Onko sikiö ihminen vai ei?
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:02"]
En ihan rehellisesti kyllä tiedä?
[/quote]
Olen sen kyllä huomannut vastauksistasi. Mutta jo tämä ketjukin antaa vastauksen kysymykseesi. Aloita vaikka alusta.
[/quote]
Olen kyllä lukenut koko ketjun enkä ole löytänyt vastausta. Itselläsi ei taida sitä olla, koska mistäs kukaan sitä tietääkään.
[/quote]
Miten paljon sinä muistat elämästäsi ennen syntymääsi?
[/quote]
Tuolla logiikalla et ole siis ollut ihminen vielä 0-2 vuotiaana. :DD Mitä muistat siitä ajasta?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:34"]
Abortit sosiaalisten syiden takia saisi lopettaa kokonaan. Mikä on muka tappamiseen oikeuttava sosiaalinen syy? Raha? Nuori ikä? Yksinkertaisesti jos ei osaa ehkäisystä huolehtia sitten otetaan vastuu.
[/quote]
Eiköhän henkiset syyt lasketa sosiaalisiin. Eli henkisesti ei ole vielä valmis.
[/quote]
Mutta on henkisesti kuitenkin valmis seksiin? Silloin pitäisi olla myös valmis kantamaan vastuu mahdollisesta lapsesta.
[/quote]
Ovat kyllä täysin eri asioita. Seksi on haluja ja mielihyvää, vauvan hoitaminen taas vastuun kantamista uudesta ihmisestä. Itse en näe, että kykenemällä seksiin kykenisi ottamaan vastuun lapsesta. Kyllä seksi on niin alkukantainen vietti, ettei siihen tarvita minkäänlaista ajattelua.
Seksistä kieltäytymiseen tarvitaan sitä ajattelua jo enemmän.
[/quote]
Jos ei ole samanikäisenä valmis huolehtimaan lapsesta kuin on valmis harrastamaan seksiä, ei kannata harrastaa seksiä jos kerran se vahinko voi käydä.
[/quote]
Ei, ei, ei. Lasten tulo maailmaan ei voi olla noin keskeistä!! Tai siis sinulle ihan vapaasti, mutta oikeana ohjenuorana kaikille ihmisille, en tajua, miksi lasten tuleminen maailmaan puolipakolla olisi se avainjuttu. Mietin vaan, mitä oikein haluat, kun haluat että jokainen vahinkokin syntyisi? Olisi kiva tietää. Koska enempää ihmisiäkään ei tarvita, tilanteen perhe-elämää lisäävä vaikutus on teoriassa mahdollinen, mutta ei käytännössä...
[/quote]
Koska olen sanonut että lapsia pitää tehdä puolipakolla? Ja että kaikkien vahinkojen pitää syntyä?
Luehan teksti kunnolla ennenkuin alat pätemään.
[/quote]
No vastasin olettaen, että sinä, tai ainakin joku muu ketjusta on sitä mieltä, että vahingot on aina pidettävä, oli tilanne mikä hyvänsä. Miksi se vahinko sitten sinusta on estettävä noin järeillä toimilla..?
[/quote]
Millä järeillä toimilla? Ehkäisypillereillä ja kondomeilla? Mitä nyt kukakin luokittelee järeiksi...
[/quote]
Kuinka hyvin itse luit oman tekstisi? Puhuit siitä, että ei harrastaisi seksiä, ennen kuin haluaa tai on valmis ottamaan lapsen vastaan. Kas, kun kaikki eivät sitä halua koskaan. Ainakin siihen kommentiin mä vastasin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:02"]
[/quote]
Olen sen kyllä huomannut vastauksistasi. Mutta jo tämä ketjukin antaa vastauksen kysymykseesi. Aloita vaikka alusta.
[/quote]
Olen kyllä lukenut koko ketjun enkä ole löytänyt vastausta. Itselläsi ei taida sitä olla, koska mistäs kukaan sitä tietääkään.
[/quote]
[/quote]
Tuolla logiikalla et ole siis ollut ihminen vielä 0-2 vuotiaana. :DD Mitä muistat siitä ajasta?
[/quote]
Sen että olin sairaalassa kuukausitolkulla.
Vähennetään niitä välejä pitkistä lainauksista, jooko? Ohjelma näköjään tuplailee niitä aina kun lainaus toistuu tai jotain...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:15"]
[/quote]
Palaan tähän sen verran, että nykyäänhän osa tiedemiehistä on sitä mieltä että myös jo syntynyt vammainen voitaisiin eliminoida juuri tällä perusteella.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:19"]
Vähennetään niitä välejä pitkistä lainauksista, jooko? Ohjelma näköjään tuplailee niitä aina kun lainaus toistuu tai jotain...
[/quote]
Puhelimella se ei oikein onnistu.
Siis MUISTATKO ihan oikeasti olleesi siellä sairaalassa? :D ettei vaan olis sulle kerrottu että oot ollu siellä
Harmi että tää nyt lopahti kun alettiin päästä asian ytimeen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:36"]
Siis MUISTATKO ihan oikeasti olleesi siellä sairaalassa? :D ettei vaan olis sulle kerrottu että oot ollu siellä
[/quote] Oi kyllä muistan. Muistan sieltä mm vaaleakiharaisen pojan joka itki paljon ja mua harmitti kun en päässyt juoksemaan käytävälle heidän kanssaan. Muistan kuinka äitini petkutti mua käydessään, että tulee takaisin, käy vaan kahvilka. No ei tullut... Yms. Paljon muuta.
sikiö ei ole ihminen. sikiön kasvaessa, en muista kuinka monta viikkoa oli kun luokitellaan ihmiseksi vasta. jeesus ihmisille antakaa olla. se ei ole mitään lapsen murhaamista kun tekee abortin.
Mä en tajua miksi tästä asiasta pitää vääntää. Joidenkin mielestä abortti on väärin ja toisten mielestä ei. Se ei kuulu kenellekkään kuka tekee mitäkin päätöksiä elämässään. Turha syyllistää muiden valintoja. Jos kaikki sikiöt pidettäis ja abortti kiellettäis, maapallo ei tulisi kestämään tätä väenpaljoutta. Lapset joutuisivat enemmän kärsimään ja kuolemaan kun vanhemmat eivät pystyisi hoitamaan heitä.. myös eläimet saattavat tappaa poikasensa, joutuvatko hekin helvettiin. Luonto nyt vain on tämmöinen.
Ihminen on varmaankin ainoa laji, jonka jälkeläinen ei ole ihminen.
Itse tein raskaudenkeskeytyksen rv 23. Sikiöllä oli todella paha sydänvika ja ajattelin että itse en haluaisi syntyä sydänvikaisena ja elämä olisi pelkkää sairaalaa. Päätöksen teossa rukoilin jumalalta apua.. jumala antoi anteeksi.hän antoi minulle luvan tehdä keskeytys.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:00"]
Mä en tajua miksi tästä asiasta pitää vääntää. Joidenkin mielestä abortti on väärin ja toisten mielestä ei. Se ei kuulu kenellekkään kuka tekee mitäkin päätöksiä elämässään. Turha syyllistää muiden valintoja. Jos kaikki sikiöt pidettäis ja abortti kiellettäis, maapallo ei tulisi kestämään tätä väenpaljoutta. Lapset joutuisivat enemmän kärsimään ja kuolemaan kun vanhemmat eivät pystyisi hoitamaan heitä.. myös eläimet saattavat tappaa poikasensa, joutuvatko hekin helvettiin. Luonto nyt vain on tämmöinen.
[/quote]
Johan nyt. Kyllä ehkäisy sentään on se, joka rajoittaa ihmispopulaation kasvua. Abortti ei saa koskaan olla ehkäisyväline. Huolehditaan, ettei tule tarvetta aborteille, niin ei tarvitse edes miettiä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:00"]
[/quote]
Johan nyt. Kyllä ehkäisy sentään on se, joka rajoittaa ihmispopulaation kasvua. Abortti ei saa koskaan olla ehkäisyväline. Huolehditaan, ettei tule tarvetta aborteille, niin ei tarvitse edes miettiä asiaa.
[/quote]
Luotatko tosiaan noin paljon ehkäisyyn? Myös ehkäisy saattaa pettää. Taidat olla pikkusen yksinkertainen. Oma mielipide on aina oikea vaikket asiasta tiedä paskan vertaa. Niinkuin sanoin kukin taplaa tyylillään!!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:00"]Mä en tajua miksi tästä asiasta pitää vääntää. Joidenkin mielestä abortti on väärin ja toisten mielestä ei. Se ei kuulu kenellekkään kuka tekee mitäkin päätöksiä elämässään. Turha syyllistää muiden valintoja. Jos kaikki sikiöt pidettäis ja abortti kiellettäis, maapallo ei tulisi kestämään tätä väenpaljoutta. Lapset joutuisivat enemmän kärsimään ja kuolemaan kun vanhemmat eivät pystyisi hoitamaan heitä.. myös eläimet saattavat tappaa poikasensa, joutuvatko hekin helvettiin. Luonto nyt vain on tämmöinen.
[/quote]
Ai luonto? Kyllä se on ihan ihmisen käsi joka vie sen välineen kohtuun jolla pistetään kuoliaaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:07"]
Ihminen on varmaankin ainoa laji, jonka jälkeläinen ei ole ihminen.
[/quote] Heh, ihminen on eläin! Etkö tiennyt?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:00"]Mä en tajua miksi tästä asiasta pitää vääntää. Joidenkin mielestä abortti on väärin ja toisten mielestä ei. Se ei kuulu kenellekkään kuka tekee mitäkin päätöksiä elämässään. Turha syyllistää muiden valintoja. Jos kaikki sikiöt pidettäis ja abortti kiellettäis, maapallo ei tulisi kestämään tätä väenpaljoutta. Lapset joutuisivat enemmän kärsimään ja kuolemaan kun vanhemmat eivät pystyisi hoitamaan heitä.. myös eläimet saattavat tappaa poikasensa, joutuvatko hekin helvettiin. Luonto nyt vain on tämmöinen.
[/quote]
Ai luonto? Kyllä se on ihan ihmisen käsi joka vie sen välineen kohtuun jolla pistetään kuoliaaksi.
[/quote]
Joo ja jos ei väline vie kohtuun niin luonto sen tekee sitten myöhemmin. Ei tänne maailmaan tarvii enempää tyhmiä ihmisiä!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]