Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla todettiin juuri astma.

Vierailija
19.01.2014 |

Löytyykö täältä astmaatikkoja?

Miten astma on vaikuttanut elämääsi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu sairauteesti vakavasti. Suomessakin kuolee joka ikinen vuosi 100-200 astmaatikkoa akuuttiin astmakohtaukseen. Ilman lääkettä ei kannata poistua kotoa koskaan! Heti jos oireet pahenevat, lisää lääkitystä ohjeiden mukaan ja jos ei auta niin aina voi lähteä päivystykseen, vaikka keskellä yötä. Hyvällä hoidolla ja hyvällä tuurilla voit kuntoutua jopa täysin oireettomaksi! 

Itse olen keukopolin asiakas enkä enää suostu edes neuvottelemaan sairauteni hoidosta terveyskeskuksissa, diagnoosini viivästyi puolitoista vuotta niiden tampioiden vuoksi kun eivät uskoneet oireitani. Olin siis aivan huippukunnossa astman puhjetessa, urheilin todella paljon. Koska pef-arvoni olivat normaaliväestöä korkeammat niin eihän minulla mitenkään voinut olla astmaa, luulosairas vaan!

No nyt sairastan vaikeaa kroonista astmaa, tämä häiritsee töitä, opiskelua, sosiaalista elämää, urheilua, harrastuksia jne. Olen tehnyt lähipiirille selväksi ettei kylään tarvitse tulla flunssaisena, vaikka olisi pelkästään "pikkuflunssa", niin minulla sekin voi johtaa monen kuukauden sairastelukierteeseen. Homeisissa tiloissa en voi olla hetkeäkään, on ollut tosi vaikea löytää homeeton asunto pääkaupunkiseudulta, vuokra on ihan mahdottoman paljon eikä sairasta opiskelijaa mikään yhteiskunnallinen taho auta. Minulla oli useamman kuukauden parempi jakso astman kanssa mutta nyt tuli nämä pakkaset, ilmankosteuttaja on ihan välttämätön enkä poistu asunnostani tuonne hyiseen ulkoilmaan jos ei ole ihan pakko, keuhkot rohisee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi