Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini söi koko elämänsä vaan vähän

Vierailija
18.10.2020 |

Ei juuri koskaan mitään herkkuja ja ruokaakin tosi vähän. Halusi pysyä hoikkana ja seksikkäänä isääni varten. En ymmärrä tuollaista lainkaan. Ymmärrätkö sinä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on kasvatettu ja kasvanut naiseksi ihan erilaisessa maailmassa kuin sinä tai minä. Kehopositiivisuus ei todellakaan ollut mikään trendi hänen nuoruudessaan, vaan sota ja sodan jälkeinen elämä suorastaan pakotti tytöt ja naiset olemaan kiltisti miesten potiessa sodan aikaisia traumojaan. Kiltteys oli myös miellyttämistä etenkin kun suurin osa naisista jäi kotiin hoitamaan niin kotia kuin lapsia. Ei siinä ihan hirveästi jäänyt mahdollisuutta toteuttaa vain itseään. Miehet tuskin ovat olleet yhtään sen fiksumpia ja kannustaneet puolisojaan toteuttamaan tarpeitaan.

Kuten  mummoni, joka säästi talousrahoista, totesi ukki, että sitten vain vähennetään talousrahoja. Ei kiitosta mummon  osaamiselle ja taidoille tehdä taloudellisesti ruokaa sekä ratkaista arjen tarpeet järkevästi, säästäen, Ukki tykkäsi kuitenkin käyttää rahansa vaatteisiin ja hienoihin hattuihin.Että revitäänpä siitä, mjillaista oli olla nainen.

Toinen mummoni päätti vauraana naisena toteuttaa itseään sillä seurauksella, että pappa otti eron, piti kaikki lapset ja mummolta kiellettiin lastensa tapaaminen. Uusi äiti tietysti piti huolen, että mummoani haukuttiin urakalla hänen omille lapsilleen. Jopa meille lapsenlapsillekin. Käsittääkseni oikea mummoni oli vain vilkas ja rohkea luonne, jolla oli varaa toteuttaa haaveitaan.

Vierailija
2/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on kasvatettu ja kasvanut naiseksi ihan erilaisessa maailmassa kuin sinä tai minä. Kehopositiivisuus ei todellakaan ollut mikään trendi hänen nuoruudessaan, vaan sota ja sodan jälkeinen elämä suorastaan pakotti tytöt ja naiset olemaan kiltisti miesten potiessa sodan aikaisia traumojaan. Kiltteys oli myös miellyttämistä etenkin kun suurin osa naisista jäi kotiin hoitamaan niin kotia kuin lapsia. Ei siinä ihan hirveästi jäänyt mahdollisuutta toteuttaa vain itseään. Miehet tuskin ovat olleet yhtään sen fiksumpia ja kannustaneet puolisojaan toteuttamaan tarpeitaan.

Kuten  mummoni, joka säästi talousrahoista, totesi ukki, että sitten vain vähennetään talousrahoja. Ei kiitosta mummon  osaamiselle ja taidoille tehdä taloudellisesti ruokaa sekä ratkaista arjen tarpeet järkevästi, säästäen, Ukki tykkäsi kuitenkin käyttää rahansa vaatteisiin ja hienoihin hattuihin.Että revitäänpä siitä, mjillaista oli olla nainen.

Toinen mummoni päätti vauraana naisena toteuttaa itseään sillä seurauksella, että pappa otti eron, piti kaikki lapset ja mummolta kiellettiin lastensa tapaaminen. Uusi äiti tietysti piti huolen, että mummoani haukuttiin urakalla hänen omille lapsilleen. Jopa meille lapsenlapsillekin. Käsittääkseni oikea mummoni oli vain vilkas ja rohkea luonne, jolla oli varaa toteuttaa haaveitaan.

Varmaan myös hiukka yksinkertainen oli se jälkimmäinen mummo jos lapset onnistuttiin häneltä ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelu ja syöminen ei ole erityisen nautinnollista muille kuin itsekeskeisille ihmisille.

Vierailija
4/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan myös hiukka yksinkertainen oli se jälkimmäinen mummo jos lapset onnistuttiin häneltä ottamaan.

Oma tarina ei aina sovi vastayukseksi muille. Tänä päivänäkin on ihmisiä, jotka syövät nälkäänsä, vaikka olisi rahaa herkutella. Myös hoikkana oleminen on kivempaa kuin lihavana.

Vierailija
5/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vain vähän.

Äitini söi VAIN vähän.

Äitini ei syönyt paljon VAAN vähän.

Vierailija
6/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen. Nyt 70v. Kärsii kovasti siitä että omat tyttärensä ovat isokokoisia.

Vierailija
7/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on samanlainen. Nyt 70v. Kärsii kovasti siitä että omat tyttärensä ovat isokokoisia.

Mun äitini on onneksi jo kuollut. Hänellä oli 2 hoikkaa tytärtä ja minä lihava. Rakastan syömistä. ap

Vierailija
8/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun naisen ainoa mahdollisuus selvitä elämässä  oli olla toisten elätettävä, oli varmaan hoikkana pysyminen keino varmistaa että on mahdollisuus pysyä avioliitossa. Siihen aikaan yksinäisen naisen osa oli karu. 

Vierailija
9/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ukin aikaan naisen piti näyttää naiselle,Hame mekko,pitkä tukka,joka nutturalla,leteillä päässä kiedottuna.Joskus 50lukua en syntynytkään vielä.Emännät oli pulskia se vaurauden merkki.Afrikassa muuten ennen myös pullea isopyllyinen nainen oli haluttava.Ukkini pukeutui upeasti,komea kun oli.Puku ,pitkä takki,oli kun meni kirkolle parempiin menoihin.Ukkini oli uskonnollinen aina ollut.Ukki piti lapsia sylissä kun omat vanhemmat kiireisiä työtä 24/7 ukkini otti ulos mukaan ja ukki teki leikkimökin,puusta niin kaikkea leluja.Vaimonsa, mummoni en kerennyt nähdä.Kuvissa hyvinpukeutunut kaunis nainen .Äitini oli lady, hoikka kehonkuva ok,pukeutui kauniisti tiesi tyylinsä.Äiti sanoi aina minulle ohjeita syömisestä jne ,äitini ja siskoni tissittömiä,minulla oli ckupit,Mutta olin laiha nuorena ennen muksuja.Mutta pyöreempi kun olin itse äiti.Kehonkuvani ok.Aikakaudet suosii aina erilaisia asioita,vuodet ei ole veljiä keskenään.

Vierailija
10/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on samaa lajia. Edelleen muistaa joka asiaan todeta ”Minä en voi olla sairas kun minä en ole lihava” ” minä en syö liikaa” Jokseenkin surullisia päähänpinttymiä tilanteessa, jossa painoa on 45kg, täysin luuta ja nahkaa ja Alzheimer ja muutama muu vakava sairas aiheuttaa yhtä jos toista ongelmaa. Mutta jo heti diagnoosin saatuaan oli vihainen ja epäuskoinen, ei hän voi olla sairas kun hän on pysynyt hoikkana koko elämänsä. Syö vähän ja vaina kaksi kertaa päivässä kuten on syönyt koko elämänsä. Nyt kunto on romahtanut ja aliravintemus ei ainakaan ole auttanut.

Vierailija
11/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä olla hoikka miestänsä varten.

Minä pysyttelen hoikkana itseäni varten, en koskaan syö itseäni ähkyksi vaan nousen pöydästä vähän nälkäisenä. Luulen, että minun on helpompi olla kuin ylipainoisten työkavereitteni, jotka meinaavat läkähtyä portaisiin.

Vierailija
12/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alkuunkaan. Ruoka on yksi parhaista nautinnoista elämässäni. En ole koskaan edes ymmärtänyt hoikkuuden ihannointia, moni (varsinkin vanhempi ihminen) olisi paljon kauniimpi vähän pyöreämpänä. Ja itse en ole siis ylipainoinen, vaan pikemminkin hoikka, olen saanut geenit etten liho kovin helposti.

