Kannattaako 20-vuotiaana ottaa kolmekymppinen mies?
Olisiko noin kymmenen vuotta vanhempi mies helpompi saada sitoutumaan kuin parikymppinen? Sellaisia on ollut tarjolla, vaikka en ole aikaisemmin ajatellut, että ottaisin vakavasti niin paljon vanhempaa miestä. Ovat yleensä myös itsevarmempia ja rauhallisempia.
Kommentit (69)
Ihan mielenkiintoisia pointteja ja komppaan tuota näkemystä, että naiset kypsyy hitaammin seksuaalisuuteen ja nautintoon kuin miehet.
Elämänkokemukset määrittelee sen minkälainen ihminen on. Itsellä on ollu hankala nuoruus, nuorena koettu paljon ja monien kommelluksien kautta kun päässyt siihen henkiseen tasapainoon niin monet omanikäiset (sukupuolella ei edes väliä) ei tunnu oikein omalta. Oman miehen kanssa on ikäeroa ihan hyvin, mutta ei sitä edes huomaa. Tuntuu kuin oltaisiin samanikäisiä.
Mutta eipä se kaikilla ole niin, tapauskohtaista. Tiiän myös sellaisia tapauksia missä on tooodella lapsellinen 20v naikkonen ja vielä lapsellisempi 30+ mies. Se on välillä vähän creepy.
Minä olen 20-vuotias ja ihanassa tasavertaisessa parisuhteessa 38v miehen kanssa. Parasta koskaan. Ihmisethän ovat kuitenkin yksilöitä, eikä jokainen vuosikerta ole keskenään samanlainen. Tartu tilaisuuteen jos koet löytäneesi jotain kiinni pitämisen arvoista! :)
Kannattaako 20-vuotiaana ottaa kolmekymppinen mies?
Kuulostaa vähän siltä että sinun kannattaisi ottaa marsu ja joku huonekasvi. Katso uudestaan sitten nuo ova kuolleet pois. Tänä aikana olisi suositeltavaa lopettaa kokonaan akkainlehtien ja vastaavan feminismihömpän seuraaminen, niin saattaisit ehkä kasvaa henkisesti ja älyllisesti.
Ihme alapeukuttelua. Kateelliset paskat.
Eikö olisi kiva mennä ensimmäistä kertaa molemmille uusiin paikkoihin? Eikö olisi kivaa harrastaa seksiä autiotalossa, ilman että hän on käynyt siellä jo jonkun muun kanssa kymmenen vuotta sitten? Eikö olisi kiva, että olisitte henkisesti yhtä vanhoja ja hän olisi yhtä energinen kuin sinäkin? Eikö olisi kiva, ettei hän voisi aloittaa lausetta "silloin kun minä olin sinun ikäiseksi..."? Eikö olisi kiva yöpyä teltassa ilman mitään suurempaa syytä ja suunnittelua? Ja jälkeenpäin tajuta ne kaikki virheet? Reilata, mennä festareille, kävellä käsikädessä koko yön? Kyllähän 30-v voi niin tehdä myös, mutta harvemmin kuitenkaan tekee. Festareillekin varaa hotellihuoneen ja kulkee matkat taksilla.
Ei kannata, koska et kerran itse halua vielä lapsia 10 vuoteen. Eri asia olisi, jos kokisit olevasi jo valmis perheen perustamiseen, niin silloin 30v mies olisi parempi vaihtoehto kuin 20v.
Toki kuten edellä jo mainittiin, niin ihmiset ovat erilaisia ja ikä ei suinkaan vielä sano ihmisestä mitään. Siltikin 30-vuotiaat yleensä jo haluavat sitoutua ja perustaa perheen ym.
Sinuna nauttisin vielä nuoruudesta, hanki kokemuksia, matkustele, seikkaile tee kaikkea kivaa mitä voi naureskellen muistella, sitten kun olet kotona jumissa kolmen kiljuvan tenavan kanssa. Ja tee ne lapset sellaisen miehen kanssa johon todella tunnet intohimoista rakkautta ja jonka kanssa sinulla on yhteisiä mielenkiinnonkohteita.
T:hurjan hauskan nuoruuden elänyt neljän lapsen 36-v äiti
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:00"]
Sitten kun sä olet hiukan yli kolmikymppisenä viriileimmilläsi (näin se nimittäin naisilla on), niin hää on mahdollisesti jo erektiohäiriöinen. Oletko valmis tän riskin ottamaan?
[/quote] 30-vuotiaan naisen hedelmällisyydestä on jo suuri osa mennyttä, toisin kuin miehellä. Mies voi olla kyllästynyt samaan naiseen, mutta naisen myöhäisviriiliyden myytti ei perusta ainakaan biologiaan; siinähän ei olisi mitään järkeä. Se perustunee enemmän siihen, että lapset on jo (toivon mukaan) tehty ja nainen tiedostaa markkina-arvonsa olevan laskussa ja ottaa kovemmat konstit käyttöön. Itsetunnon paraneminen ja asioiden rennommin ottaminen pätee molemmilla sukupuolilla.
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:02"]
Sitten kun sä olet hiukan yli kolmikymppisenä viriileimmilläsi (näin se nimittäin naisilla on), niin hää on mahdollisesti jo erektiohäiriöinen. Oletko valmis tän riskin ottamaan?
[/quote]
komppaan tätä!
Olen huomannut lähipiirissäni, tai siis heiltä kuullut tämän ongelman. Ihan totta.
Itselläni mies 7 vuotta vanhempi eli nyt hän on 33 ja itse olen 26 ja mihin helvettiin se seksin nälkäinen mies on kadonnut? Meillä ei nimittäin seksiä ole ja minusta se ei ole kiinni. Tätä jatkunut jo useamman vuoden. Seksiä max. Kerran 2/kk.
Ota kulta pieni ikäisesi mies!
[/quote]
Seksii kyllästyminen parisuhteessa ei ole iästä kiinni. Itse kyllästyin sen aikaiseen tyttöystävääni täysin 4v seurusteltiin ja kun tyttö vaihtui niin kyllä seksi taas maistui...olin 22v Tottakai vireystaso laskee iän myötä, mutta eiköhän se ole sitten + 40v jälkeen...
[/quote]
Tässä tapauksessa en tiedä mistä on kiinni, olimme erossa vuoden ja hän nimenomaan halusiminut takaisin.
Ulkonäössä ei luulisi olevan syy, olen hoikka ja pidän itsestäni huolta.
Kotona muuten menee hyvin, joskus kysyin tästä, mies vain totesi ettei aina tee mieli. No, ei minunkaan, mutta useammin kun kerran parissa kuukaudessa!
Eipä siinä, harmittaa että otin koko ukon takasin, pärjäsin hyvin yksin.
Jos tilanne ei muutu niin ukko saa lähteä ennenkö mä romahan ;)
[/quote]
Mä jätin eksän siksi että seksielämämme oli kuollut eikä mun anelustani huolimatta mitään tapahtunut. Hän oli mua 7 vuotta vanhempi. Olin 35 kun lähdin. Ei lapsia (ja miten ois ollutkaan, kun ei ollut seksiäkään vuosiin).
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:12"]
Eikö olisi kiva mennä ensimmäistä kertaa molemmille uusiin paikkoihin? Eikö olisi kivaa harrastaa seksiä autiotalossa, ilman että hän on käynyt siellä jo jonkun muun kanssa kymmenen vuotta sitten? Eikö olisi kiva, että olisitte henkisesti yhtä vanhoja ja hän olisi yhtä energinen kuin sinäkin? Eikö olisi kiva, ettei hän voisi aloittaa lausetta "silloin kun minä olin sinun ikäiseksi..."? Eikö olisi kiva yöpyä teltassa ilman mitään suurempaa syytä ja suunnittelua? Ja jälkeenpäin tajuta ne kaikki virheet? Reilata, mennä festareille, kävellä käsikädessä koko yön? Kyllähän 30-v voi niin tehdä myös, mutta harvemmin kuitenkaan tekee. Festareillekin varaa hotellihuoneen ja kulkee matkat taksilla.
[/quote] Voihan se ottaa AT-miehen niin ovat yhtä kokeneita tai nainen kokeneempi. Vai oliko tuo joku lipsahdus, jonka mukaan kaikki 'oikeat miehet' ovat jo kymmenen vuotta autiotalossa täysiä jörnineitä karjuja?
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:12"]
[/quote] Voihan se ottaa AT-miehen niin ovat yhtä kokeneita tai nainen kokeneempi. Vai oliko tuo joku lipsahdus, jonka mukaan kaikki 'oikeat miehet' ovat jo kymmenen vuotta autiotalossa täysiä jörnineitä karjuja?
-Mies 28v-
[/quote]
Kuulostat katkeralle ja kyyniselle. Siinä kaksi lisäsyytä ottaa se kaksikymppinen.
Ps. Keskustelussa on tosi ärsyttävää, kun toinen laittaa sanoja lisää toisen tekstiin. Missään tuossa ylemmässä tekstissä ei ole mainittu yleistyksiä aina, kaikki jne. Nuo olivat vaan esimerkkejä.
Kolmekymppisen miehen mielipide:
Ei sen iän voi suoraan odottaa tuovan mitään plussia tai miinuksia, oli mikä tahansa. Parikymppisissä on omaa ikäluokkaa enemmän ihmisiä, joiden kanssa ei voisi koskaan kuvitella mitään, mutta ei niitä silti ole kuin osa. Ja niistäkin moni taas voi hyvinkin sytyttää jonkun ihan toisen kolmekymppisen. Nelikymppinen tuttu meni naimisiin kolmekymppisen naisen kanssa ja naisen käytös on kuin kaksikymppisen myöhäispissiksen prototyyppi. Hyvin viihtyvät, olkoonkin että minä en siinä viihtyisi. Jos avoin keskustelu mistä vaan toimii ja siinä on joku fiilis ja asioita ymmärretään ja koetaan jos ei samalla tavalla niin ymmärtäen myös toisen tapa, niin ikä on ihan sivuseikka. Niin kuin on ulkonäkökin kunhan nyt ihmiseksi tunnistaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:12"]
-Mies 28v-
[/quote]
Kuulostat katkeralle ja kyyniselle. Siinä kaksi lisäsyytä ottaa se kaksikymppinen.
Ps. Keskustelussa on tosi ärsyttävää, kun toinen laittaa sanoja lisää toisen tekstiin. Missään tuossa ylemmässä tekstissä ei ole mainittu yleistyksiä aina, kaikki jne. Nuo olivat vaan esimerkkejä.
[/quote] Aika monet miehet ovat täysin kokemattomia kolmekymppisenä. Naiset voivat helposti katsella maailmaa liiaksi omasta perspektiivistään (kaikki naiset alkavat saada kokemuksia varhaisteininä jos haluavat) tai alfamiesten perspektiivistä. Kokemattomuus on myös jonkinlaisessa yhteydessä kaverittomuuteen ja jos ei ole kavereita, niin ei niitä festarireissujakaan varmaan ihan samalla tavalla tule. Sinkkumiehen on vaikea päästä pariutuneiden piireihin.
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:40"]
Yleensä kolmekymppisissä miehissä, jotka haikailevat 10 v nuorempia naisia, on juurikin perheenperustamisen ja sitoutumisen kannalta joitain isoja vikoja joiden vuoksi eivät kelpaa ikäisille naisille.
Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.
[/quote]
Juurikin tapailen 33v miestä (itse 21v) ja kommenttisi jälkeen juurikin tuli mieleen se fakta, että eihän tuo ole seurustellut vakavasti koko elämänsä aikana. Naisia riittänyt, muttei esim. asunut yhdessä naisen kanssa ikinä.
Eipä tuo minunkaan kanssa näytä täysillä olevan valmis sitoutumaan. Alkuun oli niin rakastunutta että, nykyään perseilee vähän väliä.
Vaihtoon lähtee ja nuorempaan!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:12"]
[/quote]
Useimmat parikymppisetkin ovat ehtineet olla muutaman vuoden suhteissa, kokeneet ensirakkauden ja vaikka ne autiotalotkin. Toivoin löytäväni jonkun, jolle olisimme toistemme ensimmäiset. Viime kesänä luovuin ajatuksesta ja deittailin pari kuukautta poikaa, joka oli eronnut yli kolmen vuoden suhteesta. En enää välitä siitä, mitä kaikkea mies on tehnyt minua ennen ja kenen kanssa, enkä anna paljoa painoarvoa sille, onko hän vienyt jonkun toisen esimerkiksi syömään samaan paikkaan, ei se ole mielestäni niin erityistä. Merkityksellisimmät ensimmäiset kerrat ovat mielestäni seksi, avioliitto ja lapset.
Ap
20-vuotiaana tapasin mieheni, joka oli tuolloin 28.
Nyt olen itse 28 ja en voi kuin ihmetellä, mitä minussa näki. Itse kun en voisi kuvitellakaan ottavani parikymppistä puolisoa, hädin tuskin teinituskista selvinnyttä vielä itsenäistymässä olevaa idealistia.
Ollaan edelleen onnellisia yhdessä ja hyvin on mennyt. Maailmankuvat kohtasi ja ollaan kasvettu tai ainakin minä olen kasvanut samaan suuntaan. Ilman omaa henkistä kipuilua tämä ei kuitenkaan sujunut, minä olen niin eri ihminen nyt kuin tavatessamme.
En suosittele, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.
Minusta 10 vuoden ikäero on juuri sopiva. kolmekymppinen mies osaa arvostaa tiukkaa nuorta emäntää ja parikympinen nainen miehen elämänkokemuksen myötä tullutta itsevarmuutta ja viisautta.
Mies 28, tiesitkö sitä, mielisairaudet tarttuvat/tai siis periytyvät juuri isän geeneistä n. 30v.+ lähtien, sulla ei siis ole kauaa aikaa tehdä tervepäisiä lapsia ja muutenkin viestiesi perusteella joku down olisi lottovoitto sinuun verrattuna ainakin mulle, useimmat kivoja ihmisiä näistä kuitenkin, tiedätkö edes sitä kuinka häiriintynyt itse olet, vaikka liet ns. normaalin kirjoissa yhä tai pelkän avohoidon varassa? Aivan sama jos nussisit sylilasta, samalla kuitenkin siirtäisit noin vammaiset geenit eteenpäin ja siihen kai ne lassukat tähtääkin, kun niitä alakoululaisia sillä silmällä katsovat. Hyi ja yök. Puistattaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:20"]
[/quote] 30-vuotiaan naisen hedelmällisyydestä on jo suuri osa mennyttä, toisin kuin miehellä. Mies voi olla kyllästynyt samaan naiseen, mutta naisen myöhäisviriiliyden myytti ei perusta ainakaan biologiaan; siinähän ei olisi mitään järkeä. Se perustunee enemmän siihen, että lapset on jo (toivon mukaan) tehty ja nainen tiedostaa markkina-arvonsa olevan laskussa ja ottaa kovemmat konstit käyttöön. Itsetunnon paraneminen ja asioiden rennommin ottaminen pätee molemmilla sukupuolilla.
-Mies 28v-
[/quote]
Oletko lukutaidoton? Sä puhut jostain saakutan markkina-arvosta. Tuossahan kirjoitettiin viriliteetistä eikä lisääntymisestä. Ehkäpä se halukkuus muodostuu siten, että naiset oppivat nauttimaan hitaammin kuin miehet. Naisten seksuaalisuuteen liittyy edelleenkin niin paljon tabuja, että oman kehon tutkimiseen tai itsetyydytykseen ei rohkaista. Tai sitä pidetään pahana asiana. Kun taas poikien masturbaatiota pidetään ihan hyväksyttynä.
Muistan, kun murkkuiässä pojat kokoontuivat porukalla katsomaan seksifilmejä ja masturboimaan. Siis porukalla. Tytöthän ei sellaista tee muualla kuin miesten likaisisa fantasioissa.
Niin että jo lähtökohtaisesti naisilla on se seksuaalisuuteen opetteleminen erilaista. Sitten vielä jos oikein huonosti käy, ni sattuu ekoiksi kumppaneiksi sellaisia, joille on naisen nautinto ihan yhdentekevää.
[/quote]
Jäin miettimään tuota joukossa runkkaamista. Totta, edes hurjat feministi-nuoret ei runkkaa yhdessä ja katso aikuisviihdettä. Itselleni se olisi vaivaannuttavaa. Sekin on vaivaannuttavaa, kun mies on joskus pyytänyt mua runkkaamaan ja halunnut katsoa. Kyllä mä runkkaan, mutta vain yksin ilman että kukaan näkee. Valot saa kyllä olla päällä eikä peittoa ole pakko käyttää.
On tosi vaikea kuvitella tilannetta, että parhaimpien kavereiden kanssa tekisi jotain vastaavaa. Vaikka olen nähnyt heidät alasti ja yksi on nähnyt minut harrastamassa seksiä miehen kanssa (luulin että nukkui). Vaikka puhutaankin seksistä yhden kaverin kanssa. Olisi melkein helpompaa harrastaa seksiä heidän kanssaan kuin masturboida yhdessä. Jännä huomata oma rajoittuneisuus..