Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan työhakemus!!!

Vierailija
19.01.2014 |

Tuottaa nyt kyllä päänvaivaa saada työhakemus valmiiksi. Koko päivän istunu tässä koneella taivutellen erilaisia lauseita. Taitaa jäädä hakemus pian kirjoittamatta :/ Olen ollut kotona melkein 4 vuotta lasten kanssa ja taukoa ollut työhakemusten kirjoittamisessa.. Saisikohan täältä apuja hyvään aloitukseen ja lopetukseen.. Keskelle kirjoitetaan varmaan vaan minä minä minä blaablaa :D Mutta nyt oikein hyvä aloitus ja lopetus.. kahvilatyöhön siis olisi tarkoitus hakea...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole rekryävänä rasittavavampaa kuin 80 kpl CV.DOC.

Oli formaatti mikä vaan niin nimetkää KAIKKI liitetiedostot AINA tyyliin Sukunimi_Etunimi_CV.pdf/doc(x)/mitäikinä.

Vierailija
22/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan, siis kukaan, lähetä hakemusta tai CV:tä wordina?!

Sitähän voi matkan varrella joku vahingossa tai tahallaan muokata ja aukeaminen oikeassa muodossakin aika monen tekijän summa.

Hyvät ihmiset, muuttakaa pdf-muotoon.

Ja joku kirjoitti, että hakemus oli suoraan sähköpostin tekstissä. Huoh. Facepalm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hakemus ja cv liitteenä. Liitteet aina pdf:nä.

Vierailija
24/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:47"]Hei,

Faktahan on se, että jokainen rekrytoija on erilainen ja arvostaa hakemuksessa eri asioita. Samoin työpaikat voivat olla hyvinkin erilaisia ja eri paikoissa voidaan painottaa hyvinkin erilaisten asioiden tärkeyttä. Näin ollen varminta on tehdä hakemuksesta juuri sinun näköisesi! Näin tulee myös etukäteen jo hieman testattua sinun sopivuuttasi kyseiseen työpaikkaan. Toisiin uppoaa hakemus, joka on kirjoitettu pieni pilke silmäkulmassa ja toisiin taas hyvin formaali ja korrekti hakemus.

Tietenkin tärkeää melkein jokaiseen paikkaan hakiessa on muistaa, että hakemus on tarpeeksi formaali ja sieltä löytyvät tarvittavat tiedot. Useimmiten on myös syytä kiinnittää huomiota hakemuksen pituuteen, mielestäni yksi sivu on usein riittävä.

Alussa voi esimerkiksi lyhyesti esitellä itsensä´ja koulutuksensa, luonteensa ja kykynsä. Sen jälkeen voi vaikkapa kirjoittaa lyhyesti, miksi juuri sinä haluat tähän kyseiseen yritykseen. Tätä voi jatkaa kertomalla työkokemuksistaan, jotka voisivat edesauttaa työn saantia. Lopussa voi tuoda esiin jonkin kivan yksityiskohdan, esimerkiksi jos vaikkapa harrastuksesi liittyvät jollakin tapaa työhön ja sen mielekkyyteen tai siinä menestymiseen. Pieni erottautuminen on usein plussaa!

Älä turhaan kirjoita mitään ylikuluneita ja ylikorrekteja lauseita alkuun ja loppuun, jos et tunne niitä omaksesi. Itse en ainakaan vielä näitä käytä ;)

Hyvä vinkki on myös hyvä luettavuus, eli kappalejako ja selkeät, lyhyet kappaleet. Rekrytoijat eivät jaksa perehtyä hirveän raskaannäköisiin hakemuksiin välttämättä kunnolla.

Muista tehdä myös selkeä cv, sen on hyvä olla melko formaalissa muodossa. Hyviä vinkkejä ja mallipohjia löytyy Googlen kautta :)

t. Muutaman muoden rekrytoinnin parissa työskennellyt
[/quote]

Äläkä toista kolmeen kertaan sivistyssanaa jolle on suomen kielessä vastine.

Vierailija
25/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:59"]

Sitähän voi matkan varrella joku vahingossa tai tahallaan muokata ja aukeaminen oikeassa muodossakin aika monen tekijän summa.

Ja joku kirjoitti, että hakemus oli suoraan sähköpostin tekstissä. Huoh. Facepalm.

[/quote]

Joku ilkeä sähköpostimies kuluttaa taukonsa editoimalla ihmisten word-muodossa olevia cv:tä ja hakemuksia?

On se melkoista tämä nykyaika.

Vierailija
26/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:59"]

[/quote]

Joku ilkeä sähköpostimies kuluttaa taukonsa editoimalla ihmisten word-muodossa olevia cv:tä ja hakemuksia?

On se melkoista tämä nykyaika.

[/quote]

Joo mä ainakin käytän taukoainani hakkeroituneena pomon emailiin, jonne hakemukset on lähettetty ja sabotoin hakijoiden työkokemukset ja haukun työnantajan.....!