Vierailija
13/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiruvinkkuraine kirjoitti:

Ennen vanhaan ukin aikaan naisen piti näyttää naiselle,Hame mekko,pitkä tukka,joka nutturalla,leteillä päässä kiedottuna.Joskus 50lukua en syntynytkään vielä.Emännät oli pulskia se vaurauden merkki.Afrikassa muuten ennen myös pullea isopyllyinen nainen oli haluttava.Ukkini pukeutui upeasti,komea kun oli.Puku ,pitkä takki,oli kun meni kirkolle parempiin menoihin.Ukkini oli uskonnollinen aina ollut.Ukki piti lapsia sylissä kun omat vanhemmat kiireisiä työtä 24/7 ukkini otti ulos mukaan ja ukki teki leikkimökin,puusta niin kaikkea leluja.Vaimonsa, mummoni en kerennyt nähdä.Kuvissa hyvinpukeutunut kaunis nainen .Äitini oli lady, hoikka kehonkuva ok,pukeutui kauniisti tiesi tyylinsä.Äiti sanoi aina minulle ohjeita syömisestä jne ,äitini ja siskoni tissittömiä,minulla oli ckupit,Mutta olin laiha nuorena ennen muksuja.Mutta pyöreempi kun olin itse äiti.Kehonkuvani ok.Aikakaudet suosii aina erilaisia asioita,vuodet ei ole veljiä keskenään.

Onko sun välilyöntinäppäimessä jotain vikaa? Opettelepa sen käyttö, niin on mukavampi lukea.

Vierailija
14/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauhea nälkä. Äitini on ylipainoinen ja kun käyn kylässä, hän ei tee minulle ruokaa vaikka on kokki ammatiltaan. Olen selkeästi alipainoinen ja hän haukkuu minua sen takia. Mutta ei tee mulle ruokaa. Ja en jaksa itse enää edes välittää syödä.

Vierailija
15/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kiinnostaa mua, oli nimittäin päinvastainen tilanne. Äiti tykkäs syöttää meitä ja pulskia oltiinkin. Tosin silloin liikuttiin pyörällä tai kävellen mentiin kouluun ehkä 2km. Muutenkin tehtiin käsin kaikkea eikä ollut koneita t. nostureita yms.

Voita leivän päälle ja läskiä muutenkin. Miehen miellytys? Kaikkea kanssa. Enemmän päinvastoin. Isä kuoli, kun olin lapsi. Vielä lapsillenikin "Kun niin vähän söi". Toisaalta äiti eli vanhaksi, lihaskunto on kai hyvä koko suvulla. Luukato ei häneen iskenyt.

Vierailija
16/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaa toimintaa terveyden kannalta. Noudattasivatpa miehet vastaavia ohjelmia.

En aiemmin tiennyt, miksi suomalaismiehet ovat lihavampia kuin naiset. Luin, että syynä on henkilöautolla ajaminen. Naiset kulkevat työmatkansa bussilla ja usein raahaavat koko perheen ruokaostokset yksin kotiin. Ei siinä ehdi läskiintyä, kuten autolla ajaessa. 

Vierailija
17/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kauhea nälkä. Äitini on ylipainoinen ja kun käyn kylässä, hän ei tee minulle ruokaa vaikka on kokki ammatiltaan. Olen selkeästi alipainoinen ja hän haukkuu minua sen takia. Mutta ei tee mulle ruokaa. Ja en jaksa itse enää edes välittää syödä.

Aikuisena ihmisenä osaat varmaan valmistaa tai edes ostaa itsellesi ruokaa. 

Vierailija
18/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailtavaa toimintaa terveyden kannalta. Noudattasivatpa miehet vastaavia ohjelmia.

En aiemmin tiennyt, miksi suomalaismiehet ovat lihavampia kuin naiset. Luin, että syynä on henkilöautolla ajaminen. Naiset kulkevat työmatkansa bussilla ja usein raahaavat koko perheen ruokaostokset yksin kotiin. Ei siinä ehdi läskiintyä, kuten autolla ajaessa. 

Mielenterveysongelmista jäi eläkkeelle alle 50v ja dementiakotiin joutui 65v eli niin terve hän oli. ap

Vierailija
19/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko nälkään?

Vierailija
20/48 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautainen tahdonlujuus ja arvot kohdillaan. Ei se ylensyönti ole hyväksi kenellekään. Kun pidättäytyy kohtuudessa, kasvattaa omaa tahdonvoimaa ja luonnetta. Ihailen.