Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi ettet treenaa vartaloasi huippukuntoon?

Vierailija
19.10.2020 |

“No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.”

"It is a disgrace to grow old through sheer carelessness before seeing what manner of man you may become by developing your bodily strength and beauty to their highest limit. But you cannot see that, if you are careless; for it will not come of its own accord."

- Sokrates

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pyrin koko ajan mutta ikä tulee vastaan. Aloitin ruotuun paluun liian rankasti,  lisäsin yhtäkkiä liikuntaa noin kolmesta viikkosuorituksesta 5 kertaan viikossa, aerobista tai lihaskuntoa, löysästi. Kahden viikon päästä perinteinen seuraus, herään yöllä valvomaan, fyysisesti huono olo sängyssä aamuyön tunteina pyöriessä. Ketuttaa. En tiedä onko tässä iässä enää mahdollista olla edes oikeasti tikissä ainakaan tuhoamatta kroppaansa, jollei ole geneettisesti lahjakas. N50

Vierailija
62/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen pyrin koko ajan mutta ikä tulee vastaan. Aloitin ruotuun paluun liian rankasti,  lisäsin yhtäkkiä liikuntaa noin kolmesta viikkosuorituksesta 5 kertaan viikossa, aerobista tai lihaskuntoa, löysästi. Kahden viikon päästä perinteinen seuraus, herään yöllä valvomaan, fyysisesti huono olo sängyssä aamuyön tunteina pyöriessä. Ketuttaa. En tiedä onko tässä iässä enää mahdollista olla edes oikeasti tikissä ainakaan tuhoamatta kroppaansa, jollei ole geneettisesti lahjakas. N50

Lisäys vielä että varoittavia esimerkkejä on vaikka kuinka. Tuuli Matinsalolle asennettiin lonkkaproteesi. Jani Sievisellä on lonkka paskana. Jne jne jne. Joku äijä kirjoitti aikanaan hehkutuskirjan ultrajuoksusta ja kuoli nuorena sykäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on luonnostaan jo mitat 91-62-91, D-kuppi ja bmi 19, niin ei vaan tarvitse. Kuntoilen kyllä, omaksi iloksi ja etten olisi ihan rapakunnossa. Ja olen 38v. Kroppaani olen tyytyväinen ja ei ole muutkaan valittanut.

Miten se kuppikoko ja tarkat mitat nyt mihinkään liittyy? 😂

Pakko päästä pätemään

Vierailija
64/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-v nainen. Liikun nyt 5 krt viikossa, rasvaprosentti on 22%. Syön todella terveellisesti.

Lihaksia on, DD-kupin rinnat.

Liikun, koska nautin urheilusta. Minulla on palkattu PT, treenaan salia ja aerobista, Pilatesta ja voimapilatesta. Kävelen myös. Saan spagaatin. Pystyn juosta 10 km. Olen tyytyväinen omaan kroppaan.

Hyvä ulkonäkö on vain sivutuote. Itse urheilen terveysvaikutusten takia, ja koska voin fyysisesti ja psyykkisesti paremmin kun urheilen säännöllisesti. Teen sen hyvinvoinnin takia. Siksi myös syön terveellisesti ja haluan pysyä hoikkana. Olen kokoa 34.

Vierailija
65/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausien sairausjakson jälkeen pyrin saamaan itseäni taas kuntoon. Olen kyllä normaalipainoinen mutta yleiskunto on heikko, ymmärrettävistä syistä. Motivaatio on välillä vielä hakusessa mutta näyttää löytyvän silti. Huippukuntoon ehkä en pääse, enkä edes tavoittele sitä, tyydyttävä peruskunto riittäisi nyt vallan mainiosti.

Vierailija
66/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei tämän ikäisenä enää saa huippuvartaloa ilman kirurgisia toimenpiteitä (36v). Vaikka miten treenaan, selluliitti on ja pysyy sekä alavatsan ja allien iho roikkuu. Enkä muutenkaan jaksa lähteä tiputtamaan rasvoja alas, joten takapuolen alla ja sivuilla oleva rasva saa jäädä pysyvästi.

Juuri mietin salilla, että vaikka miten yrittäisin, 15v nuorempaa itseäni en pysty voittamaan. Iho, rinnat ja peppu ei silloin niin roikkunut, mitä nykyisin. Sitä paitsi olen tyytyväinen tämän hetkiseen kehooni. Sisäisesti olen kauniimpi ja seksikkäämpi kuin nuorempana. Olen myös vahvempi ja lihaksikkaampi.

Vierailija
67/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut fitness- naiset tekevät mielettömän paljon työtä vartalonsa eteen. Vaatii salilla käyntiä. Ei tule kotijumpalla.

Kyllä muuten tulee. Salia ei todellakaan tarvita.

T. koronan vuoksi 8kk ilman salia trenannut ja parhaassa tikissä ikinä.

Onko sulla joku kotisali vai oletko saanut tuloksia ihan jollain nettijumpalla?

Pienet käsipainot on, mutta ei varsinaista kotisalia. Sen lisäksi paljon punnerruksia, kyykkyjä, kuminauhajumppaa, erilaisia vatsaliikkeitä, selkäliikkeitä. Näiden lisäksi kuntoradan telineillä treeniä (pölkkyjen nostoa, leuanvetoa, dippiä) sekä paljon juoksua ja porrastreeniä: 15-30min kevyt juoksulenkki aina jumpan yhteyteen ja erillisinä aerobisina harjoituksina 30-60min mittaisia lenkkejä ja vetoja portaissa.

Yleisesti ottaen pyramidi-tyyppiset harjoitukset tuntuu toimivan tosi hyvin. Lisäksi tietty hyvä, terveellinen ja riittävä ruokavalio.

Vierailija
68/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastin nuorempana telinevoimistelua ja olin supertikissä. Nykyään höntsäilen telinevoikkasalilla.

Arki on aika kuormittavaa ja väsyneenä mieli tekee karkkia ja sipsiä, niitä syön liikaa...

Ruokavalion takia mulla oon normaalipainon ylärajalla ja mulla on pömppis. Osaan kuitenkin edelleen spagaatin, siltakaadot, voltin yms.

Vierailija
69/81 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut fitness- naiset tekevät mielettömän paljon työtä vartalonsa eteen. Vaatii salilla käyntiä. Ei tule kotijumpalla.

Kyllä muuten tulee. Salia ei todellakaan tarvita.

T. koronan vuoksi 8kk ilman salia trenannut ja parhaassa tikissä ikinä.

Jaa meille tähän treeniohjelmasi. Mitä liikkeitä teet, kuinka usein ja millä painoilla? Olisi mukava saada joku tehokas kotona tehtävä treeni.

Viestissä 67 kuvausta. Valitettavasti en voi oikein treeniohjelmaa laittaa, kun ei varsinaisesti sellaista ole enkä ole ehkä oikea ihminen neuvomaan muita :( 

Vähän sovellettuna teen asioita mutta kuitenkin järki mukana ja aina sillai, että ne tuntuu mutta että saa myös riittävästi lepoa.

Vierailija
70/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen sitaatti Sokrateelta. Hänhän käsittääkseni eniten puhui siitä, kuinka ihmisen tulisi pyrkiä kohti viisautta ja hyvyyttä ja kuinka terveys ja mm. vauraus olivat täysin alisteisia niille. Sokrates itse kai ei todellakaan ollut mikään ruumiillisen huipentuman esimerkki.

Vierailija
71/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi olla huippukunnossa?

Vierailija
72/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tarpeeksi hyvä ilman urheiluakin.

Vierailija
73/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan n. 8-15h/vko, ja syön suht terveellisesti. En kuitenkaan koe olevani huippukunnossa. Se vaatii yllättävän paljon, 24/7 sitoutumisen täysin, enkä usko, että siihen monikaan olisi valmis.

Vierailija
74/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En treena, koska hopeakettu on treenannut minunkin puolestani ja esittelee taas tänäkin iltana lihaksiaan täysvalkoisissaan tanssilattialla ja myöhemmin taksijonossa tyttöjen pyöriessä ympärillä. En kestäisi sitä nöyryytystä!

Vierailija
75/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokrates ei ole kyl mikään esikuva. Aikaa on vähän ja haluan käyttää sitä lukemiseen, piirtämiseen, pelamiseen...

Vierailija
76/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippukunto?

Olen treenannut nyt aika tarkalleen 22 vuotta noin 3-4 kertaa viikossa, joitakin taukoja kyllä ollut välissä. En ole huippukunnossa. Peruskunto on ihan ok, mutta siinä olisi paljon parannettavaa. Lihaskunto ja voimat on hyvät jos verrataan treenaamattomaan keskivertoihmiseen. Jos taas voimaurheilijoihin niin olen heikko. Suhteellista tuo huippukunto. Ulkonäkö alkaa olla tässä nelikymppisenä toisarvoinen seikka. Toki olin joskus aikanaan treenatun näköinenkin, mutta en nyt enää varsinkaan 2020 mittareilla. Koko ajan kauneusihanne muuttunut lihaksikkaammaksi ja vähärasvaisemmaksi varsinkin fitness piireissä. Ei kiinnosta niin paljon.

Vierailija
77/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tarvitse sitä mihinkään, siihen panostettu aika ja vaiva ei palkitse. Ja toistaiseksi tuo rinkka (alkupaino 33-35 kg) siirtyy Haltille ja takaisin +20km päivävauhtia, niim enpä juuri katso että pitäisi millään tavalla kosmetiikkakuntoilla.

Vierailija
78/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse huippukuntoa mihinkään, hyvä kunto riittää.

Haluan käyttää aikani johonkin muuhun kuin itseni trimmaamiseen, huippukunnon saavuttaminen vaatii todellista omistautumista ja vaatii myös muiden elämän osa-alueiden, kuten tiukan ruokavalion, sovittamista sen mukaan.

Vierailija
79/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujo ja kiltihkö kirjoitti:

En treena, koska hopeakettu on treenannut minunkin puolestani ja esittelee taas tänäkin iltana lihaksiaan täysvalkoisissaan tanssilattialla ja myöhemmin taksijonossa tyttöjen pyöriessä ympärillä. En kestäisi sitä nöyryytystä!

23:00 nähdään taas kun hopis tönii kiltihköt nurin taksijonossa ja tytöt vain kikattelevat!

Vierailija
80/81 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen sitaatti Sokrateelta. Hänhän käsittääkseni eniten puhui siitä, kuinka ihmisen tulisi pyrkiä kohti viisautta ja hyvyyttä ja kuinka terveys ja mm. vauraus olivat täysin alisteisia niille. Sokrates itse kai ei todellakaan ollut mikään ruumiillisen huipentuman esimerkki.

Sokrates oli vanha plösö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme