Meillä kummittelee tässäkin asunnossa! Olemmeko tulossa hulluiksi?
Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!
Kommentit (586)
Hyvä ap ja muutkin, joita ehkä pelottaa ns. kummittelukokemukset. "RAKKAUS karkoittaa pelon", kuten eräs viisas on sanonut. Juuri rakkauteen liittyen suosittelen lämpimästi katsomaan tämän lyhyen videon, jossa ei ole sanaakaan tai kuvaakaan kummituksista vaan rakkaudesta, joka voi antaa sisäistä turvaa ja voimaa pelkojen tilalle :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:42"]
Rukoile jeesusta että ajaa pois pahat henkivallat jotka selkesäti häiritsevät teitä. Hengellistä musiikkia kun laittaa niin kaikkoavat myös.
[/quote]
No, juu hengellinen musiikki tosiaan karkoittaa.
[/quote]
Se on muuten totta. Sitä paskaa ei kuuntele pirukaan!
Lukekaa kirja Enkeleitä hiuksissani, kirjoittanut Lorna Byrne. Antaa vastaukset kaikkiin näihin asioihin. Siihen on myös jatko-osa, mutta aloittakaa tuota ekasta.
Jos kyseessä on paritalo, niin eikö ne äänet voi luonnollisesti olla lähtöisin siitä viereisestä naapuriasunnosta. Kuuloaistihan on sellainen, että se voi välillä paikantaa äänet ihan väärältä suunnaltakin. Esim. ylhäältä/yläkerrasta kantautuva ääni voikin todellisuudesta tulla ylhäältä sivultapäin. Itse avokonttorissa istuessani paikannan välillä käytävän ja kahden vierekkäisen kahvihuoneen äänet virheellisesti vääriltä suunnilta, kun istun itse selin ikkunaa kohden.
Skepsis-yhdistykseen ainakin on täysin turha ottaa mitään yhteyttä. Siellä on vain kaikentietäviä (ainakin omasta mielestään) uusateisteja, jotka varmaan vaatisivat sitä kummitusta tulemaan testeihin Skepsiksen omiin tiloihin ennen kuin uskoisivat yhtään mitään.
Veikkaan, että nämä tässäkin ketjussa kommentoineet "kummituksia ei ole olemassa joten olet mielenvikainen" henkilöt ovat Skepsiksen jäseniä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:53"]
Skepsis-yhdistykseen ainakin on täysin turha ottaa mitään yhteyttä. Siellä on vain kaikentietäviä (ainakin omasta mielestään) uusateisteja, jotka varmaan vaatisivat sitä kummitusta tulemaan testeihin Skepsiksen omiin tiloihin ennen kuin uskoisivat yhtään mitään.
Veikkaan, että nämä tässäkin ketjussa kommentoineet "kummituksia ei ole olemassa joten olet mielenvikainen" henkilöt ovat Skepsiksen jäseniä.
[/quote]
En ole Skepsiksen jäsen.
Toki olen kanssansa samaa mieltä ja nauran teille hölmöille.
Miksikö? Siksi, että länsimaisen koulutetun ihmisen pitää ymmärtää ettei kummituksia tms ole olemassa.
Oudoille sattumuksille on järkevä syy. Aina ja poikkeuksetta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:56"]
En ole Skepsiksen jäsen.
Miksikö? Siksi, että länsimaisen koulutetun ihmisen pitää ymmärtää ettei kummituksia tms ole olemassa.
[/quote]
Et ole selvästikään tutustunut tähän aihepiiriin. On nimittäin niiiin monta tapausta joihin on käytännössä mahdoton keksiä minkäänlaista edes puoliksi järkevää selitystä. Yhden ihmisen havainnon voi aina selittää jollain hetkellisellä aivojen toiminnan häiriöllä, mutta jos kaksi tai useampi kokee saman, niin tällöin saattaa mennä kovemmallakin uusateistilla sormi suuhun.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:56"]
En ole Skepsiksen jäsen.
[/quote]
Et ole selvästikään tutustunut tähän aihepiiriin. On nimittäin niiiin monta tapausta joihin on käytännössä mahdoton keksiä minkäänlaista edes puoliksi järkevää selitystä. Yhden ihmisen havainnon voi aina selittää jollain hetkellisellä aivojen toiminnan häiriöllä, mutta jos kaksi tai useampi kokee saman, niin tällöin saattaa mennä kovemmallakin uusateistilla sormi suuhun.
[/quote]
Ai niin kuin esim. uskonnolliset lahkot
Meillä vanhassa kerrostalossa alakerran naapurien kävelyaskeleet kuuluu meille! Voisi kuvitella, että joku meillä liikkuisi, mutta tokihan nyt tajuan mistä äänet tulee. Olis kiva vaan tietää millainen jytinä niiden katossa sitten on kun me kävellään. Miksei teilläkin voi paritalon toisten asukkaiden äänet kaikua teidän puolelle? Varsinkin yöllä kun on hiljaista.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 00:19"]
Ai niin kuin esim. uskonnolliset lahkot
[/quote]
Huoh... uusateistien kanssa on täysin turha yrittää keskustella. Papukaijamaista paskaa vain vastauksiksi.
Meillä juoksee oravat ja harakat katolla. Asuttiin tässä useampi vuosi ennen kuin oikeasti näin sen harakkaperheen silti. :)
Ap, joku täällä jo ehdottikin avun pyytämistä Jeesukselta. Vapahtajallehan on annettu kaikki valta ja voima, jolloin Hän on myös kaikkien pahojen henkien yläpuolella. Oikeasti, pahat henget pelkäävät Jeesuksen nimeä!
Ei ole yllätys, että moni ei usko kertomaasi. Oudot ilmiöt eivät kuitenkaan katoa kieltämällä (kuten tiedätkin), eli muiden vähättelystä ei ole apua.
Jos löydät jotain epäilyttäviä esineitä, hankkiudu niistä eroon ja tuhoa ne. Jos pelottaa, voit vaikka soitattaa ylistysvirsiä =)
Mielestäni tuo ehdotus jonkun uskovaisen (ei tarvitse olla pappi) pyytämisestä paikalle oli hyvä, voisitte ehkä rukoilla yhdessä.
Olen hämmentynyt miten paljon tässä ketjussa on ihmisiä, jotka ensisijaisena apuna ehdottavat Jeesuksen nimen lausumista, virsien veisuuta ja muuta tämän suuntaista. Ihan piti tarkistaa läppärin alakulmasta, että lukeeko siinä tosiaan vuosi 2014.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:15"]
Olen hämmentynyt miten paljon tässä ketjussa on ihmisiä, jotka ensisijaisena apuna ehdottavat Jeesuksen nimen lausumista, virsien veisuuta ja muuta tämän suuntaista. Ihan piti tarkistaa läppärin alakulmasta, että lukeeko siinä tosiaan vuosi 2014.
[/quote]
Menehän nyt pikku ateisti-jonne jo nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 01:15"]
[/quote]Joo se on todella hämmentävää miettiä että mitä kaikkea keskuudessamme kulkeekaan, ihan joka päivä.
Itse olen kokenut myös yliluonnollisia asioita. Vanhassa asunnossani tapahtui eniten kaikkea outoa. Yritän aina keksiä niille jonkin luonnollisen syyn, koska menetän yöuneni helposti.
Vanhassa asunnossani eteisen valo sammuili itsestään. Vilkkui välillä ja kun oli viikonkin lamppu 'palaneena', meni yhtäkkiä päälle. Eteisessä oli vaatehuone, jonka ulkopuolella oli salpalukko. En tiedä miksi. Vaatehuone oli todella kylmä. Kissani riehui aina eteisessä, pissaili eteisen nurkkiin ja raapi yöllä vaatehuoneen ovea. Tämä karmi minua suunnattomasti. Kerran olohuoneen valo välähti, kun olin menossa nukkumaan. Kämppä oli pimeenä ja näin suuren valkoisen välähdyksen. Toivoin sen olleen jotain ulkona, mutta miksi se näkyisi olohuoneessa sisällä..? Hui, nyt kun miettii vanhaa eteistä...Eipä taida enää uni maittaa tänä yönä! Ai niin, minulla oli hattuhyllyllä muutama iso kynttilä. Unohtui sinne, kun siirsin ne pois lipaston päältä siivotessa. Yksi kynttilöistä putosi yhtäkkiä illalla. Melkein tuli paska housuun. Kissani sai slaagin ja väijyi selkäkarvat pystyssä eteisen suulla. Kynttilä ei ollut edes hattuhyllyn reunalla. Kynttilä meni oudosti rikki, puoliksi muttei kuitenkaan katki. Kuin se olisi sulanut keskeltä ja alaosa siirtynyt sivullepäin. Minulla on tuo kynttilä vielä tallessa...
Jos joku osaa, selittäkää nämä minulle järjellä. Asun nyt uudessa asunnossa ja täällä ei ole tapahtunut mitään. Kissakin on rauhallinen. Kerran kuulin yöllä saunan oven aukeavan, kissa nukkui vieressä. Se kyllä selittyi sillä, että kävin sinä iltana saunassa. Tiedättekö kun saunan ovi menee melkein kiinni ja sitten aukeaa helposti? Varmaan läpiveto avannut :)
Jos näitä yrittää järjellä selittää.
Lapset näkevät hahmoja, minun tyttäreni näki "pelottavan sedän" olohuoneen nurkassa. Näyt johtuivat jostan herkkyydestä.
Kädenjälki saunan ovessa. Näkyy meidänkin saunan ovessa kaksikämmeninen kolkytsorminen jälki, kun ovi huurustuu. Putsaa joskus saunanovi.
Itkuhälyttimet ottavat häiriötä milloin mistäkin sähköpiikistä. Minun televisioni sekosi ja vaihtoi kanavaa itsekseen hirveää tahtia. Sähköpiikki johtui viereisessä pistorasiassa olleesta lampusta; telkkari alkoi toimia kun otin lampun irti. Itkuhälyttimet räksyttävät kun patteri alkaa olla loppu.
Minunkin puhelin murisee joskus. Soitan vaikka äidilleni, kauhea örinävikinä joka kuuluu vielä taustalla kun äiti vastaa. No johtuisiko vaikka yhteydestä tai puhelimen falskaavasta kaiuttimesta.
Kyllä kaikelle on selitys kun vähän miettii. Mielikuvituskin tekee usein tepposet.
Meillä myös jotain omituisia valoilmiöitä olohuoneessa. Luulin tulevani hulluksi tai, että silmissäni on jotain
vikaa, joten kävin jopa lääkärissä! Tätä jatkui vuodenpäivät. Välillä nää valopisteet liikkui ja mua oikeesti pelotti, kun aina kun yksin rauhotuin istumaan, kiinnitin niihin huomion. Lopulta uskalsin mieheltäni kysyä mistä vois olla kyse. Se sano, että unohdettiin edellisvuonna jouluvalot katonrajaan.
Tottakai tapahtuneita on koittanut miettiä mistä voisi johtua, ihan järjellä. Ei tapahtuneisiin vaan pystytä keksimään järkevää selitystä, silloinhan asia laittaa ihmetyttämään ja hämmentymään. Ei täällä tarvitse kimppuun käydä todisteiden valossa ja himossa. Kuhan keksitte tapahtuneille selitykset? Vaikeaahan se on kun ei itse kokenut juuri sillä hetkellä tapahtunutta. Omakotitalossa asuessamme joku "kuin lapsi" juoksi yläkerrassa asunnon päästä päähän. Omat lapseni olivat alhaalla ja ystäväni kuuli tämän myös. Hän ei usko yliluonnolliseen eikä mihinkään jumaliin, vaan tässä kohtaa alkoi änkyttämään, emme keksineet selitystä. Mikä se oli? Ihan oikeasti. Kuka siellä juosta tömisteli hurjaa vauhtia? Talo oli tuolloin myös uusi n.3 vuotta vanha ja yläkerta ei meidän käytössä. Puoliksi rakentamaton, lattiaa tehty sen verran et puulaatat laitettu tai mitä lie. Naapuri ei ole tällä selitettävissä. Kertokaa mulle joku järkevä vastaus tälle, mihin uskoa. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:42"]
Rukoile jeesusta että ajaa pois pahat henkivallat jotka selkesäti häiritsevät teitä. Hengellistä musiikkia kun laittaa niin kaikkoavat myös.
[/quote]
No, juu hengellinen musiikki tosiaan karkoittaa.