Miksi niin monella meistä on paska isä?
No koska äitimme valitsivat paskoja miehiä ja halusivat heidän kanssaan lapsia.
"Jos olisin tiennyt, millainen kusipää se Mikko oikeasti on, niin en varmana olisi mennyt naimisiin sen kanssa! Kyllähän äitikin siitä varoitteli, mutta en minä nuorena ja naiivina rakastuneena tietenkään malttanut kuunnella. Olisi kannattanut. Nyt on myöhäistä jo, tehty mikä tehty."
Kommentit (70)
Mulla ainakin on ihan läpimätä paska isä. Juoppo, narsisti ja ihan vitun skitso. Kiitän siitä joka päivä että ei tarvitse enää asua saati ola missään tekemisissä sen kanssa. Ihmettelee vielä että miksi en halua olla yhteydessä sen kanssa, hohhoijaa. Kelaappa saatanan sika semmoset about 15 vuotta taakseppäin jollonka saimme kärsiä saman katon alla sun kanssa, ei tainnut olla lapsillas kovin hieno lapsuus vai voitko väittää vastaan? Ihmettelen suuresti miten äitini pystyi lisääntymään tuommoisen paskaläjän kanssa kun ei itse kumminkaan juo ollenkaan tmv. Kännissä heitteli tavaroita ja oikein halusi minun tuntevani itseni mahdollisimman vähäpätöiseksi. Vähätteli masennustani sun muuta skeidaa. Aina vika muissa eikä suinkaan hänessä. Mistähän noita sikoja sikiää, varmaan kasasta paskaa ojassa? Juomisen on "lopettanut" niin monta kertaa etten pysy enää edes laskuissa eikä edes kiinnosta, niin ja sanonut lopettavansa varmaan tuplasti sen kun on "lopettanut". Meinaan ei se juomisen "lopettaminen" kovin kauaa oo koskaan kestänyt ja sitten selvänä ollaan oltu niin vitun kireenä ja kerätään pikku roskiakin perse pystyssä lattialta. Helvetinmoinen meteli jos esim näkee pikku roskan matolla/lattialla. Valitetaan kaikesta mahdollisesta ja niin pois päin. Jos jotain hyvää tästä voi sanoa, niin en ole alkoholiin koskenut enkä taatusti koskekkaan IKINÄ. Veikkaan että ei minusta mitään alkkista tulisi vaikka joskus joisinkin, mutta kiitos ei. EI. Hauskaa voi olla ilmankin. Känniset on muutenkin niin saatanan epäviehättäviä, polvet notkuen sössöttävät kaikkea sontaa ja pystyssä pysyminen on helvetinmoisen työn takana. En toki näe mitään pahaa alkoholin nauttimisessa jos sitä alkoholia osaa käyttää oikein, mutta juu mua ei kiinnosta senkään vertaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 06:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:53"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:28"]
Miksi yleistät, että monella on huono isä? Jos sinulla on, ei se tarkoita, että suurimmalla osalla olisi.
[/quote]
Jos sulla ja lapsilla olisi hyvä isä, ei se tarkoita, että suurimmalla osalla olisi sitä.
Onhan tää yksinhuoltajien luvattu maa ja yksinhuoltajat järjestäen ovat naisia... tästä voi jo päätellä paljon ja myös tilastot kertoo noloa kertomaa. Miehet eivät ole niin persoja pitämään jälkikasvustaan huolta. JOO YLEISTÄN, koska ydinperheissäkin menee pitkälti niin. Äidit ovat kotona ja töissä ja isät ovat töissä ja harrastuksissa.
Suomalaisten olisi aika herätä, miksi tässä maassa menee huonosti.
[/quote]
Perhearvot hukassa. Feminismi hajotti perheet. Nykyisin ehjiä perheitä enää kiihkouskovaisilla tässä maassa.
[/quote]
Kyllä mun perhe hajosi ihan muista syistä kuin feminismistä, vaikkei äitini tallottavaksi ole koskaan suostunutkaan. Suomen alkoholistien määrä on muuten aika huima, puolella kavereistani on vähintään yksi alkoholistivanhempi.
[/quote]
Myös minun isäni oli alkoholisti. Isällä oli myös mielenterveysongelmia. Hänen oma isänsä oli alkoholisti, joka joi kuolemaansa saakka sotatraumojaan. Hänen lapsensa olivat saaneet osansa niistä traumoista. Ukki oli väkivaltainen lapsiaan kohtaan. Isä alkoi juopotella vasta aikuisiällä. He asuivat äidin kanssa samalla pienellä paikkakunnalla ja olivat tunteneet toisensa lapsista saakka. Naimisiin ei ennen menty pitkien avoliittojen jälkeen, vaan melko pian sen jälkeen kun seurustelu oli päätetty ja mies kosinut.
Isä hakkasi äitiä humalassa ja katui joka aamu krapulassa lyömisiään, joille ei ollut mitään aihetta. Minua hän haukkui humalassa, sanoi että olen niin ruma että minut naisi vain sokea mies.
Veljestäni on tullut alkoholisti, jonka parisuhteet eivät kestä. Viimeisimmältä eksältään kuulin, että veljeni on parisuhteessa väkivaltainen.
Minulla ei ole koskaan ollut seurustelusuhdetta. Olen haaveillut perheestä, mutta en tule löytämään ketään, joka arvostaa minua eikä olisi väkivaltainen. Tuntemattomatkin miehet ovat huudelleet ja haukkuneet jopa kadulla kävellessäni, synnynnäisestä ulkonäkövirheestä, joka kiinnittää huomiota.
Herätkää!
Katsokaapa vaikka sellaisia maita kuin Sudan, Syyria, Afganistan, Pakistan, Nigeria... Listan on pitkä. Niissä maissa ukoilla on monta vaimoa - ja ne vaimot ovat "naimakauppojen" kautta hankittuja eikä mitenkään sillä perusteella, ovatko molemmat osapuolet perheessä rakastuneita tai muuten halukkaita yhteiseloon. Vaimot kulkevat pää hupussa ja tekevät juuri niin kuin isäntä tahtoo. Jos ei tee tai jos muuten sattuu isäntää v:tuttamaan, voi vaimolta lähteä vaikkapa korva, nenä tai pari tarpeetonta sormea. Ja jos vaimo sattuu olemaan uskoton, esim. katsomalla toista miestä päin, hänet voidaan tuomita kuolemaan tai ainakin kunnon raipaniskuihin. Tai kuten uutisista olemme saaneet tämän tästä lukea, kuinka Intiassa tuntuu olevan suurta kansanhuvia joukkoraiskata milloin mikäkin random-naikkonen ja sen jälkeen teurastaa hänet kuin jonkinlainen rituaalipossu.
Onko tuollainen mies ihailtava macho vai ansaitsisiko sellainen sittenkin perheessä tittelin "paska isä"?
Suomessa ulkona on kylmää, pimeää ja sataa vettä, sisällä akka pihtaa pillua. Mitä tekee suomimies? Ottaa tölkin kolmosolutta ja saa akan parkumaan niskan takana, että nyt sinä sitten vielä ratkesit juopottelemaan. Ja tämä kaljakin meni synkistelystä piristymiseen eikä muuten vain ajan kuluksi oman statuksen kiillottamiseen.
Suomessa olosuhteet ovat hyvät. Aivan kaikelle. Parantamista toki on aina löydettävissä, mutta seuratkaa hetki kehitysmaiden ym. elämää ja yrittäkää tajuta, että niihin verraten Suomessa menee uskomattoman loistavasti!
PS. itse olen absolutisti enkä ole eläessäni ollut kännissä; sillä en siis tuota viinanpuolusteluani heittänyt. Halusin vain herättää ihmisiä näkemään, että Suomi on todellakin valtioiden parhaimmistoa. Siitä huolimatta, että pääministerivalinnat menevät koko ajan huolestuttavampaan suuntaan ja viimekertaisissa pressanvaaleissakin kakkoskierrokselle asti pääsi kuka pääsi.
Naiset aika paljon ne pojat kasvattaa, joista aikanaan tulee miehia, puolisoita, isiä..niin kodeissa kuin päiväkodeissakin..
Liikaa naisten ehdoilla on menty jo kauan ja tulos on nähtävissä.
Ihan samalla tavalla isät ovat tärkeitä myös tyttärille, sieltä tulee paljon se omanarvontunne jos on hyvä ja rakastava isä, ei ole tarvetta teininä kärttää huomioya liian aikaisen seksi voimalla, että tuntisi itsensä rakastetuksi.
Mikä mäntti olet, 17! Ei missään ole sanottu, että kaikilla on paska isä vaan kysytty, miksi niin monella on. Sun korkeakoulutus on kyllä mennyt hukkaan ainakin lukutaidon osalta.
Koska maassa oli sota 70 vuotta sitten. Siihen osallustui monta täyttä ikäluokkaa poikia ja nuoria miehiä ja se vaikutti kaikkiin henkisesti. Koska psykiatrista traumojen hoitoa ei ollut, kukin sai pärjätä omilla henkisillä voimillaan. Yksikään ei tullut takaisin omana itsenään. Nämä traumat vaikuttavat edelleen, suoraan vuonna 45- 70-syntyneillä ja vähän lievempänä seuraavalla sukupolvella. Sillä, joka selvisi vähällä, on toki paremmat edellytykset rakastaa perhettään ja rakentaa tulevaisuuttaan joten isien paskuus ei aina välttämättä riipu pelkästään henkilöstä itsestään.
Minun isäni taas on maailman ihanin isä! Äiti taas huono kasvattaja, mutta kaverina mukava. Ihmettelen mitä isäni on koskaan nähnyt äidissäni.
Me kaksi lasta (+ äiti) katkaistiin välit narsisti-isään nelisen vuotta sitten.
Nyt äijä sitten rutisee yhdelle siskolleni että kun hänen synttäreitään ei muisteta ikinä jne. Eipä sekään ikinä, siis IKINÄ muistanut meidän synttäreitä.
Minäkin joskus ennen märehdin vanhempieni kielteisiä piirteitä. Nyt kun olen itse keski-ikäinen tajuan, että he todellakin myös ovat vain ihmisiä, heikkouksineen ja vahvuuksineen. He yrittivät meidän, siis lastensa kanssa taatusti parhaansa, ja sitten kun pinna paloi, niin se paloi. Eivät ole olleet mitään yli-ihmisiä, mutta kuka sellaista vertailukohtaa itselleen haluaakaan.
Jos elämässä lapsella ei ole isää, voi äiti kai kuitenkin koettaa järjestää asiat siten, että jostakin sen miehen mallin lapsi saa. Tai ehkei niinkään tarvita miehen mallia vaan ylipäätään aikuisen ihmisen malleja.
Turvallinen aikuinen - oli se sitten vaikka isovanhempi tai naapuri, jos omat vanhemmat eivät kykene - on tärkeä kaikille: niin lapsille kuin niille aikuisille, joiksi he kasvavat.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:19"]tutustukaa miehiinne ennen kuin lisäännytte. Ihan simppeliä.
Ei siihen tutustumiseen riitä vuosi, eikä kaksi.
[/quote]
Kusipäiden kanssa halutaan lisääntyä pikavauhtia.
Miksi?
[/quote]
WT-sakilla ja kusipäillä menee kaikki raha kaljaan. Niillä ei ole varaa kumeihin, joten sitten kylvävät siementään miten sattuu, kun taas vastuulliset tyypit eivät.
Kuulin yhest tapauksest jossa WT-eukko halusi muksun, ja ukko puolestaan tarvi kaljaa. No, eukko antoi ukolle kakskymppiä kaljaan, jos tää panee eukon paksuksi. Niin kävi ja loppu onkin sitten sossuhallelujaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 06:38"]
Teidän isänne eivät ole vielä sairastuneet ja kuolleet. Kyllä aika sitten kultaa muistot.
[/quote]
Mun isä joi ittensä hengiltä. Muistojen kultaantumista vartoillessa...
Joopa joo, se että isoisä oli sodassa aiheutti sen, että isä joi ja ajoi perheensä hankeen. Ei tullut ihmisparalle mieleen, mitä teki omille lapsilleen. Nyt ymmärretään ja säälitään sitä väkivaltaista juoppoa. Nyyh.
tutustukaa miehiinne ennen kuin lisäännytte. Ihan simppeliä.
Minulla ei ole paska isä. Hän on välittävä ja avoin ja meillä on aina ollut lämpimät välit. Äitini kanssa yhä yhdessä.
Naisten syy tämäkin! Miehillä ei ole vastuuta itsestään ja omasta käytöksestään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:19"]tutustukaa miehiinne ennen kuin lisäännytte. Ihan simppeliä.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:23"]Naisten syy tämäkin! Miehillä ei ole vastuuta itsestään ja omasta käytöksestään.
[/quote]
Ei kukaan pakota tekemään vauvoja paskan miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 03:25"]
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Koska nainen ITSE haluaa sen lapsen. Hyvin harva tuntuu välittävän sillä hetkellä lapsen tulevaisuudesta. Usein lapsen hankinta naisilla on sitä, että saa sitä hoivattavaa ja liian monella sitä pyyteetöntä rakkautta varten. Rumaa!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 00:25"]
Taitaa olla periytyvää, jos itsellä on ollut hyvä isä ja äiti sitä haluaa jatkaa omille lapsilleen. Jos on ollut rikkinäinen lapsuus, isättömyyttä tai monia isiä, kenties alkoholismia, välittämättömyyttä, mielenterveyden häiriöitä ym. vanhempien huono suhde heijastuu myös lapsiin.
Minulla on ollut ihana isä, turvallinen ja välittävä, kainaloon on päässyt aikuisenakin, sama nyt omilla lapsillani on hyvä isä ja ehjä perhe, välittäminen ja aika mitä lapselle antaa, se on tärkein juttu.
[/quote]
Kenenkään EI PITÄISI perustaa perhettä sellaisen ihmisen kanssa, jolla on omassa lapsuudenkodissaan ollut
- tunnekylmyyttä vanhempien välillä tai kulissiliitto
-avioerovanhemmat
-leskivanhempi
-jomman kumman vanhemman päihdeongelmia
-jomman kumman vanhemman mielenterveysongelmia, masennusta tai muuta sellaista
-suvussa kulkevaa vakavaa tautia
-köyhyyttä
-matalaa koulutusta (lisää syrjäytymisvaaraa)
-sisarpuolia
-huonot välit omiin sisaruksiin
Edellämainituissa olosuhteissa kasvaneiden ei ole suotavaa lisääntyä ja siirtää pahoinvointia eteenpäin. Se nimittäin siirtyy, vaikka aikeet olisivat hyviä.
Itse olen seulonut hyvin tarkkaan em. asiat seurustelusuhteissani ja valinnut kumppanikseni miehen, jonka kanssa perhetaustat ovat samalla tavalla virheettömiä.