Salilla kyylättyä :)
Kertokaapa nyt yhteen ketjuun, mitä kyylättävää salilla on. Minulla itselläni on vähän naurattanutkin keski-ikäinen nainen, joka on käynyt 3 vuotta salilla ja edelleen tekee kaikissa laitteissa 5 kg painoilla. Ei ole lisännyt painoja yhtään koko 3 vuoden aikana ja ei kyllä näy kropassa tippaakaan, että lihaksia olisi tullut. Mitä ihmeen hyötyä noistakin käynneistä on.
Kommentit (82)
Jaa ap haluaa tietää mitä kyylättävää. No esim.ne jotka tulevat rinta polleana ekaa kertaa johonkin pumppiin ja keräävät - minun 2,5 kg painojani ylimielisesti katsoen - liian isot painot eivätkä sitten jaksakaan, vaan pitävät taukoja kun minä ahkeroin pienien painojeni kanssa koko ajan.
Just tällasen takia en uskalla salille mennä.
Minä teen ilman painoja ja väärin. Minulla on lihastauti joka vaikuttaa erikoisesti niskaan ja olkiin mutta myös muihin lihaksiin ja en pysty tekemään (enkä saa) niin kuin "pitäisi". Kuitenkin on tärkeää tehdä näitä liikkeitä kuin ne auttavat!
Minulta ihan pääsi nauru kuin luin ap:n, ei ole tullut mieleenkään että jollakin olisi mielipiteitä siitä mitä minä salilla teen tai viitsii kytätä toisten tekoja. Hassua. Mutta jokaisella omat hauskuutensa B-)
28, älä anna tämmöisten ihmisten pidätellä sinua salista! Tämä ajattelutapa on heidän ongelma ja sanovat enemmän heistä kuin koskaan niistä joita he kyttäävät ja kritisoivat. Luulen kyllä että suurimalla osalla salissa kävijöillä on ihan tarpeeksi muuta miettimistä ja hyvää oloa omissa treeneissä että eivät piittaa tippakaan siitä mitä muut tekee. Leuka pystyyn!
No, salilla käyntihän EI ole urheilua. En tiedä miksi kutsua harrastetta, jossa 99 prosenttia ajasta joku ojentajalihas tms. tekee työtä ja muu kropasta istua möllöttää tai on selällään. Ei paljoa pulssi nouse.
Joten en kävisi täällä hihkumaan omika salisuorituksia enkä myöskään lyttäisi toisten. Pseudo-liikuntaa kumpaisetkin tavat. Menkää hei hiihtämään.
Mitä haittaa siitä on? Vaikka tekis ilman mitään painoja, liikuntaa sekin on. Itse näin eilen naisen, joka lähinnä nytkytti kaikkia laitteita. Siihen ei voinut olla kiinnittämättä huomiota. Sitä en oikein tajua, mikä idea siinä on, mutta jos ei särje laitteita, ketäpä se haittaa.
Oon huomannut että mua naurattaa ihmiset ketkä seuraa kolme vuotta millaisilla painoilla toiset tekee.
Mä en kyllä seuraa salilla yhtään ketään muuta. No, käynkin salilla aika harvoin. :) Mutta silloin kun käyn, mua ärsyttää lähinnä ne hotellivieraat, jotka tulee vaikka ihan pukukin päällä sinne salille ja vääntää muutaman kerran niissä laitteissa. Tai ei ne nyt ärsytä, mutta niihin ehkä huomio kiinnittyy. Käyn siis erään hotellin salilla.
Joo,ja sitten siellä käy sellanen 3-5 äijän sakki, jotka aina kilpailee siinä, kuka saa temmattua enemmän painoja ylös. Ja aina niillä on mukana joku urpo, jolta ei sitten nouse sama kuin kaikilla muilla. Mä en ymmärrä, mikä ihmeen huvipuisto se sali on, että sinne tullaan tekemään jotain voimailukilpailuja.
Ja se mikä ärsyttää, on äijät, jotka hikoilee laitteissa kuin sienet eikä käytä allaan mitään pyyhettä tai pyyhi hikiään sitten pois, kun lopettavat.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:35"]
Oon huomannut että mua naurattaa ihmiset ketkä seuraa kolme vuotta millaisilla painoilla toiset tekee.
[/quote]
Laskin, että monentenako tämä vastaus tulee :) Niin taattua aaveekamaa
Ihmettelen vain, että veivaa ja veivaa ja puhuu niin paljon siitä, kuinka käy salilla. Mutta ei siitä kyllä tippaakaan hyötyä ole. Joku yritti kerran neuvoa, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsakaan.
No sama kai se on ilman painoja taljaa vetää reisiin asti väärin, jos siltä tuntuu.
olen känyt salilla, jumpissa mutta jokin verran myös laitteissa nyt vuoden ja muuta ihminen siellä ihmetyttää sekä pistää silmiin, väkisinkin, anteeksi.
- 2 naista, siskokset tai ystävykset. pahasti ylipainoisia, viettävät aikansa hierontatuoleissa & ostellen kylmäkaapista jaffaa. toinen oli kerran joogassa ja huusi koko ajan "mä kuolen! mä kuolen! kuolekuolenkuolen!"
- ruskettunut, vahvasti meikattu nuori blondi joka lähinnä kyttää muita ihmisiä. saattaa istua laitteessa, muttei tee mitään ( esim. kuntopyörällä polkematta). usein kömpii ulos solariumista. meikki aina viimeisen pääle tiptop, tiukat jumppavaatteet
Joillakin ihmisillä ei ole tarvetta kasvattaa lihaskuntoa. Ovat jo saavuttaneet sen pisteen jossa olo omassa kropassa on hyvä.
Silloin pelkkä ylläpito osana arkielämää on juuri se oikea asia.
Ap, kun itse olet saavuttanut tavoitteesi, mitä aiot tehdä? Lisätä liikkumista ja painoja aina vaan? Mihin asti?
Kyllä minä tiedän, että osa tekee liian pienillä painoilla, koska pelkää esim. hikoavansa eikä tajua, että tehokkain treeni on se, missä loppuvaiheessa alkaa jo tulla hapot. Mutta se on heidän oma ongelmansa, ei kuulu minulle. 2.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:43"]
Joillakin ihmisillä ei ole tarvetta kasvattaa lihaskuntoa. Ovat jo saavuttaneet sen pisteen jossa olo omassa kropassa on hyvä.
Silloin pelkkä ylläpito osana arkielämää on juuri se oikea asia.
Ap, kun itse olet saavuttanut tavoitteesi, mitä aiot tehdä? Lisätä liikkumista ja painoja aina vaan? Mihin asti?
[/quote]
No ainakin tehdä liikkeet oikein. Mutta kuten sanoin, kukin tavallaan. Jos haluaa taljaa vedellä reisiin ilman painoja tai nitkuttaa reisilaitteessa sisäreisiä ilman painoa 50 kertaa kolmesti, niin sama kai se on. Mutta ei kai sille voi mitään, että hiukan huvittaa se pukukopissa uho, että on niin riippuvainen URHEILUSTA ja ei meinaa kestää päivääkään ilman TREENIÄ.
Itse ainakin yritän hioa koko ajan tekniikkaa ja kehittyä, enkä vain nitkuttaa samoissa laitteissa vuosikausia ilman painoja vain sen takia, että saa jossain eläkeläisten kerhossa kehua käyvänsä salilla ja urheilla
hih!! Et ole tainnut tajuta,että hän voi tiputtaa painomäärän aina lopuksi 5 kiloon, jotta et tietäisi hänen lihaksiensa todellista tilaa.
Ai et seuraa?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:41"]
Mä en kyllä seuraa salilla yhtään ketään muuta. No, käynkin salilla aika harvoin. :) Mutta silloin kun käyn, mua ärsyttää lähinnä ne hotellivieraat, jotka tulee vaikka ihan pukukin päällä sinne salille ja vääntää muutaman kerran niissä laitteissa. Tai ei ne nyt ärsytä, mutta niihin ehkä huomio kiinnittyy. Käyn siis erään hotellin salilla.
Joo,ja sitten siellä käy sellanen 3-5 äijän sakki, jotka aina kilpailee siinä, kuka saa temmattua enemmän painoja ylös. Ja aina niillä on mukana joku urpo, jolta ei sitten nouse sama kuin kaikilla muilla. Mä en ymmärrä, mikä ihmeen huvipuisto se sali on, että sinne tullaan tekemään jotain voimailukilpailuja.
Ja se mikä ärsyttää, on äijät, jotka hikoilee laitteissa kuin sienet eikä käytä allaan mitään pyyhettä tai pyyhi hikiään sitten pois, kun lopettavat.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:35"]
[/quote]
Laskin, että monentenako tämä vastaus tulee :) Niin taattua aaveekamaa
Ihmettelen vain, että veivaa ja veivaa ja puhuu niin paljon siitä, kuinka käy salilla. Mutta ei siitä kyllä tippaakaan hyötyä ole. Joku yritti kerran neuvoa, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsakaan.
No sama kai se on ilman painoja taljaa vetää reisiin asti väärin, jos siltä tuntuu.
[/quote]
No oikeesti, mieti nyt vähän. Itse käyn salilla, eikä siellä kukaan oikeasti tekevä toisten tekemisiä kyttää kuin korkeintaan kovaa treenaavia hyvässä mielessä. Jos joku viutoo viittä kiloa kolme vuotta niin antaa olla, hänen asiansa, ei sitä ole kenenkään muun tarpeen seurata, jokainen treenaa itseään varten. Joten keskity sinäkin omiin treeneihin äläkä selitä kyylimisiä av:lla.
Torvi oot. Esim. mulla on niskat ja hartiat niin kipeät etten edes voi käyttää painoja, ainakaan niin että käyvät niskan päälle.
Toiseksi kaikki naiset eivät halua olla lihaskimppuja.
Oon nähnyt naisen salilla joka on tosi ruma.
Lihakset nousee jopa kaulasta ylös.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:38"]
No, salilla käyntihän EI ole urheilua. En tiedä miksi kutsua harrastetta, jossa 99 prosenttia ajasta joku ojentajalihas tms. tekee työtä ja muu kropasta istua möllöttää tai on selällään. Ei paljoa pulssi nouse.
Joten en kävisi täällä hihkumaan omika salisuorituksia enkä myöskään lyttäisi toisten. Pseudo-liikuntaa kumpaisetkin tavat. Menkää hei hiihtämään.
[/quote]
Mun sunnuntaiaamuun kuuluu lenkki joko hiihtäen tai juosten ja illalla käyn salilla, joten ei se ole joko tai. Huippuhiihtäjätkin käyvät salilla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:47"]hih!! Et ole tainnut tajuta,että hän voi tiputtaa painomäärän aina lopuksi 5 kiloon, jotta et tietäisi hänen lihaksiensa todellista tilaa.
[/quote] no kyllä hän nitkuttaa koko ajan ilman painoja niissä laitteissa :) ja todella niin väärin, ettei tosikaan. Mutta jos ei halua ottaa neuvoja, niin ei kai se ole pakko. Mutta huvittava sitä on seurata, enkä ole ainoa
Kuinkahan moni ihmettelee kahvakuulassa mun himmailua ja vaihtoehtoisia liikkeitä... Oon raskaana, enkä voi tehdä kaikkea ja lisäksi mulla oli monen viikon paussi, joten otan vähän iisimmin, ettei satu mitään. No, siinähän puuhaa kerrakseen. Useimmat tosin tuntuvat keskittyvän kyllä itse liikkumiseen.