Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä kummittelee tässäkin asunnossa! Olemmeko tulossa hulluiksi?

Vierailija
18.01.2014 |

Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!

Kommentit (586)

Vierailija
521/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kestää 45-1,5 tuntia ja täältä on muut lähössä just pulkkamäkeen. mä en halua et kun oon yksin täällä että täällä alkaa mitään rytisemään. siinä vaan joku muslimi mie laulaa jotain? onks se joku manaus? ei ap

Vierailija
522/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että ap on kiintynyt tähän henkeen.

Onko totta, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymys on aika surkea ilmaus. Miten joku kiintyisi johonkin mahdollisesti pahaan? Enkä ole mielenterveyspotilaiden kanssa ollut telemisissä joten huono niihin kysymyksiin on vastata. Ihan normaali minä päästäni lähipiirin mielestä olen. Ja elellään ihan normaalia arkea. En jaksa kommentoida enää.. Lueskelen muiden kokemuksia mielelläni. Ap

Vierailija
524/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on poltergeist ?

En usko kummituksiin, mutta olen kristitty ja varmaan pyytäisin kodin siunausta papilta ap:n tilanteessa.

Meillä on omassa kodissa pudonnut kolme kertaa takan päällä oleva pieni lasipintainen ja kehystetty koristetaulu, joka siis nojaa reunukseen normaalisti.Takan pinta on "rapattu" joten sen ei pitäisi luistaa. Outoa on se,ettei lasikaan ole hajonnut. Kerrankin istuimme koko perhe keittiössä ja kuulimme kovan kolahduksen alakerrasta n. Klo 17 iltapäivällä ja kun menimme katsomaan alakertaan taulu oli lattialla. Se on kooltaan n. 15  x 20 cm ja oli siis ehjä ja vahingoittumaton. En koe näitä erityisen pelottavana, mutta kieltämättä vähän outoa. Kai näihin on luonnollinen selitys, vaikka en itse osaakaan tätä selittää. Toisaalta esineen putoaminen ei voi johtua virheaistimuksista, varsinkaan, kun koko perhe kuuli kolauksen ja menimme yhdessä katsomaan ja löysimme taulun maasta kivilaattalattialta.

Jos näkisin tai kuulisin jotain ylimääräistä, pyytäisin kodin siunauksen ja jos se ei auttaisi menisin psykiatrin vo: lle varmuuden vuoksi.

Vierailija
525/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean ilkeitä vastauksia saanut ap. Vaikka ette uskokaan itse niin ei tarvi tulla toista haukkumaan! Kaikilla meillä on vapaus uskoa siihen mitä me haluamme ja teidän ateistien yms. näkemykset ei ihan oikeasti kiinnosta meitä, jotka näihin asioihin uskomme. Aikuisia ihmisiä toisia kiusaamassa, ei vois uskoa...

Vierailija
526/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:35"]Kauhean ilkeitä vastauksia saanut ap. Vaikka ette uskokaan itse niin ei tarvi tulla toista haukkumaan! Kaikilla meillä on vapaus uskoa siihen mitä me haluamme ja teidän ateistien yms. näkemykset ei ihan oikeasti kiinnosta meitä, jotka näihin asioihin uskomme. Aikuisia ihmisiä toisia kiusaamassa, ei vois uskoa...

[/quote]Normaali reaktio, ihmiset pelkäävät ja vierastavat kaikkea uutta, varsinkin pelottavia selittämättömiä asioita. Harmi että ap joutuu moisten vihan kohteeksi!!! Mikseivät pysy poissa vaan tulevat lukemaan ja ärsyyntymään tarkoituksella? Muitakin ketjuja on!!! Huoh!

Vierailija
527/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaahan se on apuja pyytää jos haluaa jollain tapaa kieltää tapahtuneet, eikä halua uskoa! Monet tarvitsevat todisteita enemmän itselleen, varsinkin jos on tervejärkinen, eihän silloin tavallaan halua uskoa mihinkään. Ap toivoikin selitystä näille asioille kun itse ei tiedä mistä on kyse.

Vierailija
528/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:54"]

Uskaltaisko Jalovaara edes tulla?

