Miten kukaan nainen suostuu alistumaan vielä nykypäivänä koti-äidiksi?
Se, jos joku on oman elämän pilaamista ja miehelle alistumista.
Työura on pilalla, ei CV:hen voi laittaa "Kotiäiti vuodesta 2015-2025". Ei sitä ainakaan kukaan arvosta.
Mitäs sit suu pannaan kun se maailman kiltein ja kunnollisikin mies voi pettää ja jättää? Onko kiva olla tyhjän päällä ilman mitään työkokemusta?
Kommentit (105)
Kotona makaavat pitävät itsestään selvänä, että heidän ei kuulu rakentaa kotimaata ja maksaa veroja sen ylläpitämiseksi. Yksikään koulu, päiväkoti, sairaala tai muut kunnalliset palvelut, vaikkapa teiden ylläpito, eivät pelaa ilman ahkeria ja tunnollisia kansalaisia. Pahimmassa tapauksessa leski vielä vetää yhteisistä eläkevaroistamme ison siivun, kun saa puolet miehen työeläkkeestä tai kansaneläkkeen ja toimeentulotukea tms.
Ihmisarvoko on sitä, että saa jäädä toisten elätettäväksi. Elättäjillä ei sitä ihmisarvoa kyllä ole. Vero-% nousee taivaaseen.
En jaksa lukea ketjua, mutta minä HALUSIN olla kotiäiti yli 10 vuotta. Enkä olisi huolinut miestä, joka ei olisi suostunut elättämään minua sitä aikaa. Mielestäni lapseni ovat minun projektini ja halusin kasvattaa heidät omalla tavallani itseäni varten. En tarvitse moiselle mitään yhteiskunnan hyväksyntää, se oli minun biologinen tarpeeni ja tehtäväni. Ja minä määräsin sen miten koti pyöri, mitään alistumista en suostuisi suorittamaan.
Sain silti kotiäitiurani jälkeen töitä. Eläke tulee olemaan paska, koska ennen lapsia opiskelin yliopistossa 10 vuotta. Eli 20 vuotta poissa työelämästä verrattuna amiksesta valmistuneeseen. Mutta mistäs sinä tiedät saatko sinäkään mitään eläkettä kun se aika koittaa? Minulla on kuitenkin ne kuusi lasta, jotka varmasti elättävät minut sitten aikanaan. Puolet heistä on jo työelämässä, ja heitä katsellessani olen sitä mieltä että tuo elatusväite ei ole haihattelua :)
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan ei naisilla tainnut olla paljoa vaihtoehtoja. Köyhistä perheistä ei päässyt opiskelemaan eikä naisen koulutusta paljoa arvostettu saati että olisi rahoja tuhlattu. Nainen vain katsoi sormien läpi kun mies petti mennen tullen nuorempien kanssa. Naisella omaa rahaa 0 euroa ja omaa työuraa 0 kk. Nykypäivänä nuoret työikäiset naiset on itsenäisiä ja itsellisia uraihmisiä. Opiskelu ja kouluttautuminen on ilmaista. Työikäiset naiset opiskeleekin enemmän kuin miehet. Vanhusten on kyllä äärimmäisen vaikea ymmärtää tätä. Yksikin vanhoillinen sukulaisvanhus ihmetteli ääneen asiaa kun kerroin, ettei nuoret enää mihinkään naimisiin mene eikä nuoret naiset alistu käveleväksi kodinkoneeksi.
No sepä se, kun aina on olemassa vain yksi oikea vaihtoehto. Ennen se oli pakko jäädä kotiin, nykyisin pakko olla työelämässä. Pakolla tarkoitan sitä yleistä halveksuntaa, mitä saat naamallesi, jos teet toisin kuin muut, olet joku epäihminen. Nykypäivän pitkän linjan kotiäiti on yhtä kapinallinen kuin ennen olivat uranaiset. Oikeaa valinnanvapautta, suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoa odotellessa.
Ei kukaan järkevä nainen jää kotiin hoitamaan lastaan, vaan antaa jo synnytysosastolta suoraan vauvan pedagogiseen hoivaan ja kasvatukseen laitokseen ja jos työuralta jää aikaa, korkeintaan ottaa vauvan etähoitoon viikonlopuksi. Näinhän tehtiin ennenkin, Neuvostoliitossa ja Romaniassa, näin tuli kuuliaisia kansalaisia.
Jos nainen joutuu jäämään ennen synnytystä kotiin pienellä äitiyspäivärahalla, niin fiksu nainen maksaa puolet perheen kuluista, jos rahat eivät riitä, siihen käytetään naisen omat säästöt tai otetaan pankkilainaa. Ja tietysti tekee kaikki kotityöt ja kun mies tulee töistä kotiin, kotona odottaa kolmen ruokalajin päivällinen ja vaimo on kauniisti meikattuna ja pukeutuneena.
En sitten :)
Lukihäiriäinen voi kirjoitustaidon sijaan olla varsin analyyttinen ja strateginen.
Ja totuus tosiaan ei ole 150 000€ palkkatuloja vaan 12 000€/kk *12kk (lomia ei ole) eli 144 00€ palkkaa, mutta eihan se tietenkään ole kyllä kaikki.
Uraa en ole rakentanut vaan ajautunut lahjakkuuksieni ja puuteitteni takia hommiini.
Äidinkielenopet ovat vissiin huikean älykkäitä kun eivät kirjoita väärin.