Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis ostamaan lapsellesi 6400 euroa maksavan valmennuskurssin?

Vierailija
20.01.2014 |

Vai meneekö överiksi?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitäköhän valmennetaan, olennainen puuttuu

Vierailija
2/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taisi olla lääkikseen, jos oikein muistan, mutta yliopistoon joka tapauksessa.

Itse olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollessani valmennuskurssi-iässä kalleimmat kurssit taisivat olla noin 4-5k€ luokkaa. Vanhempani olisivat tämän maksaneetkin, mutta en nähnyt niissä tuntimäärissä mitään järkeä koska lukeakin piti + enkä nähnyt että vakuutuksesta olisi ollut minulle hyötyä kun olin melko varma sisäänpääsystä kauppakorkeakouluun.

Vierailija
4/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis, jos lapsi (nuori) sitä aidosti haluaa. Omat lapset on päässeet haluamaansa opiskelupaikkaan (kauppakorkea) ilman valmennuksia , mutta jos olisivat halunneet lääkikseen ja sitä varten olisi pitänyt saada lisämotivaatiota kurssilta, niin miksipä ei.

Vierailija
5/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 09:00"]

Itse ollessani valmennuskurssi-iässä kalleimmat kurssit taisivat olla noin 4-5k€ luokkaa. Vanhempani olisivat tämän maksaneetkin, mutta en nähnyt niissä tuntimäärissä mitään järkeä koska lukeakin piti + enkä nähnyt että vakuutuksesta olisi ollut minulle hyötyä kun olin melko varma sisäänpääsystä kauppakorkeakouluun.

[/quote]

Niin valitsin kurssin joku taisi olla jotain karvan yli tonnin kuitenkin alle 1500 euroa.

Vierailija
6/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jos lapsi sitä aidosti toivoisisi ja tarvitsisi.

Tähän mennessä 7 lapsistani on kasvanut ohi sen elmänvaiheen tuota koskana tarvitsematta, mutta sitähän ei vielä tiedä, tarvitseeko joku nuoremmista sisaruksistaan aikanaan.

Vierailija
7/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä on muitakin vaihtoehtoja. Esimerkiksi kansanopiston kurssi, ja avoimen yliopiston kurssit. Niistä voisin maksaakin, sillä niistä on enemmän hyötyö muussakin elämässä.

Vierailija
8/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku harrastukseen liittyvä valmennus vai johonkin opiskelupaikkaan valmennus?

Jos olisi tosi hyvät perustelut, voisin harkita asiaa. Jos haluaisi opiskelemaan jotain tiettyä juttua, esim. lääkis tai oikis, ja hänellä olisi selkeästi mahdollisuuksia päästä opiskelemaan ja pärjätä opinnoissaan ja motivaaatio olisi kohdallaan, olisin valmis harkitsemaan kurssia. Katsoisin, että se olisi panostus hänen tulevaisuuteensa.

Jos nippa nappa suorittanut lukion rimaa hipoen, niin katsoisin varmaan, että ei ole kuitenkaan mahdollisuuksia päästä opiskelemaan, joten raha menisi takuulla hukkaan.

Voin sanoa näin, koska meillä on vain yksi lapsi. jos olisi kolme, niin tilanne olisi jo ihan toinen - kolmelle ei ehkä olisi varaa kustantaa noin kalliita kursseja.

Periaatteessa en kannata näitä opiskelupaikkojen maksullisia kursseja. Kaikilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta. En kuitenkaan haluaisi, että lapselle jää se fiilis, että ehkä sen kurssin avulla olisin päässyt haluamaani paikkaan, ja vanhemmat ei vain suostuneet maksamaan. Kurssin jälkeen voi ainakin sanoa, että annettiin mahdollisuus ja hyvät lähtökohdat, jos ei pääse niin ei pääse, se on vain siten hyväksyttävä.

Vierailija
9/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman valmennuskurssiakin voi päästä sisään. Se tosin vaatii hyvin paljon itsekuria, koska ei ole mitään "kannustamassa" opiskelemaan. Kuinka paljon lapsesi oikeasti haluaa sisälle?

Mutta joo, mä en maksaisi noin paljon valmennuskurssista missään nimessä. Osa valmennuskursseista on sitä paitsi aika heikkoja pedagokisesti, kannattaa lukea arvosteluita netistä. Sitten esim. huuto.netistä saa ostettua valmennuskurssien materiaaleja hyvään hintaan, jotka tukee erinomaisesti itseopiskelussa.

T. Mä en ollut valmennuskurssilla ja käytin lisämateriaaleihin vain 200e.

Vierailija
10/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se lukio enää valmennakaan yliopistoon, niin kuin koko ilmeisesti lainlaatijalla on ollut tarkoitus?

Vierailija
11/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtyisin ensin huolellisesti kaikkiin tarjolla oleviin kursseihin ja vertailisin niiden hinta-laatu-suhdetta. Luultavasti en suostuisi kalleimpaan kurssiin, vaan valitsisin edullisemman.

Muistuttaisin myös nuorta, että kurssi ei yksin tee autuaaksi eli varmista valintaa, vaan luettava ja vamistauduttava valintakokeisiin on joka tapauksessa.

Vierailija
12/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, liian tyyristä on.

Vierailija
13/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni pääsi kauppakorkeaan kolmannella yrittämällä, joten kyllä valmennuskursseihin tuhlautui suurin piirtein tuon summan verran. Kurssit maksoivat 1500 ja 2500 euron välillä /kpl. Eipä tuo rahasummana kauheasti harmita, enemmän siinä elettiin surun ja murheen keskellä, kun opiskelupaikka jäi pisteen päähän ja toisaalta sitten onnen kukkuloilla, kun paikka vihdoin irtosi:) Eli kyllä olisin valmis tuon summan laittamaan nuoreni tulevaisuuteen. 

Vierailija
14/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jos lääkikseen haluaa niin kannattaa ottaa jo lukiossa syventävät kemia, fysiikka, matematiikka ja biologia. Sitten ei tarvi ottaa niitä kalliita kursseja. Jotkut ovat käyneet vaan pakolliset kurssit joten silloin ehdottomasti valmennuskurssille.

Vierailija
15/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin itse viiden tonnin kurssin oikikseen.. Kannatti, viime kesänä jo pelkkä alan kesätyö jätti enemmän plussalle...

Lääkiksenkin kurssi on sijoitus!

Mut hei jonkun kauppakorkean kurssista en maksaiskaan... Mun entisessä työpaikassa oli pikkuesimiehinä noita ekonomeja, käteen 2000e/kk.. Että en paljon kursseja makselis, kauppakorkean pääsykoekin on aikas helppo.. (Eikä ole edes mutu, kävin tekemässä kokeen ja lukematta viis pistettä vaille sisään, mut pääsinkin sinne minne halusin eli oikikseen)

Vierailija
16/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen ei kannata edes haaveilla jos lukiossa kemia, fysiikka, biologia ja matematiikka kasin tasoa ja on tehnyt töitä niiden eteen. On paljon ysin ja kympin oppilaita jotka haluaa lääkikseen.

Vierailija
17/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos sillä pääsee oikikseen.

Vierailija
18/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso rahahan on kysymyksessä. Sanoisin että yrittä ensiksi lukea ilman kurssia koska on ottanut syventävät tietyissä aineissa mitkä pitää olla. Numerot on ma, fy, ke  10 ja biologia 9. Hyvät mahdollisuudet olisi päästä kun lukea pakertaa. Ei ole kiinnostunut kun tekniikasta ja sinne pääsee suoraan kun kirjoittaa tietyistä aineista tai aineesta laudaturin.

Vierailija
19/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa maksaa yli 6000 eu kurssista. Sikäli eriarvoisessa asemassa ja varsinkin jos ei ole ottanut kun pakolliset kemiassa ja fysiikassa. Kova opiskeleminen edessä. Eli kannattaa käydä duunissa et saa kokoon tuon summan ja mennä kursseille. Tai suorittaa iltakoulussa syventävät.

Vierailija
20/68 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ovat pyrkimässä yliopistoon ensi haussa. En ostele mitään turhia kursseja, tutustumistilaisuuksissa on kerrottu, että lukion oppimäärää kysytään. Molemmat tytöt ovat opiskelleet tosissaan koko lukion ja lukeneet jo kirjoituksiin joululomasta alkaen. Varsinainen lukuloma alkaa kahden viikon kuluttua. Samalla lukevat pääsykoemateriaalin koska ovat kirjoittaneet jo syksyllä suuritöisimmät reaaliaineet. 

Jos eivät pääse ovat suunnitelleet avoimen yliopiston aihettaan sivuavia kursseja, joista saa osan hyväksiluettua jos pääsevät seuraavana vuonna. Maksullista tietysti mutta ei mahdottoman kallista. Opetus samaa kun varsinaisessa yliopistossa koska istuvat samoilla luennoilla. 

Välivuosi ei muutenkaan ole mielestäni mikään huono idea varsinkin jos sattuisi saamaan jonkun työpaikan edes vähäksi aikaa. Olisi tilaisuus kerätä pientä pesämunaa tulevaa omaa kotia varten. 

Mielestäni valmennuskurssit ovat turhia eikä vaatimustason pitäisi pyrkimisvaiheessa olla niin kova että sellaista tarvitaan. Yhden ystäväni lapsi pyrkii lääkikseen ja osallistuu valmennuskurssille. omiani en haluaisi niin kovaan rääkkiin missään tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi