Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otan kaiken irti hoitovapaista ym.

Vierailija
19.02.2014 |

Olen hoitoalalla ja minua on kusetettu niin monta vuotta, yli 10 vuotta olen raatanut pienellä palkalla, niistä ensimmäiset 5 vuotta pätkätöissä ilman lomia!! Työpaikoilla tehtiin aina niin, että katkaistiin sopimukset päiväksi tietyin väliajoin, jotta sijaiselle ei tarvinnut antaa lomaa. Muutenkin jos et luvannut tulla siltä istumalta vaikka mökiltä saaristosta heti töihin niin sen huomasi kyllä työtarjonnassa seuraavaksi.

Työpaikoilla ei myöskään saanut ottaa sijaisia vaikka usein oli jopa 5 työntekijää samaan aikaan saikuilla. Me töissä olevat sitten jouduimme raatamaan hullun tavoin ilman mitään korvauksia. Koskaan en ole kiitosta töistä saanut, aina vain valitusta mitä pitäisi tehdä paremmin jne. Ja viime vuodet olen tehnyt pitkiä vuoroja klo 7-21.30 todella paljon sijaispulan vuoksi. Niistäkin sai lähes joka kerta tapella saadakseen ylimääräisen korvauksen (huiman 20-50e miinus verot).

Nyt olen äitiysvapaalla ja aion tasan tarkkaan olla pois töistä joka minuutin, jonka vain saan. Teen pari kolme lasta, sen jälkeen olen pari vuotta opintovapaalla ja luen itselleni jonkun mukavamman ammatin, sitten jos ei töitä tipu niin menen takaisin omaan työhön tekemään puolikasta työaikaa. Näin saa mukavasti sellaiset 7-9 vuotta menemään :)

Olisi kannattanut hoitoalalla ottaa paremmin työntekijät huomioon ;)

Ihan turha poliitikkojen vouhottaa, että äidit töihin ennen kuin työolot on saatu sellaisiksi, että työnteko rupupalkalla kiinnostaisi!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme