Meillä kummittelee tässäkin asunnossa! Olemmeko tulossa hulluiksi?
Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!
Kommentit (586)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:24"]No viime kerrasta taitaa olla nyt muutama viikko... Hieman jännittää milloin ja mitä seuraavaksi [/quote]
Ja kyllähän mäkin joskus hymähtelin näille asioille välinpitämättömästi. Se pilkka osuikin omaan nilkkaan... Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:49"]
Nukuin siskon vieres (koska se jo pelkäs nukkuu yönsä yksin) sil oli sillon parvisänky ja oli jo aiemmin heränny, olivat äitimme kanssa keittiössä, piti itsenikin nousta ylös, mut en uskaltanut koska parvisängyn alapuolella oli joku, hyvin hiljaa käveli, sitte ku lähesty tikkaita, sit mä huusin mun siskoo täysillä, (keittiö ei kaukana ollu), kerrostaloasunto kyseessä, ei kuullu mua lainkaa, kumpikaan, sit se hahmo hävis...
[/quote]
Olen mies, mutta tässä vaiheessa vain kiljuisin estotta ilman minkäänlaisia pidäkkeitä. En ikinä uskaltaisi olla enää yksin siinä asunnossa.
[/quote]
onneks ei tarvinnu yksin ollakkaa, meit oli kolme sisarust ja porukat ja oltiin suurinpiirtein sillo teinejä (tai no sisko ny melkei nuori aikuinen). kysyn vaan miksei oo enää kummitellu (yleensäkään missään)... sen jälkee ku kaappi poltettii
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:54"]
Höh, mä kun vasta innostuin keskustelemaan niin nytkö tämä ketju kuivahti. Vai oliko mun viesti näin tyhjentävä? :D
445
[/quote]
Sori mutta ihan itseni kehittämisen kannalta olisin utelias kuulemaan, mikä tuossa harmittomassa kommentissani nyppii kun sitä on noin miinustettu?
445
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:24"]No viime kerrasta taitaa olla nyt muutama viikko... Hieman jännittää milloin ja mitä seuraavaksi [/quote]
Ja kyllähän mäkin joskus hymähtelin näille asioille välinpitämättömästi. Se pilkka osuikin omaan nilkkaan... Ap
[/quote]
Se nyt on ihan itsestäänselvää. Ei pidäkään uskoa aivan kaikkea, mitä kuulee tai lukee. Yleensä se mielipide kääntyy radikaalisti vasta jos/kun itse jotain kokee.
Itse en kyllä usko, että kannattaa pappeja alkaa raahaamaan paikalle. Siinä menee ainakin itselläni jotenkin raja.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:34"]
onks sulla jotai vanhaa huonekalua, esim. vanha "vaatekaappi"? mun siskon huonees oli aikoinaan vanha kaappi (meen äidinäidin luota tullu, se oli mies,itsekkin olen nähny kaks kertaa) jossa lukot ovissa ja ne oli auennut ilman syytä ja sen huoneessa todellakin kummitteli. toiseen asuntoon ku muutettii se sama kaappi oli olohuoneessa (oli maalattu vaan), se sama mies tuli mun lähel ku olin sohvalla yksin, hävis kun porukat avas ulko-oven ja tää on niin totta. sisko sanoo et se oli meen äidinisän haamu? en tiedä,(en ole nähnyt häntä kuin kuvassa jossa vain yläkroppa ja tää oli vasta vuosia myöhemmin) pienehkö se oli, laiha, ei pitkäkään. sen jälkeen olen alkanu uskomaan et jossaki saattaa kummitella
[/quote]
Ethän sä nyt vaan kuule oo ap?
"Meen".
[/quote]
on se kun vertaa ap:n aiempia viestejä täällä
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:19"]
Mua jostakin syystä ärsyttää tuon energia-sanan käyttö puhuttaessa yliluonnollisesta. Tulee sellainen vaikutelma, että yritetään puhua jotenkin "tieteellisemmin" asiasta. Liittyykö nuo yliluonnolliset energiat siis mitenkään ihan tuohon fysiikassa puhuttavaan energiaan? Jos liittyvät niin miten? Jos eivät liity niin mitä ne "energiat" sitten ovat? Ärsyttää tuollainen luonnontieteellisen termin käyttäminen jonkin epämääräisen hötön kuvaamiseen.
[/quote]
Liike vaatii energiaa, ihan fysiikan perusasia. Eli jos esimerkiksi ovi paiskataan kiinni, esine heitetään tai huitaistaan alas pöydältä, se vaatiin energiaa.
Näissä tapauksissa vain se, mistä energia on peräisin, on tuntematon.
[/quote]
Ok. Olen vaan kuullut tuosta energia (tai oikeastaan "energiat") -käsitteestä puhuttavan muutenkin kuin poltergeistin yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:56"]
Oudoille sattumuksille on järkevä syy. Aina ja poikkeuksetta.
[/quote]
Mistähän sitten johtuu, että varmasti vähintään joka toisella ihmisellä on kokemuksia oudoista sattumuksista, joille ei löydy oman tietämyksen pohjalta koskaan mitään selitystä? Kenellä se järkevä syy on tiedossaan? Sinullako?
On pakko lohduttaa ja ennen kaikkea muistuttaa nyt näitä skeptisiä vaahtoajia siitä, että ihminen ei oikeasti ymmärrä lähimainkaan kaikkea mitä maailmankaikkeudessa tapahtuu. Maapallollakin tapahtuu hirveän paljon asioita, joiden syntymekanismia tai syitä ihminen ei pysty selittämään. MIKSI siis on niin vaikea erottaa esim. kasvien tai eläinten selittämätöntä käyttäytymistä/toimintaa siitä, kun vaikkapa joku ihminen aistii sellaista, mitä ei voi selittää millään? On valtavasti tilanteita, joita on todistanut usea ihminen kerralla, eikä kukaan pysty selittämään sitä, edes ulkopuoliset ns. asiantuntijat.
Mielestäni olennaista on se, että osa selittämättömistä asioista luokitellaan meidän yksinkertaisesti rakennettujen ihmisten toimesta "yliluonnollisiksi", kun taas osa "luonnonilmiöiksi", joita ei osata tieteellisesti selittää. "Yliluonnollinen" on rajoittuneeseen ja mustavalkoiseen ajatteluun taipuvaisten ihmisten mielestä synonyymi huuhaalle, kun taas toinen on vain jotain, mitä nykyisten tietojen valossa ei osata vielä selittää. Tosiasiassa ne molemmat voitaisiin asettaa samalle viivalle ja unohtaa kaikki kummalliset termit kummituksista ja vastaavista, koska ne tuntuvat sotkevan skeptikon pään ja kaikki järjellinen asioiden tutkailu unohtuu.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:07"]
onks sulla jotai vanhaa huonekalua, esim. vanha "vaatekaappi"? mun siskon huonees oli aikoinaan vanha kaappi (meen äidinäidin luota tullu, se oli mies,itsekkin olen nähny kaks kertaa) jossa lukot ovissa ja ne oli auennut ilman syytä ja sen huoneessa todellakin kummitteli. toiseen asuntoon ku muutettii se sama kaappi oli olohuoneessa (oli maalattu vaan), se sama mies tuli mun lähel ku olin sohvalla yksin, hävis kun porukat avas ulko-oven ja tää on niin totta. sisko sanoo et se oli meen äidinisän haamu? en tiedä,(en ole nähnyt häntä kuin kuvassa jossa vain yläkroppa ja tää oli vasta vuosia myöhemmin) pienehkö se oli, laiha, ei pitkäkään. sen jälkeen olen alkanu uskomaan et jossaki saattaa kummitella
[/quote]
"Meen".
[/quote]
[/quote]
voin kertoo etten oo ap, en lukenu näit kaikkii täält, en ny tiedä mikä yhteys mul siihe olis? näin mä aina kirjotan, porilaine murre, sori. en ehkä kirjota koko ajan iha porilaisittai, mut puhuen kyllä sen huomaa. meidän= mee(n) meijä, emmä muut käyt
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:55"]
Jos teillä oikeasti kummittelee, kummitukset eivät halua satuttaa teitä.
Minun lapsuudenkodissani kummitteli, mutta kaikki toiminta liittyi jotenkin kellariin. Kellarin välikäytävässä ollut valo ei syttynyt koskaan, kun se vaihdettiin niin se räsähti rikki samantien. Muutenkin kellarissa tuli todella inhottava olo, kissamme, eivätkä koiramme halunneet mennä lähellekään kellaria.
Olin kerran lapsena yksin illan kotona ja menin nukkumaan. Heräsin yöllä siihen, kun joku kutsui minua nimeltä (oletin sen olevan äitini, joka oli tullut kotiin.)
