Kuinka nuolevan mekon kehtaa pukea toimistolle?
Olen ihan hyväkroppainen nainen, vyötärön ja lantion suhde on kohdillaan. Vapaa-ajalla tykkään pukeutua vartaloa nuoleviin mekkoihin ja olen ihastellut usein kynähameita ja tiukasti istuvia kotelomekkoja. Näiden pituus vaihtelee polvipituisesta nilkkoihin. Mielestäni niiden asiallisuus riippuu hyvin paljon vartalosta, mutta toisaalta en ole nähnyt kellään toimistolla vartaloa halaavaa mekkoa, vaikka tiukkoja farkkuja ja paitoja onkin.
Missä vaiheessa katsotte vaatteiden olevan turhan istuvia fiksuun työpukeutumiseen? Käytättekö itse? Käyttääköhän edes kukaan?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Semmoseen jossa häpyhuulet ja peppuviiva erottuu. Nuoleminen on ihan normisettiä. Onhan se kiva olla käytännössä alasti työmaalla. Luonnollistahan se. Toivotaan, että Markus laittaa myös munia nuolevat housut töihin. Palliviivaston pitää erottua :)
Kuka Markus? Onko AP:n mies?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Kunhan vanhenet ja itsetuntosi kasvaa, voit pukeutua juuri niin kuin haluat. Työnantajalla jos on sanottavaa, hän sanoo kyllä (tosin voi sanoa sen potkuilla). Rohkeasti kokeilemaan. Kokeilulla löydät rajat, jos et niitä muuten hahmota. Vartalosi mitoilla ei ole merkitystä.
En ole vielä kolmeakymmentä. Olen itsekin ajatellut, että vuosien karttuessa tulee osaamista myös työpukeutumiseen ja samalla muiden kiinnostus omaa pukeutumista kohtaan laskee. Tähän mennessä en ole oikeastaan uhrannut ajatustakaan työpukeutumiselle siinä mielessä, että se varsinaisesti miellyttäisi itseäni tai että siinä näkyisi oma tyyli mitenkään. Olen ostanut aika "basic"-työvaatteita ja pukeudun töihin asiallisesti ja tylsästi. Töissä tulee kuitenkin vietettyä paljon aikaa, että haluaisin panostaakin habitukseeni siellä.
Vartaloni mittoja pohdin siksi, että mielestäni pienirintainen voi pukea huomattavasti avonaisemman kaula-aukon kuin isorintainen, ilman että henkilöä seksualisoidaan. Ei minulla mitään brasiliaisen berberiä sentään ole.
AP
En kauheasti välittäisi "tyrkylle nauravista", koska heillä on ongelmia. Kateutta, katkeruutta , mt-ongelmia tai persoonallisuushäiriö. Ei normaalilla ihmisellä ole tarvetta arvostella tai lytätä muita. On ihan ok pitää kauniita ja kivoja vaatteita eikä sinun tarvitse pukeutua löysiin vaatteisiin siksi, että ahdasmieliset siitä hermostuvat. Suurin osa ei välitä. Joku saattaakin ihastella kauniita asukokonaisuuksia. T. Keski-ikäinen toimistotäti
Vierailija kirjoitti:
Vartaloni mittoja pohdin siksi, että mielestäni pienirintainen voi pukea huomattavasti avonaisemman kaula-aukon kuin isorintainen, ilman että henkilöä seksualisoidaan.
AP
Sinä kuitenkin seksualisoit ja alistat isorintaisia naisia sanomalla, että he eivät voi pukeutua samoin kuin sinä. Mene hoitoon :D
Oletettavasti samaan ikäluokkaan kuuluvana ja miesvaltaisella alalla työskentelevänä naisena luulen, että jos haluat varmistaa, että sinut ns. otetaan vakavasti ja nähdään ensisijaisesti ihmisenä ja työntekijänä eikä nuorena ja mahdollisesti jonkun mielestä kuumana naisena, niin kannattaa ennemmin pitää pukeutuminen siellä nunnaluostarilinjalla. Vaikea kuvitella, mitä HAITTAA olisi siitä, että jättää ne istuvat kotelomekot väliin. Ellei siis tarkoitus ole hakea jotain etua esimerkiksi setämies-esimiehen silmissä, mutta itse en kyllä sille tielle lähtisi.
Etenkin jos olet kaunis myös naamasta, kannattaa aktiivisesti välttää setämiesten mielenkiinnon herättämistä.
Itsekin mietin juuri tänään, mikä on liian seksikästä ja mikä sopivaa toimistopukeutumista. Jos käytän mekkoja, niiden on pakko olla vartalonmyötäisiä ja joko hieman alle polven tai nilkkaan asti. Mitkään muut mekot eivtä istu vartalolleni. Helposti näytän yliseksikkäältä samassa mekossa, jossa toisenlaisella vartalolla näyttää tyylikkäältä. Toisaalta on naurettavaa, etten voisi pukeutua vartaloni takia samalla tavalla kuin joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin juuri tänään, mikä on liian seksikästä ja mikä sopivaa toimistopukeutumista. Jos käytän mekkoja, niiden on pakko olla vartalonmyötäisiä ja joko hieman alle polven tai nilkkaan asti. Mitkään muut mekot eivtä istu vartalolleni. Helposti näytän yliseksikkäältä samassa mekossa, jossa toisenlaisella vartalolla näyttää tyylikkäältä. Toisaalta on naurettavaa, etten voisi pukeutua vartaloni takia samalla tavalla kuin joku muu.
Miksi et voisi pukeutua kuin muut? Hyväksyt vaan sen, että näytät yliseksikkäältä. Kasvata itsetunto nainen! Pue mitä haluat! Älä ole tommonen nysvä.
Jos sitä alkais vältteleen kaikkea mahdollista mistä joku voi olla kateellinen, niin eihän sitä mitenkään sais laittautua töihin. Aina löytyy kateellisia joiden pään sisällä ei muuta pyöri kuin pakkoajatus jollekin häviämisestä missä tahansa asiassa.
Nuoleeko se mekko sinun naurunappulaasi?
Vierailija kirjoitti:
En kauheasti välittäisi "tyrkylle nauravista", koska heillä on ongelmia. Kateutta, katkeruutta , mt-ongelmia tai persoonallisuushäiriö. Ei normaalilla ihmisellä ole tarvetta arvostella tai lytätä muita. On ihan ok pitää kauniita ja kivoja vaatteita eikä sinun tarvitse pukeutua löysiin vaatteisiin siksi, että ahdasmieliset siitä hermostuvat. Suurin osa ei välitä. Joku saattaakin ihastella kauniita asukokonaisuuksia. T. Keski-ikäinen toimistotäti
Aivan oikein!
Itse olen saanut vaatteistani vain vilpittömiä kehuja.
Työskentelenkin täyspäisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa oudolta. Miksi mekon on oltava vartalonmyötäinen, vaikka se näyttää yliseksikkäältä? Miksi joku ihan tavallinen mekko ei käy? Valtava kyttyrä selässä? Toinen käsi 30 cm pidempi? Toinen rinta olkapäällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tällainen kuin Sanna Marinilla EU:ssa. Ei oo turhaa väljyyttä mekossa...
https://pbs.twimg.com/media/EjUYYUYWAAALLPa?format=jpg&name=4096x4096
Jotain tuon tyyppistä ajattelinkin, vaikka en helmaa näekään. Minulla on vain nuorempana ihmisenä vähän timmimpi kroppa ja isompi peppu-vyötärö-suhde. En tiedä näyttäisinkö yhtä ammattimaiselta muiden silmissä.
AP
Vain on sinulla mielestäsi timmimpi kroppa kuin Sannalla? Haha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tällainen kuin Sanna Marinilla EU:ssa. Ei oo turhaa väljyyttä mekossa...
https://pbs.twimg.com/media/EjUYYUYWAAALLPa?format=jpg&name=4096x4096
Jotain tuon tyyppistä ajattelinkin, vaikka en helmaa näekään. Minulla on vain nuorempana ihmisenä vähän timmimpi kroppa ja isompi peppu-vyötärö-suhde. En tiedä näyttäisinkö yhtä ammattimaiselta muiden silmissä.
AP
Vain on sinulla mielestäsi timmimpi kroppa kuin Sannalla? Haha.
Negatiivinen sekopää.
Mistä kaupasta voi ostaa halaavia tai nuolevia mekkoja???
Kutiavan mekon vielä jotenkin ymmärrän, mutta koskaan ei ole mikään vaate minua halannut saati nuollut.
Tekisi mieli sanoa rumasti mutta jätän väliin.
Onneksi sulla ei ole isompia ongelmia.
Minulla on aina pankissa läpinäkyvä muovimekko :)
Tässä hyviä esimerkkejä miten erilaiselta vaatteet voikaan näyttää eri ihmisten yllä.
https://www.instagram.com/p/CByP20dhpXm/
https://www.instagram.com/p/B-aiLbzh1-W/
https://www.instagram.com/p/B-mx_JThGvy/
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupasta voi ostaa halaavia tai nuolevia mekkoja???
Kutiavan mekon vielä jotenkin ymmärrän, mutta koskaan ei ole mikään vaate minua halannut saati nuollut.
Minulla oli pureva mekko. Oli pakko riisua se juuri kun pomo tuli huoneeseen. Hän ymmärsi kyllä ja nuoli haavan puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa oudolta. Miksi mekon on oltava vartalonmyötäinen, vaikka se näyttää yliseksikkäältä? Miksi joku ihan tavallinen mekko ei käy? Valtava kyttyrä selässä? Toinen käsi 30 cm pidempi? Toinen rinta olkapäällä?
Määritteletkö tavallisen mekon? Itse ainakin olen huomannut että isot ja löysät mekot voi saada pienen siron naisen näyttämään lapselta äidin vaatteissa.
Mikä tämän palstan naisia vaivaa? Käykö minulle tämä luomiväri, voinko laittaa farkut, onko tyrkkyä käyttää mekkoa, voinko syödä näin, saanko tehdä noin jne. päivittäin. Tehkää. Menkää. Käyttäkää. Päättäkää itse!