Osaatteko ratkaista tällaisen yhtälön kulujen jakamisesta avioliitossa.
Mies tienaa nettona 4000-4500 e/kk ja minä saan työmarkkinatukea 595 e kk, olen työkyvytön työtön. Kaikki tuloni menevät ruokaan ja lääkkeisiini ja yhteisen lapsemme kuluihin. Nyt mies on alkanut vaatia, että minun pitäisi maksaa enemmän kuin tuon 595 e/kk verran. Säästöjä ei ole, joten kysyin miten hän meinaa minun rahoittavan enemmän. Tarjouduin avioeroon, mutta siihenhän mies ei suostu, koska yhteinen omaisuus ilman avioehtoa. Toki kuulemma saan muuttaa minne haluan, mutta yhteisestä omaisuudesta en saa mitään. Jännä sinänsä, koska olemme omaisuutemme yhdessä hankkineet, lähinnä siis autot ja omakotitalon, silloin kun vielä olin työkykyinen ja maksoin tuloihini suhteutettuna enemmän kuin mies. Nyt kun mies maksaa enemmän yhteisiä elämän kuluja, katsoo hän omaisuudenkin kuuluvan hänelle. Kysyin häneltä ihan suoraan, että meinaatko että minun pitäisi alkaa pil*ua myymään että perheen elintaso pysyisi yllä. Siihen hän ei vastannut mitään.
Kommentit (56)
Trollihan tämä
lähtökohtaisesti vastaavassa tilanteissa olevien tulisi kysyä mieheltä miten ajattelee että työtön voi maksaa enemmän ja kun se ehdottaa jotain niin sitä pitää sitten myös kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Avioero ja tietysti puolet sulle. Ei tarvita miehen suostumusta. Ihan yksin voit hakea eroa.
Tiedän, mutta kun mies on tuollainen mikä on, hän tekee eron niin vaikeaksi, että varmaan henki lähtee ahdistuksesta viimekädessä.
Avioeron voit ottaa vaikka mies ei suostu. Itse eroaisin tuollaisesta mulkerosta (ja minä olen meidän perheessä se enemmän tienaava ja ihan suosiolla maksan enemmän, yhdessä tarkotus olla loppuelämä)
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä
lähtökohtaisesti vastaavassa tilanteissa olevien tulisi kysyä mieheltä miten ajattelee että työtön voi maksaa enemmän ja kun se ehdottaa jotain niin sitä pitää sitten myös kokeilla
Huomasitko että aloituksessa kerroin kysyneeni tätä mieheltä. Ap
Maksaako miehesi lainkaan lapsen kuluja? Ostatko sinä kaikkien ruuat? Mitä kuluja mies maksaa?
Miehesi ei suostu avioeroon kun tietää että saisit puolet omaisuudesta. Toki jos haet avioeroa hänen on suostuttava.
Jos miehitetään kulujen maksamista suhteessa niin mies maksaa 9/10 ja sinä 1/10, noilla tuloilla.
Uskon tietenkin aina kaiken. Kaikki netissä on totta.
Miksi avioliitto jos ette halua yhteistä omaisuutta?
huutista! Taas on hyvä mies valittu. KYS
Selkeästi aivan idiootti mies ja käyttää taloudellista väkivaltaa. Ei sen ole väliä suostuuko eroon vai ei, senkusnlaitat erhakemuksen menemään etkä alistu kynnysmatoksi. Sinä saat erossa sen mikä sulle kuuluu ja piste. Älä hyvä ihminen jää tuollaiseen suhteenseen.
M44
Sanot miehelle, että jatkossa seksi sun kanssa maksaa. Kerrytät sen verran tuloja niistä, että lättäset setelit takas miehen kouraan ollos hyvä. Ainakin Porvoossa toimitaan noin.
Idea avioliitossahan on olla toisen tuki ja turva, vaikka toinen sairastuisikin. Harva elää 100% terveenä koko ikänsä, ja moni viimeistään vanhuksena sairastuu... Kuulostaa että tuollainen avioliitto ei voi kestää...
Oletko muuttanut Suomeen jostakin Jemenistä, kun tämä länsimainen yhteiskunta on sinulle noin vieras? Etkö tiedä, että avioliitossa on elatusvelvollisuus, eli kummankin puolison on osallistuttava PERHEEN elatukseen kykyjensä mukaan. Perhettä on samassa taloudessa asuva puoliso ja lapset.
Myös avioliitossa voidaan määrätä elatusmaksu, myös puolisolle. Sinähän et saa mitään toimeentulotukea puolison tulojen vuoksi, vaikka omat rahasi eivät riitä mihinkään. Avioerossa saisit puolet yhteenlasketusta omaisuudesta (johon laskettaisi myös sinun omaisuutesi) ja lapselle elatusmaksun.
Miten sinä työkyvytön työtön mitään myyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioero ja tietysti puolet sulle. Ei tarvita miehen suostumusta. Ihan yksin voit hakea eroa.
Tiedän, mutta kun mies on tuollainen mikä on, hän tekee eron niin vaikeaksi, että varmaan henki lähtee ahdistuksesta viimekädessä.
Millä tavalla mies voi tehdä eron vaikeaksi? Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon ja kysy, miten kannattaa toimia. Haet avioeron, sen jälkeen elatusmaksun ja omaisuuden osituksen. Tärkeintä on se, että elät omaa elämääsi etkä roiku väkisin miehessä.
No et tottele miestä tai usko. Tottakai voit erota ja osittaa omaisuuden. Tai sitten mies alkaa maksamaan sulle rahaa kuten laissa on elatusvelvollisuus puolisolle. Jos se ei riitä että mies on vaikka saita, niin eri asunnot. Mitä muuta siinä voi? Vaikka haluaisi olla miten miehen kanssa ja välittäisi muuten? Lapsi sulle ja lähekkäin asuminen(?), saat lapselle tukia varmaan. Ja tuurilla lähisukulainen auttaa, kun puhut tilanteesta että on vaiva ja ei saa silti tukia. Kaikilla ei toki ole sellaisia sukulaisia apuna. Miksi mies saitailee? Eikö halua sulle parasta ja rahaa, normaalia elintasoa. Eikö välitä tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi aivan idiootti mies ja käyttää taloudellista väkivaltaa. Ei sen ole väliä suostuuko eroon vai ei, senkusnlaitat erhakemuksen menemään etkä alistu kynnysmatoksi. Sinä saat erossa sen mikä sulle kuuluu ja piste. Älä hyvä ihminen jää tuollaiseen suhteenseen.
M44
Minun täytyy löytää uusi mies ennenkuin voin laittaa eron vetämään. En kestä yksin sitä prosessia minkä mies tulee aiheuttamaan.