Salilla kyylättyä :)
Kertokaapa nyt yhteen ketjuun, mitä kyylättävää salilla on. Minulla itselläni on vähän naurattanutkin keski-ikäinen nainen, joka on käynyt 3 vuotta salilla ja edelleen tekee kaikissa laitteissa 5 kg painoilla. Ei ole lisännyt painoja yhtään koko 3 vuoden aikana ja ei kyllä näy kropassa tippaakaan, että lihaksia olisi tullut. Mitä ihmeen hyötyä noistakin käynneistä on.
Kommentit (82)
No hitto vie ihailkaa sitten niitä fitnessmimmejä ja antakaa meidän muiden tehdä pienillä painoilla omat liikkeemme rauhassa. Eikö niin? Vilkaista saa, mutta ei tulla viereen kyyläämään ja tirskumaan kaverille, että tuo ei varmaan tehoa. En tee yhtään sen isoimilla, mitä jaksan. Sitten jos voimaa tulee, vaihdan isompiin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 00:07"]
mikä se semmonen talja on? mua huvittaa salilla käymisessä kaikki. Jonninjoutavampaa ajankulua en osaa ees kuvitella.
[/quote]
Sama täällä. Tekisivät jotain, josta on jotain hyötyä. Kantaisivat kauppakasseja tai kaivaisivat ojaa. muuttohommissa voi nostella vaikka pianoita.
Mulla on selkä ja kädet rikki, löytyy muutamakin eri vika. Teen siis joitain liikkeitä väärin ja joitain tosi pienillä painoilla. Siihen päälle olen vieläpä lihava (ylipainoa lähes 30kg).
Käyn ison ketjun kuntosalilla kaksi kertaa viikkoon eri vuorokauden aikoina (vuorotyö) ja vielä koskaan en ole huomannut, että kukaan ois kytännyt mua. Välillä joku katsoo päin ja kenties siinä samalla on huomannut liikeradan tai painot, kenties jopa ihmetellyt, että miksi kokoiseni nainen tekee miten tekee, mutta ei, koskaan kukaan ei ole vielä kytännyt.
Mietin vain, että onko mulla käynyt tosi hyvä tuuri vai onko täällä kenties totaalisen vainoharhaisia ihmisiä?
Jokainen tästä lähtien vain tuijottaa seinää, eikä vilkaise kanssakuntoilijoita. Suomalainen aspergerintrovertti ahdistuu, jos joku vilkaisee häntä. Tällainen aspergerintrovertti kyttää muiden ilmeitä ja tulkitsee jokaisen naaman värähdyksen hänelle nauramisena ja tirskumisena ja itku kurkussa menee kotiin ja repii salikortin, että en mee sinne enää ikinä ja hakee puolen kilon suklaapötkön lohdukkeekseen
Mua naurattaa nämä salilla kävijät ylipäätään. Sama juttu, kuin pyörässä pörräävä hamsteri.
Kun metsätöissä, lykkää lumia, ajaa nurmikkoa, nostelee painavia kappaleita töissä, pilkkoo klapeja, niin "salilla treenajien" toiminta näyttää aika koomiselta. Tietysti parempi kuin sohvalla istuminen, mutta kumminkin. Kaverikin maksaa trendisalin kortista lähes satasen kuukaudessa. Samaan aikaan hänen 77-vee isötätinsä naapurissa kantaa itse puut ja lykkää lumet.. Ei kenellekään tule mieleen, että vanhuksen avun tarve ja nuoren ihmisen liikunnan tarve voisi muodostaa jonkin järkevän yhtälön..
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:48"]
Mua naurattaa nämä salilla kävijät ylipäätään. Sama juttu, kuin pyörässä pörräävä hamsteri.
Kun metsätöissä, lykkää lumia, ajaa nurmikkoa, nostelee painavia kappaleita töissä, pilkkoo klapeja, niin "salilla treenajien" toiminta näyttää aika koomiselta. Tietysti parempi kuin sohvalla istuminen, mutta kumminkin. Kaverikin maksaa trendisalin kortista lähes satasen kuukaudessa. Samaan aikaan hänen 77-vee isötätinsä naapurissa kantaa itse puut ja lykkää lumet.. Ei kenellekään tule mieleen, että vanhuksen avun tarve ja nuoren ihmisen liikunnan tarve voisi muodostaa jonkin järkevän yhtälön..
[/quote]
Maalla en mäkään missään salilla käynyt, mutta kun asuu Helsingissä kerrostalossa, on esim. klapienteko vähän tuthaa touhua ja nurmikkoakaan meidän taloyhtiössä ei käytännössä ole muuta kuin alakerran naapureilla pihansa.
[/quote]
Ehkä se 77v haluaa itse kantaa puut, että hänellä on jotain liikuntaa. Toki hänet voi auttaa avuttomaksi ja vuodekuntoiseksi, mutta kyllä 77 vuotias pitää vielä minun mielestä kyetä kantamaankin puut.
Kaikille ei ehkä riitä sitä puiden pilkkomista ja kantamista joka päivä niin paljon, että saa pidettyä lihaskuntonsa hyvänä. Me kaikki emme omista metsää :)
Mutta silti annan minäkin miehen äidin sahailla itse puut. Ihan siksi, että hänen kuntonsa säilyy. Toki nuorena voisin kipaista tekemässä kaikki työt ja peitellä hänet sänkyyn ja sanoa, että voi voi, kun olet vanha, älä rasita itseäsi.
[/quote]
Mun naapurissa ei ole vanhuksia ja teen istumatyötä. Itsellä asunto luhtitalossa, ei tässä paljon klapeja laitella. En saa salikortin hinnalla vielä säästettyä omaan taloon, vaatii vähän enemmän. Kun vielä tulee paljon työmatkoja, ei oikein talon hankinta ole järkevääkään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:13"]
Tämän palstan mukaan katse ei saa tarkentua mihinkään saati kehenkään, ihmisiäkään ei saa millään tasolla huomata vaan se on heti kyttäämistä ja tietenkin aina vieläpä pahansuopaa.
[/quote]
27 jatkaa
Minusta katsominen, kyttääminen ja kritisoiminen on kolme eri asiaa. Totta kai ihmiset ovat toisista uteliaita, sehän ovat selvä. Kyttäämisenkin ymmärtää jos on tosi utelias. Enkä minä ole täällä nähnyt monen olevan juuri sitä vastaan. Se on se kritisoiminen joka tahtoo seurata joka ainakin minua ihmetyttää. Minkä takia negatiivisuutta toisia kohtaan asioista kuin ulkonäöstä, vaatetuksesta, treeni-tavoista ja muista jotka eivät satuta muita ihmisiä? Miksi ei suhtautua posiitiivisesti kanssaihmisiä kohtaan? On semmoinen tunne että kaikki voisivat paremmin mutta ehkä olen väärässä. Eiks live and let live ole hyvä elämänmotto?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:34"]http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oscar_Pistorius-2.jpg
Ottakaa mallia ja lopettakaa se surkea itsesäälissä kieriminen. Tätäkin miestä on varmaan katsottu, mutta kun itsetunto on kohdillaan, on päässyt vaikka mihin.
Kaikille itsesäälissä kieriville reumaatikoille ja muille toisten ihmisten katsomisen pelko on vain tekosyy
[/quote]
En taida ottaa mallia. Tuo kaveri ampui tyttöystävänsä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:52"]
[/quote]
Ehkä se 77v haluaa itse kantaa puut, että hänellä on jotain liikuntaa. Toki hänet voi auttaa avuttomaksi ja vuodekuntoiseksi, mutta kyllä 77 vuotias pitää vielä minun mielestä kyetä kantamaankin puut.
Kaikille ei ehkä riitä sitä puiden pilkkomista ja kantamista joka päivä niin paljon, että saa pidettyä lihaskuntonsa hyvänä. Me kaikki emme omista metsää :)
Mutta silti annan minäkin miehen äidin sahailla itse puut. Ihan siksi, että hänen kuntonsa säilyy. Toki nuorena voisin kipaista tekemässä kaikki työt ja peitellä hänet sänkyyn ja sanoa, että voi voi, kun olet vanha, älä rasita itseäsi.
[/quote]
Mullakin anoppi teki selväksi kun asui yksin kotona, että hän haluaa tehdä itse, ettei kunto mene. Suuttui jos liikaa autettiin.
"27 jatkaa" Anteeksi olinkin 29 :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:42"]
Mulla on selkä ja kädet rikki, löytyy muutamakin eri vika. Teen siis joitain liikkeitä väärin ja joitain tosi pienillä painoilla. Siihen päälle olen vieläpä lihava (ylipainoa lähes 30kg).
Käyn ison ketjun kuntosalilla kaksi kertaa viikkoon eri vuorokauden aikoina (vuorotyö) ja vielä koskaan en ole huomannut, että kukaan ois kytännyt mua. Välillä joku katsoo päin ja kenties siinä samalla on huomannut liikeradan tai painot, kenties jopa ihmetellyt, että miksi kokoiseni nainen tekee miten tekee, mutta ei, koskaan kukaan ei ole vielä kytännyt.
Mietin vain, että onko mulla käynyt tosi hyvä tuuri vai onko täällä kenties totaalisen vainoharhaisia ihmisiä?
[/quote]
No aloituksesta päätelleen kyylääjiä on.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:13"]
Tämän palstan mukaan katse ei saa tarkentua mihinkään saati kehenkään, ihmisiäkään ei saa millään tasolla huomata vaan se on heti kyttäämistä ja tietenkin aina vieläpä pahansuopaa.
[/quote]
27 jatkaa
Minusta katsominen, kyttääminen ja kritisoiminen on kolme eri asiaa. Totta kai ihmiset ovat toisista uteliaita, sehän ovat selvä. Kyttäämisenkin ymmärtää jos on tosi utelias. Enkä minä ole täällä nähnyt monen olevan juuri sitä vastaan. Se on se kritisoiminen joka tahtoo seurata joka ainakin minua ihmetyttää. Minkä takia negatiivisuutta toisia kohtaan asioista kuin ulkonäöstä, vaatetuksesta, treeni-tavoista ja muista jotka eivät satuta muita ihmisiä? Miksi ei suhtautua posiitiivisesti kanssaihmisiä kohtaan? On semmoinen tunne että kaikki voisivat paremmin mutta ehkä olen väärässä. Eiks live and let live ole hyvä elämänmotto?
[/quote]
Kyllä se kyttääminen on kyttäämisen kohteen mielenterveydessä
Tällaiset keskustelut on syynä siihen miksi en käy salilla, uimahallissa tai missään ryhmäliikunnassa. Liikun mieluummin yksin niin ettei kukaan kyttää.
Jaa-a. Kun kyylääjät kertovat miten näkivät salilla taas sitä ja tätä niin se on kohteen mielenterveydessä. Ette kyyläjät sattuneet huomaamaan, että ette kestä sitä, että kyttäystänne ja arvosteluanne arvostellaan, vaan yhtäkkiä se onkin mielestänne vain vilkaisua. Niinhän se on, että suurimmat arvostelijat kestävät arvostelua vähiten itse.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:58"]
Kyllä se kyttääminen on kyttäämisen kohteen mielenterveydessä
[/quote]
Luuletko? Eikö täällä on jo niin monta sanonut kyttääväänsä ja samalla aikaa ilmaissut negatiivisiä mielipiteitä muista että se on heidän mielenterveydessä eikä kohteen?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:25"]
No olihan täällä vastattukin. Mietin jo itse, että kerron ap:lle minkä takia niitä painoja ei välttämättä käytetä. Minulla on selkärankareuma ja liikeradat on äärimmäisen tärkeitä ja mahdollisimman moni toisto, lihaksilla ei ole minulle mitään väliä, ne kehittyvät joka tapauksessa siinä liikkuessa. Liikun päivittäin ilman mitään painoja, mutta juuri ap:n kaltaisten kyylien takia vältän kuntosaleja, vaikka fysioterapeutti suosittelee, uintia harrastan kolmeen kertaan viikossa. Mitä enemmän teen tiettyjä liikkeitä, sen kauemmin kestää, että selkärangastani tulee bambukeppi.
[/quote]
Eli annat itsesi mennä huonoon kuntoon muiden ihmisten takia. Olisiko psykologi oikea paikka sinulle.
On monilla muillakin ihmisillä ongelmia. Näin kerran jopa kuvan juoksijasta, kenellä oli jalat amputoitu ja silti kilpaili. Ajatella, jos hän kierisi itsesäälissä ja martyyriudessa, kuten sinä, hän istuisi pyörätuolissa.
en vain ihan oikeasti voi ymmärtää
[/quote]
Mitä ihmeen marttyyriyttä se on, etten käy kuntosalilla? Vai oliko se marttyyriyttä, kun tohdin vastata ap:n viestiin, havainnollistaen minkä takia joku saattaa voimistella ilman painoja? Liikun päivittäin, käyn kolmeen kertaan viikossa uimassa ja voimistelen aamulla, kotiin palatessani ja illalla, näiden päälle ulkoilen. Nytkin olen lähdössä lasten kanssa hiihtämään, äskeisen kirjoituksen jälkeen olimme valmistautumassa ja etsimässä heille varusteet. Lisäksi vedän viikottain nuorten uimaryhmää, jossa tulee alussa itsekin voimisteltua.
Kukaan muu kuin perheeni, edes vanhempani eivät tiedä selkärankareumastani, enkä anna sen näkyä missään. Jos menisin kuntosalille ja vetäisin liikesarjoja ilman painoja, herättäisi se huomiota ja tiedän, että aika moni uimaseurastamme käy siellä. Paljon helpompaa on mennä altaaseen ja uida.
Olen käynyt salilla enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo varmaan 8-9 vuotta. Teen treeniä pääosin vapailla painoilla. Toki saatan vilkaista muita salilla kävijöitä, mutta en jää kyttäämään, eikä muutenkaan ole tarvetta ajatella kanssaihmisistä mahdollisimman negatiivisesti ja halventavasti. Kaksi ihmistä on jäänyt mieleen vuosien varrelta, yksi pullistelija, joka vaihtoi vaatteita salin peilin edessä samalla vilkuillen, että näkeehän kaikki naiset (tosi tarina valitettavasti...) ja yksi ressukka tyttö, joka tuli aivan liian pienissä housuissa salille (sellaiset että puolet pakaroista näkyy). Nämä oli ainoat, jotka sai minun huomion kiinnittymään. Miksi et ap omien sarjojesi välillä vaikka hyppelisi tai tekisi jotain muuta, ettei aikaa ja energiaa jäisi turhaan muiden kyttäämiseen? Ihan hukkaan menee sinun salitreenisi, jos käytät siellä aikaa muiden tuijotteluun.
Jaksamista ap:lle tuskassansa ja jaksamatta provosoitua avaan silmiä hiukan sellaisillekin vaihtoehdoille, että ihmiset saattavat käyttää kuntosalia pitääkseen auki liikeratoja tai muuten toimintakykyä. Reumaatikko, selkärankareumaatikko, nivelrikkopotilas, kipupotilas, MS-tautia sairastava jne...