Älyköiden keskustelu. Tyhmät ihmiset, pysykää poissa!
Kun AV:llä nyt on näitä itsediagnosoituja älykköjä niin paljon, niin tämä ketju on nyt sitten älykästä keskustelua varten. Mistäs puhutaan?
Kommentit (78)
No eipä saatu kauhean älykästä keskustelua aikaiseksi.
Täällä dippainssikandi / tuleva lääkäri, ÄO 140+ (alle 150 kuitenkin).
Avaruudesta kiinnostaisi keskustella - kannattaako ihmisen lähteä valloittamaan sitä ja luuletteko sen olevan todennäköistä joku päivä, että elämä on siirtynyt kokonaan pois maapallolta?
Entäs onko täällä pallon päällä tulossa laajia sotia seuraavien kymmenien vuosien aikana? Tässä nyt tuli taas mieleen kun Calle lähti panssarivaunukaupoille. Jotenkin tuntuu kovin kaukaiselta ajatus Suomesta sodassa. Kaikki maat siihen kuitenkin varautuvat.
T. Ämmä 23v.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:43"]
Miksi älykkyys on niin tärkeä arvo?
Jos olen ns. onnellinen tyhmä - ts. en tiedä paremmasta älyllisestä elämästä, viihteekseni riittää seiska ja olen tyytyväinen - niin pitäisikö minun kaivata korkeampaa älykkyysosamäärää ja miksi?
Yleensä näyttää siltä, että jos joku on ahdistunut, niin se itseään älykkäänä pitävä ahdistuu kaikesta tyhmyydestä ja tietämättömyydestä ympärillään. Onko se nyt sitten kivaa :-)?
[/quote]
Kyllä se älykkyys ahdistaa. Asioita tulee pohdittua ja pohdittua ja vielä kerran pohdittua, etenkin yöaikaan. Ja näin matemaattisena ihmisenä, en voi vain pohtia niitä, koitan kehittää teorioita ja päätelmiä ja todistaa ne mahdollisimman hyvin oikeaksi :D
Mutta melkoisen turhauttavaa on päänsä sisällä todistella sitä, ettei asiat voisi mennä toisin, koska alkeishiukkaset sitä ja silloin tätä...
Näille asioille keskustelukumppaneita on harvassa. Erittäin harvassa.
Se DI/lääkäri
Kyllä toi ydinfysiikka ja sen kehitysnäkymät lähimmän sadan vuoden aikan kiinnostaisi kovasti.
Ei sillä, että itselleni oma tyhmyyteni olisi ikinä mikään salaisuus ollut, mutta esimerkkinä yo. lause jo osoittaa (jälleen), kuinka tyhmä olen. Siinähän ei kerrota yhtään mitään, silti en osaisi edes muodostaa tuollaista lausetta. "Ydinfysiikan kehitysnäkymät." =)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:03"]
Kyllä toi ydinfysiikka ja sen kehitysnäkymät lähimmän sadan vuoden aikan kiinnostaisi kovasti.
Ei sillä, että itselleni oma tyhmyyteni olisi ikinä mikään salaisuus ollut, mutta esimerkkinä yo. lause jo osoittaa (jälleen), kuinka tyhmä olen. Siinähän ei kerrota yhtään mitään, silti en osaisi edes muodostaa tuollaista lausetta. "Ydinfysiikan kehitysnäkymät." =)
Vaikka et kysyisikään vakavissasi niin monen alan keskusteluissa muka älykkäät ihmiset käyttävät sanoja joita muut eivät ymmärrä ja suojaavat omaa työtään vaikka puhumalla asioista niiden oikeilla nimillä löydettäisiin monia helpompia ja tehokkaampia ratkaisuja.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:20"]
No mitähän te saitte nyt aikaan?
[/quote]
Olet turhan hätäinen älykkääseen keskusteluun. ratkaisut vievät aikaa.
Itse odotan innolla miten käy ydinjätteen upottamiseen mariaanien hautaan :D
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:52"]
Täällä dippainssikandi / tuleva lääkäri, ÄO 140+ (alle 150 kuitenkin).
Avaruudesta kiinnostaisi keskustella - kannattaako ihmisen lähteä valloittamaan sitä ja luuletteko sen olevan todennäköistä joku päivä, että elämä on siirtynyt kokonaan pois maapallolta?
Entäs onko täällä pallon päällä tulossa laajia sotia seuraavien kymmenien vuosien aikana? Tässä nyt tuli taas mieleen kun Calle lähti panssarivaunukaupoille. Jotenkin tuntuu kovin kaukaiselta ajatus Suomesta sodassa. Kaikki maat siihen kuitenkin varautuvat.
T. Ämmä 23v.
[/quote]
Laajia?
Sotiahan on nytkin ja avaruuteen mennään jos rahkeet riittää.
Mielestäni viisautta ei voi oppia pelkästään lukemalla, kuten joku mainitsi aiemmin. Viisauteen voi kasvaa kokemalla, ajattelemalla ja yhdistelemällä kokemuksia ja luettua tai muuten saatua tietoa. Viisautta voi olla älykkäällä koulutetulla ihmisellä mutta myös yksinkertaisella tai vajaaälyiselläkin. Viisaus on nöyryyttä ja kasvamista.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:20"]
No mitähän te saitte nyt aikaan?
[/quote]
Olet turhan hätäinen älykkääseen keskusteluun. ratkaisut vievät aikaa.
Itse odotan innolla miten käy ydinjätteen upottamiseen mariaanien hautaan :D
[/quote]
http://geology.about.com/od/platetectonics/f/seadisposal.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Mariana_Trench#Possible_nuclear_waste_disposal_site
Se ei kai ole toteuttamiskelpoinen idea.
MINÄ OLEN ÄLYKÄS. MENKÄÄ TAKASIN TARHAAN. PISTE.
JA EIKÖ OLE EPÄ-ÄLYKÄSTÄ KIRJOITTAA JOHONKIN VAUVA-LEHDEN NETTISIVUN KESKUSTELUPALSTALLE ÄLYKKYYDESTÄ. -> MENSA.FI
JA VIELÄ JOS JUMALA ON OLEMASSA NIIN SE TYYPPI LOI ISOMMAT AIVOT SELLAISILLE,MISSÄ SE NÄKI OLEVAN JONKUNLAISTA TOIVOA.
JA VIELÄ... OLIKO NE TYYPIT NS. TAUKKEJA KETKÄ VAIKUTTU MAAILMAAN JOTENKIN. ESIM. HITLER EI OLLUT TYHMÄ,VAIKKAKIN AJATTELI UMMALLISESTI,MUTTA SILLÄ OLI JOKU VISIO KUINKA JUTTUJEN PITÄÄ MENNÄ. SILLÄ EI OLLUT AIKAA LUKEA SEISKAA.
Miksi ajattelet olevasi keskivertoa älykkäämpi?
Olisitko mieluummin tyhmä vai ruma, jos olisi valittava jompikumpi vaihtoehto?
Vastaan itse:
Olen melko varmasti keskivertoa älykkäämpi, koska olen ensi yrittämällä ja hyvin pääsykoepistein päässyt yliopistoon halutulle, matemaattis-luonnontieteelliselle alalle, suorittanut opintoni vaikeuksitta, valmistunut ja tehnyt sujuvasti alani töitä kohta kymmenen vuoden ajan. Olen myös saanut Mensan testissä ÄO:ksi vajaat 140. Toisaalta, myönnän olevani lähinnä matemaattisesti älykäs, kielissä olen korkeintaan keskinkertaista akateemista tasoa ja sosiaalista älyä minulta löytyy melko vähän.
Olisin mieluummin ruma kuin tyhmä, koska tyhmyys vain tuntuisi jotenkin vaikeammalta kestää. Vaikka oikeasti elämä saattaisi olla helpompaa ja onnellisempaa tyhmänä kuin rumana.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:06"]
Ah, aina niin huvittavaa. Kun tekee tällaisen avauksen, niin kaikille tulee tarve rientää paikalle todistamaan olevansa älykkäitä :-). Kenellä tämä oletus omasta ylivertaisesta älykkyydestä perustuu lukemaansa nippelitietoon, kuka viittaa tutkija Senjasen tutkimukseen tai teoriaan, kuka kikkailee tieteenalalleen kuuluvalla termistöllä, kuka yrittää olla muuten vaan nokkela :-).
Söpöööö :-) Ootte niin vietävissä.
[/quote]
Toisaalta olen aika varma, että se on aivan sama mitä tänne ketjuun olisi kirjoitettu, kun sinä olisit nähnyt joka tapauksessa viestien merkityksen juuri tuolla tavalla.