Kannattaako 20-vuotiaana ottaa kolmekymppinen mies?
Olisiko noin kymmenen vuotta vanhempi mies helpompi saada sitoutumaan kuin parikymppinen? Sellaisia on ollut tarjolla, vaikka en ole aikaisemmin ajatellut, että ottaisin vakavasti niin paljon vanhempaa miestä. Ovat yleensä myös itsevarmempia ja rauhallisempia.
Kommentit (69)
Miksipä ei, jos arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat yms. sopii yhteen.
Kolmekymppisenä miehenä miettisin kuitenkin kannattaako ottaa parikymppinen nainen, siis ihan vakavaan suhteeseen loppuelämää ajatellen. Aikuisia ovat joo mutta tuossa iässä tapahtuu paljon vielä "henkistä kasvua" ja moni muuttuu ihmisenä vielä tosi paljon kahdenkympin jälkeen. Tapauskohtaista toki.
Ei kymmenen vuoden ikäero kuitenkaan mitenkään älytön ole ja aikahan tuota suhteellisesti korjaa koko ajan. Jos vaan kolmekymppinen mies parikymppistä naista viehättää niin miksei sellaista suhdetta voisi ainakin kokeilla.
En toisaalta itse ole perheen perustamista miettinyt, parisuhdetta lähinnä kaipaan. En odota senkään loppuelämää kestävän, mutta olisi silti vakaampi suhde ehkä (?) kuin kaksikymppsen kanssa. Perhe varmaan sitten noin kymmenen vuoden kuluttua.
Ap
Olet niitä pimuja , jotka pitävät ikäisiään poikia niiiiin lapsellisina ? :D
No tuleva 30 vuotiaasi ajattelee sinusta samoin ellei ole tosi jälkeen jäänyt ;)
Sitten kun sä olet hiukan yli kolmikymppisenä viriileimmilläsi (näin se nimittäin naisilla on), niin hää on mahdollisesti jo erektiohäiriöinen. Oletko valmis tän riskin ottamaan?
Ylläri ylläri, kaikki 30-vuotiaat miehet eivät ole samanlaisia.
Mä seurustelin aikanaan vähän yli parikymppisenä vähän yli kolmekymppisen miehen kanssa, ja se oli suhteen viimeisenä vuotena jo ihan gubbe, sellainen joka ei enää halua tehdä mitään kivaa, paheksuu nuorisoa, puhuu koko ajan vanhenemisesta ja kuvittelee itselleen olemattomia sairauksia. Eläkeläinen 35-vuotiaan kropassa. Erottiin ja vannoin etten ikinä enää ota itseäni vanhempaa miestä.
No, se oli kyllä vain tämä yksittäinen mies, eivät kolmekymppiset tietenkään oikeasti ole yleensä sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:58"]
No tuleva 30 vuotiaasi ajattelee sinusta samoin ellei ole tosi jälkeen jäänyt ;)
[/quote]Millä perusteella 30-vuotias, joka seurustelee 20-vuotiaan kanssa, on jälkeen jäänyt? Ajattelet todella mustavalkoisesti.
[/quote]
En pidä ikäisiäni poikia lapsellisina, voisin ikäisenikin ottaa. Sitä en tiedä, mitä 30 v mies ajattelee kypsyydestäni (kypsymättömyydestäni?), ainakaan todellisuudessa. Viihteellä on kuullut näiden suusta kaikenlaista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:06"]
[/quote]Millä perusteella 30-vuotias, joka seurustelee 20-vuotiaan kanssa, on jälkeen jäänyt? Ajattelet todella mustavalkoisesti.
[/quote]
Eli siis pitää naista ainakin vähän lapsellisena jollei ole itse lapsen tasolla... selitinkö paremmin? sinänsä seurustelussa ei ole mitään tuomittavaa.
Jos aikuinen mies koskee 20-vuotiaaseen tyttöön, hän on lapsenraiskaaja. Tuollainen EI koskaan ole tasapainoinen. Sairas ja lapsen tasolle jäänyt mies.
Normaali ikäero on max. 3 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:06"]
[/quote]
Eli siis pitää naista ainakin vähän lapsellisena jollei ole itse lapsen tasolla... selitinkö paremmin? sinänsä seurustelussa ei ole mitään tuomittavaa.
