En tule koskaan saamaan penniäkään eläkettä.
Suvussani on perinnöllistä sairautta, jonka vuoksi voin odottaa päätyväni hautaan ennen eläkeikääni. Olen vielä melko nuori ja eläkeikänihän on sidottu elinajan odotteeseen. Olen tästä melko katkera, maksan jatkuvasti eläkettä poliitikkopapoille jotka varmistivat oman eläköitymisensä mukavasti, enkä itse pääse siitä koskaan nauttimaan. Oma vikani, mitäpä kehtaan olla elämättä työurani loppuun saakka.
Oletteko itse sujut jatkuvasti pakoon juoksevan eläkeiän kanssa?
Kommentit (26)
No jos oot noin sairas, niin pääset varmaan työkyvyttömyyselääkkeelle jo aikaisemmin, ja se lasketaan sen mukaan, mitä se olisi normaalissa vanhuuseläkeiässä, edellyttäen että olet työsuhteessa jäädessäsi eläkkeelle.
Omilla elintavoilla voi kompensoida geenien vaikutusta. Jos suvussasi kuollaan sydäntauteihin, niin kolesteroli kuriin ruokavaliolla ja liikunnalla. Tuskin se kauhea pettymys on, jos elätkin odottamaasi kauemmin. Takuueläkkeen saa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
No jos oot noin sairas, niin pääset varmaan työkyvyttömyyselääkkeelle jo aikaisemmin, ja se lasketaan sen mukaan, mitä se olisi normaalissa vanhuuseläkeiässä, edellyttäen että olet työsuhteessa jäädessäsi eläkkeelle.
Tämä on totta, siinä vaiheessa on vain elämästä nauttiminen olematonta sairauden edetessä.
Eivätkös kaikki saa vanhuuseläkettä, kun on sen aika?
Ota vapaita nyt kun vielä jaksat ja olet terve.
Kiitos Sanna.