kaikki jotka seuraavat kuntosalilla muita, omaavat huonon itsetunnon
Pohjalla on aina pelko siitä miltä itse näyttää ja siksi muita seurataan. Verrataan muihin, minä kyllä osaan paremmin kuin tuo ja tuo.
Osoittaa todella huonoa itsetuntoa repostella muita salin käyttäjiä.
Kommentit (44)
Toinen, villimpi vaihtoehto on se, että sattuu olemaan ihminen, joka havannoi ympäristöään eikä aina vain pelkästään tuijota omia varpaitaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:11"]Oletko keittiöpsykplogian maisteri vai kenties tohtori?
[/quote
Ensimmäisestä en ole kuullutkaan enkä ole kyllä tohtorikaan
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:12"]Toinen, villimpi vaihtoehto on se, että sattuu olemaan ihminen, joka havannoi ympäristöään eikä aina vain pelkästään tuijota omia varpaitaan.
[/quote]
Sofia Ruusilakin vain havannoi ympäristöään?
Ihan hyvä vain että joskus seuraa muita. Esim penkkitekniikka tai kyykkäys harvoin menee aloittelijalta nappiin vaikka saisivat neuvoakin.
Tulee kyllä salilla seurattua välillä toisiakin, niiden liikkeistä kun voi saada vaikka vinkkiä omaan harjoitteluun, esim. jonkun lihasryhmän harjoittamista toiselaisella liikkeellä kun mitä itse on tottunut tekemään, saa sitten sitä vaihtelua liikkeisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:21"]Ihan hyvä vain että joskus seuraa muita. Esim penkkitekniikka tai kyykkäys harvoin menee aloittelijalta nappiin vaikka saisivat neuvoakin.
[/quote]
Muita seuraamalla ei ole kyllä mitään takeita siitä että oppii oikeita tekniikoita...
Tuijottaminen on moukkamaista, epäkohteliasta ja yleensä pahantahtoista. Ei tuihottelija ihaile tai katso ystävällisesti, vaan töllöttää, toljottaa, mollottaa.
Älkää välittäkä heistä. Menkää sinne salille, vaikka olisitte yli 20v, ylipainoisia, lyhytjalkaisia, kipeitä, kankeita tai huonokuntoisia. Aina parempi olla suuntaamassa jumpalle kuin pizzeriaan. Sofiaruusilat voivat haeutua eliittipaikkoihin piiloon tavallisilta ja harmailta ihmisiltä, jos verkkokalvot palavat karrelle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:21"]
Ihan hyvä vain että joskus seuraa muita. Esim penkkitekniikka tai kyykkäys harvoin menee aloittelijalta nappiin vaikka saisivat neuvoakin.
[/quote]
No tuu vaan mulle neuvomaan, että 90 asteen kulma. Mutku en voi. Polvet ei tykkää. En mielelläni ota neuvoja vastaan toisilta amatööreiltä. Esimerkiksi käsky laittaa isommat painot että tuntuu. Kyllä se eka kerralla on kokeiltava varovasti, sopiiko laite tai liike itselle ollenkaan. Minä otan pt:n jos haluan neuvoja. Muut kävijät keskittykään vaan omaan treeniinne. Koska minun on kuulosteltava kroppaani ja haettava se oma juttu.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:12"]Toinen, villimpi vaihtoehto on se, että sattuu olemaan ihminen, joka havannoi ympäristöään eikä aina vain pelkästään tuijota omia varpaitaan.
[/quote]
[/quote]
Ympärilleen katsominen ei meillä kaikilla automaattisesti johdu halusta nauraa muille. Jotkut meistä osaa katsoa toista ihmistä ilman, että arvostelee tätä.
Suosittelen kokeilemaan, se on ihan mukavaa nähdä ihmiset ihan vaan ihmisinä!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
Ympärilleen katsominen ei meillä kaikilla automaattisesti johdu halusta nauraa muille. Jotkut meistä osaa katsoa toista ihmistä ilman, että arvostelee tätä.
[/quote]
Vaikka sinusta on mukavaa katsella muita, katseltavista se ei välttämättä ole yhtä mukavaa.
Ei ole huono itsetunto mutta seuraan naisena kumpiakin. Jotkut on niin timmissä kunnossa että ihmettelen kun jatkuvasti salilla rehkivät. Kuntosalillahan on muuten tylsää minusta ainakin. En ole käynyt vuoteen ja sen huomaa kyllä eli pitäis raahata itsensä sinne kun ensin maksaa yli 100 eu.
Itse olen oppinut tunnistamaan muutaman kyylääjän. Silloin en vaan mene kovin lähelle. Kerran tirskuivat, kun yhdellä keski-ikäisellä naisella oli verkkarit, pari sellaista alle 20-v tyttöä, jotka tulevat aina kahdestaan. Tuntuu, että ovat salilla aina.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:21"]Ihan hyvä vain että joskus seuraa muita. Esim penkkitekniikka tai kyykkäys harvoin menee aloittelijalta nappiin vaikka saisivat neuvoakin.
[/quote]
Muita seuraamalla ei ole kyllä mitään takeita siitä että oppii oikeita tekniikoita...
[/quote]
Ei. Ihan ketä tahansa ei kannata seurata. Mutta viitteitä voi saada.
Voisitteko pitää katseenne omissa ympyröissäne ja antaa PT:n jaella neuvot niille, jotka tahtovat? Eihän sinne salille uskalla kukaan tulla, kun arvostelette kaiken. Joskus tekin olette aloittaneet kokemattomina. Jos tahdotte ympäriltänne rujot ja lihavat ihmiset pois, niin antakaa heidän edes yrittää sitä parempaa elämää, elämänmuutosta ja kuntoutumista kauniiden ja taitavien seassa. Myöskin tammikuussa, jolloin yleensä ei salille saisi tulla uudenvuoden hyvien päätösten innostamana.
Ihme kaksinaismoralismia: "laihduttaa, urheilkaa, ottakaa itseänne niskasta kiinni. Kunhan ette tee sitä minun kuntosalillani. Joudutte naurunalaisiksi, senkin läskit"
Matkoillakin on kiva istahtaa syömään tai kahville sun muuta ja katsella ohikulkevia ihmisiä. Ei silti tarvi tuijottaa kun nopea vilkaisu kuten kuntosalilla. Kuntosalille saa tulla läskit ja lihavat just siksi että saavat painoa pois. Monesti siellä näkee niin timmissä kunnossa olevaa ihmistä. Itse ihailen kun jaksavat rehkiä ja pitävät huolta itsestään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka sinusta on mukavaa katsella muita, katseltavista se ei välttämättä ole yhtä mukavaa.
[/quote]
Jos ei kestä, että toinen ihminen katsoo päin, kannattaa pysyä kotona.
Lappilaiset tuijottavat. Myös uimahallissa peseytyviä ihmisiä. Junttiutta se on.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:21"]
[/quote]
No tuu vaan mulle neuvomaan, että 90 asteen kulma. Mutku en voi. Polvet ei tykkää. En mielelläni ota neuvoja vastaan toisilta amatööreiltä. Esimerkiksi käsky laittaa isommat painot että tuntuu. Kyllä se eka kerralla on kokeiltava varovasti, sopiiko laite tai liike itselle ollenkaan. Minä otan pt:n jos haluan neuvoja. Muut kävijät keskittykään vaan omaan treeniinne. Koska minun on kuulosteltava kroppaani ja haettava se oma juttu.
[/quote]
Ei sua kukaan oo tulossa neuvomaankaan, enkä tarkoittanut että menisin ketään enuvomaan. Evvk toisten syyt miksi tekee mitenkin enkä ole salilla ketään ohjaamassa.
Tarkoitin että vaikka koneella kotona katsoisit ohjeita tai kyselisit joltain palstalla tai joku kaveri ennen salia neuvoisi jossain mitä et vaikka ole ennen tehnyt. Niin sanallisesti neuvottuna se saattaa kuulostaa ihan erilaiselta mitä se on oikeasti.
Mikä se saa amatöörit luulemaan, että heidän neuvonsa on oikeita? Oletteko käyneet koulutuksen? Te ette voi tuntea toisen ihmisen kroppaa. Jos selvästi huomaa, että toisen liike voi olla jopa vaarallinen, se on varmaan hyvä sanoa. Mutta silloin pitää olla asiasta varma. Itse autoin kerran aloittelijaa, mutta kysyin ensin että oletko käyttänyt sitä laitetta ennen ja ei ollut, sillion hän oli kiitollinen kun neuvoin istumaan oikein päin. Joskus saattaa ihmiset kuitenkin tietoisesti tehdä erilaisia liikkeitä kuin mihin laite on alunperin tarkoitettu. Esim. ylätaljassa pt neuvoi omia sovelluksiaan.
Olen huomannut, ettei edes kaikki ohjaajatkaan tee niinkuin neuvovat. Käsketään kyykätä tai nostaa kyynärpää 90 asteen kulmaan, tai pitää kyynärpää paikoillaan, mutta itse eivät sitä tee.
Oletko keittiöpsykplogian maisteri vai kenties tohtori?