Kuinka moni olisi valmis kannattamaan lakialoitetta, jossa nainen määrättäisiin elatusvelvolliseksi kaikkiin lapsiin, jotka hänen miehensä saa heidän avioliittonsa aikana, eli ns lehtolapset? Kuinka moni NAINEN valmis kannattamaan tätä?
Näinhän miehillekin tehdään, elatusvelvollisuus tulee, vaikket olisi edes isä, riittää, kunhan on naisen kanssa ollut naimisissa lapsien syntymän aikaan?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Annettaisiinko vaimolle siis jatkossa heti tieto, että mies on vahvistettu avioliiton ulkopuolisen lapsen isäksi?
Kuulostaa hyvältä, etenkin jos vaimolla on vielä 2 vuotta aikaa kumota äitiytensä.
Kyllä, mutta asiasta kerrotaan naiselle vasta kahden vuoden määräajan umpeuduttua, kuten nykyään miehille, eli ei voisi enää kieltää äitiyttään, vaan joutuisi maksamaan seuraavat 18 vuotta tätä miehen lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nämä kaikki epätasa-arvoiset lait on säätäneet, armeijasta lähtien. Itse olette yhteiskunnan tälläiseksi rakentaneet ja nyt huudatte naisia apuun. Meillä on omatkin ongelmamme, joten hoitakaa te nyt edes nämä itse aiheuttamanne.
Tämän takia en ole feministi.
Tasa-arvo-ongelmat ovat kaikkien yhteisiä ongelmia.
Ei valta-asemassa voi sanoa noin. Tai ei pitäisi sanoa.
Toimit siis varmaan kuitenkin jotenkin myös naisten tasa-arvon eteen? Kannatat metoota ja palkkatasa-arvoa? Hienoa, ei sillä ole mitään väliä kutsuuko sitä femninismiksi vai tasa-arvoksi.
Mutta jos et, tarkoitat siis että miesten ongelmat on kaikkien yhteisiä tasa-arvo-ongelmia, naisten ongelmat naisten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annettaisiinko vaimolle siis jatkossa heti tieto, että mies on vahvistettu avioliiton ulkopuolisen lapsen isäksi?
Kuulostaa hyvältä, etenkin jos vaimolla on vielä 2 vuotta aikaa kumota äitiytensä.
Kyllä, mutta asiasta kerrotaan naiselle vasta kahden vuoden määräajan umpeuduttua, kuten nykyään miehille, eli ei voisi enää kieltää äitiyttään, vaan joutuisi maksamaan seuraavat 18 vuotta tätä miehen lasta.
Mikä on tämä taho joka nykyään miehille kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman keskimääräistä tyhmempi ihminen ap? Eli lapsella olisi sitten kolme elättäjää, kaksi äitiä ja isä. Äideistä kun ei koskaan ole mitään epäilyksiä ja äidit harvemmin hylkää lapsiaan (paitsi jotkut maisat, mutta noin yleensä).
Ei lehdissä olleen Ristonkaan tapauksessa ole epäselvää isästä, se on se toinen mies, kerrotko vielä miksi Riston pitää maksaa elarit?
-Kun naiselle tätä ei voi asettaa?
No urpo. Kun naisen kohdalla ei ole koskaan epäilystä, eikä äidiksi voi ikinä joutua kukaan muu kuin lapsen äiti. Mutta koska miehillä on tapana heitellä siemeniään holtittomasti ympäriinsä, niin isyys täytyy todistaa eri tavalla - tai sitten kumota. Kyseinen epäisä vain ei ollut tajunnut tehdä kumoamista ajallaan. Siitähän tässä on nyt kyse ja vika ei ole NAISISSA, vaan laissa ja sen säätäjissä.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittttu kun se isyystesti ei poista avioliitossa syntyneen lapsen elatusvelvollisuutta! Ette edes ymmärrä mistä on kyse ja tulette tyhmiä kommenttejanne hokemaan.
No sitten pitää olla panematta tai panna kortin kanssa. Ja valita se nainen huolellisemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nämä kaikki epätasa-arvoiset lait on säätäneet, armeijasta lähtien. Itse olette yhteiskunnan tälläiseksi rakentaneet ja nyt huudatte naisia apuun. Meillä on omatkin ongelmamme, joten hoitakaa te nyt edes nämä itse aiheuttamanne.
NAIShallituksella näytön paikka, että ollaanko OIKEASTI tasa-arvon puolella vai leikitäänkö vain, kuten nyt tällähetkellä tapahtuu.
Korjataan saman tien elatusapukysymykset ja yhteishuoltajuus. Suomessakin on tuhansia isejä jotka paskan vertaa välittää eron jälkeen lapsistaan vaikka tunnustamiset ja muut on kohdallaan. Kun omat asiat ja uudet suhteet on etusijalla jää ne entiset aina sen äidin yksin hoidettavaksi. Elatusapua ei saa muuten kuin Kelasta eikä nämä paskat miehet omia lapsiaan viitsi tavata.
Ja kuten moni on todennut, inttiä ja tätä isyyden tunnustamista ei naiset ole olleet kehittämässä joten turha ulista. Korjatkaa itse pas KAT lasinen ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittttu kun se isyystesti ei poista avioliitossa syntyneen lapsen elatusvelvollisuutta! Ette edes ymmärrä mistä on kyse ja tulette tyhmiä kommenttejanne hokemaan.
Halvattuako täällä ruikutat? Me tavalliset ihmiset ollaan tasan yhtä syyttömiä tähän asiaan kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskö ei tiedä, että vaimolle on syntynyt lapsi ja eikä voi halutessaan tehdä isyystestiä ja tarvittaessa kiistää isyyden?
Minulle sopii, kunhan ne lapset tulee suoraa synnäriltä minun hoitooni eikä jää sille biologiselle äidilleen. Koska ne isät saat toisen miehen lapsen sairaalasta kotiinsa, miksi siis ei minulle tulisi toisen naisen lapsi samalla tavalla kotiin.
Miksi miehien on niin vaikeaa teettää isyystestit lapsistaan. Siksi kun nainen sanoo että kehtaatkin epäillä? Ei se näin mene. Minä olen teettänyt kaikista viidestä lapsestani isyystestit vaikka puoliso siitä nuriseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää olla panematta tai panna kortin kanssa. Ja valita se nainen huolellisemmin...
Niinpä, ihan itse jokainen mies varmasti naisensa valitsee ja jos huonon ottaa, niin huonon saa. Oma vika. Jos menee vielä naamaan naisensa, niin se on ihan oma vika, jos on kevytkenkäinen naisen huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat oikein hyvin teetättää isyystestit, ei siinä lupia tarvitse.
TEETTÄÄ
TEETTÄÄ
TEETTÄÄ
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa että joku yksi mies on joutuu maksamaan elareita toisen miehen lapsesta. Siis kyllä oikeasti, onhan se väärin.
Mutta vaikea tuntea suuren suurta raivoa tästä vääryydestä samalla kun naiset on vuosisatoja hoitaneet kaikki lapset ilman palkkaa, myös ne, joita eivät itse olisi halunneet, ja ne, jotka on laitettu alulle ilman naisen omaa suostumusta ja halua.
Naisten tekemää työtä kansakunnan lasten kasvattamisessa aliarvoidaan edelleen jatkuvasti kaikkialla.
Plus ne muiden lapset, jotka nainen hoitaa äitipuolena, kun isää ei jaksa hotsittaa. Ja näihin aikoihin asti myös suvun lapsista ne, jotka ovat lisähuoltoa kaivanneet, ja vanhukset myös. Lasten ystäviäkin on huollettu. Milloin näiden hoitoa ja hoidon kustannuksia aletaan jakaa tasan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimit siis varmaan kuitenkin jotenkin myös naisten tasa-arvon eteen? Kannatat metoota ja palkkatasa-arvoa? Hienoa, ei sillä ole mitään väliä kutsuuko sitä femninismiksi vai tasa-arvoksi.
Mutta jos et, tarkoitat siis että miesten ongelmat on kaikkien yhteisiä tasa-arvo-ongelmia, naisten ongelmat naisten ongelmia.
Feminismi ja tasa-arvo eivät ole synonyymejä, vaan tasa-arvo on kaikille samat oikudet ja velvollisuudet ja feminismi on naisten asioiden ajamista.
-Aika yksinkertaista meille, joilla ei harhat unelmasta pyöri päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ja tasa-arvo eivät ole synonyymejä, vaan tasa-arvo on kaikille samat oikudet ja velvollisuudet ja feminismi on naisten asioiden ajamista.
-Aika yksinkertaista meille, joilla ei harhat unelmasta pyöri päässä.
Näiden FAKTOJEN alapeukuttajat ovat kaikki feministinaisia, joiden mielestä NAISTEN asioiden ajaminen on tärkeämpää kuin KAIKKIEN IHMISTEN asioiden ajaminen, joka on tasa-arvoa, eikä feminismiä.
HÄVETKÄÄ.
Miehet itse ajaa vain MIESasiaa eikä kukaan heitä vaadi jakamaan naisille. Miehet, missäs on sukunimen vaihtonne!!!!!! Tehän itse saatte aina nimenne jatkumaan vain sukupuolen perusteella ja sitten vielä perään syrjitte naisia koska he vaihtavat nimeä. Mahtava logiikka.
En aja mitään miehen asiaa niin kauan kun tyttöjä poistetaan väestöstä sen takia että te olette itsekkäitä sikoja.
Kuinka moni mies vaihtaa nimensä? Kuinka moni mies kannattaa poikalasten poistoa väestöstä? Aivan.
Saa naisillekin olla etuja.
Ööh, entäs näiden lehtolasten biologiset äidit? Olisiko tässä nyt sitten ap:n tavoitteena kolmen aikuisen kesken jaettu yhteishuoltajuus vai kenties pelkkä aivopieru, jossa unohdettiin biologisen äidin olemassaolo?
Vierailija kirjoitti:
Ööh, entäs näiden lehtolasten biologiset äidit? Olisiko tässä nyt sitten ap:n tavoitteena kolmen aikuisen kesken jaettu yhteishuoltajuus vai kenties pelkkä aivopieru, jossa unohdettiin biologisen äidin olemassaolo?
Aivopieru. Jos ap vaivautuisi ajattelemaan ollenkaan koko asiaa hän tajuaisi mistä suunnasta katsomalla löytyy ratkaisu.
Tuo laki on tuollainen juurikin siksi, että sen on ajateltu suojaavan miestä ja perhettä. Se on miehen oikeus, että lapset joita hänen aviovaimonsa saa ovat hänen, eikä kukaan perheen ulkopuolinen voi tulla niitä vaatimaan omakseen. Miehet ovat tämän lain tällaiseksi halunneet aikana jolloin perhettä on haluttu suojella ulkopuolisilta miehiltä. Muuttakaa sitä jos se ei vastaa nykypäivän tarpeita.