hinta nousee niin, että syöjät alkavat tuntea toisensa.
[/quote]
Huikeeta päättelykykyä. Ojennan sinulle virtuaalisen talousnoobelin.
EU:n pitäisi tehdä asia kansalle helpoksi ja kieltää uhanalaisen kalan kalastus ja tuonti.
http://m.iltalehti.fi/ruoka/2013070417226554_ru.shtml
Purkkitonnari harkitse-ryhmässä ja tuoreet vältä- ryhmässä.