[/quote]Ajattelutapasi on edelleen mustavalkoinen. Kaikki 20-vuotiaat eivät ole baareissa juoksevia pissiksiä. Taitaa tosin tulla sulle yllätyksenä tämä tieto. Monet parikymppiset ovat fiksuja nuoria aikuisia. Olet aika ylimielinen, jos kuvittelet, että sen ikäisellä ei voisi olla mitään kypsää sanottavaa. Ihmiset kun ovat yksilöitä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:11"]
[/quote]
Eli kun olen 39v mies ja vaimoni on 34v olemme epänormaali pari?
Ajattelutapani ei ole mustavalkoinen. 20 vuotiaat ovat yleensä höhliä vaikka ovatkin oppineet jostain vanhempien ihmisten viisaita lausahduksia. Kysykää vaikka itseään 20 vuotiaana fiksuina pitämiltään naisilta kuinka fiksuja oikeasti olivat kun he ovat 30
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:19"]
Ajattelutapani ei ole mustavalkoinen. 20 vuotiaat ovat yleensä höhliä vaikka ovatkin oppineet jostain vanhempien ihmisten viisaita lausahduksia. Kysykää vaikka itseään 20 vuotiaana fiksuina pitämiltään naisilta kuinka fiksuja oikeasti olivat kun he ovat 30
[/quote]Olet ylimielinen ikärasisti, jos pidät ihmistä tyhmänä pelkän iän perusteella.
Katso ainakin tarkasti, että sua ei käytetä minään välineenä, muuten en tuossa näkisi kauheasti vikaa. Yleensä se vaan on niin, että mitä nuorempi nainen epäonnistuneella miehellä on, sitä enemmän joudut olemaan se väline sille miehelle, eli itsetunnon korottaja, joka baareissa tietää aseman nostoa sille miehelle tms.sen seurassa. Itse en tuohon enää alkaisi, 30v. mies on yleensä aivan eri elämäntilanteessa kuin 20v. tai alle sen oleva nainen. Ja myöhemmin hävettää todella, jos suhteesta ei tule mitään. Laitoin tähän ketjuun jo aiemmin vastauksen sinä 18v. jota 30v. käytti hyväkseen, ja en tippaakaan nauttinut tästä asetelmasta ja koen yhä nuoruuteni menneen hukkaan, vaikka seurustelin ja asuin tämän 30v. miehen kera tapaamista seuraavat viisi vuotta. Nyt on vain vuotta vanhempi mies ja asiat hyvin. Ei tarvi päteä mitenkään ja yhteistä se nuoruusaika kummallekin ja siten myös itseymmärrys. Ylimääräistä vaivaa vain siitä tulee, jos lähtee huomattavasti vanhemman mukaan ja yrittää mukautua tämän elämään. Skippaat sen kaiken, jonka perustelela susta tulee se, mikä tarkoitus tulla ja miksi näin? Jos mies on tosissaan, niin sitten eri juttu. Ainahan ne on tosissaan kun nuori pillu kyseessä niille. Esittele se ainakin heti porukoillesi tms. ja vaadi mieheltä samaa, jos tämän oikeasti haluat. Älä suostu sulaksi hattuun.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:11"]
[/quote]
Eli kun olen 39v mies ja vaimoni on 34v olemme epänormaali pari?
[/quote]
No ette ehkä muuten mutta ikäeron suhteen..
No minä otin 26-vuotiaana 36-vuotiaan miehen, eipä tässä mitään ongelmia ole ollut, mies kyllä joskus on vähän epäkypsä, mutta niin kai kaikki miehet. Tytär (19v) alkoi seurustelemaan ensimmäistä kertaa elämässään, ja 9-10 vuotta vanhemman miehen kanssa, eikä mua sekään haittaa yhtään, mies ei kyllä vaikuta oikeastaan yhtään vanhemmalta kuin tyttäreni.
Suurimmalla osalla ikäerosta täällä valittavalla on täsmälleen samaikäinen partneri kun hän itse....eli oma käsi.
Mikäli miehellä työpaikka ja muuten vakavarainen niin miksipä ei. Avioliitto kestää sen minkä kestää. Voi olla että nelikymppisenä jopa aiemmin tahdot viriilimmän miehen. Mikään ei ole ikuista vaikka kuinka vannotaan valoja papin edessä ja Jumalakin otetaan mukaan.