Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monetko rintaliivit, alkkarit ja t-paidat sinulla itselläsi on?

Vierailija
21.01.2014 |

Ihmettelen tuota yhtä kirjoitusta, jossa ihmisillä on todella vähän vaatteita. Eräälläkin oli kahdet rintaliivit.

Minulla on rintaliivejä noin 20 ja pikkualkkareita noin 40 ja t-paitoja noin 50. (Käytän t-paitoja myös aluspaitoina suojaamassa muita vaatteita.)  Miten teillä?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 07:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 06:46"]

^ Parikymppisellä opiskelijalla ei ole ehkä varaa laittaa tonnia alusvaatteisiin? Siksi.

[/quote]Parikymppisen opiskelijan ei sitten ehkä kannata ostaa niitä 200e settejä vaan tyytyä halvempiin?

[/quote]

Ei kannata ostaa 30 kpl halpoja alkkareita vaan vaikkapa 8 kpl hyviä. Huomautin tuossa sille, joka ei ymmärrä, miten joillakin on vain vähän alusvaatteita.

En osta 200 euron settejä, minulla ei olisi varaa edes yhteen sellaiseen, ei edes 100 euron settiin.

[/quote]Alushousuissa ei päde "kalliimpi on parempi". Kestävimmät pikkuhousut on olleet muutamat jotka olen ostanut Tokmannilta parilla eurolla. Myös Seppälän yms. alepikkarit, á 2-4e on kestäneet ihan hyvin muuttamatta mallia tai väriä. Myöskään liiveissä en ole huomannut eroa siinä ostaako ne Lindexin alesta kympillä vai kolmen kympin espritin liivit. 

Turha siis perustella alusvaatteiden vähyyttä niiden kalliudella, jos nyt ei ole jotain ihan ihmekokoa jota ei millään löydä normikauppojen aleista. 

Vierailija
42/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 06:50"]

^ Parikymppisellä opiskelijalla ei ole ehkä varaa laittaa tonnia alusvaatteisiin? Siksi.

[/quote]Parikymppisen opiskelijan ei sitten ehkä kannata ostaa niitä 200e settejä vaan tyytyä halvempiin?

[/quote]

Mä olen se sadan vaatteen poiston aloittanut. Mulla on ollut lukioajoista asti vain aika kalliita rintsikoita, myönnän. Silloin ne oli metsästettävä kunnon alennuksilla. Koko raskauden loppua ja imetystä lukuunottamatta sama E 80. (Ja kyllä, oisin aina toivonut pienempiä daisareita.)  Silloin ostin ekat Primadonnan liivit, ja ne kestivät ja kestivät tuolla yhden käyttöpvän jälkeen käsinpesu-systeemillä. Laatu ihan toista kuin joissain Triumpheissa. Mutta jostain noilta vuosilta jäi mieleeni liivikauppiaan ohje, että arkikäyttöön rintsikoita pitäisi olla vähintää kolmet: yhdet päällä, yhdet narulla kuivumassa, yhdet kaapissa lepäämässä. Eli elastaanikuitujen ym. säilyminen hyvänä vaatisi tuon lepovuoron. Ei mulla monia rintsikoita ollutkaan, neljät ehkä.

Nykyään yhdeksät, just tuossa poistoprojektissa tarkistin. Kolmet perusliivit pitsiosastoa, kolmet sileäkuppiset t-paitaliivit, yhdet urheiluliivit, kahdet juhlavammat. Kaikista näistä viidet mustia, neljät muita ihan tummia värejä.

(Täysin ot:na mainostan isompitissisille Primadonnan Deauville-mallia perusrintsikaksi. Parhautta, jos budjetti antaa periksi.)

Pikkuhousuja noihin kuuluvat 9 kpl ja viidet muut, joissa ihan halpiksia mukana. Käypäisiä sellaisia, esim jotain ihan ohuita viskoositrikoisia helteeseen.

Enää en jaksa pestä käsin. Kolmet rintsikat ja pikkuhousut kerralla koneeseen, aina joku samaan pyykkiin sopiva muu vaate löytyy mukaan. 

Niin ja myös likaisena säilyttäminen on pahaksi rintsikoiden kuiduille. Käyttöikä lyhenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoita mulla on jotain vajaa 20 paria joista parit-kolmet on urheilurintsikat. Muutamaa paria pidän vain harvakseltaan ja yksiä balconettemallisia en pidä ollenkaan, ne onkin lähinnä varalla (täh, ihan niinkuin tilanne olisi joskus niin huono että kaikki muut parit olisi pesussa! :D ) Muuten ovat käytössä kaikki. Pikkuhousuja varmaan joku 35 paria. Joukossa on sekä pitsiä että puuvillaa.

T-paitoja on varmaan joku 15-20 kpl. Ne ostan pääsääntöisesti kirpparilta. Taas muuten pitäisi läpikäydä toi vaatekaappi, siellä on muutama hutiostos odottelemassa vihreämpiä laitumia..

Vierailija
44/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivejä n. 50 kpl, alushousuja n. 80 kpl ja toppeja/t-paitoja lähemmäs sata.

Vierailija
45/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:19"]

Ap, kerro minulle miksi laitat tuhat euroa rintsikoihin ja toisen mokoman pikkareihin ja paitoihin? Sitten tarvitset kaappitilaa jotta saisit kaikki vaatteet mahtumaan, ehkä isomman asunnonkin kun kaikkia vaatteita on 50 kappaletta. Miksi kuvittelet tarvitsevasi noin paljon vaatteita? Minulla on muutamat hyvät rintsikat ja voin ostaa kaupasta uudet kun tarvitsen, annan kaupan hoitaa turhien vaatteiden varastoinnin.

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan.

Miksi ihmeessä ei saisi? Mitä se on sinulta pois? Tämä kai joku minä parempi-sinä huonompi -asetelma?

Ja tuohon oletettuun tilaongelmaan, itselläni kaikki omistamani sukat (villa- juoksu- ja pörrösukkineen), rintsikat, pikkuhousut ja vieläpä uima-asunikin joita löytyy muutamia, ja sekalainen määrä "muutakin tilpehööriä" (mieheni tietää mistä puhun ;)) valtaa tilaa kyseisen kaapin vetolipasto-osuuden verran: http://jysk.fi/sailytys/kaapit/vaatekaapit/basic/vaatekaappi-price-star-2-ovea-valkoinen . Ja alimmassa olisi vielä vähän ilmaakin..

Itse en näiden vaatekappaleiden vaatimaa tilamäärää luonnehtisi kovinkaan suureksi, enkä voi edes karkkipäivän kiellolla uhaten luonnehtia suorastaan hukkuvani niihin. Mutta entäpä mitä sinä olet mieltä tästä asiasta? :)

Vierailija
46/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse ostan rintsikkani aina Seppälän, HM:n ja normi kauppojen alennusmyynneistä, monesti löytyy -50%, -70% tai 3-5 eurolla. Käy koluamassa. :) Kai siihen voit laitaa 5e ja syödä kenties pari lisäpäivää kaurapuuroa ja nuudeleita?

Vierailija
47/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut viitsii laskea vaatteiden määriä. mä en laskeskele vaatteita vaan ostan lisää jos tuntuu , että jotain vois olla useampi tai jos löytyy jotain kivaa halvalla. 

Vierailija
48/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:50"]

miten jotkut viitsii laskea vaatteiden määriä. mä en laskeskele vaatteita vaan ostan lisää jos tuntuu , että jotain vois olla useampi tai jos löytyy jotain kivaa halvalla. 

[/quote]

täh, kyllähän se on hyvä olla perillä paljonko suunnilleen omistaa mitäkin :o

minä ainakin haluan tietää mitä roinaa asunnostani löytyy.

Vierailija
49/54 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku voi pärjätä yksillä rintsikoilla? Tai olla täysin ilman aluhousuja? Hyi yök.

Mä tarvin kyllä erilaisia rintsikoita erilaisten vaatteiden alle. Kaapista löytyy ainakin:

- mustat sileäkuppiset perusliivit

- ihonväriset sileäkuppiset perusliivit

- mustat olkaimettomat liivit 

- ihonväriset olkaimettomat liivit

- 4 urheiluliivit (urheilen usein)

- halterneck malliset liivit

- extra matalat liivit (eivät näy, jos kaula-aukko on syvempi paidassa)

- muutamat pitsiset perusliivit

Pitsiset perusliivit on noista ainoita, jotka ei oo pakollisia vaatekaapin asusteita (sileät perusliivit toimii niiden sijasta), mutta ne on kuitenkin kiva lisä ja kyllä niitäkin tulee käytettyä.

Vierailija
50/54 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet

Vierailija
51/54 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tusina alkkareita, 4 liivit ja 5 sellaista t-paitaa jotka voi laittaa ihmisten ilmoille päälle. Käytän kesäisin enempi pellavapaitiksia kuin t-paitoja.

Vierailija
52/54 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kerrallaan. Nyt on aika kuuma kerrospukeutumiselle

Vierailija
53/54 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistojen aarteita vol 1000

Vierailija
54/54 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä? Mutta ketju olikin viime vuosikymmeneltä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi