Miksi PS vastaan vihreät?
Tämä vastakkainasettelu ihmetyttää. Ovatko ps ja vihreät siis toistensa vastakohta? Usein tälläkin palstalla keskustelijat leimataan "persupelleiksi" tai "vihersuvakeiksi" tms... entäs me loput? Kaksi kolmasosaa ihmisistä kuitenkin äänestää jotain muuta puoluetta kun ps tai vihreät! Miksi kuitenkin voimakkain vääntö on näiden kahden puolueen kannattajien välillä?
Kommentit (34)
Timo Soinihan sen aikanaan aloitti. Oli populismista gradua tehdessään oppinut että pojille pitää keksiä vihollinen ja vihreäthän siihen oli sopiva. Niin että miten tahansa Timoa tai persuja kritisoitiinkin, Timo aloitti vastauksen vihreät sitä ja tätä. Mieleenpainuvin esimerkki oli se kun Soinilta kysyttiin huonosta menestyksestään presidentinvaaleissa, ja Soini ohitti jälleen kerran kysymyksen rupeamalla puhumaan vihreiden rökäletapppiosta. No siinäpä vasta rökäketappio kun ehdokas pääsi viimeiselle kierrokselle toisin kuin oikeasti rökäketappion kokeneet persut 😀.
Vierailija kirjoitti:
Timo Soinihan sen aikanaan aloitti. Oli populismista gradua tehdessään oppinut että pojille pitää keksiä vihollinen ja vihreäthän siihen oli sopiva. Niin että miten tahansa Timoa tai persuja kritisoitiinkin, Timo aloitti vastauksen vihreät sitä ja tätä. Mieleenpainuvin esimerkki oli se kun Soinilta kysyttiin huonosta menestyksestään presidentinvaaleissa, ja Soini ohitti jälleen kerran kysymyksen rupeamalla puhumaan vihreiden rökäletapppiosta. No siinäpä vasta rökäketappio kun ehdokas pääsi viimeiselle kierrokselle toisin kuin oikeasti rökäketappion kokeneet persut 😀.
Siihenhän Soini lopulta kaatuikin kun oli ajautunut/päässyt sellaiseen asemaan missä ei enää pärjännyt vain vihreitä morkkaamalla.
Molemmat umpihullut puolueet pitäisi lakkauttaa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Jännää, mutta meitä nuoruudessa vihreitä äänestäneitä, nykyisin lähinnä persumielisiä on todella paljon. Vihreät oli myös joskus vaihtoehtopuolue, nykyisin he edustavat poliittisen korruption valtavirtaa.
Jep, kuulun tähän porukkaan. Aikuiseksi kasvamisessa on se hyvä (tai huono) puoli, että elämän realiteetit tulevat vastaan. t. insinööriäiti
Vierailija kirjoitti:
Persut vs. vihreät on se uusi vastakkainasettelu joka tuli tilalle, kun oikeisto vs. vasemmisto vastakkainasettelu päättyi sosialismin kaatumisen myötä.
Missä mielessä se oikeisto vs. vasemmisto- vastakkainasettelu muka on päättynyt? Koko ajanhan kokoomus ja demarit ovat napit vastakkain.
Miksi täällä väitetään ettei Vihreät ole vasemmistopuolue? Virheäthän ovat enemmän vasemmalla kuin SDP. Katsokaa vaikka mitä vihreät politikot vastaavat vaalikoneiden kysymyksiin, Vihreiden, Vasemmistoliiton ja Suomen Kommunistisen Puolueen vastaukset melkein identtisiä! SDP on näihin verrattuna oikeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen oikea vastapuoli on Vasemmistoliitto. Persut haluavat silti pitää Vihreitä vastustajanaan siksi että Vihreät on naisenemmistöinen puolue, ja persut vihaavat naisia.
Miksi vihreät vihaavat sitten persunaisia? Siinä näkyy se feminismin oikeat kasvot, jos nainen kehtaa ajatella omilla aivoillaan, niin sitä saa lyödä kuin vierasta sikaa.
Viestissäsi näkyy persujen oikeat kasvot. Persut ovat fanaattisia naisvihaajia. Persunaiset EIVÄT ajattele omilla aivoilla, persunaiset ovat sieluttomia aivopestyjä miesten orjia. Persunaisilla ei ole mitään omia ajatuksia tai mielipiteitä.
Eiku päinvastoin. Olen persunaine ja ajattelen itsenäisesti. Vihreillä ei ole mitään omaa mielipidettä- fanaattisesti seuraavat jotain nyyhtökauraideologiaa.
Mä olen persu ja mun mies rakastaa mua. Molemmat tehdään ruokaa, siivotaan...Mielestämme abortti pitäisi olla sallittu ja myös kunnioitamme vähemmistöjä, mutta jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus tienata rahaa ilman, että siitä valtaosa veroiksi maksetaan ja se ilmastojankkaus on niin last season.
Vihreä vasemmistoaatteena perustuu vihaan ja viha tarvitsee aina kohteen. Ei sen monimutkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen persu ja mun mies rakastaa mua. Molemmat tehdään ruokaa, siivotaan...Mielestämme abortti pitäisi olla sallittu ja myös kunnioitamme vähemmistöjä, mutta jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus tienata rahaa ilman, että siitä valtaosa veroiksi maksetaan ja se ilmastojankkaus on niin last season.
Olen pitkälti samaa mieltä.
T. Demari
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat aika pitkälti vasemmiston ja vihreiden vastakohta. Vasemmisto on vielä kauempana kuin vihreät. Kokoomus taitaa olla lähimpänä persuja.
KD itseasiadsa taitaa olla persuja lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen oikea vastapuoli on Vasemmistoliitto. Persut haluavat silti pitää Vihreitä vastustajanaan siksi että Vihreät on naisenemmistöinen puolue, ja persut vihaavat naisia.
Miksi vihreät vihaavat sitten persunaisia? Siinä näkyy se feminismin oikeat kasvot, jos nainen kehtaa ajatella omilla aivoillaan, niin sitä saa lyödä kuin vierasta sikaa.
Viestissäsi näkyy persujen oikeat kasvot. Persut ovat fanaattisia naisvihaajia. Persunaiset EIVÄT ajattele omilla aivoilla, persunaiset ovat sieluttomia aivopestyjä miesten orjia. Persunaisilla ei ole mitään omia ajatuksia tai mielipiteitä.
Eiku päinvastoin. Olen persunaine ja ajattelen itsenäisesti. Vihreillä ei ole mitään omaa mielipidettä- fanaattisesti seuraavat jotain nyyhtökauraideologiaa.
Taas melkoinen yleistys molemmilta puolilta. Itse en kannata persuja enkä vihreitä mutta molempien leiristä kyllä löytyy näitä fanaattisia hörhöjä. Eiköhän niitä löydy joka puolueesta joku määrä. Juuri tuollainen kaikkien leimaaminen sen enempiä keskustelematta on niin syvältä.
Miten kuplan sisältä voi nähdä mitään laajemmin? Selitä.