Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konsta Hietasen vaimo ollut kotiäitinä 13 vuotta

Vierailija
19.10.2020 |

vaikka vanhin lapsi on 12?

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on ihan rauhassa. Eläkekertymä on varmaan huikea.

Kaikille ihmisille raha ei ole tärkeintä elämässä. Jotkut nauttivat lapsista ja lasten kanssa vietetystä ajasta. Surullista on katsella niitä uraperheitä, joissa lapset nähdään pakollisena riippana. Näissä perheissä lapsi lykätään loma-aikoinakin päiväkodin hoidettavaksi, eikä vanhempia kiinnosta ne oman lapsen asiat yhtään. Aika surullisia kohtaloita olen nähnyt.

Niin juuri. Ja Hietasilla vanhemmat nauttivat lapsistaan ja perhearjestaan, ja pienistä hetkistä, joita on vietetty lasten kanssa. Tämä käy erittäin selvästi ilmi Konstan sosiaalisesta mediasta.

Somesta ei pysty päättelemään mitään. Täytyy olla hieman simppeli, jos kuvittelee saavansa sieltä todellisen kuvan. Moni suomalainen perhesurmaajakin hehkuttanut ihanaa perhettään ja lapsiaan ennen murhaamista...

Itse luulen, että oikeasti onnellisimmilla ei ole mitään tarvetta jakaa/hehkuttaa elämäänsä somessa. Monelle se on paikka juuri peitellä omaa tyytymättömyyttään elämään antamalla siitä vääristynyt kuva. Narsistit (julkkikset) myös tarvitsevat jatkuvaa huomiota ja ihailua.

Vierailija
102/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jatkaa noin jos haluaa jatkaa. Ja jos tulee ero niin tulee. Life goes on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttä luottaa siihen, ettei mies lähde... Kyllä jokaisen naisen pitäisi itse tuntea se vastuunsa kerryttää omaakin omaisuutta...

Mistä sinä hänen omaisuuksistaan tiedät? Olen minäkin ollut kotiäitinä pitkään ja silti löytyy säästöjä ja sijoituksia. Meillä ei myöskään ole miehen kanssa mitään avioehtoa, eli omaisuutemme on yhteistä. Eli asunto, sijoitusasunnot, metsät, rahastot, osakkeet jne. jaetaan tasan, jos ero tulee. Ja jos mies lähtisi jonkun toisen matkaan, niin onhan minulla akateeminen loppututkinto ja hyvät suhteet työelämään. Töitä löytyisi yhdellä puhelinsoitolla.

Ikävä kyllä tämä harhaluulo on monella naisella.

Opiskellaan vuosikausia, ollaan vielä pitempään kotona ja kuvitellaan saadaan töitä tosta vaan.

Koulutus on vanhentunut 10 v sitten, nuorempia on valmistunut jatkuvasti ja samaan aikaan äiti on kotona ja kuvittelee ei hätää. Eipä.

Vierailija
104/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys ei ole työtä, vaan pelkkä tekosyy oikean työn vieroksumiselle.

Vierailija
105/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ratkaisu on ollut heille hyvä - niin kauan kun riski realisoituu. Asetelmassa ne hyvät puolet tulevat aluessa lasten ollessa pieniä. Ongelmat tulevat vasta myöhemmin. Eli jos parisuhde rikkoutuu ja/tai kotona ollut ei pääse enää työelämään kiinni.

Ratkaisu voidaan arvioida vasta kymmenien vuosien kuluttua, kun vanehmmat ovat eläkkeellä.

Meitä on seitsemän lapsen sisarusparvi ja äiti aina kotona. Nyt kaikki lapset muuttaneet kotoa ja vanhempani ovat eläkkeellä ja suuresta lapsimäärästä huolimatta rakastava ja hyvä koti meille lapsille ja parempia vanhempia en voisi kuvitella saavani. Ja vanhempani ovat edelleen hyvin rakastuneita toisiinsa. Ja minulla ja sisaruksilla on myös useampi lapsi, meillä kolme ja veljelläni 5 ja muilla siltä ja väliltä. Eikä uskonto liity lapsilukuun millään tavalla, vaan rakkaus lapsiin.

