Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksivuotias tyttö ei osaa juoda itse

Vierailija
20.01.2014 |

Auttakaa... :(

Minulla on juuri kaksi vuotta täyttänyt tyttö, ja lopetin juuri imetyksen. Olemme yrittäneet nyt sitten opettaa häntä juomaan vettä ja maitoa mukista, mutta tyttö ei edes vie mukia suuhun, ei suostu edes yrittämään. Lusikalla joudumme siis juottamaan.

Nokkamukeja on ostettu jo aiemmin monia erilaisia, n. 9-10 kk iässä ja uudestaan noin puolentoista vuoden iässä yritimme monia kuukausia opettaa tyttöä juomaan nokkamukista. Tuolloin joikin aina kulauksen juomaa kerrallaan, mutta ei koskaan enempää, nyt ei yritä sitäkään.

Tuttipulloa en ikinä tytölle antanut, koska ystäväni lapsi hylkäsi pikkuvauvana tissin kun sai tuttipullon. Nyt pelkään käydä missään kylässä kun ihmiset vain ihmettelevät että eikö tuo lapsi osaa juoda.

Mitä ihmettä siis teemme? Vinkkejä kaivataan. Nokalla tai ilman, kunhan joisi vain itse.

-epätoivoinen äiti-

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v?? Meillä 1v9kk syö lusikalla itse ruokansa kun vähän auttaa, nokkamukista juo, normi mukista menee turhan usein maidot pitkin ja poikin, tissiä ei huolinut kuin pari kuukautta.

Vierailija
2/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paistaa Porvoolainen tässä jutussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa aika. Meilläkään lapset eivät juoneet paljon mitään imetyksen loputtua. Osasivat kyllä (niin kuin varmaan sinunkin lapsi), mutta määrät olivat naurettavan pieniä. Ikää tosin noin vuosi. Pikkuhiljaa sitten määrätkin lisääntyivät ja tilanne normalisoitui itsestään. Ikinä en kyllä mitään desejä laskenut, vaan juotavaa tarjottiin joka ruoalla ja välillä tietysti ihan vettä mahdolliseen janoon. Jatka vain tarjoamista, mutta älä hermostu. voit kokeilla pilliäkin, lyhennä hieman saksilla, niin oppii varmemmin juomaan pillistä.

Vierailija
4/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koittanu tarjota pillimehua tai pillimaitoo? Meillä tyttö oppi imetyksen jälkeen ensin juomaan niitä kun innostui pikkupurkista :)

Vierailija
5/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:55"]

2v?? Meillä 1v9kk syö lusikalla itse ruokansa kun vähän auttaa, nokkamukista juo, normi mukista menee turhan usein maidot pitkin ja poikin, tissiä ei huolinut kuin pari kuukautta.

[/quote]

klassinen av-neuvo :D mitäs tähän muuta kuin, että syö lusikalla??? Meillä,1v9kk syö veitsellä ja haarukka ja osaa kertotaulun. 

Vierailija
6/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi vuotias söi itse ja joi mukista. Aluksi sottaista. Puoltoista vuotiaana osasi jo niinkin hyvinn että ei ruoka putoillut lattialle.

Vierailija
7/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään lapsella ollut koskaan tuttipullo käytössä, mutta mukista tai lasista alettiin antaa hiukan vettä ruokailuiden yhteydessä samalla kun alkoi saamaan kiinteää ruokaa eli 6kk iässä. Kaiken maitonsa sa tissistä. 1v. Täytettyään osadi juoda ladista itse vettä. Olette siis hiukan myöhäsdä asian kanssa!

Mutta kokeilkaa tuota pilliä. Tetra on siitä hyvä, että sitä voi vähän puristaa niin juomaa tulee suuhun jos ei muuten älyä imeä.

Vierailija
8/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä annat mukista? meillä joi aluksi ennemin maitoa. annat mukin aina ruokailessa hänen omaan käteen. niitä mukejakin on joista tarvii imeä. sitten vaan jättää sieltä sen muovin pois. olisitte voineet anttaa mukin heti käyttöön kun alkoi kiinteitä. mutta  nyt on myöhäistä. mutta kyllä se siitä. ei sen tarvi kylässä juoda. ja voi olla että pillistä ennemmin. viilejä, raejuustoa ym nyt että saa maitoa jostain. hedelmäsoseissa  on paljon nestettä.

Vierailija
9/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Lapsesi kehittyy tässä suhteessa hitaammin, mutta oppii kyllä. Ottakaa joku nokkamuki tai tavallinen käyttöön ja antakaa juoma siitä. Ei haittaa vaikkei hän joisi itse kunhan juo autettuna. Lisänestettä ruuasta ja vaikka lusikalla. Meillä oli samoja ongelmia esikoisella, aikanaan sitten hän oppi sekä syömään että juomaan itse. Ja neuvolatädin vaihduttua lapsellamme havaittiin ongelmia hienomotoriikassa, sitä piti harjoittaa. 

Vierailija
10/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 piti sanoa että ennemin joi vettä.

Vierailija
11/11 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ensin tuttipullo vellikorkilla, sitten siirrytte ensimukiin, sit nokkikseen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän