Kuinka moni olisi valmis kannattamaan lakialoitetta, jossa nainen määrättäisiin elatusvelvolliseksi kaikkiin lapsiin, jotka hänen miehensä saa heidän avioliittonsa aikana, eli ns lehtolapset? Kuinka moni NAINEN valmis kannattamaan tätä?
Näinhän miehillekin tehdään, elatusvelvollisuus tulee, vaikket olisi edes isä, riittää, kunhan on naisen kanssa ollut naimisissa lapsien syntymän aikaan?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat oikein hyvin teetättää isyystestit, ei siinä lupia tarvitse.
Näinhän se on, mutta ku ei viiti, jaksa ja kehtaa.
Ei se niin ole, vaan vaimo loukkaaantuisi verisesti, jos tällaista ehdotat, tiedät sen itsekin.
Tarvitseeko sitä kaikkea kertoa? Tyhmyydestä sakotetaan.
No kalliksi tulis, kolmesta joutuisin maksamaan
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko että NAISET ovat säätäneet lain tuollaiseksi kuin on?
NAISET on meillä nyt vallassa. Katsotaan koskeeko feministin tasa-arvo miehiä ollenkaan
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman keskimääräistä tyhmempi ihminen ap? Eli lapsella olisi sitten kolme elättäjää, kaksi äitiä ja isä. Äideistä kun ei koskaan ole mitään epäilyksiä ja äidit harvemmin hylkää lapsiaan (paitsi jotkut maisat, mutta noin yleensä).
Ei lehdissä olleen Ristonkaan tapauksessa ole epäselvää isästä, se on se toinen mies, kerrotko vielä miksi Riston pitää maksaa elarit?
-Kun naiselle tätä ei voi asettaa?
Katselin eilen kansalaisaloitteita. Viimeisimmän kohun jälkeen olisi odottanut että siellä olisi aloite aiheesta mutta ei taida kukaan niin paljoa välittää kun ei ollut.
Isyystesti, 3-5 arkipäivää tulos, 159 e.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja viittaa tässä ilmeisesti tapaukseen, jossa mies tuomittiin elatusvelvolliseksi, koska ei ollut pyytänyt isyyden kumoamista kahden vuoden määräajan kuluessa. Kyse ei siis ole tasa-arvosta, vaan lain turhan kirjaimellisesta tulkinnasta.
Tämä ei myöskään ole järkevä aloitus sen takia, että eihän naisen kohdalla vanhemmuutta tarvitse koskaan myöntää tai kiistää.
Ja olen mies, jos sillä on merkitystä. En vaan näe syytä tehdä tasa-arvokysymystä sellaisista asioista, mitkä eivät sitä ole.
Ehkäpä tässä olikin tarkoitus herätellä keskustelua tästä jäätävästä epäkohdasta. Ja tasa-arvoasia tämä nimenomaan on, juuri siitä syystä minkä itsekin mainitsit: tällainen ongelma ei voisi koskaan kohdata naista.
Ja nainen olen, jos sillä on merkitystä.
Miehet nämä kaikki epätasa-arvoiset lait on säätäneet, armeijasta lähtien. Itse olette yhteiskunnan tälläiseksi rakentaneet ja nyt huudatte naisia apuun. Meillä on omatkin ongelmamme, joten hoitakaa te nyt edes nämä itse aiheuttamanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko että NAISET ovat säätäneet lain tuollaiseksi kuin on?
NAISET on meillä nyt vallassa. Katsotaan koskeeko feministin tasa-arvo miehiä ollenkaan
Ohis
Nytkö naisten sitten pitää korjata miesten perseilyt?
Tosin, näinhän se joka asian suhteen aina on.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nämä kaikki epätasa-arvoiset lait on säätäneet, armeijasta lähtien. Itse olette yhteiskunnan tälläiseksi rakentaneet ja nyt huudatte naisia apuun. Meillä on omatkin ongelmamme, joten hoitakaa te nyt edes nämä itse aiheuttamanne.
NAIShallituksella näytön paikka, että ollaanko OIKEASTI tasa-arvon puolella vai leikitäänkö vain, kuten nyt tällähetkellä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman keskimääräistä tyhmempi ihminen ap? Eli lapsella olisi sitten kolme elättäjää, kaksi äitiä ja isä. Äideistä kun ei koskaan ole mitään epäilyksiä ja äidit harvemmin hylkää lapsiaan (paitsi jotkut maisat, mutta noin yleensä).
Ei lehdissä olleen Ristonkaan tapauksessa ole epäselvää isästä, se on se toinen mies, kerrotko vielä miksi Riston pitää maksaa elarit?
-Kun naiselle tätä ei voi asettaa?
Miksi pitäisi naiselle asettaa kun voidaan vaan poistaa automaattinen isyys avioliitossa? Joka tapauksessa taitaa jo yli puolet lapsista syntyä niin että isyys käsitellään eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en ole feministi.
Tasa-arvo-ongelmat ovat kaikkien yhteisiä ongelmia.
Ei valta-asemassa voi sanoa noin. Tai ei pitäisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat oikein hyvin teetättää isyystestit, ei siinä lupia tarvitse.
Eli sinun mukaasi lähtöolettama on, että nainen, vaimo on aina pettäjä-hu*ra?
Kiitos tästä faktasta, jonka esitit teidän naisten puolesta.
Jos testitulos kertoo, että isä ei ole se isäksi itseään ajatteleva, niin naisvalinta on epäonnistunut. Isyystesti on helppo ja nopea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NAIShallituksella näytön paikka, että ollaanko OIKEASTI tasa-arvon puolella vai leikitäänkö vain, kuten nyt tällähetkellä tapahtuu.
Hah, älä unta näe. Nyt priorisoidaan. Liikennemerkit vaihdetaan ensin sukupuolettomiksi jne...
Voi vittttu kun se isyystesti ei poista avioliitossa syntyneen lapsen elatusvelvollisuutta! Ette edes ymmärrä mistä on kyse ja tulette tyhmiä kommenttejanne hokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Katselin eilen kansalaisaloitteita. Viimeisimmän kohun jälkeen olisi odottanut että siellä olisi aloite aiheesta mutta ei taida kukaan niin paljoa välittää kun ei ollut.
Sillä vimmalla millä tänne tehdää aloituksia ja kirjoitetaan viestejä olisi jo joku pätevän aloitteen tehnyt. Mutta kun ei.
Kurjaa että joku yksi mies on joutuu maksamaan elareita toisen miehen lapsesta. Siis kyllä oikeasti, onhan se väärin.
Mutta vaikea tuntea suuren suurta raivoa tästä vääryydestä samalla kun naiset on vuosisatoja hoitaneet kaikki lapset ilman palkkaa, myös ne, joita eivät itse olisi halunneet, ja ne, jotka on laitettu alulle ilman naisen omaa suostumusta ja halua.
Naisten tekemää työtä kansakunnan lasten kasvattamisessa aliarvoidaan edelleen jatkuvasti kaikkialla.
Annettaisiinko vaimolle siis jatkossa heti tieto, että mies on vahvistettu avioliiton ulkopuolisen lapsen isäksi?
Kuulostaa hyvältä, etenkin jos vaimolla on vielä 2 vuotta aikaa kumota äitiytensä.
Aloittaja viittaa tässä ilmeisesti tapaukseen, jossa mies tuomittiin elatusvelvolliseksi, koska ei ollut pyytänyt isyyden kumoamista kahden vuoden määräajan kuluessa. Kyse ei siis ole tasa-arvosta, vaan lain turhan kirjaimellisesta tulkinnasta.
Tämä ei myöskään ole järkevä aloitus sen takia, että eihän naisen kohdalla vanhemmuutta tarvitse koskaan myöntää tai kiistää.
Ja olen mies, jos sillä on merkitystä. En vaan näe syytä tehdä tasa-arvokysymystä sellaisista asioista, mitkä eivät sitä ole.