Nukuin silloin parvisängyssä ja katsoin alas, näin että sänkyni vierellä seisoi hahmo, joka katsoi minuun. Sen jälkeen hahmo käveli pois ja kääntyi kellarin ovea kohti. (Unissani ajattelin, että äitihän se siinä ja jatkoin uniani)
Hetken kuluttua kuitenkin kuulen ulko-oven avautuvan, jolloin äitini tuli kotiin. Kylmät väreet kulkevat selkää pitkin vieläkin, kun ajattelen tuota.
Hahmo oli naishahmo, muistan hänestä vain sen verran, että hän oli "savun" värinen. Sellainen tummahkon harmaa. Muistelisin, että hänellä oli upeat vaatteet ja kauniisti laitetut hiukset. Hän oli ystävällinen henki, mutta en tiedä mitä hänelle oli tapahtunut.
[/quote]
Kuulostaa unihalvaukselta tai yölliseltä kauhukohtaukselta. Googlaa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:07"]
[/quote]
"Meen".
[/quote]
[/quote]
Joo alan jopa kallistua sille kannalle, että se vanha ketjukin voisi olla ap:n, mikäli ap on niin innoittunut provoilija, että muuntelee kirjoitustyyliään kökömmäksi välillä. Tuo "meen"/"mein" kuitenkin on sen verran outo murreilmaus, että jotenkin sen helposti yhdistää samaan henkilöön. Onpa täällä eräs muukin ketju, jossa yksi kirjoittaja tuota sanaa käytti ja myös häntä epäiltiin silloin provoksi.
Porilaiset kirjoittaa noita sanoja! Tiedoksenne vain. Ap:han uhkaili jäävänsä sivuun, ei oo näkyny ei. Luetko ap näitä?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:51"]
Porilaiset kirjoittaa noita sanoja! Tiedoksenne vain. Ap:han uhkaili jäävänsä sivuun, ei oo näkyny ei. Luetko ap näitä?
[/quote]
No eihän siitä nyt oo kuin pari päivää. (Edelliseltä sivulta löytyy viesti.)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 23:11"]
Mielestäni olennaista on se, että osa selittämättömistä asioista luokitellaan meidän yksinkertaisesti rakennettujen ihmisten toimesta "yliluonnollisiksi", kun taas osa "luonnonilmiöiksi", joita ei osata tieteellisesti selittää. "Yliluonnollinen" on rajoittuneeseen ja mustavalkoiseen ajatteluun taipuvaisten ihmisten mielestä synonyymi huuhaalle, kun taas toinen on vain jotain, mitä nykyisten tietojen valossa ei osata vielä selittää. Tosiasiassa ne molemmat voitaisiin asettaa samalle viivalle ja unohtaa kaikki kummalliset termit kummituksista ja vastaavista, koska ne tuntuvat sotkevan skeptikon pään ja kaikki järjellinen asioiden tutkailu unohtuu.
[/quote]
Täysin samaa mieltä!
445
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:19"]
Eräässä sukulaisperheessä on tapahtunut erääseen taloon muuttamisen jälkeen paljon kaikenlaisia ikäviä asioita. Luita on murtunut, lapsia on syntynyt epämuodostuneina yms. Talo oli ollut pitkään tyhjillään ennen heidän siihen muuttoa.
Lisäksi eräs perheen ulkopuolinen sukulainen (nuori tyttö) on nähnyt talossa vieraillessaan pahaenteisen hahmon ikkunan takana, pahantahtoisen. Tälle tytölle oli tullut todella uhkaava ja pelottava olo, kun oli tajunnut ettei kyseessä ollut kukaan vieras joka on kutsuttu käymään tms.
Mistä voisi olla kyse tämän perheen kohdalla? Perhe itse ei usko yliluonnollisiin, mutta ulkopuolisten mielestä heidän vastoinkäymiset ovat olleet todella poikkeuksellisia.
[/quote]
Tähän toivoisin kommentteja, kun ei oikeasti ole mikään provo tai keksitty tarina. :( Joskus tosissaan huolestuttaa kyseisen perheen puolesta. Heille on tapahtunut todella ikäviä asioita, sairastumisia yms. :(
[/quote]Miksi myös tyttärelleni ilmaantui tuo tumma kasvoton hahmo useana kertana. Miten me hälle se oltais selitetty.. Yritin sanoa että on nähnyt unta mutta laittoi vastaan. Ap
[/quote]
Tuo minkä sukulaistyttöni näki, ei ollut kasvoton, vaan ainakin jossain määrin oikean ihmisen näköinen. Tyttö oli ensin luullut, että siellä on joku vieras, joka on tullut perheen luo käymään, mutta se ei ollut mahdollista, koska vieras oli 2. kerroksen terassilla ikkunan takana.
[/quote]
Tähän on pakko kommentoida, että yksi kaverini teininä harrasti ihmisten pelottelua. Pukeutui tummiin vaatteisiin ja naamioon, meni yöllä ihmisten koteihin hiippailemaan tai saattoi kiivetä vaikka toisen tai kolmannen kerroksen ikkunan taakse tuijottamaan. Ja oli kuulemma tosi hauskaa kun ihmiset pelästyivät.
En mitenkään väitä, ettei kummittelua tai muuta vastaavaa voisi olla olemassa, mutta ainakin osassa tapauksista on ihan varmasti takana elävä ihminen. Teinit...
Kyllä te olette jo hulluja, se hulluksi tuleminen tapahtui varmaan viitisen vuotta sitten.
Onneks on talo täynnä eläimiä, niin ei tollaset ihmeelliset äänet ihmetytä yhtään. Nukkuakin pystyn vaikka joku möykkäis ympärillä ja hyppis päällä. Menkää hoitoon. Asutaan 125-vuotiaassa talossa ja tänne on kuollu porukkaa - jos jossaki kummittelis niin täällä.
Onhan se kumma, kun kristityt täällä aina ovat kauhuissaan Buddhista ja epäjumalista. Ovat niin rajoittuneita käsityksissään. Todennäköisesti myös Jeesus nauraisi heille, jos tapaisi.
Olen Buddhalainen, jos jotai olen. Muutin kerrostaloasuntoon, joka oli n. kuukauden tyhjillään. Kun muutin sinne, se oli juuri pesty, ja tuoksui puhdistusaineille. Jonkun ajan päästä makuuhuoneessa alkoi tuntumaan jatkuva tupakan haju, joka inhotti mua. Makuuhuone oli myös kylmempi kuin muut huoneet, joten ei tehnyt mieli nukkua siellä. Aloin nukkua olohuoneessa. Joskus yksi lastenlelu, jossa on ääni, alkaa yksin soida makuuhuoneessa. Yleensä lelussa on jokin, jota pitää liikuttaa, että siitä ääntä lähtisi.
Luin jostain, että sellaisessa huoneessa, missä kummitus on, saattaa olla kylmempää ja siellä saattaa olla joku paha haju.
Joka tapauksessa, tavaroiden purkamiseen meni yli kuukausi ja jossain vaiheessa syksyllä laitoin buddhalaisen alttarini pystyyn. Siinä on tiibetinbuddhalaisten lamojen siunaamia esineitä. Paha tupakanhaju on huoneesta poistunut. Ehkä tuo henki ei tykännyt buddhalaisuudesta, tai Buddhat ohjasivat hänet valoon kuoleman jälkeen.
Turhaa demonisointia ja pelkoa kristityt harjoittavat. Se ei tee omalle mielelle hyvää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:48"]
Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!
[/quote]
Koska kummituksia ei ole olemassa, on helppo todeta että ongelma on pääsi sisällä.
[/quote]
Voisikohan ajatella näin, että kun suurin osa meistä elävistä ei ole "rajan toisella puolella" käynyt, eikä siis voi TIETÄÄ, mitä kuoleman jälkeen seuraa, joten KUKAAN EI VOI VÄITTÄÄ, että kummituksia ei ole olemassa. Mistäs tiedät, millä todistat sen mahdottomaksi? Eihän siihen kaikkien tarvi uskoa, mutta kukaan ei voi suorilta väittää, että näin nyt ei vain voi olla kun ei sitä näe. Monet penäävät todisteita siitä, että yliluonnollista voisi olla. Minä penään todisteita siitä, että yliluonnollista ei ole??! Kertokaa toki joka voi sen todistaa!! :)
Kannattaa ehkä hieman avata mieltä. Omasta mielestäni olisi varsin itsekästä ajatella, että vain me olemme tässä maailmankaikkeudessa. Kaikkeahan ei ihmissilmä voi nähdä, eikä varsinkaan jos haluaa uskotella, ettei yliluonnollista ole. Ihmissieluhan on energiaa ja "haamut" ovat myös sitä energiaa ja herkempi ja avoin ihminen kyllä kokee ja aistii nämä energiakentät. Ja sitä on kaikkialla ympärillä, jokaisella paikalla on historiansa, oli talo uusi tai vanha.
No viime kerrasta taitaa olla nyt muutama viikko... Hieman jännittää milloin ja mitä seuraavaksi