IS:Puoliso ei halunnutkaan lasta – eron jälkeen Emma, 29, päätti hankkia vauvan yksin ja osti kolme erää siittiöitä
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006672330.html
Veikkaan, että tämä tulee vain lisääntymään tulevaisuusessa. Akateemiset naiset eivät kaupunkialueilla löydä etsimäänsä miestä. Toisekseen nainen ei enää ole riippuvainen puolison tuloista joten lapsiarjen pyörittäminen on mahdollista. 👍
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.
mies52v
Monet lahjasoluluovuttajat ovat ihan tervejärkisiä, normaaleja miehiä, joka ovat itse saaneet perheelleen apua hedelmällisyyshoidoista tai joiden lähisukulaiset, työkaverit tai ystävät ovat saaneet hedelmöityshoitojen avulla lapsen.
Kun on itse saanut lapsen hoitojen avulla ja ymmärtää, että ne ovat monille ainut keino saada lapsi ja kun ymmärtää miten iso asia on saada lapsi niin haluaa auttaa muita.Ja lapsi saa (vaikka eihän sillä niin väliä):
-ratkaista ilmastonmuutoksen, ikiroudan sulamisen, sademetsäpalot, kuivuuden&tulvat, jäätiköiden sulamisen, tartuntatautien ja tuholaisten leviämisen, merenpinnan nousun ja pohjasta nousevat metaanimassat, vesistöjen ja ihmisten muuttumisen muoviseksi, lämpimät talvet ja hikiset kesät
-väestöräjähdyksen ja ilmastopakolaisuuden
-elinikäisen työttömyyden, automaation ja tekoälyn vaikutukset
-lisääntyvän terrorismin ja ydinaseuhan
-kuoleman
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina jännää, että jos mies ei halua lasta/iltatähteä, alkaa painostaminen tai uhkailut. Myös miehellä on mahdollisuus omaan kantaan ja se pitää hyväksyä. Eroaminen tässä tilanteessa on itsekkyyttä.
Painostaminen ja uhkailu eivät olekaan hyväksyttäviä. Mutta ei ihmisen - naisen tai miehen - tarvitse luopua lapsitoiveestaan toisen takia. Eikä ole hyväksyttävää, että toinen edes vaatisi sellaista. Etenkin, jos itsellä on jo lapsia, ja saa elämässä kokea vanhemmuuden, on itsekästä vaatia itsensä takia kumppania tyytymään lapsettomuuteen. Noista asioista kannattaa keskustella ihan asiallisesti, ja jos ei yhteistä säveltä ja muuta ratkaisua ole, niin silloin ero voi olla paras ja vastuullinen ratkaisu. Kummallakin tulee olla mahdollisuus tavoitella sellaista elämää, mitä itse haluaa elää. Kumppanin ei kuulu olla este tälle, vaan kumppanin kuuluu tukea. Joskus se tuki voi olla sitä, että luopuu ja hyväksyy sen, että toisen täytyy lähteä eri suuntaan.
Vähiten sen lapsen vuoksi.
Oma halu on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Kannustavaa. Olen harkinnut vuoden samaa. En halua tehdä lasta kenen tahansa kanssa lyhyen seurustelun jälkeen enkä varsinkaan alkaa epätoivoisesti etsiä isää lapselle. Tukiverkosto on vahva ja sieltä löytyy myös miehen mallia.
Takana ero 10-vuoden suhteesta ja ikää on. Tienaan yli 5000 e kuukaudessa, pärjään omillani myös arjen käytännön asioissa. Toki olisi hienoa, jos löytyisi puoliso, mutta en haluaisi heti painostaa ketään lisääntymään. Lapsen jakaminen erotilanteessa ei olisi myöskään mieluista. Tuntuu järkiratkaisulta.
Ei muuta kuin Cryos auki. Sieltä pystyy tilaamaan lähimmälle hedelmöitysklinikalle spermaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
Kyllä tämä olisi peiliin katsomisen paikka kaikille näille sitoutumiskammoisille hengailijamiehille ja muille vastaaville, jotka vielä yli kolmekymppisenäkin jahkailee, että haluan lapsia "myöhemmin".
Tiedän tosi monia pääkaupunkiseudulla asuvia ±40-vuotiaita akateemisia naisia, jotka ovat hankkineet tällä tavalla lapsia yksin. (Hankintaikä on ollut keskimäärin vähän 40 vuoden alapuolella.) Muualla Suomessa tätä varmaan tapahtuukin vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
Kyllä tämä olisi peiliin katsomisen paikka kaikille näille sitoutumiskammoisille hengailijamiehille ja muille vastaaville, jotka vielä yli kolmekymppisenäkin jahkailee, että haluan lapsia "myöhemmin".
Tiedän tosi monia pääkaupunkiseudulla asuvia ±40-vuotiaita akateemisia naisia, jotka ovat hankkineet tällä tavalla lapsia yksin. (Hankintaikä on ollut keskimäärin vähän 40 vuoden alapuolella.) Muualla Suomessa tätä varmaan tapahtuukin vähemmän.
Tämä.
Elämä on niin lyhyt ja aika menee niin nopeesti että pitää päättää nopeasti haluaako vaihtaa elämänsä toisen ihmisen elämään ja auttaa maapalloa liikakansoittumaan.
Ihan järkevää, koska aika moni mies on jäänyt lapsen tasolle eikä ole useinkaan oikeasti halukas huolehtimaan ja kasvattamaan lasta.
Kannustan naisia toimimaan samoin, jos haluatte lapsen eikä teillä ole miestä kiikarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oma lapsi on lisääntymiskykyinen, on emä hoitanut tehtävänsä maapallolla ja voi luonnon puolesta kadota.
Tämä huomioon ottaen on hyvä ettei tee itseään liian nopeasti turhaksi, esim pitämällä syklin alle 30v, jolloin myös samaan aikaan olemassa olevien ihmisten määrä olisi suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapsi saa tietää joskua tarpeeksi alkuperästään ja mistä 50 % geneettistä perimää tulee. Miten se vaikuttaa hänen ulkonäköönsä, persoonaansa, kaikkeen. Suhdetta varmaan koskaan tulee luomaan, mutta tietoa ainakin pitää saada
Turha kuvitella et mikään äidinrakkaus maailmassa riittäis siihen, ettei oma alkuperä kiinnostaisi jokaista ihmistä edes jossain vaiheessa elämänkaarta.
En lukenut tuota uutista, mutta Suomessa lapsella on oikeus selvittää biologiset juuret 18 vuotta täytettyään. Ja muuallakin maailmassa anonyymi spermanluovutus tulee tulevaisuudessa olemaan käytännössä mahdotonta, koska ihmiset tekevät niin paljon dna-pohjaista sukututkimusta, että niiden dna-osumien kautta tausta selviää varmasti. Tätä on jo tapahtunut.
Mua ei ainakaan kiinnosta kukaan muu kuin minä itse.
Ja minä haluan uuden ihmisen tänne kärsimään seurauksista.
Kuinka Emma 29 Oliko puoliso katsomassa?
Nyt ko. nainen elää loppuelämänsä ex:n päätöksen vaikuttamana. Otti vieraat spermat kyn katkeroitui ex:ään.
Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:
Ihan järkevää, koska aika moni mies on jäänyt lapsen tasolle eikä ole useinkaan oikeasti halukas huolehtimaan ja kasvattamaan lasta.
Kannustan naisia toimimaan samoin, jos haluatte lapsen eikä teillä ole miestä kiikarissa.
Hyvä mies tietysti välittää perheestään; kuka tahansa ei pysty levittelemään spermaansa, jos välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos MINÄ, oman elämäni supertähti, haluan vauvan?
Minä ha-lu-an. Haluan. Nyt.
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Ajatella, että joku on sinutkin hankkinut tähän maailmaan.
Ja sinut. Provosoidut eläimellisen käytöksen, joka vaarantaa koko ekosysteemin, kyseenalaistamisesta.
Tämä on sitä ultimaattisinta ja kaksinaismoralistisinta hyvesignalointia. Louskutusta ilman tekoja. Sinä itse, luonnonvaroja kuluttavana ja hengittävänä homo sapiensina, vaarannat juuri sen samaisen ekosysteemin pelkällä olemassaolollasi. Kuinka moni näistä hyvesignaloijista on valmis olemaan se muutos maailmassa, jonka he haluavat nähdä; luonnon kiertoon palautettu mullassa mätänevä ruumis?
Aika kaksinaismoralistista tuomita joku ydinjätteiden mereen dumppaamisesta mutta moralisoija ei kuitenkaan itse tuhoa itseään.
Aika oivaltavaa vetää keskusteluun lapsenhankkimisesta ydinjätekortti, jolla ei tämän aiheen kanssa ole tekemistä niin maar minkäänlaista.
No käytäthän sä energiaa. Eli sun syy että joku muu tekee lisää päästöjä eli eliminoi siis itsesi <3
Siis nainen voi ainakin kuvitella tietävänsä jotain siitä, kenen kanssa jatkaa "ikuista elämää" mutta se toinen osapuoli kuvittelee samaa vailla vähäistäkään tietoa.
Voiko sinkkumies saada jostakin lapsen. Sopivia naisia ei ole tarjolla. On aika epätasa-arvoista ja syrjivää jos miehellä ei ole tähän oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä. Voidaan hävittää kaikki ulisijat sukupuuttoon vieläkin nopeammin, kun useampi nainen voi helposti saada priimamiesten geenit lapsilleen.
Tuohan on riippuvainen siitä, että nämä priimamiehet kävisivät spermapankissa vetämässä käteen. Montaakohan mahtaa kiinnostaa.
Menee vähän sivuun, mutta olen itse joskus etsinyt luovuttajaa katalogista (ulkomailla). Siellä oli paljon miehiä, joille oli ihan OK, että lapsi ottaa aikuisena yhteyttä. Ja jopa toive päästä tutustumaan. Ja oli myös sellaisia, joilla oli toiveena tulla tavallaan isäksi sitä kautta, vaikka yhteyttä lapseen lapsena ei olekaan. Olivat kuvanneet, että eivät tiedä, tulevatko koskaan saamaan omaa perhettä. Siis tämmöisiä 25-35-vuotiaita. Bisnes se tietysti on, ja sillä tavalla pitää olla skeptinen. Itse ohitin suosiolla liian nuoret (vaikka olivatkin 18), joista tuli ehkä vaikutelma, että ovat rahapulassa ja keräävät opiskelurahoja tällä tavalla. Tuntui iljettävältä, kun ikäeroa oli sen verran, että olisi teoriassa iän puolesta voinut olla oma poika.
Yritän sanoa, että on (ainakin kuvauksen mukaan) paljon sellaisiakin miehiä, jotka eivät ole ehkä löytäneet itselleen mielestään sopivaa puolisoa tai eivät ehkä halua oikeasti sitoutua perheeseen, mutta joita kuitenkin jollain tavalla miellyttää ajatus, että "tuolla jossain" joku/jotkut kasvattavat omaa lasta, joka saattaa sitten joskus ottaa yhteyttäkin, mutta mitään vastuuta ei tarvitse ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sinkkumies saada jostakin lapsen. Sopivia naisia ei ole tarjolla. On aika epätasa-arvoista ja syrjivää jos miehellä ei ole tähän oikeutta.
Jos oot toi edellinen jolle jo vastattiin. Yhtälailla naiset joutuu maksamaan siittiöistä ja hoidoista. Huonolla tuurilla voi mennä useampikin tonni ennen kuin nyytti on tässä maailmassa.
Eli et ”saa” ketään ilmaiseksi sulle synnyttämään.
Kannustavaa. Olen harkinnut vuoden samaa. En halua tehdä lasta kenen tahansa kanssa lyhyen seurustelun jälkeen enkä varsinkaan alkaa epätoivoisesti etsiä isää lapselle. Tukiverkosto on vahva ja sieltä löytyy myös miehen mallia.
Takana ero 10-vuoden suhteesta ja ikää on. Tienaan yli 5000 e kuukaudessa, pärjään omillani myös arjen käytännön asioissa. Toki olisi hienoa, jos löytyisi puoliso, mutta en haluaisi heti painostaa ketään lisääntymään. Lapsen jakaminen erotilanteessa ei olisi myöskään mieluista. Tuntuu järkiratkaisulta.