Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen eksä tuhoaa elämämme. Apua?

Vierailija
20.01.2014 |

Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 7 vuotta ja meillä on 2 yhteistä lasta ja kolmas tulossa. Miehellä on 8-vuotias lapsi edeltävästä suhteestaan, eivät siis ikinä seurustelleet tai asuneet yhdessä. Tapasin mieheni hänen lapsensa ollessa puoli vuotias. Äitinsä ei tällöin antanut miehen tavata lasta, jos ei mies perusta perhettä eksän kanssa. Tapaamiset alkoivat järjestyä lapsen ollessa 1-vuotta, koska eksä halusi elarit, joihin mies suostui vain sillä ehdolla, että saa tavata lasta. (Tiedän, olisi tosiaan pitänyt juosta jo tässä vaiheessa...)

Seurusteltuamme yli vuoden muutimme yhteen, mikä ajoi eksän sotajalalle. Mies ei saanut tavata lasta enää yhteisessä kodissamme ja tapaamiset menivät taas katkolle joksikin aikaa. Pian eksä alkoi kaivata omaa aikaa ja lapsi sai tulla meille. Kunnes aloin odottaa esikoistamme... Tämä sama kuvio jatkui, eksä teki temppujaan ja uhkaili tapaamisten peruuttamiselle, jos emme eroa ja samalla yhä vaati ehjää perhettä lapselleen. Kävivät useasti lastenvalvojan luona milloin missäkin asiassa. (Tässä vaiheessa mietin eroa ensimmäisen kerran, esikoinen oli kuitenkin syntynyt ja mies rukoili jäämään). Eksä alkoi tehdä minusta ilmoituksia sosiaaliin ja väitti lapsensa pelkäävän minua ja minun estävän tapaamisia. Mikä ei ole todellakaan totta! Lapsi on tervetullut meille ja pienenä tykkäsin viettää hänen kanssaan aikaa, leivoimme ja kävimme retkillä, luistelemassa yms. kahdestaankin. Jossain välissä eksä löysi uuden miehen ja tilanne rauhottui, lapsi oli meillä todella paljon, koska eksä halusi viettää aikaa uuden miehen kanssa. Aloin odottaa toista lastamme ja meillä meni ihan kivasti...kunnes eksä erosi ja sai tietää raskaudestani. Sama helvetti alkoi taas alusta jne. Lapsi sai käydä meillä, kun eksällä oli menoa ja valheet pitkin kaupunkia jatkuivat. Sosiaali teki ilmoituksen neuvolaan "käytöksestäni". Tässä vaiheessa muutin pois yhteisestä kodistamme. Mies rukoili palaamaan ja esikoinen kaipasi isää. Purin siis hammasta ja muutin takaisin. Tilanne rauhoittui ja eksä jopa pyysi anteeksi käytöstään, luulin kaiken olevan ok... Kunnes. Halusimme kolmannen lapsen ja taaaaaas sama helvetti alkoi. Tiedän, typerää tehdä lisää lapsia tilanteeseemme, mutta luulin että asiat viimein järjestyvät. Välit eksään olivat kohtuulliset ja hänellä oli uusi mies. Nyt en tiedä, onko mies enää kuvioissa. Lapsi ei puhu mitään kotioloistaan, koska se ei äidin mukaan meille kuulu. Lapsi välttelee minua ja itkee haluavansa kotiin. En tiedä, mitä nyt tapahtui :( Mies sai kutsun sosiaaliin ja eksä sanoi minun kiusaavan lasta ja olevan äkkipikainen. Eli siis haitaksi lapselle...

Tilanteemme nyt: Odotan kolmatta lastamme. En uskalla enää puhua miehen lapselle, enkä jäädä kahdestaan hänen kanssaan. Tarvitsen todistajan kaikelle, koska pelkään mitä eksä nyt saa päähänsä :( Pelkään perätöntä lastensuojeluilmoitusta omista lapsistamme! En uskalla olla kotona, kun lapsi tulee meille. Haluaisin muuttaa pois, mies ei suostu. Sanoi, ettei hae enää lasta meille. EN MINÄ SITÄ HALUA! Ei se ole ratkaisu, ei ole lapsen vika ole että äitinsä on... tuollainen! Mitä ihmettä teen? En jaksa enää tätä pelleilyä, pakenemista kotoa saatikka syyllisyyttä siitä ettei lapsi tapaisi enää isäänsä "minun takia"... Olen yrittänyt ehdottaa miehelle, että muutamme siksi aikaa pois kun lapsi tulee. Mutta eihän se nyt niinkään voi mennä, olen sekaisin väsymyksestä. Perheneuvolasta ei ole apua, eksä ei sinne suostu ja lapsi ei puhu mitään. Äitinsä on aivopessyt tytön uskomaan, että iskä ottaa hänet asumaan luokseen, kunhan me häivymme... Ei mikään ihme, vaikka inhoaisikin minua. Tämä muutos tapahtui kun tapaamiset olivat katkolla taas monta kuukautta raskaudesta kertomisen jälkeen.

Miksi eksä kuvittelee, että ei aiheuta lapselle pahaa oloa kaikilla puheillaan? Haukkuu myös isää lapselle, kertoo kuinka mies ei välitä koska hankkii lisää lapsia. Kuinka isä ei välitä, kun ei tule koulun juhliin, joihin on itse kieltänyt miestä tulemasta jne.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ja ex-kumppanin välinen asia. 

Vierailija
2/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskuvio omaan elämäänsä pettyneen ja katkeroituneen idiootin kanssa. Laista tai viranomaisista ei ole mitään apua: "Koittakaa keskustella". Idiootin kanssa voi pelata samaa peliä vain vajoamalla samalle tasolle ja siihen ei kukaan selkärangallinen viitsi ryhtyä. En osaa auttaa. Oman käden oikeus tuntuisi joskus ainoalta oikealta ratkaisulta, mutta siihen ei tietenkään pidä ryhtyä. Kymmenisen vuotta tuota kai on teillä jäljellä pahimmillaan. Voihan sitä toivoa että lapsi alkaa ajatella omilla aivoillaan sitä aiemmin teini-iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:37"]Miehesi ja ex-kumppanin välinen

Kyllä tuo nyt näyttäis muillekin kuuluvan jos muut joutuu asian takia muuttamaan pois kotoa. Taitaa vastaajana olla samanlainen Idiootti ex puoliso.

Vierailija
4/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas nainen! Jos itse olet onnellinen miehesi kanssa, niin älä alistu eksäsi tahtoon ja sen takia jätä häntä.

Vierailija
5/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:56"]

Ihan sairas nainen! Jos itse olet onnellinen miehesi kanssa, niin älä alistu eksäsi tahtoon ja sen takia jätä häntä.

[/quote]

Olen onnellinen mieheni kanssa, siksi olen tätä paskaa jaksanut näinkin kauan... Miestä rakastan enkä halua riistää häneltä mahdollisuutta olla lastemme kanssa saman katon alla... Mutta oma olo alkaa olla niin loppu, että en tiedä mitä teen. Miksi hemmetissä tämä kaikki kaatuu minun niskaani. Oma oloni on kamala, jos jään ja kaikki muut kärsii, jos lähden... En voi laittaa omia lapsiakaan maksamaan tästä kaikesta :( JOS TÄTÄ LUKEE JOKU KATKERA EKSÄ, MIETTIKÄÄHÄN KAKSI KERTAA KOSTONHALUANNE ja sitä, onko se kaiken arvoista. Miettikää edes sitä omaa lastanne!? Ap

Vierailija
6/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellähän on tapaamisoikeus lapseensa. Miehen pitää ilmoittaa jollekin taholle miksi ei saa tavata lasta säännöllisesti. Miehen tulee katkaista peli poikki. Sanoa eksälle suorat sanat. Itse en kestäisi moista tilannetta.

Vierailija
7/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teidän kannattaisi ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja selittää hänelle tilannetta.

Vierailija
8/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on tapaamisoikeus vanhempaansa. Ei vanhemmalla lapseensa.

Vierailija
9/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette alunalkaenkin ole ilmoittaneet naisen venkoilusta eteenpäin? Nyt saattaisin itse myös käydä poliisilta kysymässä, mitä on tehtävissö kun toinen levittelee valheita. Laittakaa nyt jo piste tuolle.

Vierailija
10/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jalat allesi jos ja kun tuo ex ei häivy mukuloineen elämästänne. Ei tule mitään. Meillä exä katosi muksunsa kanssa elämästämme ja olemme olleet onnellisia. Nyt kaksi vuotta ilman sitä hullua. Se nainen laittoi mukulansa kärsimään emmekä jaksaneet enää. Parempi näin, ei lapsikaan kärsi enää. Joillakin on niin pahoja ongelmia, ja ihan sairaita.

Vierailija
11/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tavatkoon lastaan muualla kuin kotonanne.

Vierailija
12/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit aika paljon olennaisia asioita kertomatta. Asia on "sosiaalin" käsiteltävänä sinun käytöksesi vuoksi? Minkä käytöksen? Sosiaali on ilmeisesti lastensuojelu vai mikä? Voisit olla ihan hyvin minun eksäni uusi puoliso jonka käytös lapsia kohtaan tosiaankin on sairasta ja se lastensuojelussakin tiedetään, mutta itse hän kääntää asian juuri näin.

Vierailija
13/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuollaista erittäin raastavaa, ja kaikkien teidän lastenne kannalta vahingollista elämää on jatkunut jo liian pitkään. Yritä ymmärtää että asiat eivät vain muutu parempaan, miehesi esikoisen äidin kanssa ei kannata "yrittää tulla toimeen" tai keskustella. Siihen teillä on ollut aikaa ja mahdollisuutta jo monta vuotta. Tämän lisäksi sinulla ja teidän koko perhellä on ikävä uhka niskassanne: esikoisen äidin syytökset ja valheet.

Välihuomiona vielä se, että olet raskaana, sekä muutkin lapset tarvitsevat huomiotasi joten tämä tilanne stressaa varmasti. Ei ihme jos ajatus ei kulje.

Neuvosisin teitä palkkaamaan juristin selvittämään koko sotku, miehesi tekee sitten tapaamissopimuksen esikoisen äidin kanssa, jotta tapaamiset toteutuvat lapsen kanssa. Epäsäännölliset tapaamiset eivät ole lapsen etu, varsinkin jos niihin liittyy lapsen isän mustamaalausta äidin puoellta:-(

Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun saada elämäänne järjestys & tolkku. Sinun perheesi on paljon vahvempi kuin "eksä", joka vaikuttaa hullulta. Kyllä te juristin ja lastenvalvojan kanssa saatte tilanteeseen tolkun. Ymmärrä että sopu ja kompromissi ei ole aina mahdollista. Jos ei aseta rajoja, kuten te ette ole tehneet, tilanteet ajatuvat juuri kuvaamasi kaltaisiin "perhehelvetteihin" joista eniten kärsivät lapset.

On hyvin tärkeää että esikoisesta tehtäisiin tapaamissopimus, jotta sormi osoittaa sitten lapsen äitiin jos hän sitä sopimusta rikkoo. Tämän lisäksi olisi hyvä jos kävisitte miehesi kanssa perheneuvolassa. Voin kertoa, että meidän perheellä oli samanlainen kokemus, ja perheneuvola auttoi koska viranomaiset ovat toisiinsa yhteydessä ja todella auttavat ja selvittävät asiaa ja mikä tärkeintä: se olisi kaikkien lasten etuja. Meille ei enää hullu eksä aiheuta päänvaivaa, kesti vuoden, ja tilanne nyt hyvä jossa selekät säännöt ja sopimukset. Mutta kadun sitä, että en aikaisempaan alkanut aktiiviseksi ja järjestänyt meille perheneuvolaa. Mieheni liittyi myöhemmin tapaamisiin, hän alkoi myös saada apua. Saimme lastenvalvojalta apua sekä meillä oli juristi. Olisinpa tehnyt kaiken ajoissa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan?

Jos teidän perhe hajoaa, se on aivan kamalaa. Se, että lapsenne elävät moisessa tilanteessa on todella kurjaa heille, voi myöhemmin aiheuttaa mielenterveyshäiriöirä. Teidän perheen aikuisten eli sinun ja miehesi on nyt käyttäydyttävä kuin turvalliset aikuiset, vedettävä raja tälle pelleilylle. Antaisitko jonkun ihmisen kohdella ystävääsi tai muuta tärkeää ihmistä kuten miehesi esikoisen äiti kohtelee? Et varmaan..mutta niin kuitenkin tapahtuu miehellesi, yhteisille lapsillesi ja tälle esikoiselle (joka on tärkeä osa myös teidän perhettä). Miksi sallitte ko. naisen hullun käytöksen? Ero ei ole ratkaisu, vaan se että alatte toimia, viranomaisten ja juristin ammattitaidoilla!

Vierailija
14/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:16"]

Jätit aika paljon olennaisia asioita kertomatta. Asia on "sosiaalin" käsiteltävänä sinun käytöksesi vuoksi? Minkä käytöksen? Sosiaali on ilmeisesti lastensuojelu vai mikä? Voisit olla ihan hyvin minun eksäni uusi puoliso jonka käytös lapsia kohtaan tosiaankin on sairasta ja se lastensuojelussakin tiedetään, mutta itse hän kääntää asian juuri näin.

[/quote]

Niin, minun "käytökseni". Jos jotakin jäi epäselväksi, niin silloin on vika sielä päässä ruutua. En ole sanallakaan lasta kiusannut, uhkailusta puhumattakaan! Miksi pahentaisin entisestään lapsen oloa? Lapsen joka kärsii selvästi äitinsä käytöksestä. Lasta vastaan minulla ei ole mitään. Tapanani ei ole kiusata ketään, varsinkaan pieniä viattomia ihmisiä. Jos et huomannut, miehen eksä on alusta saakka yrittänyt savustaa meitä ulos miehen elämästä... Pelkäänpä, että tuskin lopettaa ennen kuin saa haluamansa.

Sosiaaliin olemme yrittäneet tehdä valituksia, mutta lapsen äiti on pedannut uhri-korttinsa niin hyvin että vika on meissä. Oikeasti hänen täytyy olla narsistinen persoonallisuus tai uskoa omiin valheisiinsa :( Poliisi ei varmasti auta, käskisi kääntyä sosiaalin puoleen ja sosiaalista hokevat, että meidän täytyy keskustella. Miten keskustelet ihmisen kanssa, joka ei suostu puhumaan mitään sinulle?

Kesti kauan palata vastaamaan, kun meille tuli ystäväni lastensa kanssa. Ap

Vierailija
15/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää oppia olemaan vahvempi ihminen. Älä enää välitä mitä lapsen äiti puuhailee, odota vaan kärsivällisesti että lapsi kasvaa ja oppii päättelemään itse asioita. Miksi ihmeessä sinä juokset pois omasta kodista?

Vierailija
16/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:32"]

Ilmeisesti tuollaista erittäin raastavaa, ja kaikkien teidän lastenne kannalta vahingollista elämää on jatkunut jo liian pitkään. Yritä ymmärtää että asiat eivät vain muutu parempaan, miehesi esikoisen äidin kanssa ei kannata "yrittää tulla toimeen" tai keskustella. Siihen teillä on ollut aikaa ja mahdollisuutta jo monta vuotta. Tämän lisäksi sinulla ja teidän koko perhellä on ikävä uhka niskassanne: esikoisen äidin syytökset ja valheet.

Välihuomiona vielä se, että olet raskaana, sekä muutkin lapset tarvitsevat huomiotasi joten tämä tilanne stressaa varmasti. Ei ihme jos ajatus ei kulje.

Neuvosisin teitä palkkaamaan juristin selvittämään koko sotku, miehesi tekee sitten tapaamissopimuksen esikoisen äidin kanssa, jotta tapaamiset toteutuvat lapsen kanssa. Epäsäännölliset tapaamiset eivät ole lapsen etu, varsinkin jos niihin liittyy lapsen isän mustamaalausta äidin puoellta:-(

Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun saada elämäänne järjestys & tolkku. Sinun perheesi on paljon vahvempi kuin "eksä", joka vaikuttaa hullulta. Kyllä te juristin ja lastenvalvojan kanssa saatte tilanteeseen tolkun. Ymmärrä että sopu ja kompromissi ei ole aina mahdollista. Jos ei aseta rajoja, kuten te ette ole tehneet, tilanteet ajatuvat juuri kuvaamasi kaltaisiin "perhehelvetteihin" joista eniten kärsivät lapset.

On hyvin tärkeää että esikoisesta tehtäisiin tapaamissopimus, jotta sormi osoittaa sitten lapsen äitiin jos hän sitä sopimusta rikkoo. Tämän lisäksi olisi hyvä jos kävisitte miehesi kanssa perheneuvolassa. Voin kertoa, että meidän perheellä oli samanlainen kokemus, ja perheneuvola auttoi koska viranomaiset ovat toisiinsa yhteydessä ja todella auttavat ja selvittävät asiaa ja mikä tärkeintä: se olisi kaikkien lasten etuja. Meille ei enää hullu eksä aiheuta päänvaivaa, kesti vuoden, ja tilanne nyt hyvä jossa selekät säännöt ja sopimukset. Mutta kadun sitä, että en aikaisempaan alkanut aktiiviseksi ja järjestänyt meille perheneuvolaa. Mieheni liittyi myöhemmin tapaamisiin, hän alkoi myös saada apua. Saimme lastenvalvojalta apua sekä meillä oli juristi. Olisinpa tehnyt kaiken ajoissa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan?

Jos teidän perhe hajoaa, se on aivan kamalaa. Se, että lapsenne elävät moisessa tilanteessa on todella kurjaa heille, voi myöhemmin aiheuttaa mielenterveyshäiriöirä. Teidän perheen aikuisten eli sinun ja miehesi on nyt käyttäydyttävä kuin turvalliset aikuiset, vedettävä raja tälle pelleilylle. Antaisitko jonkun ihmisen kohdella ystävääsi tai muuta tärkeää ihmistä kuten miehesi esikoisen äiti kohtelee? Et varmaan..mutta niin kuitenkin tapahtuu miehellesi, yhteisille lapsillesi ja tälle esikoiselle (joka on tärkeä osa myös teidän perhettä). Miksi sallitte ko. naisen hullun käytöksen? Ero ei ole ratkaisu, vaan se että alatte toimia, viranomaisten ja juristin ammattitaidoilla!

[/quote]

Kiitos sinulle vastauksestasi. Olen miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, mutta mies ei ole vielä taipunut hoitamaan asiaa juristin avulla. Suoraan sanottuna, en ole ihan varma onko minullakaan nyt voimia edes alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan... Pelkään, miten kamalaa kaikesta sitten tulee kun tilanne on nyt jo tämä :( En tiedä, haluanko edes ottaa selvää, mikä on eksän seuraava tempaus... Oli todella alhainen veto eksältä sotkea minut tähän tilanteeseen, jossa en suin surminkaan haluaisi olla.

Miten saan lapsen luottamuksen palautettua, jos eksä jatkaa valheitten puhumista lapselle? 8-vuotias ei varmasti ymmärrä, ettei äiti olekaan aina oikeassa ja ajattele lapsen parasta. Ehkä sitten vanhempana, mutta onko silloin jo myöhäistä?

Sosiaalista en ole saanut kaipaamaani apua, perheneuvolan täti oli ihan liian lepsu ja ymmärsi kaikkia niin paljon, ettei siitäkään iloa ollut. Sitä paitsi siellä olivat vain minä, mieheni ja lapsi, joka ei sanonut sanaakaan (koska äiti oli kieltänyt?) Miehen eksää ei paikalla näkynyt.

Jään vakavasti miettimään asianajajan palkkaamista kuitenkin. Ap

Vierailija
17/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:52"]

Sinun pitää oppia olemaan vahvempi ihminen. Älä enää välitä mitä lapsen äiti puuhailee, odota vaan kärsivällisesti että lapsi kasvaa ja oppii päättelemään itse asioita. Miksi ihmeessä sinä juokset pois omasta kodista?

[/quote]

Anteeksi, mutta sinulla ei taida olla kokemusta tällaisesta. Olen onnellinen puolestasi, ihan vilpittömästi. Olen luullut olevani vahva ihminen, mutta kun isketään toistuvasti vyön alle, niin alkaa se vahvinkin taipumaan... Ap

Vierailija
18/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset välittömästi keskusteluapua, kriisiterapiaa tms. Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja tiedän, että se auttaa. Ja senkin, että se on ainoa, mitä voit tehdä. Ala kiinnittää omaan jaksamiseesi paljon enemmän huomiota kuin tähän asti. Et valitettavasti voi miehen exälle mitään etkä pysty myöskään pelastamaan miehesi lasta äidiltään. Mutta jotta jaksat tukea miestäsi isyydessä ja tätä lasta silloin, kun hän on teillä, sinun on vahvistettava itseäsi. Se tapahtuu hyväksymällä avuntarve ja ottamalla vastaan apua. Mielellään ennen kuin saat masennusdiagnoosin tai vielä pahempaa, jota miehen ex voi käyttää sinua vastaan. Kiirehdi! Ota vaikka lainaa, että pystyt ostamaan yksityistä apua itsellesi.

Vierailija
19/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tarvitsette ilman muuta myös asianajajan, jatkaa 19. En tajunnut, ettei teillä ole sellaista jo. Mutta valikoikaa tarkasti sellainen, jolla on aiempaa kokemusta huoltajuus- ja tapaamisasioista. Oikeusaputoimiston asianajajaa ei kannata ottaa, mutta sieltä kannattaa selvittää, saatteko tukea asianajajakuluihin.

Vierailija
20/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän täytyy nyt pikaisesti hakea apua. Ihmettelen miestäsi, että miten hän antaa tuollaisen jatkua. Lakimieheen heti yhteyttä ja sillä tavalla oikeuteen vahvistamaan tapaamiset, jos ei onnistu lastenvalvoja luona.

Meillä on myös vittumainen exä kiusaamassa miestäni ja heidän lapsiaan. Käy niin sääliksi lapsia ja on vaikea ymmärtää miten joku omille lapsilleen voi jatkuvasti aiheuttaa surua ja mielipahaa. Mutta jotkut eivät vaan ymmärrä asiaa lasten näkökulmasta, kun se oma etu ja oma napa on tärkein.

Miehesi tässä on nyt se henkilö jonka pitää toimia. Toki sinun pitää miehesi kanssa keskustella, että miten asiat teillä kotona menevät, milloin miehen lapsi on teillä ja mitkä ovat yhteiset pelisäännöt, joilla teillä toimitaan. Tuntuu erittäin kummalliselta, jos sinun pitää lähteä omasta kodistasi kun miehen lapsi tulee teille. Näin ei pitäisi toimia. Keskustelette tilanteesta yhdessä miehesi ja vaikka miehen lapsen kanssa. Jäi vähän epäselväksi, että minkä ikäisestä on kyse, mutta kyllä lapsen kanssa pitäisi puhua ainakin jotain tilanteesta ja selvittää lapselle mikä on totta ja mikä ei.