Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konsta Hietasen vaimo ollut kotiäitinä 13 vuotta

Vierailija
19.10.2020 |

vaikka vanhin lapsi on 12?

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit kun mies lähtee houkutusten perään, niin onpa kivaa vaimon huomata, ettei töitä saa ja eläkekertymä on naurettava. Kyllä kannatti.

Mutta toista se on ihmisellä joka puurtaa burn outin partaalla 30 vuotta duunissa jota vihaa, eikä ikinä ehdi nähdä lapsiaan, kun se eläke on sitten muutaman satasen isompi, kyllä kannatti! Toki sopii toivoa ettei kuole ennen sitä.

Ja todennäköisemmin tulee se avioero, kun kumpikin on koko ajan pinna tiukalla.

Vierailija
82/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ratkaisu on ollut heille hyvä - niin kauan kun riski realisoituu. Asetelmassa ne hyvät puolet tulevat aluessa lasten ollessa pieniä. Ongelmat tulevat vasta myöhemmin. Eli jos parisuhde rikkoutuu ja/tai kotona ollut ei pääse enää työelämään kiinni.

Ratkaisu voidaan arvioida vasta kymmenien vuosien kuluttua, kun vanehmmat ovat eläkkeellä.

Meitä on seitsemän lapsen sisarusparvi ja äiti aina kotona. Nyt kaikki lapset muuttaneet kotoa ja vanhempani ovat eläkkeellä ja suuresta lapsimäärästä huolimatta rakastava ja hyvä koti meille lapsille ja parempia vanhempia en voisi kuvitella saavani. Ja vanhempani ovat edelleen hyvin rakastuneita toisiinsa. Ja minulla ja sisaruksilla on myös useampi lapsi, meillä kolme ja veljelläni 5 ja muilla siltä ja väliltä. Eikä uskonto liity lapsilukuun millään tavalla, vaan rakkaus lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä noin paljon? Itkettää. Ehkä tuo nainen ei pärjää kodin ulkopuolella. No onneksi Konsta on päässyt takaisin telkkariin niin ehkä sitä rahaakin alkaa tulla.

Hyvähän se on, että edes joku tekee. Urheilullisia, musikaalisia lapsia. Hieno perhe, kateelliset kirjoittelee kaunaisia viestejään.

...Mistä jengi on kateellisia?

Jengi kadehtii tuota Konstan vaimoa. Tuota, että kadehtimisen kohdetta (kotiäiti, suuri perhe, näyttävät onnellisilta) ei itse pysty saavuttamaan kutsutaan psykologian kielellä "arvon kieltämiseksi". Tästähän tässä parjausketjussa on kyse.

Vierailija
84/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisiko tämän Hietasen perheen mollaamisen täällä jo lopettaa?? Ei ole enää normaalia tämä touhu.

Vierailija
85/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa reikä. Pelkkä pano miehelleen. Miehet ei ole koskaan arvostaneet kotona olevia naisia, teidän takia tyttöjä poistetaan väestöstä. Aikamoinen vitsi on tämä reikä miehelleen. Miehet ei arvosta kotona oloa tai nimen vaihtoa, ja tämä kannattaisi tajuta. Näiden kotona maksavien spermarättien takia kaikkien naisten asema on huono.

Hanki töitä, kana. Ei miehetkään makaa kotona. Toivottavasti ukko jättää niin jää itseään myyvä tyrkky yksin paljaille.

Juuri tällaisia rättejä miehet pettää.

Olen pahoillani, että sinulla on paha olla. Näinä aikoina et varmasti ole ainoa.

Toivottavasti saisit itsetuntosi kohdilleen. Olet ihan yhtä arvokas ihminen kuin kaikki muutkin.

Vierailija
86/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotiäiti/kotirouva 24 vuotta eikä yhtään hetkauta muiden mielipiteet. Joten veikkaan ettei Hietasen perhekään välitä random ihmisten marinoista. Ei voi kun ihmetellä miten osa porukasta luulee että heillä olisi jotain valtaa päättää onko joku kotiäiti vai ei. Varsinkin jos tulee toimeen omillaan kuten mekin. Ja ihan sama vaikka täällä av:lla kuinka meitä kotiäitejä haukutaan niin ei sekään muuta mitään. Kertoo enemmän niistä haukkujista itsestään ja heidän pahasta olosta jos pitää muita halveksia.

Vierailija
87/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan rouva jäi pois töistä heti kun tuli raskaaksi. Se on ollut raskausajan kotona.

Vierailija
88/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset

2007 s. Poika on sosiaalinen huolehtija. Intohimot: jalkapallo, piano ja näytteleminen.

