Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan nainen suostuu alistumaan vielä nykypäivänä koti-äidiksi?

Vierailija
19.10.2020 |

Se, jos joku on oman elämän pilaamista ja miehelle alistumista.

Työura on pilalla, ei CV:hen voi laittaa "Kotiäiti vuodesta 2015-2025". Ei sitä ainakaan kukaan arvosta.

Mitäs sit suu pannaan kun se maailman kiltein ja kunnollisikin mies voi pettää ja jättää? Onko kiva olla tyhjän päällä ilman mitään työkokemusta?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kukaan joudu alistumaan. Lapsi päiväkotiin 6kk ikäisenä ja töihin :D. Ei se mies voi sitä estää mitenkään.

Vierailija
2/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alistumista siinä on? Ihaninta aikaa omassa elämässäni oli olla kotona lapsen kanssa. Harmi, että oli mahdollisuus siihen vain kolme vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kukaan joudu alistumaan. Lapsi päiväkotiin 6kk ikäisenä ja töihin :D. Ei se mies voi sitä estää mitenkään.

Ei tuo ole koti-äitiyttä vaan normaalin ihmisen työssäkäymistä. 

Aloitukesssa puhuttiin ihan kunnon koti-äitiydestä niin, että jää kotiin koko lapsen alaikäisyyden ajaksi.

Vierailija
4/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alistumista siinä on? Ihaninta aikaa omassa elämässäni oli olla kotona lapsen kanssa. Harmi, että oli mahdollisuus siihen vain kolme vuotta. 

Olit kuitenkin vain kolme vuotta kotona. Siinä ei vielä ehdi täysin putoamaan työelämästä. Tarkoitan nyt niitä, ketkä ei edes aio palata töihin.

Vierailija
5/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitukesssa puhuttiin ihan kunnon koti-äitiydestä niin, että jää kotiin koko lapsen alaikäisyyden ajaksi.

Jos huomasit, niin otsikossa on kysymys, johon vastasin. 

Vierailija
6/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. No minä olin useamman vuoden kotiäitinä ja omasta tahdostani. Pidän sitä elämäni tärkeimpänä tehtävänä, että saan lapset kasvatettua kunnolla. Kovin pienen lapsen paikka ei ole päivähoidossa. Perehtykää ihmiset psykologiaan.

Vierailija
7/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se varmaan ihana olla taaperon kanssa kotona, kun mieskin vielä iloisesti elättää ja on uskollinen.

Mitäs sit, kun lapset alkaa olla teinejä ja aikuisia, muuttaa pois, mies katselee jo nuorempia kun olet auttamattomasti rupsahtanut, lapset tulee käymään ehkä joskus ja jouluna. 

Sinulla ei ole jäänyt tästä mitään käteen. Tuhlasit 20 vuotta, eikä ketään kiinnosta, kukaan ei arvosta. 

Vierailija
8/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne ihmiset joilla on talous turvattuna vaikka mies kuolisi tai jättäisi?

Vierailija
9/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hienoa, että ihmiset ovat erilaisia. Jos ja kun on ihmisiä joille sopii vuosien kotonaolo, se heille suotakoon.

Oma kuopukseni on 13kk ja odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen vuodenvaihteessa takaisin töihin. Esikoisesta palasin töihin lapsen ollessa 10kk.

Vierailija
10/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä se on alistumista, monen mielestä onnellista perhe-elämää.

Naimisissa, joten omaisuus menee puoliksi eron tullessa.

Kukaan ei tiedä onko koko eläkejärjestelmää olemassa enää jonkun kymmenen vuoden päästä.

Mä olen ollut kotona 20 vuotta, nyt opiskelen ja soitetaan usein töihin tekemään sijaisuuksia.

Eli olen elänyt erittäin onnellisen ja rauhallisen elämän lasten kanssa kotona, ei oravanpyörää eikä kaaosta ja silti työllistyn ja vielä eri alalle mille opiskelin nuorena.

Vierailija
11/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistumaan? Nyt jotain rajaa tuohon feminismiin, ap!

Vierailija
12/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lähes koko ikäni kotiäiti.

Aivan ihanaa aikaa ja tuskin kadun kuolinvuoteella etten raatanut enempää niska limassa paskaduunia.

Vierailija
13/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioitko, että se ihana aika vaikutti myös eläkkeeseesi? Maksoiko mies sinulle palkkaa siitä, että hoidat hänen lastaan? Muussa tapauksessa olet vaan tyhmä ja mies käytti sinua hyväkseen.

Vierailija
14/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit kuitenkin vain kolme vuotta kotona. Siinä ei vielä ehdi täysin putoamaan työelämästä. Tarkoitan nyt niitä, ketkä ei edes aio palata töihin.

Mutta se on jokaisen oma valinta. Tilanteita on erilaisia.

Vierailija
15/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistumaan?

Koska kaikki naiset eivät ole urasta täpinöissään olevia menestyjiä.

Kun vaihtoehtona on poukkoilu hanttihommien ja kodin välillä, tai sitten kotiäiteys (yleensä paremmin tienaavan) miehen käydessä töissä, jälkimmäinen valitaan mieluummin.

Vierailija
16/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät arvota asioita samalla tavalla. Osalle ura ei ole niin tärkeää, mutta omien lasten kanssa oleminen on ja siitä nauttii. Toisille taas toisin päin. Jos talous kestää ja toiminta on lähtöisin omasta halusta niin mikäs siinä. Onko mielestäsi samalla tavalla alistuvaista, jos mies on omasta tahdostaan koti-isänä?

Vierailija
17/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan ihana olla taaperon kanssa kotona, kun mieskin vielä iloisesti elättää ja on uskollinen.

Mitäs sit, kun lapset alkaa olla teinejä ja aikuisia, muuttaa pois, mies katselee jo nuorempia kun olet auttamattomasti rupsahtanut, lapset tulee käymään ehkä joskus ja jouluna. 

Sinulla ei ole jäänyt tästä mitään käteen. Tuhlasit 20 vuotta, eikä ketään kiinnosta, kukaan ei arvosta. 

Mitä tuhlaamista se aika on ollut jos ihminen on kokenut sen ajan merkitykselliseksi, hyväksi ja arvokkaaksi? Onhan elämää vielä sen 20 vuoden jälkeenkin. Jopa silloin voi lähteä vielä koulunpenkille tai tehdä ihan mitä vaan, kunhan terveys vain sallii.

Vierailija
18/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito?

Vierailija
19/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut lähes koko ikäni kotiäiti.

Aivan ihanaa aikaa ja tuskin kadun kuolinvuoteella etten raatanut enempää niska limassa paskaduunia.

Entä jos miehesi kuolee tai jättää? Miten pärjäät taloudellisesti? Jos huonosti, niin silloin olet jättänyt riskienhallinnan väliin ja erityisesti lasten kannalta tuo on huono asia, että talousasiat eivät ole kunnossa.

Vierailija
20/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut jo vuosia kotona ja en aio enää palata töihin. N39.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan