kaikki jotka seuraavat kuntosalilla muita, omaavat huonon itsetunnon
Pohjalla on aina pelko siitä miltä itse näyttää ja siksi muita seurataan. Verrataan muihin, minä kyllä osaan paremmin kuin tuo ja tuo.
Osoittaa todella huonoa itsetuntoa repostella muita salin käyttäjiä.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:12"]Toinen, villimpi vaihtoehto on se, että sattuu olemaan ihminen, joka havannoi ympäristöään eikä aina vain pelkästään tuijota omia varpaitaan.
[/quote]
Sofia Ruusilakin vain havannoi ympäristöään?
[/quote]
Ympärilleen katsominen ei meillä kaikilla automaattisesti johdu halusta nauraa muille. Jotkut meistä osaa katsoa toista ihmistä ilman, että arvostelee tätä.
Suosittelen kokeilemaan, se on ihan mukavaa nähdä ihmiset ihan vaan ihmisinä!
[/quote]
Toinen vaihtoehto on mennä metsään yksin juoksemaan, jos ei kestä sosiaalisuutta vaan on niin herkkänapainen, että itsetuntoon koskeejos joku sattuu vilkaisemaan.
Juuri nämä "minun täytyy opetella omat juttuni"-liikkujat on niitä,että ihan pahaa tekee, kun tekevät niin väärin. Mutta siinäpä kärsivät itse kivuistaan. Sama se.
22, loistavaa, tee se. Ehkä sinne salillesi uskaltaa tulla jo helmi-maaliskuussa, kun alkaa olla tilaa ja katseesi on keskittynyt oman bikinivartalon kehittämiseen. Kevät kolkuttelee ovella ja lähdet ehkä jo juoksemaan maratoonejasi ulos. Vai olisiko sittenkin parempi tulla vasta kun lumet ovat sulaneet, että me uudet emme vahingossakaan pilaa ilmaa epävarmuudella? Milloin et ole paikalla?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:33"]
Matkoillakin on kiva istahtaa syömään tai kahville sun muuta ja katsella ohikulkevia ihmisiä. Ei silti tarvi tuijottaa kun nopea vilkaisu kuten kuntosalilla. Kuntosalille saa tulla läskit ja lihavat just siksi että saavat painoa pois. Monesti siellä näkee niin timmissä kunnossa olevaa ihmistä. Itse ihailen kun jaksavat rehkiä ja pitävät huolta itsestään.
[/quote]
Suomalaiset on juuri niitä introverttijunttikansaa, jossa jokaisen pitäisi saada oma henkilökohtainen sali, ettei vain heitä kukaan näe.
Miksi ihmeessä menette salille, jos ette kestä sitä, että jonkun silmät saattavat käännähtää teitä kohti ja teistä ohi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:42"]
Pitääpä lopettaa sitten seuraaminen ja neuvominen ja antaa ihmisten tehdä väärillä liikkeillä ja tekniikalla liikkeitä. Itsepä selkävaivansa sitten kärsivät.
Itse ainakin olen onnellinen, että minua seurattiin, kun aloin aikoinaan käymään salilla. Miehet tuli heti korjaamaan liikkeeni ja antoivat arvokkaita vinkkejä. Jos tein väärin jotain, heti takaa kuului, että pää ylös, eikä roikuta siellä tangolla.
Jos olisin ollut yhtä herkkänahkainen, kuin moni muu, vieläkin vääntäisi perse kallellaan kyykkyä ja tekisin monen muunkin liikkeen ihan väärin
[/quote]
Miehiltä niitä neuvoja naiset mielellään ottavatkin vastaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:45"]
22, loistavaa, tee se. Ehkä sinne salillesi uskaltaa tulla jo helmi-maaliskuussa, kun alkaa olla tilaa ja katseesi on keskittynyt oman bikinivartalon kehittämiseen. Kevät kolkuttelee ovella ja lähdet ehkä jo juoksemaan maratoonejasi ulos. Vai olisiko sittenkin parempi tulla vasta kun lumet ovat sulaneet, että me uudet emme vahingossakaan pilaa ilmaa epävarmuudella? Milloin et ole paikalla?
[/quote]
Voi lässynlässyn. Jos sun sohvalla makaamisen tekosyinä on se, että ei voi mennä salille, kun siellä on muita ihmisiä, niin liho ihan rauhassa.
Nyt ei enää riitä syyksi se, että on isot luut ja joku sairaus. Nyt ei voi kuntoilla, koska muut tuijottaa salilla.
'
Foliohattu olisi suositeltavaa läskeille, jos noin herkillä on
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:42"]
Pitääpä lopettaa sitten seuraaminen ja neuvominen ja antaa ihmisten tehdä väärillä liikkeillä ja tekniikalla liikkeitä. Itsepä selkävaivansa sitten kärsivät.
Itse ainakin olen onnellinen, että minua seurattiin, kun aloin aikoinaan käymään salilla. Miehet tuli heti korjaamaan liikkeeni ja antoivat arvokkaita vinkkejä. Jos tein väärin jotain, heti takaa kuului, että pää ylös, eikä roikuta siellä tangolla.
Jos olisin ollut yhtä herkkänahkainen, kuin moni muu, vieläkin vääntäisi perse kallellaan kyykkyä ja tekisin monen muunkin liikkeen ihan väärin
[/quote]
Miehiltä niitä neuvoja naiset mielellään ottavatkin vastaan.
[/quote]
Näin kai se sitten on. Mutta naiset eivät kyllä neuvoneetkaan. Eivät kai sitten uskaltaneet, kun pelkäsivät sitä, että neuvottava tulee silmille ja loukkaantuu henkeen ja vereen. Miehet uskaltaa ronskimmin tulla sanomaan.
En tarvitse foliohattuasi, urheilen muualla, koska tammikussa on kuntosalilla tungosta. Johan sitä on kyllästymiseen asti hoettu, että kunnon kuntoilijat eivät sekaan mahdu. Laihdutan ruokavaliolla, kuntoilusta haen iloa. Sitä ei synny ahdasmielisessä ilmapiirissä, jossa naiset tuijottelevat tosiaan. Tuijottamisestahan avauksessa oli kyse, eikä ystävällisestä ja normaalista kanssakäymisestä harrastajien kesken.
Varmasti jokainen aloittelija ottaa vastaan neuvon, jos vaikka istuu jossain sisäreisilaitteessa nurinpäin, että miten sitä käytetään. Mutta juuri tuo että tuijotetaan ja hymyillään toisten käyttämille painoille pelkkää pahantahtoisuustta, on moukkamaista. Nuo aiemmin mainitut miehet neuvovat hyvää hyvyyttään, naiset tuijottavat ilkeyttään. Itse en esimerkiksi missään nimessä mene pelkille naisille tarkoitetulle salille, kävin kerran k-kortilla ja se oli ihan hirveää.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:04"]
Varmasti jokainen aloittelija ottaa vastaan neuvon, jos vaikka istuu jossain sisäreisilaitteessa nurinpäin, että miten sitä käytetään. Mutta juuri tuo että tuijotetaan ja hymyillään toisten käyttämille painoille pelkkää pahantahtoisuustta, on moukkamaista. Nuo aiemmin mainitut miehet neuvovat hyvää hyvyyttään, naiset tuijottavat ilkeyttään. Itse en esimerkiksi missään nimessä mene pelkille naisille tarkoitetulle salille, kävin kerran k-kortilla ja se oli ihan hirveää.
[/quote]
Oletko juuri se nainen, joka kovaan ääneen aina kailottaa, että :"minä en tule toimeen naisten kanssa, koska olen hyvät jätkä ja miehet on niin paljon parempia kavereita ja naiset on niin ikäviä ja kovia juoruaan, mutta tulen paljon paremmin toimeen miesten kanssa"
Kannattaisi suhtautua avoimin silmin naisiin ja tutustua heihin. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Itse olen kulkenut monenlaisella salilla ja en ole ikinä kohdannut mitään hirveyksiä naistensalillakaan. Mukavia naisia ja auttavat mielellään, kun kysyy.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:42"]Pitääpä lopettaa sitten seuraaminen ja neuvominen ja antaa ihmisten tehdä väärillä liikkeillä ja tekniikalla liikkeitä. Itsepä selkävaivansa sitten kärsivät.
[/quote]
Menetkö ravintolassa opastamaan toiseen pöytään syöjää jos hän pitää haarukkaa oikeassa kädessä? Jos joku liikenteessä ajaa väärin, ajatko rinnalle ja käsimerkein opastat oikeaa ajotapaa?
Uimahallissa joku ui hassusti, menet korjaamaan?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:42"]Pitääpä lopettaa sitten seuraaminen ja neuvominen ja antaa ihmisten tehdä väärillä liikkeillä ja tekniikalla liikkeitä. Itsepä selkävaivansa sitten kärsivät.
[/quote]
Menetkö ravintolassa opastamaan toiseen pöytään syöjää jos hän pitää haarukkaa oikeassa kädessä? Jos joku liikenteessä ajaa väärin, ajatko rinnalle ja käsimerkein opastat oikeaa ajotapaa?
Uimahallissa joku ui hassusti, menet korjaamaan?
[/quote]
Eli jos joku on sinun terveydelle oikeasti vaarallista, katsot vain vieressä vahingoniloisena ja et missään nimessä mene neuvomaan, miten voisi tehdä toisin ja ei loukkaisi itseään.
Sinä sitten varmaan vaarallisessa työssäkään et halua opastusta, vaikka sinulla voisi olla hengenvaara.
Vain oikeasti Suomessa on tällaista kansaa, joka ei voi mennä minnekään, kun pelkää, että joku katsoo ja sitten mietitään, mitä mieltä se on minusta.
Mitä sitten, jos ei osaa alussa. Menee ja tekee sen, mitä osaa. Jos joku neuvoo, kiittää ja ottaa opikseen ja jatkaa. Voi jopa sanoa, että kiitos, olen vähän epävarma, kun en osaa. Ja voi jopa kysyä neuvoa.
Mutta suomalainen haluaa oman salivuoron yksinään, ettei vain kukaan huomaa, että hän saattaa tehdä väärin ja neuvoo. Muualla ei ihmisillä ole näin huono itsetunto ja ovat huomattavasti sosiaalisempia.
Kärjistäen voi tilanteen ajatella niin, että jos lapsesi on kävelemässä auton alle, kukaan ei saa huutaa sille, että varo, koska kukaan ei saa neuvoa toista ja lapsesi saattaa saada traumoja, jos joku sekaantui hänen asioihin
Lähinnä ihmisiä varmaan huvittaa juuri ne aloittelijat, jotka tulevat rehvakkaasti ja eivät osaa mitään. Ei siis sekään, mutta se asenne, että mua ette ainakaan neuvo ja minä osaan kaiken ja minä kyllä tiedän, mitä teen.
Se ei varmaan ketään huvita, jos ihminen tulee salille ja on vaikka ylipainoinen ja hänellä on jotain vammoja, vaikka kysyy, että olisko sulla aikaa sanoa, miten tän laitteen lukko avataan, kun olen eka kertaa.
Mutta kun tekee pohjeliikkeitä laitteessa kaksi vuotta niin, ettei aukaise lukkoa. Ja jos joku tulee neuvomaan, kivahtaa, että minä kyllä tiedän, mitä teen.
Sitä seuraa kyllä mielenkiinnolla, että monta vuotta vielä menee, että se huomaa osassa laitteista olevan lukot
Kyllä minä tulen toimeen naisten kanssa, mutta salilla jokin piru saa vallan. miehillä on kyllä tietty rautareviiri, minne ei heikko keski-ikäinen nainen ole tervetullut, mutta sen oppii tunnistamaan aloittelijakin heti.
Koettakaa nyt erottaa, mikä ero on sillä, että kyylää "tuo tekee liian pienillä painoilla" ja hyvän tahtoisilla neuvoilla. Siinä on selvä ero. Jos tosiaan näet jonkun tekevän väärin ja olet varma asiasta, voit varovasti ja hyväntahtoisesti tarjota apua. Mutta nuo "olen seurannut yhtä joka tekee aina niin pienillä mitähän se salillakin tekee, ihan hyödyntä hommaa", se on ihan eri asia!
Asioista saa enemmän irti, kun on avoin ja myöntää, ettei osaa
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:21"]
Kyllä minä tulen toimeen naisten kanssa, mutta salilla jokin piru saa vallan. miehillä on kyllä tietty rautareviiri, minne ei heikko keski-ikäinen nainen ole tervetullut, mutta sen oppii tunnistamaan aloittelijakin heti.
Koettakaa nyt erottaa, mikä ero on sillä, että kyylää "tuo tekee liian pienillä painoilla" ja hyvän tahtoisilla neuvoilla. Siinä on selvä ero. Jos tosiaan näet jonkun tekevän väärin ja olet varma asiasta, voit varovasti ja hyväntahtoisesti tarjota apua. Mutta nuo "olen seurannut yhtä joka tekee aina niin pienillä mitähän se salillakin tekee, ihan hyödyntä hommaa", se on ihan eri asia!
[/quote]
Kyse olikin siitä, että miksi juuri muutamille naisille aina sattuu niitä kamalia naisia vastaan joka paikassa.
Toisille ei satu koskaan.
Sen verran pitää olla hyvä itsetunto, että voi mennä verkkareissa salille ja ei sydän itse verta, jos joku sattuu tirskumaan. Jos alkaa koko ajan pelkäämään muiden katseita, ei uskalla kulkea missään.
Ette voi todellakaan elää niin, etteikö aina joku sattuisi katsomaan.
Kyllä on herkkänahkaista jengiä nyt liikkeellä, ja on ollut kaikissa näissä lukuisissa saliketjuissa.
Muistakaa kaikki salilla kävijät tuijottaa tiukasti omaan hauikseen tai mitä lihasta nyt milloinkin treenaat, silmät voi myös sulkea ja laitteelta toiselle siirtyessä katseen voi kääntää lattiaan. Älkää missään tapauksessa antako katseenne käväistä kenessäkään toisessa treenaajassa, jota ette henkilökohtaisesti tunne. Tervehtiminen on hirveää tungettelua, tervehtimisen kohde voi haluta olla rauhassa, vaikka näkisitte toisenne salilla useita kertoja viikossa. Mitä ei tietenkään voi tehdä, koska eihän salilla voi tulla tuttuja naamoja, kun niitä naamoja ei saa katsoa.
Mutta ehdottomasti pahinta mitä voitte salilla tehdä, on katsoa toisen treeniä ja sanoa ystävällisesti, että teepä tuo liike vähän toisella lailla, niin et riko selkääsi tms. Se on todella epäkohteliasta käytöstä ja loukkaa salilla kävijän itsemääräämisoikeutta ja yksityisyyttä törkeällä tavalla. Ethän siis koskaan erehdy antamaan kenellekään vinkkejä, varmistamaan penkkipunnerruksessa tai kysymään, voiko tehdä oman sarjan toisen välissä.
Pois lähtiessä muista sama tiukka tuijotus maahan, ettet vain tule vahingossa tuijottaneeksi muita. Muista, että tuijotukseksi lasketaan vilkaisua pidempi, eli noin kahden sekunnin mittainen tai sitä pidempi katse.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:08"]
Pohjalla on aina pelko siitä miltä itse näyttää ja siksi muita seurataan. Verrataan muihin, minä kyllä osaan paremmin kuin tuo ja tuo.
Osoittaa todella huonoa itsetuntoa repostella muita salin käyttäjiä.
[/quote]
Itse seurailen kyllä mitä muut tekevät. Toki en kehtaa suoraan tuijottaa kauan, mutta haluan vähän vinkkejä, mitä muut tekevät, ja miten tekevät. Aloitin salilla käymisen ennen vuoden vaihdetta, sitä ennen jumppailin painojen kanssa kotona.
Ja mitähän tekemistä tuolla repostella on asian kanssa? Vai tarkoititko kenties sitä, että treenin jälkeen haukutaan muita julkisesti netissä?
Repostella = arvostella pikkumaisen kielteisesti, setviä juurta jaksaen, käännellä ja väännellä, joskus arvostella ylimielisen kielteisesti.
Naistensaleista tuli mieleen, että itse en edes harkitsisi meneväni mihinkään LadyFitnessiin tai vastavaan. Olen töissä alalla, jossa on lähestulkoon pelkkiä naisia, joten salilla on kiva, kun on miehiä seassa. Ja tulen kyllä naisten kanssa toimeen oikein hyvin, ei ole siitä kiinni.