[/quote]

varmasti jos riittävästi saisi rahaa käynnistä

Vierailija
529/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

In 2008, Dr. Richard E. Gallagher, a board-certified psychiatrist and associate professor of clinical psychiatry at New York Medical College, documented the case of a patient nicknamed "Julia" whom he deduced was indeed possessed by demons. It's rare that a scientist and psychiatrist would acknowledge the possibility of possession; typically doctors think that possession is either fraudulent or a result of mental illness.

Dr. Gallagher personally observed items flying around the room, Julia levitating off the bed, speaking in tongues, and knowing things about people around her that she could not possibly have known.

Vierailija
530/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kirjotin siitä vanhasta kaapista, se poltettiin myöhemmin ja sen jälkee ei oo kummitellu. eli mun sisko näki tän eri aikaan kun minä ja hänen kaverinsa oli nähnyt tämän aikasemmin jo, ensin kun siskoni kertoi kaveristaan, naureskelin veljen kans asiaa (koska en uskonut sanaakaan), sit sano sisko jossai vaihees et hän on kans nähny, no eihän me sitä uskottu, nukuin siskon vieres (koska se jo pelkäs nukkuu yönsä yksin) sil oli sillon parvisänky ja oli jo aiemmin heränny, olivat äitimme kanssa keittiössä, piti itsenikin nousta ylös, mut en uskaltanut koska parvisängyn alapuolella oli joku, hyvin hiljaa käveli, sitte ku lähesty tikkaita, sit mä huusin mun siskoo täysillä, (keittiö ei kaukana ollu), kerrostaloasunto kyseessä, ei kuullu mua lainkaa, kumpikaan, sit se hahmo hävis... vasta sen jälkeen mä aloin uskoo näihin. tämän tapahtuman jälkeen vasta tapahtu toinenki asia, nukuin vielä, aamu oli sarastamas, mut muut oli jo heränny, olivat kahvil jo keittiös, heräsin siihen ku joku veti mua etutukast, avasin silmäni, siin ei ollu ketää, kysyin molemmilt sisaruksilt oliks kiva repäst mua hiuksist et saitte mu herää, suuttu kumpiki ja käski painuu v..ttuu ettei oo repiny ?

Vierailija
531/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:19"]

Mua jostakin syystä ärsyttää tuon energia-sanan käyttö puhuttaessa yliluonnollisesta. Tulee sellainen vaikutelma, että yritetään puhua jotenkin "tieteellisemmin" asiasta. Liittyykö nuo yliluonnolliset energiat siis mitenkään ihan tuohon fysiikassa puhuttavaan energiaan? Jos liittyvät niin miten? Jos eivät liity niin mitä ne "energiat" sitten ovat? Ärsyttää tuollainen luonnontieteellisen termin käyttäminen jonkin epämääräisen hötön kuvaamiseen.

[/quote]

Liike vaatii energiaa, ihan fysiikan perusasia. Eli jos esimerkiksi ovi paiskataan kiinni, esine heitetään tai huitaistaan alas pöydältä, se vaatiin energiaa.

Näissä tapauksissa vain se, mistä energia on peräisin, on tuntematon.

[/quote]

Ok. Olen vaan kuullut tuosta energia (tai oikeastaan "energiat") -käsitteestä puhuttavan muutenkin kuin poltergeistin yhteydessä.

[/quote]

No jos sitä ei oikein ymmärrä niin kannattaa tutustua fysiikan perusasioihin...

Vierailija
532/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:55"]

Niin, tällä hetkellähän me olemme tieteen huipulla ja kaikki mitä voidaan todistaa on todistettu. Tästä ei voida enää tieteellisesti kehittyä eteenpäin. Niinhän se menee. 

Vai voisikohan se mennä niin, että kun ihmiset kolmensadan vuoden kuluttua katsovat meidän aikaamme, näyttää yhtä synkältä kuin meille se "pimeä keskiaika"?

Mielen voi pitää avoimena ja pysyä uteliaana olematta sen kummemmin kaheli. Eniten hämmästyttää se, millaista raivoa tällaiset ketjut joissain herättävät.

[/quote]

Emme ole tieteen huipulla mutta silti tiedämme että kummituksia ei ole olemassa.

Raivoa ei sairaiden/herkkäuskoisten/muuten vaan hölmöjen väitteet herätä -lähinnä säälinsekaista ihmettelyä.

Kokemansa pelko on varmasti ihan todellista, ei sitä kukaan kielläkään.

[/quote]

No itse asiassa emme tiedä. Sen takia asiasta puhutaan paranormaalina, koska asia poikkeaa tavallisesta. Mutta sitä kukaan ei ole voinut aukottomasti todistaa, ettei esimerkiksi aaveita oli olemassa.

Miksi muuten suhtaudut uuteen asiaan heti tyrmäten ja puheidesi mukaan "säälien"? Uuden asian edessä ihmisen tulisi suhtautua asiaan kriittisesti, mutta ei tyrmäten. Asiaa tulee tutkia, ei vaientaa.

Mietipä jos keskiajalla joku olisi sanonut, että vielä jonain päivänä me lennämme taivaalla, ajamme hevosettomilla kärryillä ja siirrämme tietoa toiselle puolelle maapalloa muutamassa sekunnissa? Luultavasti keskiaikaisten esi-isiemme reaktio olisi ollut sama, kuin mitä nyt kirjoitat viestissäsi.

Paljon on asioita, joita ihminen ei ymmärrä. Osa ihmisistä ehkä pelkää niin paljon uusia asioita, että haluaa heti kieltää niiden olemassaolon.

Kannattaa muistaa tämä sanonta:

Kaikki totuudet käyvät läpi kolme vaihetta. Ensin niitä pilkataan. Sitten niitä vastustetaan kiivaasti. Lopulta ne hyväksytään itsestään selvinä.”.

[/quote]

Fysiikassa ei ole enää paljoa selvitettävää.

Siksi voi perustellusti väittää että nuo kummitusjutut ovat puuta heinää.

[/quote]

Ai ei? :D

Eihän ihminen ymmärrä kunnolla edes gravitaatiovoimaa, joka kuitenkin on yksi arkisimmista fysikaalisista reaktioista.

Vierailija
533/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on jännä niille jotka ovat kuulleet ystäviltään ja tutuiltaan juttuja ;) Kaikki vieras ja outo kiehtoo..

Vierailija
534/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP = alkuperäinen postaaja, eli ketjun aloittaja..

Vierailija
535/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo on maailmassa vielä asioita, joista ihminen ei tiedä/ei ymmärrä. Uusia eläin-/hyönteislajejakin löytyy aina aika ajoin, vaikka niin luullaan siitäkin kunnasta olevan kaiken jo löydetty.

Pidän ehkä hieman yksinkertaisenakin sellaista ihmistä, joka ilman mitään todisteluita toteaa vain kaiken olevan jo löydetty ja se siitä. Mistä tiedät? Osaat varmaan perustella tämän väittämän aukottomasti, eikö niin?

Paranormaaleista ilmiöistä on raportoitu jo vuosisatoja, jo ennen keskiaikaakin löytyy juttuja. Etenkin poltergeist on todella yleisesti tunnettu termi jo nykyään ja sitä tavataankin erittäin paljon historiassakin. Tässä tosin itse pohdin paljon sen mahdollisuutta, että esimerkiksi teini-ikäisenä jokin käyttämätön osa aivoista voisikin aktivoitua ja näin aiheuttaa ko. ilmiön. Kuten sanottu, ihminen käyttää aivoistaan vain pientä osaa.

Itsellenikin on joskus tultu lähes vihaisena sanomaan, mikäli on kokemuksistani kuullut, että "et sinä mitään ole nähnyt! Et ole!". Selvä homma, kumpihan meistä muuten mahtoi olla paikalla?

Ennen muinoinkin ihminen pelkäsi kaikkea uutta niin paljon, että vasta-ajattelijoita grillailtiin elävältä. Jännä huomata, miten sama tapa jatkuu vielä tänä päivänä, nykyään vain tosin henkisessä kivittämisen muodossa.

Vierailija
536/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:55"]

Niin, tällä hetkellähän me olemme tieteen huipulla ja kaikki mitä voidaan todistaa on todistettu. Tästä ei voida enää tieteellisesti kehittyä eteenpäin. Niinhän se menee. 

Vai voisikohan se mennä niin, että kun ihmiset kolmensadan vuoden kuluttua katsovat meidän aikaamme, näyttää yhtä synkältä kuin meille se "pimeä keskiaika"?

Mielen voi pitää avoimena ja pysyä uteliaana olematta sen kummemmin kaheli. Eniten hämmästyttää se, millaista raivoa tällaiset ketjut joissain herättävät.

[/quote]

Emme ole tieteen huipulla mutta silti tiedämme että kummituksia ei ole olemassa.

Raivoa ei sairaiden/herkkäuskoisten/muuten vaan hölmöjen väitteet herätä -lähinnä säälinsekaista ihmettelyä.

Kokemansa pelko on varmasti ihan todellista, ei sitä kukaan kielläkään.

[/quote]

No itse asiassa emme tiedä. Sen takia asiasta puhutaan paranormaalina, koska asia poikkeaa tavallisesta. Mutta sitä kukaan ei ole voinut aukottomasti todistaa, ettei esimerkiksi aaveita oli olemassa.

Miksi muuten suhtaudut uuteen asiaan heti tyrmäten ja puheidesi mukaan "säälien"? Uuden asian edessä ihmisen tulisi suhtautua asiaan kriittisesti, mutta ei tyrmäten. Asiaa tulee tutkia, ei vaientaa.

Mietipä jos keskiajalla joku olisi sanonut, että vielä jonain päivänä me lennämme taivaalla, ajamme hevosettomilla kärryillä ja siirrämme tietoa toiselle puolelle maapalloa muutamassa sekunnissa? Luultavasti keskiaikaisten esi-isiemme reaktio olisi ollut sama, kuin mitä nyt kirjoitat viestissäsi.

Paljon on asioita, joita ihminen ei ymmärrä. Osa ihmisistä ehkä pelkää niin paljon uusia asioita, että haluaa heti kieltää niiden olemassaolon.

Kannattaa muistaa tämä sanonta:

Kaikki totuudet käyvät läpi kolme vaihetta. Ensin niitä pilkataan. Sitten niitä vastustetaan kiivaasti. Lopulta ne hyväksytään itsestään selvinä.”.

[/quote]

Fysiikassa ei ole enää paljoa selvitettävää.

Siksi voi perustellusti väittää että nuo kummitusjutut ovat puuta heinää.

[/quote]

Ai ei? :D

Eihän ihminen ymmärrä kunnolla edes gravitaatiovoimaa, joka kuitenkin on yksi arkisimmista fysikaalisista reaktioista.

[/quote]

Niin ja unohtui; pidettiinhän multiversumi-teoriaakin ennen tieteisleffa-hömppänä. Niin vaan on sekin muuttunut yhä enemmän tosiasiaksi.

Vierailija
537/586 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävin psykiatrilla ja tulimme siihen tulokseen, että olen vakavasti mielisairas. Olen kuvitellut kaiken, joudun nyt suljetulle, joten anteeksi vaivaamisesta kaikille!!! Ap

Vierailija
538/586 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailma on olemassa. Olisi kauheaa nähdä piru! Onneksi en ole nähnyt. Mutta olen kuullut meillä kerran paholaisen soittavan viulua, se oli niin karmeen kuulosta ,että ymmärsin olevan pirun asialla. No aukaisn verhon ja valoa pääsi huoneeseen, soitto loppui siihen.

Enkelin olen oikeasti nähnyt ja se oli todella kaunis. Sen jälkeen tuli autuas ja rauhallinen olo.

Vierailija
539/586 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:48"]Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!

Menehän nyt hoitoon. Nykyään on terapiat ja muut. Hyvät lääkkeetkin. Kakarat sinulta nyt ensin pitää ottaa huostaan, koska et täysillä käy.

Vierailija
540/586 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurat kuuluvat netistä klo. 17. Oulun Rauhanyhdistykseltä, tule kuulolle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi