Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen on edelleen sallittu sana, tytöt saavat olla tyttöjä ja pojat poikia. T. Feministi

Vierailija
18.10.2020 |

En tiedä ymmärrättekö näitä asioita tahallanne väärin vai onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka luulevat että feministien mielestä sanaa nainen ei enää saisi käyttää tai että tytöt eivät edelleen saisi leikkiä prinsessoja ja pojat pyssyleikkejä.

Tottakai sana nainen on edelleen sallittu. Noissa menkkamainoksissa kohderyhmä vain on LAAJEMPI kuin naiset ja sen takia niissä saatetaan käyttää jotain muuta sanaa. Ei kukaan ole ikinä sanonut, että naisia pitäisi alkaa kutsua kohdullisiksi, vaan että on olemassa kategoria "naiset" ja MYÖS kategoria "kohdulliset". Eli kyllä nainen on edelleen nainen, eikä mikään kohdullinen.

Sukupuoli on sekä fyysistä että henkistä. On olemassa vähemmistö ihmisiä, joiden aivot eivät jostain syystä vastaa heidän sukupuolielimiään, eli heillä on naisen aivot miehen kehossa ja toisinpäin. Heitä kutsutaan transsukupuolisiksi, heitä on ollut aina olemassa, ilmiötä on tutkittu paljon ja se on oikea ilmiö kaikkialla maailmassa, mutta sen syytä ei tiedetä. Transsukupuoliset EIVÄT vahingoita sinua tai vaikuta elämääsi mitenkään, jos et heitä henkilökohtaisesti tunne. Itseasiassa sinun ei edes tarvitse ajatella heitä, jos et tunne yhtään transsukupuolista henkilökohtaisesti.

Sitten tämä toinen typerä väite jota usein kuulee: "tytöt eivät enää saa olla tyttöjä ja pojat poikia". Tämä on myös täysin väärin ymmärretty. Tottakai tytöt saavat edelleen olla tyttöjä ja leikkiä Elsaa. Mutta on myös olemassa tyttöjä, jotka eivät tykkää prinsessajutuista, vaan ehkä haluavat leikkiä autoilla. Tämän pitäisi myös olla ok, eikä vanhempien tai kenenkään tulisi olettaa, että jokainen tyttö tykkää pinkistä ja röyhelöstä, vaan jokaisen vanhemman tulisi tutustua omaan lapseensa ja antaa heidän olla sellaisia kuin he luontaisesti ovat. Lapsilla on eri persoonallisuuksia ja kiinnostuksenkohteita. Vaikka 99% pojista tykkäisi autoista, vanhempien ei pidä olettaa ja jopa painostaa poikaansa leikkimään autoilla, jos tämä kyseinen YKSILÖ itseasiassa tykkääkin enemmän barbileikeistä. Siitä tässä on kyse. Ne jotka haluavat leikkiä autoilla/nukeilla, saavat niin tehdä, olivatpa he tyttöjä tai poikia.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä käy yleisissä vessoissa vain ykkösellä tai kakkosella, ja se, että jää sinne tarkkailemaan muiden ulkonäköä ja arvailemaan heidän sukupuolielimiään, on kyllä suoraan sanoen aika perverssiä toimintaa. Tällaiset ihmiset häiritsisee minua paljon enemmän kuin transsukupuoliset.

Vierailija
42/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä väkivaltaa.

Itkettää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä käy yleisissä vessoissa vain ykkösellä tai kakkosella, ja se, että jää sinne tarkkailemaan muiden ulkonäköä ja arvailemaan heidän sukupuolielimiään, on kyllä suoraan sanoen aika perverssiä toimintaa. Tällaiset ihmiset häiritsisee minua paljon enemmän kuin transsukupuoliset.

Kannatat siis unisex-vessoja ja näppäilet siluettikuvia Oodissa?

Vierailija
44/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helv*tti. Tärkeintä olisi kaikkien tätä ketjua lukevien tiedostaa, että aloittaja ei sitä päätä, miksikä sinä lukija ketäkin, kutakin tai itseäsi kutsut. 

Sortava kielenkäyttö ei ole kenenkään yksityisasia. Kielenkäyttö ja sen pohjalta syntyvät asenteet määrittävät viime kädessä vähemmistöjen ihmisoikeuksien toteutumisen.

Vähemmistön ihmisoikeuksiin ei kuuluu saada pakottaa ihmisiä valehtelemaan todellisuudesta ja käyttämään kieltä väärin. 

Transnainen on mies eikä nainen. Transmies on nainen eikä mies. Sukupuolta ei voi vaihtaa. 

Nainen tarkoittaa naaraspuolista ihmistä ja mies urospuolista ihmistä.

Jos jollakin on psykologisia ongelmia, niin se ei ole muiden vika ja muiden ei tarvitse myötäillä muiden harhoja. 

Sinua ei varmaan yhtään häiritsisi siis se jos naisten vessaan marssii karvainen, miehestä täysin läpimenevä hoitonsa loppuun saattanut transmies, koska hän on mielestäsi kuitenkin nainen ja näin olleen hänen pitää käyttää naisten vessaa?

Ei ehkä kannata kommentoida jos ei tiedä mitä "transmies" tarkoittaa.

Ja entäs karvaiset miehen näköiset naiset joilla on hormonaalinen häiriö?

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Kaikki ei jaksa "hoitaa" poikkeuksellisen runsasta karvankasvua, kaikilla ei ole rahaa kunnon hoitoihin, vaan voi kasvattaa vaikka parran - ollen silti "biologisia" naisia joilla on ollut syntymästä asti vagina. Pitääkö heidät heittää myös ulos jokaisesta yleisestä naisten wc:stä? Miten erotat karvaisesta transnaisesta? Hävettääkö, jos menet vaikka raivoamaan karvaiselle henkilölle ja selviää että hänellä on hormonihäiriö? Pitääkö henkilön näyttää p*llunsa todisteena naiseudestaan? Sama koskee muita "miehekkääksi" koettuja piirteitä, kuten pituus, rotevuus, leveät harteet, iso nenä, lauta vartalo. Mitä jos biologisella naisella on nämä kaikki ominaisuudet, onko bannattu naisten vessoista?

On esimerkiksi olemassa Nova Fuzzcheeks, joka on täysin naiseksi syntynyt nainen jolla vaan parta kasvaa häiriönsä takia. Hän päätti mieluummin näyttää karvaiselta kuin yrittää piilotella. Hän on monta vuotta yrittänyt selittää oireyhtymäänsä, mutta silti haukutaan mieheksi, epäillään transnaiseksi ja pyydetään näyttämään genitaalinsa todisteeksi. Että sillä lailla naiset "puolustaa aitoja naisia ja naisten tiloja".

Niin törkeää, että transit käyttävät intersukupuolisia ja hormonihäiriöistä kärsiviä ihmiskilpinään ja ratsastavat heidän kärsimyksillään. Transius on psyykkinen ongelma, eikä liity intersukupuolisiin millään tavalla. Transeilla on ihan tavalliset xx- ja xy-kromosomit ja terveet kehot. Ällöttävää aseistaa toisten ihmisryhmien kärsimykset oman propagandan levittämiseen.

Olen itsekin hormonihäiriöinen nainen, en mikään "transi". Ja tässähän puhuttiin nyt siitä, että ei ulkonäöltä voi välttämättä lainkaan erottaa hormonihäiriöistä naista, pre-op transnaista tai post-op transmiestä. Siksi ei ole ok että maskuliinisen näköiset transnaiset toivotaan naistenvessoista pois ulkonäkönsä perusteella, KOSKA SITÄ BIOLOGISTA SUKUPUOLTA EI AINA NÄE ULKONÄÖSTÄ. Ei kukaan tässä väittänyt, että transsukupuolinen on sama asia kuin intersukupuolinen tai hormonihäiriöinen.

Oletpa sisäistänyt transretoriikan hienosti olematta itse trans. Sulla taitaa nyt mennä transnaiset ja transmiehet sekaisin.

Vierailija
45/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erään testin mukaan "miehiset" aivot mutta en silti koe tarvetta leikellä tissejäni pois. Kyllä kyseessä on muoti-ilmiö, mistä kertoo sekin että etenkin nuorten naisten hakeutuminen hoitoihin on kasvanut räjähdysmäisesti. Feministinä kysyisin ennemmin, että miksi näin on.

Vierailija
46/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella ei voi olla miehen aivot, eikä miehellä naisen aivot. 

Olet siinä oikeassa että transsukupuolisuudella on melko suuredella todennäköisyydellä geneettinen pohja ja tutkimuksissa on havaittu eroa transsukupuolisten aivoissa kun niitä on verrattu valtaväestöön. Joidenkin aivojen osat muistuttivat sitä koettua sukupuolta, mutta tietysti myös ympäristöllä on vaikutusta aivoihin. Tutkimuksia tarvitaan vielä paljon ennen kuin voidaan sanoa 100% varmuudella että transsukupuolisuus on synnynnäinen poikkeama vähän kuten intersukupuolisuus. Intersukupuolisia ei siis tulisi sekoittaa transsukupuolisiin sillä suurimmalla osalla transsukupuolisista on joko xy tai xx-kromosomit. On toki intersukupuolisia transsukupuolisia, mutta heitä on todella vähän. 

Minä olen itse transsukupuolinen ja olen kokenut olevani vastakkaista sukupuolta jo todella pienestä lähtien, varmuudella noin 3-4 ikäisestä saakka. Dysforia ja ristiriita oli hyvin voimakasta jo lapsesta lähtien ja olen joutunut suurimman osan lapsuudestani ja nuoruudestani käymään psykiatreilla ja terapiassa. Lopulta päädyin hoitoihin jotka olivat itselleni oikea ratkaisu. Minulla ei transsukupuolisuus diagnoosin lisäksi ole muuta kuin yleinen ahdistus ja masennus, masennuksesta olen parantunut.

Sitten vielä haluan sanoa siitä että nykyinen transaktivismi ei ole kovin hyvä juttu, se edustaa täysin eri arvoja ja juurikin sitä että kuka vain voisi olla trans ilman hoitoja tai että jokainen saisi hoidot kuin karkkihyllyltä ilman mitään mielentilatutkimuksia, haluavat myös kaikki fetissistit ja sekopäät naisten tiloihin koska itsemäärittelyoikeus. Naisille pitäisi aina turvata heille omat turvalliset tilat, niin toki myös siis kaikille mutta naiset ovat tuossa vaarassa.

En voi sietää myöskään sitä kun jotkut transaktivistit levittää valheita, uhkailevat väkivallalla ja r*iskauksilla. Käyttävät meitä että intersukupuolisia keppihevosinaan ajakseen omaa agendaa, aktivsiteissa on hyvin paljon muita kun diagnosoituja transsukupuolisia vaikka heitäkin toki on. Transsukupuolisuus itsessään ei tarkoita etteikö henkilö voisi olla paha ja häiriintynyt. Toivon että moni transsukupuolinen tajuaisi että tämä aktivismin suunta ei aja meidän etua millään tavalla. Ohessa vielä joitain linkkejä.

https://health.clevelandclinic.org/research-on-the-transgender-brain-wh…

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180524112351.htm

https://psychcentral.com/news/2018/03/16/structural-brain-differences-f…

Vierailija
47/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP järjen äänestä tässä transfobisen vänkäyksen erämaassa. Ongelmia keksimällä keksitään sielläkkn missä niitä ei edes ole.

Vierailija
48/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella ei voi olla miehen aivot, eikä miehellä naisen aivot. 

Olet siinä oikeassa että transsukupuolisuudella on melko suuredella todennäköisyydellä geneettinen pohja ja tutkimuksissa on havaittu eroa transsukupuolisten aivoissa kun niitä on verrattu valtaväestöön. Joidenkin aivojen osat muistuttivat sitä koettua sukupuolta, mutta tietysti myös ympäristöllä on vaikutusta aivoihin. Tutkimuksia tarvitaan vielä paljon ennen kuin voidaan sanoa 100% varmuudella että transsukupuolisuus on synnynnäinen poikkeama vähän kuten intersukupuolisuus. Intersukupuolisia ei siis tulisi sekoittaa transsukupuolisiin sillä suurimmalla osalla transsukupuolisista on joko xy tai xx-kromosomit. On toki intersukupuolisia transsukupuolisia, mutta heitä on todella vähän. 

Minä olen itse transsukupuolinen ja olen kokenut olevani vastakkaista sukupuolta jo todella pienestä lähtien, varmuudella noin 3-4 ikäisestä saakka. Dysforia ja ristiriita oli hyvin voimakasta jo lapsesta lähtien ja olen joutunut suurimman osan lapsuudestani ja nuoruudestani käymään psykiatreilla ja terapiassa. Lopulta päädyin hoitoihin jotka olivat itselleni oikea ratkaisu. Minulla ei transsukupuolisuus diagnoosin lisäksi ole muuta kuin yleinen ahdistus ja masennus, masennuksesta olen parantunut.

