Mistä viimeksi riitelitte niin että ihan huusitte
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siitä varmaan pari viikkoa. En kyllä kuollaksenikaan muista, mistä riideltiin. Mies ei ole suomalainen ja minä taas olen epätyypillinen suomalainen, niin meillä menee huutamiseksi tosi helposti. Joskus lentelee tavaratkin, joskin ei toisiamme kohti, vaan joko lattiaan tai seinään. Hyvin on parisuhde kestänyt yli 20 vuotta siitä huolimatta... :D
Lämmöllä muistelen italialaista eksääni, joka meni nollasta sataan puolessa sekunnissa, mutta teki sen aivan kaikissa asioissa... Riita syntyi tyhjästä ja hän alkoi heti raivota... Toinen puoli oli se mieletön eroottinen kiihkeys... Sen jälkeen olen ollut vain suomalaisten miesten kanssa, ja ovat kyllä aivan jokaisessa asiassa tasaisempia... Mutta kaiketi se joillekin riittää...
Olen itse vähän molempaa. Miesystävä ehdottomasti ylirauhallinen suomalainen ja se "kylmyys" ja"kovuus" on välillä niin ahdistavaa. Lyhyen aikaa seurustelin kreikkalaisen kanssa ja se "tappelu" alkoi heti suurin piirtein ekana päivänä, en kyllä ottanut sitä kovin tosissaan ja palautuminen normaalin oli paljon nopeampaa kuin tasaisen suomalaisen kanssa. Saattoi olla riita ja sitten viiden minuutin päästä sitä ei muistanut eikä muistellut kumpikaan. Suomalainen miesystäväni saattaa tarvita tasautumista jopa yön yli, joten ehkä se suomalainen tasaisuus on jotain sellaista, että tunteita on kyllä mutta niitä ei voida näyttää vaan ne pitää salassa yksin käsitellä.
Ei kyse ole siitä, etteikö tunteita voisi näyttää. Mutta uskotko, että toisia meistä rakkaan ihmisen huutaminen ja kovat sanat satuttavat sillä lailla, ettei se ihan viidessä minuutissa tasaannu?
Asia on nimenomaan niin päin, että jos olet herkkä ja koet tunteet voimakkaasti, et halua tuollaista huutamista ja kiihkeää riitelyä suhteeseesi.
Ei kai huutaminen ja kovat sanat ole sama asia? Kovia sanoja voi sanoa huutamattakin ja huutaa voi ilman kovia sanoja.
Eivät ole sama asia. Molemmat ovat asioita, joita herkkä ja voimakkaasti tunteva ihminen ei kaipaa.
Miesystäväni mukaan olen herkkä ja samaa mieltä itsekin. Hän ei ole huutanut minulle, mutta saanut minut monesti itkemään tai huutamaan ahdistuksesta.