On ihanaa, että nykyaikana on vielä tällaisia perheitä. Olen siitä varma, ettei tällaisen perheen lapset vetelehdi kaduilla ja ostoskeskuksissa ryyppäämässä ja huumeidenkäyttöä opettelemassa. Mikään muu ei ole tulevaisuuden kannalta niin arvokasta pääomaa, kuin että vanhemmilla on lapsilleen aikaa. 

Vierailija
106/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkaisi kotirouvaksi tai kotiäidiksi siinä pelossa, että jos joskus tuleekin ero, niin työmarkkinoilla ei ihan ensimmäisenä soitella takaisin, kun CV:ssä on iso aukko, mutta monelle tuo ratkaisu varmasti sopii hienosti ja rakkautta riittää, niin mikäs siinä. Jokainen tekee omat ratkaisunsa. 

Vierailija
107/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea työ, mitä se on? Mistä katkeruutesi kumpuaa vai onko oma työsi niin ankeaa ja huonostipalkattua?

Vierailija
108/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea työ, mitä se on? Mistä katkeruutesi kumpuaa vai onko oma työsi niin ankeaa ja huonostipalkattua?

Palkkatyötä. Mutta kyllähän tuossa hommaa on, varsinkin kun perheenisää viedään nyt.

Ohis

Vierailija
109/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saavat tehdä juuri niin paljon lapsia kuin mielivät alulle saattaa, jos niitä suodaan niin suodaan.

En ole kertakaan Konstan tenavatähtivoittojakson katseltuani nähnyt häntä telkkarissa livenä enkä nauhoitteena kun ei tuu katseltua, tänään kuulin että voitti tuon ohjelman ja näin tämän ketjun ja menin tämän kautta katsomaan vaimon Tohinatalo -instaa.

Neljän videopätkän perusteella heillä on aika kireät välit ja tuo homma ei todellakaan tule kestämään tätä julkisuusrytäkkää. Ei vaan toimi.

Vierailija
110/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia ovat, ap.

Vierailija
111/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on mitä suurimmassa määrin työtä. Kokeile hoitaa montaa lasta ja huushollia, niin tiedät edes mistä puhut!

Vierailija
112/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä noin paljon? Itkettää. Ehkä tuo nainen ei pärjää kodin ulkopuolella. No onneksi Konsta on päässyt takaisin telkkariin niin ehkä sitä rahaakin alkaa tulla.

Hyvähän se on, että edes joku tekee. Urheilullisia, musikaalisia lapsia. Hieno perhe, kateelliset kirjoittelee kaunaisia viestejään.

...Mistä jengi on kateellisia?

Onnellisesta perheestä, jossa vanhemmilla on lapsilleen aikaa ja varsinkin äiti on aina saatavilla.

Vierailija
113/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltä se on pois, jos joku on kotona? Eihän täällä riitä edes töitä kaikille halukkaille, mistä voitte tietää mitä syitä tähän on, tai jos he vaan tykkää olla näin? Eipä ole viemässä toisilta töitä ja palkkoja. Muualla maailmassa kotirouvuus/-mieheys on ihan ammatti josta kertyy eläkettäkin, esim. Saksassa.

Vierailija
114/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän on ihan rauhassa. Eläkekertymä on varmaan huikea.

On se hyvä, että eräät surevat toisten ihmisten pieniä eläketuloja. Eipähän asianomaisen tarvitse itsensä hätäillä niistä. Se on jo todellista empatiaa!

Vierailija
115/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttä luottaa siihen, ettei mies lähde... Kyllä jokaisen naisen pitäisi itse tuntea se vastuunsa kerryttää omaakin omaisuutta...

Mistä sinä hänen omaisuuksistaan tiedät? Olen minäkin ollut kotiäitinä pitkään ja silti löytyy säästöjä ja sijoituksia. Meillä ei myöskään ole miehen kanssa mitään avioehtoa, eli omaisuutemme on yhteistä. Eli asunto, sijoitusasunnot, metsät, rahastot, osakkeet jne. jaetaan tasan, jos ero tulee. Ja jos mies lähtisi jonkun toisen matkaan, niin onhan minulla akateeminen loppututkinto ja hyvät suhteet työelämään. Töitä löytyisi yhdellä puhelinsoitolla.