Sitten vielä haluan sanoa siitä että nykyinen transaktivismi ei ole kovin hyvä juttu, se edustaa täysin eri arvoja ja juurikin sitä että kuka vain voisi olla trans ilman hoitoja tai että jokainen saisi hoidot kuin karkkihyllyltä ilman mitään mielentilatutkimuksia, haluavat myös kaikki fetissistit ja sekopäät naisten tiloihin koska itsemäärittelyoikeus. Naisille pitäisi aina turvata heille omat turvalliset tilat, niin toki myös siis kaikille mutta naiset ovat tuossa vaarassa.

En voi sietää myöskään sitä kun jotkut transaktivistit levittää valheita, uhkailevat väkivallalla ja r*iskauksilla. Käyttävät meitä että intersukupuolisia keppihevosinaan ajakseen omaa agendaa, aktivsiteissa on hyvin paljon muita kun diagnosoituja transsukupuolisia vaikka heitäkin toki on. Transsukupuolisuus itsessään ei tarkoita etteikö henkilö voisi olla paha ja häiriintynyt. Toivon että moni transsukupuolinen tajuaisi että tämä aktivismin suunta ei aja meidän etua millään tavalla. Ohessa vielä joitain linkkejä.

https://health.clevelandclinic.org/research-on-the-transgender-brain-wh…

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180524112351.htm

https://psychcentral.com/news/2018/03/16/structural-brain-differences-f…

Haluan tähän vielä jatkaa että jotkut mielenterveyden/personaalisuuden häiriöt voi aiheuttaa sitä että henkilö kokee,haluaa olla vastakkaista sukupuolta ja kokee kehodysforiaa. Sen takia pitäisi aina tutkia perusteellisesti ja miettiä eri vaihtoehtoja. Sukupuolenkorjaushoidoilla ei voi koskaan saavuttaa täysin samankaltaista ja toimivaa vastakkaisen sukupuolen kehoa ja hoidoissa on aina riskinsä ja kaikki eivät mene läpi hoitojenkaan jälkeen. Hoitojen suhteen voi olla liian korkeat odotukset ja kun kaikki ei mene toivotun kaavan mukaan niin seurauksena voi olla suuri pettymys, jopa vammautuminen, syrjityksi joutuminen, masennus jne. 

Vierailija
49/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli erään testin mukaan "miehiset" aivot mutta en silti koe tarvetta leikellä tissejäni pois. Kyllä kyseessä on muoti-ilmiö, mistä kertoo sekin että etenkin nuorten naisten hakeutuminen hoitoihin on kasvanut räjähdysmäisesti. Feministinä kysyisin ennemmin, että miksi näin on.

Tällä hetkellä on valitettavasti muoti-ilmiö, mutta esim.minä tunsin itseni pojaksi 2-vuotiaana 80-luvulla ja menin hoitoihin 90-luvulla ja olen elänyt miehenä siitä lähtien. Kaikkien kohdalla kyse ei todellakaan ole muodista, se on hyvä muistaa.

Vierailija
50/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatat siis unisex-vessoja ja näppäilet siluettikuvia Oodissa?

Minä olen joskus käynyt Oodissa enkä ajatellut muista yhtään mitään, eikä niiden ovien läpi edes näkynyt mitään.

Vierailija
51/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helv*tti. Tärkeintä olisi kaikkien tätä ketjua lukevien tiedostaa, että aloittaja ei sitä päätä, miksikä sinä lukija ketäkin, kutakin tai itseäsi kutsut. 

Sortava kielenkäyttö ei ole kenenkään yksityisasia. Kielenkäyttö ja sen pohjalta syntyvät asenteet määrittävät viime kädessä vähemmistöjen ihmisoikeuksien toteutumisen.

Vähemmistön ihmisoikeuksiin ei kuuluu saada pakottaa ihmisiä valehtelemaan todellisuudesta ja käyttämään kieltä väärin. 

Transnainen on mies eikä nainen. Transmies on nainen eikä mies. Sukupuolta ei voi vaihtaa. 

Nainen tarkoittaa naaraspuolista ihmistä ja mies urospuolista ihmistä.

Jos jollakin on psykologisia ongelmia, niin se ei ole muiden vika ja muiden ei tarvitse myötäillä muiden harhoja. 

Sinua ei varmaan yhtään häiritsisi siis se jos naisten vessaan marssii karvainen, miehestä täysin läpimenevä hoitonsa loppuun saattanut transmies, koska hän on mielestäsi kuitenkin nainen ja näin olleen hänen pitää käyttää naisten vessaa?

Ei ehkä kannata kommentoida jos ei tiedä mitä "transmies" tarkoittaa.

Ja entäs karvaiset miehen näköiset naiset joilla on hormonaalinen häiriö?

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Kaikki ei jaksa "hoitaa" poikkeuksellisen runsasta karvankasvua, kaikilla ei ole rahaa kunnon hoitoihin, vaan voi kasvattaa vaikka parran - ollen silti "biologisia" naisia joilla on ollut syntymästä asti vagina. Pitääkö heidät heittää myös ulos jokaisesta yleisestä naisten wc:stä? Miten erotat karvaisesta transnaisesta? Hävettääkö, jos menet vaikka raivoamaan karvaiselle henkilölle ja selviää että hänellä on hormonihäiriö? Pitääkö henkilön näyttää p*llunsa todisteena naiseudestaan? Sama koskee muita "miehekkääksi" koettuja piirteitä, kuten pituus, rotevuus, leveät harteet, iso nenä, lauta vartalo. Mitä jos biologisella naisella on nämä kaikki ominaisuudet, onko bannattu naisten vessoista?

On esimerkiksi olemassa Nova Fuzzcheeks, joka on täysin naiseksi syntynyt nainen jolla vaan parta kasvaa häiriönsä takia. Hän päätti mieluummin näyttää karvaiselta kuin yrittää piilotella. Hän on monta vuotta yrittänyt selittää oireyhtymäänsä, mutta silti haukutaan mieheksi, epäillään transnaiseksi ja pyydetään näyttämään genitaalinsa todisteeksi. Että sillä lailla naiset "puolustaa aitoja naisia ja naisten tiloja".

MIten erotat toisistaan naisten vessaan pyrkivän transvestiitin, drag artistin, Halloween-pukeutujan, muun pervon, autogynefiilin ja "aidon" transin toisistaan? Jos joku heistä on raiskausmielellä, tirkistelymielellä, itsensäpaljastelumielellä tai tonkimassa käytettyjä kuukautissuojia, niin miten se näkyy päällepäin? Nykyäänhän transkokemuksen vaatimuksena ei ole dysforia tai transitio.

Vierailija
52/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama!

Mnulle kaikki tytöt on aina tyttöjä ja pojat poikia. Kaikki muut ovat joko muunsukupuolisia tai tosikkoja, joiden maailmankuva on sen verran erilainen kuin minun, ettei kiinnosta - eläkää omaa omanlaista elämäänne, jättäkää muut rauhaan. Minäkin jätän teidät rauhaan, aivan kuten Jehovan todistajat, jätän heidätkin rauhaan ja toivon että he jättävät minut omaan rauhaani.

Meille kaikille on tilaa - älkäämme turhaan häiriköikö toisiamme.

Vierailija
53/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ollut poikatyttö, joka on leikkinyt poikien kanssa, pelannut jääkiekkoa ja jättänyt meikkaamatta. Ei minua kukaan estänyt tai pakottanut mihinkään muottiin. Luulen, että pojilla on vaikeampaa tässä suhteessa. Minun kaltaisiani poikatyttöjä jopa vähän ”ihaillaan” ja heitä on ollut useita esillä lastenkirjallisuudessakin. (Peppi, Tiina, Viisikossakin on poikatyttö Paula, jota kutsutaan Pauliksi)

Mietin vain välillä, että jos eläisin nuoruutta nykyajassa niin miettisinkö asiaa enemmän, kyseenalaistaisinko sukupuoli-identiteettini. Onko tiedosta hyötyä vai haittaa.

Nyt olen kuitenkin ihan tavallinen perheenäiti enkä enää seikkaile poikien kanssa :D

Oletkin sitä sukupolvea joka on saanut rauhassa olla mitä on. Eikä ollut nettiä ja lauman painostusta. Olen opettaja ja vuodesta 2016 en ole nähnyt ainuttakaan poikatyttöä, joka ei olisi ollut joko pojan tai eläimen nimellä Wilmassa. Sinne saa muuten vaihtaa meidän koulussamme nimen ilman vanhempien tietoa asiasta.

Vierailija
54/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään erillisiä nais- ja miesaivoja. Aivot muuttuvat sen mukaan mitä niillä tekee. Ja ihmisellä on joka ikisessä solussa kromosomit xy tai xx (tässäkin on olemassa synnynnäisiä häiriöitä, se ei todista mitään. Ihmisiä syntyy ilman raajojakin, onko ihmisen käsien ja jalkojen määrä siis spektri?). Myös aivosoluissa on nämä kromosomit. Aivot antavat keholle signaalin aloittaa joko naisen tai miehen puberteetin. Jos pojalla olisi "naisen aivot", miksi ne antaisivat hänen keholleen signaalin aloittaa miehen puberteetti? Tuo on täysin väärä luulo, että aivot voisivat olla jotain sukupuolta. Sukupuoli on sinun jokaisessa solussasi.

Vierailija
55/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että noin 90% transnaisista on penis, eikä hormonihoito yleensä vaikuta sen toimintaan, kuten ei myöskään merkittävästi transnaisen fyysiseen kokoon ja voimaan? Suurin osa transnaisista on heteroita eli tuntevat seksuaalista halua naisia kohtaan. Tiesittekö, että rikollisissa transnaisissa juuri seksuaalirikolliset ovat yliedustettuina? Mitä luulette että tapahtuu, jos miesvangeille annetaan mahdollisuus mennä naisten vankilaan?

Tätä on Suomeen ajettava uusi translaki.

Vierailija
56/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä on valitettavasti muoti-ilmiö, mutta esim.minä tunsin itseni pojaksi 2-vuotiaana 80-luvulla ja menin hoitoihin 90-luvulla ja olen elänyt miehenä siitä lähtien. Kaikkien kohdalla kyse ei todellakaan ole muodista, se on hyvä muistaa.

Sekin on hyvä muistaa, että todellisia transsukupuolisia on todella vähän. Lasten lääkinnälliset transhoidot ovat lisäksi täysin vailla tutkimuspohjaa, ja ne aiheuttavat loppuelämän steriliteetin muiden ongelmien ohessa.

Vierailija
57/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on hyvä muistaa, että todellisia transsukupuolisia on todella vähän. Lasten lääkinnälliset transhoidot ovat lisäksi täysin vailla tutkimuspohjaa, ja ne aiheuttavat loppuelämän steriliteetin muiden ongelmien ohessa.

Niin aiheuttavat aikuistenkin. Omalla kohdallani se ei olisi ollut ongelma, koska en tietenkään olisi synnyttänyt missään tapauksessa, mutta tottakai se on ongelma, jos henkilö onkin väärässä. Silti katkeroittaa, kun mua ei voitu alaikäisenä edes tukea yhtään, vaikken hoitoja olettanut saavanikaan. Edes siitä, että pidin naisista, ei saanut puhua.

Vierailija
58/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todella? Tunnen itse vertaisryhmien kautta satoja transmiehiä yksin Suomessa, ja he vaikuttavat ainakin olevan erittäin tyytyväisiä hoitoihin, ja olen kuitenkin tuntenut heidät yli 10 vuotta.

Vierailija
59/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että noin 90% transnaisista on penis, eikä hormonihoito yleensä vaikuta sen toimintaan, kuten ei myöskään merkittävästi transnaisen fyysiseen kokoon ja voimaan? Suurin osa transnaisista on heteroita eli tuntevat seksuaalista halua naisia kohtaan. Tiesittekö, että rikollisissa transnaisissa juuri seksuaalirikolliset ovat yliedustettuina? Mitä luulette että tapahtuu, jos miesvangeille annetaan mahdollisuus mennä naisten vankilaan?

Tätä on Suomeen ajettava uusi translaki.

Emme tienneet, koska Suomessa hoidot eivät ole kalliit ja todella moni käy leikkauksessa. Antiandrogeenihoito, jota käytetään aina estrogeenihoidon kanssa lopettaa erektiot. Suurin osa on heteroita eli tuntevat vetoa miehiin. Suomessa ei juuri ole rikollisia transnaisia, joten tuohon on vaikea sanoa mitään.

Vierailija
60/74 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku autogynefiili tai tiitti maailmalla käyttää pelkkää estroa feminisoituakseen (turhaan) se on yksi asia, ja erektiot säilyy joo, mutta Suomessa hoidoissa käytetään antiandrogeeniä, joka ajaa testot alas ja erektiot loppuu siihen. Ilman tätä estrot eivät auttaisi yhtään, niin vahva hormoni testo on.