Tekosyysi ettet treenaa vartaloasi huippukuntoon?
“No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.”
"It is a disgrace to grow old through sheer carelessness before seeing what manner of man you may become by developing your bodily strength and beauty to their highest limit. But you cannot see that, if you are careless; for it will not come of its own accord."
- Sokrates
Kommentit (81)
Hyväksyn itseni tällaisena normaalipainoisena. Minulle riittää se, että voin hyvin. En ole niin pinnallinen enää, että ajattelisin että minun täytyy olla tietyissä mitoissa kelvatakseni itselleni tai muille. Terveys on tärkeintä.
Treenataan, treenataan. Ens kesänä paino on 100kg liepeillä ja rasvat alhaalla. Pitää vain laihduttaa niin rauhallisesti, ettei tuloskunto tipu. Sixpack ei tule näkymään (ei sovi tämänikäiselle), mutta vähissä rasvoissa tullaan olemaan.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo autoo eikä rahaa. Rajoittaa paljon treenaamista kun asuu perämetässä. Lisäksi astma.
Ei siihen treenaamiseen autoa tarvita. Metsässä on paljon asioita, joiden avulla voi treenata. Ja sinne metsäänkin voi postimyynnistä tilata monenlaisia apuvälineitä treenaamiseen. Netistä löytyy myös ohjeita kehonpainotreeniin, johon ei edes tarvita mitään muita välineitä kuin sen oman kehon.
Niin, siis tekosyitähän tässä kysyttiinkin.
Teen paljon töitä ja paljon kotitöitä ja harrastan muutakin hyötyliikuntaa. Olen vahva ja terve. Elämässä on muutakin kuin ulkonäkö eikä minulla ole tarvetta miellyttää ulkonäölläni ketään muuta kuin niitä joita se miellyttää jo nyt.
En halua ns.treenata " huippukuntoon". Tulee vain kärsineen näköiseksi. Mouluummin pulskempi. Vartalo on synnyinlahja, ja jos on luonnostaan timmi niin helpompi treenata. Toki esim. tanssijat jne niin heillä on yleensä hyvät vartalot, ovat aina harrastaneet liikuntaa. Minä olen pulska, vyötärö löytyy, luonnostaan on. Takapuolestani en saisi latinoa, turha yritys. Toki kiinteytyä voi, takapuolen mallikin on synnynnäinen. Jotkut fitness- naiset tekevät mielettömän paljon työtä vartalonsa eteen. Vaatii salilla käyntiä. Ei tule kotijumpalla. Joillakin harvoilla on luonnostaan todella hyvä vartalo. Esim. monet instagram- kuvat joissa " upeat vartalot" niin voivat olla kuvankäsittelyn tulosta. Urheilijoilla, tanssijoilla jne on yleensä hyvät vartalot.
Ylikunto.
Joku viikko sit aloin ihmettelemään kun löyhkään hikoillessa ihan valkaisuaineelta.
Liian matalat hiilarit urheillessa ja keho alkoi jo polttaa lihaksia. Multa lähtee myös unet ja ruokahalu kokonaan.
Tarvis ensin määritellä tuo huippukunto?
Mä treenaan siten, että paikat pysyy kunnossa, urheilu ei vie kaikkea aikaa ja energiaa ja se on pääosin kivaa.
Tekosyy on sairaus. Oikea syy on se, etten halua sitä niin paljoa, että olisin valmis näkemään vaivaa sen eteen.
Lähinnä mikä se tekosyy on ap:lla kysellä tällaista. Ei huippukunto fyysisesti ole mikään tae pätevyydestä tai paremmuudesta minkään suhteen. Lähinnä vaikuttaa siltä että tässä halutaan esittää sitä olennaiseksi kriteeriksi johonkin.
Itse olen opetellut arvostamaan ihmistä muuna kuin vartalona tai kuntohirmuna.
JA ennen haukkumista minulla on vartalo johon olen hyvin tyytyväinen vaikka olenkin ollut erittäin hyvässä kunnossa nuorempana enkä nyt.
Olen omilla mittareilla huippukunnossa juuri nyt. Olen kolmekymppinen ja lempeästi laitoin elämäntavat uusiksi noin 7v sitten hormoniepätasapino vuoksi. Ihan ulkonäöllisestikin oli itselleni loistava ratkaisu, mutta olen niitä ihmisiä joilla tyytyväisyys omaan kroppaan ja olemukseen on osana kokonaisvaltaista hyvinvointia. Kaikilla se oma käsitys huippukunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mikä se tekosyy on ap:lla kysellä tällaista. Ei huippukunto fyysisesti ole mikään tae pätevyydestä tai paremmuudesta minkään suhteen. Lähinnä vaikuttaa siltä että tässä halutaan esittää sitä olennaiseksi kriteeriksi johonkin.
Itse olen opetellut arvostamaan ihmistä muuna kuin vartalona tai kuntohirmuna.
JA ennen haukkumista minulla on vartalo johon olen hyvin tyytyväinen vaikka olenkin ollut erittäin hyvässä kunnossa nuorempana enkä nyt.
Huippukuntoinen ihminen on parempi ihminen kuin lihava (jos molemmat on tavallisia ihmisiä, eikä mitään rikollisia). Huippukuntoinen ei kuormita terveydenhuoltoa, eikä edistä länsimaiden rappiota roskaruuan mättämisellä
Mulle riittää et juoksen 10 kilometriä ja lankutan 10 kilon paino selän päällä ja mahdun kokoon XS/S, menkatkin on säännölliset eikä tästä hirveästi voi lisätä rehkimistä ilman et tulee vahinkoa.
Mikä on syysi postailla tämmöstä mukafilosofista skeidaa?
Olen keski-ikäinen, laiska, mukavuudenhaluinen ja vähävarainen (ei varaa hlökohtaisiin pt- tai lääkäripalveluihin). Tämän ikäisenä ei ole muutenkaan enää mitään saavutettavaa, vain hävittävää joten miksi maksaa siitä? Ikä ei ole vain numero.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut fitness- naiset tekevät mielettömän paljon työtä vartalonsa eteen. Vaatii salilla käyntiä. Ei tule kotijumpalla.
Kyllä muuten tulee. Salia ei todellakaan tarvita.
T. koronan vuoksi 8kk ilman salia trenannut ja parhaassa tikissä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää et juoksen 10 kilometriä ja lankutan 10 kilon paino selän päällä ja mahdun kokoon XS/S, menkatkin on säännölliset eikä tästä hirveästi voi lisätä rehkimistä ilman et tulee vahinkoa.
-länsimaisen historian suurimpien ajattelijoiden ja filosofien joukkoon kuuluvan ihmisen lainauksia
-"mukafilosofista skeidaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-länsimaisen historian suurimpien ajattelijoiden ja filosofien joukkoon kuuluvan ihmisen lainauksia
-"mukafilosofista skeidaa"
No juu, kyllä Sokrateen tarkoitushakuinen lainaaminen idioottimaisen avauksesi perusteluksi on aikamoista skeidaa. Eri
Sokrateshan tarkoitti vain miehiä noilla kommenteillaan. Voit siis ap itsekin kohdistaa kysymyksesi vain miehille. Meitä naisia ei filosofinen argumentti koske, vaikka katselemmekin mielellämme kondiksessa olevia miesvartaloita.
(Vastaan silti. Oma syyni etten ole "huippukunnossa" - mitä se sitten tarkoittaakin - on että elämässä on rajatusti aikaa ja paljon muutakin tärkeää kuin liikunta ja ruoakavalion vahtiminen: mm. musiikista, taiteesta, kirjallisuudesta, keskusteluista, viinistä ja ruoasta nauttiminen. Riittää että olen "ihan hyvässä" kunnossa ja terve, en lihava. En koe tarvetta hioa rasvaprosentteja tai erityisesti kasvattaa lihaksia Ja olen nainen.)
En jaksa. Olen normaalipainoinen ja minulla on lihasta. Treenaan lähes päivittäin. En jaksa tämän enempää ja olen tyytyväinen siihen, minkälaisen vartalon nykyiset elämäntavat minulle tuovat.
Ei siihen treenaamiseen autoa tarvita. Metsässä on paljon asioita, joiden avulla voi treenata. Ja sinne metsäänkin voi postimyynnistä tilata monenlaisia apuvälineitä treenaamiseen. Netistä löytyy myös ohjeita kehonpainotreeniin, johon ei edes tarvita mitään muita välineitä kuin sen oman kehon.