2010 s. Poika on tekevä visualisti. Intohimot: trampoliini, rakentelu ja raha.

2012 s. Poika on huoleton liikkuja. Intohimot: koripallo, rummut ja eläimet.

2014 s. Poika on pohtiva nautiskelija. Intohimot: pikkuautot, legot ja jalkapallo.

2018 s. Tyttö on iloinen ikiliikkuja. Intohimot: eläimet, vauvat ja musiikki.

Lapsia tehty monta vain sen takia, että tulisi se ”prinsessakin”? 😕

En ymmärrä tätä, surettaa ja vähän suututtaakin tuollainen. Ei kerro hyvää ihmisestä.

Mua kiinnostaa minä surettaa ja suututtaa? Se että lapsirakkaat haluavat lapsia ja hoitavat ne hyvin? Tosi surkeaa joo on, ihan kamalaa.

Se, että on pakkomielteenä saada tietynsukupuolinen lapsi. Venytään ja tehdään enemmän lapsia sen vuoksi mitä on alunperin suunniteltu. Pakkohan siinä on larpata lapsirakasta, kukapa kehtaisi myöntää, että tehtiin tässä 6-10 lasta vain siksi, että saataisi viimein se tyttökin.

Kukaan ei pysty sanomaan tuntemattomien lapsirakkaudesta yhtään mitään. Monen, tai jopa yhden pelkän pojan/tytön äiti voi olla vaikka äärimmäisen masentunut siksi, ettei ole vielä saanut sitä yhtä haluamaansa. On vain tabu puhua asiasta.

Eihän tuollainen tervettä ole, muttei mitenkään harvinaistakaan.

Mistä helvetistä tiedät onko noi yrittäneet tyttöä ka ”tehneet liikaa lapsia”. Mikä sinä olet sanomaan mikä on liikaa?

Ei se liikaa ole, mutta on jotenkin väärin tehdä lapsia joku tietty sukupuoli mielessä.

Moni noista vielä lopettaa lastenteon siihen, kun se toivottu viimein syntyy. Vahvistaa kuvitelmaa entisestään.

Todennäköisesti siitä kyse, kun noin paljon lapsia eivätkä ole edes uskovaisia.

Minusta nämä ovat todella ilkeitä kommentteja! Et voi ollenkaan tietää heidän näin henkilökohtaista asiaa. Et sanoisi koskaan päin naamaa kellekään (toivottavasta) tällaista. Miksi sitten kirjoitat? Hietasten lapsiluku ei kuulu meille kenellekään ja on tosi epähienoa spekuloida etukäteen mistään avioerosta. Vain tosi pahansuopaiset ihmiset kykenevät tuollaiseen. Toivon kaikkea hyvää Hietasen upealle perheelle. Sieltä nousee varmaan jatkossa hyviä muusikoita ja jalkapalloilijoita. Kun kirjoittelette p**kaa, miettikääpä sitä, miltä Hietasen lapsista tuntuu, kun näitä juttuja lueskelevat.

Vierailija
89/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan rouva jäi pois töistä heti kun tuli raskaaksi. Se on ollut raskausajan kotona.

En tiedä mitä tarkoitat "entisaikaan", sillä raskaus oli irtisanomisperuste vielä 70-luvulla ja naiselle avioliiton solminen 60-luvulla.

Ja raskaus työsuhteen irtisanomisperusteena on kokenut myös pääministeri Juha Sipilän puoliso Minna Sipilä Oulaisessa päiväkodissa, jossa hän oli päiväkodin opettajana. Siihen aikaan Juha Sipilä oli opiskelija ja Minna rouva juuri valmistunut lastentarhaopettaja ja he olivat täysin tuntematon nuoripari.

Rahattomana avioparina se herätti keskustelua ja sai palstatilaa muiden aloitteesta, miten kaupunki ja valtio voi kohdella naistyöntekijöitään noin epätasa-arvoisesti ja irtisanomisperusteena käytettiin raskautta. Ja se sai valtamediassa huomiota.

Ja sen jälkeen, ei ainakaan julkisesti ole naisten avioliiton solminen tai raskaus olleet irtosanomisperuste, jos on ollut, niin sille on keksitty toinen nimi.

Vierailija
90/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa tän liiton kestävän. Eiköhän siellä eletä Konstan vahvassa alistuksessa. Kunhan Konsta saa nyt toteuttaa itseään. Vaimo hoitakoon mukulat kotona.

Vierailija
91/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä noin paljon? Itkettää. Ehkä tuo nainen ei pärjää kodin ulkopuolella. No onneksi Konsta on päässyt takaisin telkkariin niin ehkä sitä rahaakin alkaa tulla.

Hyvähän se on, että edes joku tekee. Urheilullisia, musikaalisia lapsia. Hieno perhe, kateelliset kirjoittelee kaunaisia viestejään.

...Mistä jengi on kateellisia?

Jengi kadehtii tuota Konstan vaimoa. Tuota, että kadehtimisen kohdetta (kotiäiti, suuri perhe, näyttävät onnellisilta) ei itse pysty saavuttamaan kutsutaan psykologian kielellä "arvon kieltämiseksi". Tästähän tässä parjausketjussa on kyse.

Jengi kadehtii myös Konstaa. Miehellä hirveä lapsikatras. Kiltti vaimo kotona. Pelasi futista veikkausliigatasolla. Lapsijulkkis, tenavatähti, näyttelijä, imitoija ja nyt voittaa tähdet tähdet lauluskabassa kaikki julkkikset. Jos hän olisi vähän inhimillisempi, niin ihmiset löytäisi enemmän samaistumispintaa.

Vierailija
92/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa hänen olla vaikka seuraavat 20 vuotta kotiäitinä, jos heille asia sopii!

Meillä on vain yksi lapsi, 6 vuotias. Olen silti edelleen kotiäitinä. Miksi? Puolisoni tekee paljon töitä, ei juurikaan ole kotona. Ja itse nautin lapsen kanssa olemisesta (nyt on 4h päivästä eskarissa), jolloin saan omaa aikaa. Aivan parasta aikaa elämässäni nämä  vuodet <3 Toivottavasti jatkuu vielä ainakin muutaman vuoden :) 

Vierailija
93/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäiti oli kotiäiti siitä päivästä lähtien kun meni naimisiin, samoin tätini. Tosin siihen aikaan heitä kutsuttiin kotirouviksi. Toisella oli 2 lasta, toisella 1. Molemmat jäivät eläkkeelle kotirouvan hommistaan, tekemättä koskaan palkkatyötä naimisiin menon jälkeen.

Vierailija
94/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä oli akateemisesti koulutettu ihminen, joka oli kotiäitinä siihen asti, kun nuorin pääsi ylioppilaaksi. LApsia oli kolme. Hän työllisti itse itsensä, sitten kun nuorin muutti pois kotoa. Ei ole enää tuttavapiirissä, kun ei niin hyviä tuttuja oltu, vaan harrastuksen kautta lähinnä tunnettiin. enkä asuu enää samalla paikkakunnalla. 

Vierailija
95/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asetelmassa toteutuu se perinteinen roolitus, nainen kotona lasten- ja kodinhoidossa. Työelämän ulkopuolella ja vailla työkokemusta. Toivottavasti on joku sellainen ammatti johon pääsee aikanaan, kun nuorinkin jo koulussa. Toivottavasti myös eläkeasia on otettu huomioon esimerkiksi vapaaehtoiselle eläkevakuutuksella. Nuorena ei näitä asioita välttämättä ajattele.

Mitä ihmettä Hietasten perheasiat kuuluu kenellekään ulkopuoliselle?

Vierailija
96/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa tän liiton kestävän. Eiköhän siellä eletä Konstan vahvassa alistuksessa. Kunhan Konsta saa nyt toteuttaa itseään. Vaimo hoitakoon mukulat kotona.

No voi per...e!

Vierailija
97/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurin rouva on ollut kotiäiti yli 30v ja ammatiltaan opettaja ja ollut muutaman vuoden töissä ennen lapsen syntymää.

Elää mukavasti pääomatuloilla (omistaa osan eräästä yritysketjusta) ja harrastaa paljon, musiikkia, teatteria, käsitöitä, maalausta jne.

Ja suoraan sanoen, ajoittain olen hänelle kade, kun oma työni on lähinnä paperin pyörittämistä ja muiden ohjausta ja ajoittain koen, oman elämäni jäävän elämättä ja kokematta ja ajointain niin väsynyt.

Naapurin rouva taas oikea ilopilleri ja hyvin sydämellinen ja energinen. Ja näyttää olevan onnellinen.

Täällä myös opettaja jolla on hyväpalkkainen mies ja pääomatuloja, ja kotiäiti jo 18 vuotta :) olen todella onnellinen että olen voinut panostaa lapsiin (kaksi vain) ja kodinhoitoon. Ei mieskään olisi voinut panostaa työelämään täysillä, jos kotona ei olisi ruoka valmiina ja paidat silitettyjä. Koen että saan vapaasti keskittyä asioihin jotka minua kiinnostavat, teen myös vapaaehtoistyötä. Me ei olla mitään "rikkaita rikkaita", esim. matkustelu on ollut aika vähäistä, mutta nautitaan elämästä näin.

Valtio on kouluttanut sulle kalliin yliopistokoulutuksen ja teitkö yhtään edes töitä ?

Veit samalla joltain opiskelupaikan, joka olisi tehnyt enemmän töitä ja maksanut veroja.

Mutta kiva, että sulla on ollut kivaa.

Vierailija
98/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan idiootti tämänkin ketjun aloitti?

Vierailija
99/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset

2007 s. Poika on sosiaalinen huolehtija. Intohimot: jalkapallo, piano ja näytteleminen.

2010 s. Poika on tekevä visualisti. Intohimot: trampoliini, rakentelu ja raha.

2012 s. Poika on huoleton liikkuja. Intohimot: koripallo, rummut ja eläimet.

2014 s. Poika on pohtiva nautiskelija. Intohimot: pikkuautot, legot ja jalkapallo.

2018 s. Tyttö on iloinen ikiliikkuja. Intohimot: eläimet, vauvat ja musiikki.

Lapsia tehty monta vain sen takia, että tulisi se ”prinsessakin”? 😕

En ymmärrä tätä, surettaa ja vähän suututtaakin tuollainen. Ei kerro hyvää ihmisestä.

Mua kiinnostaa minä surettaa ja suututtaa? Se että lapsirakkaat haluavat lapsia ja hoitavat ne hyvin? Tosi surkeaa joo on, ihan kamalaa.

Se, että on pakkomielteenä saada tietynsukupuolinen lapsi. Venytään ja tehdään enemmän lapsia sen vuoksi mitä on alunperin suunniteltu. Pakkohan siinä on larpata lapsirakasta, kukapa kehtaisi myöntää, että tehtiin tässä 6-10 lasta vain siksi, että saataisi viimein se tyttökin.

Kukaan ei pysty sanomaan tuntemattomien lapsirakkaudesta yhtään mitään. Monen, tai jopa yhden pelkän pojan/tytön äiti voi olla vaikka äärimmäisen masentunut siksi, ettei ole vielä saanut sitä yhtä haluamaansa. On vain tabu puhua asiasta.

Eihän tuollainen tervettä ole, muttei mitenkään harvinaistakaan.

Mistä helvetistä tiedät onko noi yrittäneet tyttöä ka ”tehneet liikaa lapsia”. Mikä sinä olet sanomaan mikä on liikaa?

Ei se liikaa ole, mutta on jotenkin väärin tehdä lapsia joku tietty sukupuoli mielessä.

Moni noista vielä lopettaa lastenteon siihen, kun se toivottu viimein syntyy. Vahvistaa kuvitelmaa entisestään.

Todennäköisesti siitä kyse, kun noin paljon lapsia eivätkä ole edes uskovaisia.

Minusta nämä ovat todella ilkeitä kommentteja! Et voi ollenkaan tietää heidän näin henkilökohtaista asiaa. Et sanoisi koskaan päin naamaa kellekään (toivottavasta) tällaista. Miksi sitten kirjoitat? Hietasten lapsiluku ei kuulu meille kenellekään ja on tosi epähienoa spekuloida etukäteen mistään avioerosta. Vain tosi pahansuopaiset ihmiset kykenevät tuollaiseen. Toivon kaikkea hyvää Hietasen upealle perheelle. Sieltä nousee varmaan jatkossa hyviä muusikoita ja jalkapalloilijoita. Kun kirjoittelette p**kaa, miettikääpä sitä, miltä Hietasen lapsista tuntuu, kun näitä juttuja lueskelevat.

Joku kirjoitti tähän ketjuun, että nainen blogissaan kertonut tehneensä lapsia niin kauan, että se tyttö tulee... :(

Taidat siis olla väärässä.

Vierailija
100/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kaunis perhe (kävin lukemassa rouvan blogia) ja jotenkin ärsyttävän täydellinen siitäkin huolimatta että epätäydellisyyttä yritettiin kovasti todistella. Tiijättekö silleen "ollaan ihan taviksia ja meilläkin huudetaan, nujutaan eikä aina jakseta, mutta hoidetaan nämäkin tilanteet täydellisesti". Ihan ilman sarvia ja hampaita tämän sanon. 😄

En olekaan seurannut Konstaa aikuisena. Ihan tunnistettava oli lapsitähtiajoista. ☺️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi