Mitä teistä tarkoittaa haahuilu?
Hauska sana, mutta luonnehtikaa esimerkkien kanssa, mitä se tarkoittaa!
Kommentit (14)
No vaikka että, haahuilin kaupungilla eli vaeltelin päämäärättömästi siellä sun täällä. Tai tää elämä on pelkkää haahuilua eli ei ole mitään selkeää päämäärää tai motiivia tehdä jotain vaan on ns. tuuliajolla.
Joo, päämäärätöntä kuljeskelua, mutta ehkä sillai myös, että näyttää hieman epämääräiseltä meno.
Minä haahuilen myös kotonani ja töissä. Käyskentelen sinne tänne, varsinkin, jos ajatuksissani on monta asiaa kerralla.
Tämä voi olla ärsyttävää hyvin napakoiden ihmisten mielestä. Sellaisten, jotka eivät haaveilee. :D
Vierailija kirjoitti:
No vaikka että, haahuilin kaupungilla eli vaeltelin päämäärättömästi siellä sun täällä. Tai tää elämä on pelkkää haahuilua eli ei ole mitään selkeää päämäärää tai motiivia tehdä jotain vaan on ns. tuuliajolla.
Haahuilu on sukua huuhailulle eli liikutaan kaupungilla ilman selkeä etukäteissuunnitelmaa pisteestä A pisteeseen B:hen. Se voi tarkoittaa siis rentoa yhdessäoloa mukavalla porukalla, jolloin toimitaan fiilispohjalta.
Pari keskustelua ylöspäin lukee selvästi otsikko:
Teini haahuilee, ei saa mitään aikaiseksi.
Eiköhän se ollut siinä.
Se on huilu, jolle ollaan annettu nimeksi Haa.
Sitten vakavemmin sanottuna, että haahuilu on tyhjän päällä pyörimistä/olemista.
Minä haahuilen kirjastossa esimerkiksi ja löydän mielenkiintoista luettavaa. Opiskeluissa haahuilin netissä aiheista lueskellen. Siis ilman etukäteissuunnitelmaa.
Kulkemista sinne sun tänne vailla ajatusta siitä mihin on menossa
Joku pyörii kotona ja puuhailee kaikenlaista kävellen makkarista olkkariin, tai olkkarista keittiöön. Tai seikkailee vaikka kaupungissa, menee yhteen paikkaan ja toiseen, randomisti kävellen.
Elämässä voi myös haahuilla niin, että ei osaa tehdä päätöksiä ja aina vain ajautuu jonnekin mitä vastaan sattuu tulemaan. Ei suunnittele siis elämäänsä mitenkään.
Epämääräistä vaeltelua ympäriinsä vailla sen suurempaa tarkoitusta tai seurausta.
Minusta haahuilu on sellaista päämäärätöntä kuljeskelua. Minä usein haahuilen matkoilla ollessani. Törmää sellaisiin paikkoihin, joihin ei opaskirjan neuvoilla päätyisi.