Ikävä kyllä tämä harhaluulo on monella naisella.

Opiskellaan vuosikausia, ollaan vielä pitempään kotona ja kuvitellaan saadaan töitä tosta vaan.

Koulutus on vanhentunut 10 v sitten, nuorempia on valmistunut jatkuvasti ja samaan aikaan äiti on kotona ja kuvittelee ei hätää. Eipä.

Mä hoidin 5 vuotta lapsia kotona ja ihan hyvin sain töitä vanhempainvapaan jälkeen. Toimin opetusalalla, joten siellä vanhemmuus nähdään enemminkin plussana kuin haittana. Jos ajattelen suurperheen äitiä, niin tällaisen ihmisen on pakko olla ahkera, hyvä organisoija ja jämäkkä tiimipelaaja. Mieluummin minä palkkaisin viiden lapsen äidin kuin jonkun niuhon ja itsekeskeisen vanhanpiian, joka ei edes miehille kelpaa. Äiti on tottunut ajattelemaan muitakin kuin itseään ja arjen pyörittäminen vaatii luonnostaa hyviä organisointitaitoja. Äitiys antaa myös sellaista näkemystä elämään, jota ei koulun penkiltä tai edes työkokemuksen kautta voi hankkia. Minulle kotiäitiys on arvokas ammatti, josta hankittua kokemusta aidosti arvostan.

Vierailija
116/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisiko joku käydä kokopäivätöissä, kun on tuollainen lapsikatras? Siinä on ihan valtavat määrät jo duunia kotitöissä, lasten harrastuksissa, läksyjen auttamisessa ja tarkastamisessa jne. Parisuhteestakin olisi varmaan hyvä pitää huolta. Niin ja ihan omasta hyvinvoinnistaankin täytyisi pitää huolta, liikkua, ehkä harrastaa jotakin, nähdä ystäviä useammin kuin kerran vuodessa. Kyllä tuossa tilanteessa valitsisin samoin kuin Hietasen puoliso. Muutenhan olisi burn outissa jo 2 kuukauden jälkeen.

Todella outoja käsityksiä ja stereotypioita suurperheestä. Olen viiden lapsen päällikkö-äiti, keskijohdossa pörssiyhtiössä.

Tämä on TAVALLISTA ELÄMÄÄ että on lapsia ja käydään töissä. Jos on viisi lasta niin ei se tarkoita että automaattisesti äiti on ”kouluttamaton ja työtön”. Meillä molemmat vanhemmat hyvätuloisia akateemisia. Jokuhan tässä ketjussa sanoi että itkettää lasten takia, no meidän lasten takia ei tarvitse.

Ja - nyt kohta joku syöksyy valittamaan miten uravanhemmat ei näe lapsiaan koskaan - tiedoksi näille että mieheni tekee lyhennettyä työaikaa.

Kyllä on itketyksen paikka kun on viisi onnellista tyytyväistä lasta koulutetuilla hyväpalkkaisilla vanhemmilla.

Oletko sittenkin samaa mieltä, kun lapsesi tulevat murrosikään ja loittonevat kodistaan ja vanhemmistaan? Ehkä huomaat sitten, miten vähän ehdit olemaan heidän kanssaan. Saatat tuntea sen pörssiyhtiösikin paremmin kuin oman jälkikasvusi.

Vierailija
117/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan älytöntä. Jos on 5 lasta ikähaitari 13-2 vuotta niin missä sen äidin jukolauta pitäisi olla jos ei kotona? Tää yhteiskunta on ihan hirvee. Naisilta vaaditaan helevetisti.

Vierailija
118/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan älytöntä. Jos on 5 lasta ikähaitari 13-2 vuotta niin missä sen äidin jukolauta pitäisi olla jos ei kotona? Tää yhteiskunta on ihan hirvee. Naisilta vaaditaan helevetisti.

Ei kun hei! Sen äidin pitää olla töissä,mutta kuitenkin hoidettava lapsensa kun on niitä tehnytkin. Ja herttinen, kun eihän kukaan niitä lapsia enää tee. Mistäköhän johtuu??

Mitä jos on olemassa edelleen naisia jotka haluavst olla perinteisiä ja äidillisiä. Mitä jos meidän naisten geeneissä on tarve hoivata,pyykätä ja laittaa ruokaa. Huolehtia jälkikasvustaan. Saako semmoinen nainen olla jos haluaa?

Ei kaikki halua uraa tai haikaile eläkkeen perään. Eläkevuosista kukaan ei tiedä että onko edes elossa enää.

Koettakaa ymmärtää sinne oman kuplan ulkopuolelle. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
119/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset

2007 s. Poika on sosiaalinen huolehtija. Intohimot: jalkapallo, piano ja näytteleminen.

2010 s. Poika on tekevä visualisti. Intohimot: trampoliini, rakentelu ja raha.

2012 s. Poika on huoleton liikkuja. Intohimot: koripallo, rummut ja eläimet.

2014 s. Poika on pohtiva nautiskelija. Intohimot: pikkuautot, legot ja jalkapallo.

2018 s. Tyttö on iloinen ikiliikkuja. Intohimot: eläimet, vauvat ja musiikki.

Lapsia tehty monta vain sen takia, että tulisi se ”prinsessakin”? 😕

En ymmärrä tätä, surettaa ja vähän suututtaakin tuollainen. Ei kerro hyvää ihmisestä.

Mua kiinnostaa minä surettaa ja suututtaa? Se että lapsirakkaat haluavat lapsia ja hoitavat ne hyvin? Tosi surkeaa joo on, ihan kamalaa.

Se, että on pakkomielteenä saada tietynsukupuolinen lapsi. Venytään ja tehdään enemmän lapsia sen vuoksi mitä on alunperin suunniteltu. Pakkohan siinä on larpata lapsirakasta, kukapa kehtaisi myöntää, että tehtiin tässä 6-10 lasta vain siksi, että saataisi viimein se tyttökin.

Kukaan ei pysty sanomaan tuntemattomien lapsirakkaudesta yhtään mitään. Monen, tai jopa yhden pelkän pojan/tytön äiti voi olla vaikka äärimmäisen masentunut siksi, ettei ole vielä saanut sitä yhtä haluamaansa. On vain tabu puhua asiasta.

Eihän tuollainen tervettä ole, muttei mitenkään harvinaistakaan.

Mistä helvetistä tiedät onko noi yrittäneet tyttöä ka ”tehneet liikaa lapsia”. Mikä sinä olet sanomaan mikä on liikaa?

'

On vissiin kytännyt makuuhuoneen verhon takana.

Vierailija
120/165 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltä se on pois, jos joku on kotona? Eihän täällä riitä edes töitä kaikille halukkaille, mistä voitte tietää mitä syitä tähän on, tai jos he vaan tykkää olla näin? Eipä ole viemässä toisilta töitä ja palkkoja. Muualla maailmassa kotirouvuus/-mieheys on ihan ammatti josta kertyy eläkettäkin, esim. Saksassa.

Juuri näin. Ja siis pidättekö ylipäätään lasten hoitoa ja kasvatusta jotenkin vähäpätöisenä työnä? Ovatko päiväkodin työntekijät ja opettajat laiskoja? Ei niillä päiviksen tädeillä yhtään sen enempää pienten puolella ole hoidettavia. Entäs kun ne lapset sairastavat? Onko sairaanhoitajan työ helppoa? Kyllä mä väitän, että viiden lapsen kasvattamisessa, ruokkimisessa, vaatettamisessa ja huushollin pyörittämisessä on niin paljon hommaa, että moni uratykki pyörtyisi sen työtaakan alle. Ja nämä työt hoidetaan 24/7 ja usein kahden tunnin yöunilla. Mä nostan Hietasen rouvalle hattua. Ahkera nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi