Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koronan suhteen ei luoda selkeää toimintaohjetta ja pidetä siitä kiinni?

Vierailija
18.10.2020 |

Alkaa itseä jo kyllästyttää, kun ei tiedä, miten tuohon koronaan enää suhtautua.

Keväällä laitettiin kaikki kiinni. Korona oli vaarallinen. Nyt on koulut ja kaikki auki, joten ilmeisesti korona ei olekaan vaarallinen?

Keväällä uutisoitiin, että korona ei oikeastaan tartu lapsiin. Nyt uutisoidaan Vaasasta, että leviääkin päiväkodeissa.

Kesällä tutkimus osoitti, että maskit on koronan suhteen turhia. Nyt niitä pitäisikin käyttää.

Nuorten bileet Helsingissä on paha asia. Julkkisten bileet Helsingissä on hyvä asia. BLM mielenosoitus on hyvä asia.

Harrastukset avataan syksyn alussa. Ihmiset maksaa harrastusmaksut. No, kiitos rahoista, suljemmekin nyt nämä harrastukset sitten, juuri, kun maksoitte. Kiva, kiitos, hei!

Eli miten nyt on? Onko korona vaarallinen vai ei? Miksi toiminta sen ympärillä on täysin ristiriitaista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaillaan tilannetta, ja toimitaan tilanteen mukaan. Se on ehdottomasti paras tapa torjua koronaa, ja sitä Suomessa noudatetaan. Kummallista, että kaikki eivät millään ymmärrä tätä.

Johan se on nähty, että jos yritetään vaan toimia tilanteen mukaan, ollaan koko ajan toimissa liian myöhässä. Pitäisi toimia ennakoiden.

Jos nämä toimet nyt riittää, miksi tartunnat vaan kasvaa?

Miksi sama poliitikko voi julistaa ensin, että koronaa ei voi estää ja pitää hankkia laumasuoja, mutta itse pakenee heti karanteeniin, jos pelkää korona-altistusta eikä hanki itselleen ja läheisilleen laumasuojaa?

Miksi julkiset Jussu-bileet on ok, yksityiset bileet ei? Suojeleeko tv-kamerat koronalta?

Tämä viesti on hyvä esimerkki ihmisten yksinkertaisuudesta.

No, kerropa viisaudessasu, miksi ne Jussu-bileet tvssä oli tarpeelliset, mutta nuorten bileet kauhistus?

Molemmat oli kauhistus. Se että joku tekee telkkarissa väärin, ei tee siitä hyväksyttävää, eri

Vierailija
22/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaillaan tilannetta, ja toimitaan tilanteen mukaan. Se on ehdottomasti paras tapa torjua koronaa, ja sitä Suomessa noudatetaan. Kummallista, että kaikki eivät millään ymmärrä tätä.

Johan se on nähty, että jos yritetään vaan toimia tilanteen mukaan, ollaan koko ajan toimissa liian myöhässä. Pitäisi toimia ennakoiden.

Jos nämä toimet nyt riittää, miksi tartunnat vaan kasvaa?

Miksi sama poliitikko voi julistaa ensin, että koronaa ei voi estää ja pitää hankkia laumasuoja, mutta itse pakenee heti karanteeniin, jos pelkää korona-altistusta eikä hanki itselleen ja läheisilleen laumasuojaa?

Miksi julkiset Jussu-bileet on ok, yksityiset bileet ei? Suojeleeko tv-kamerat koronalta?

Tämä viesti on hyvä esimerkki ihmisten yksinkertaisuudesta.

No, kerropa viisaudessasu, miksi ne Jussu-bileet tvssä oli tarpeelliset, mutta nuorten bileet kauhistus?

Olen eri, mutta siis ketkä näin ovat sanoneet? Oletko varma, etteivät sanojat olleet aivan eri tahoja? Eri tahoilla on eri näkemyksiä. Mielipiteet ja tutkimustuloksetkin eriävät ja kaikkeen ei ole yksiselitteisiä ratkaisuja. Maailma on sellainen, joten epätietoisuuden kanssa on opeteltava elämään.

Joo, ymmärrän, että on eri näkemyksiä. Miksi sitten ei sanota suoraan, että emme tiedä tästä yhtään mitään? Jokainen on vastuussa nyt itsestään, yhteiskunta ei enää kanna mitään vastuuta teistä.

Esimerkiksi nämä maskit. Miksi niitä nyt suositellaan? Miksei sanota, että tutkimustemme mukaan näistä maskeista ei ehkä ole apua, mutta voi käyttää, jos haluaa?

Miksi laumasuojaa ajanut Marin ei käy nyt nuorten bileissä köttelemäsdä äänestäjiä?

Miksi ihmisiä määrätään karanteeniin? Jos tavoite on laumasuoja? Karanteenihan hidastaa sitä.

Siksi ei sanota "emme tiedä yhtään mitään", koska tiedetään kuitenkin jotain. Onhan tässä ollut uutiset pullollaan tutkimuksiin viittaamisia. Joku taho suosittelee niiden pohjalta maskeja, joku ei. Mielipide saattaa muuttua ajan kuluessa myös. Miksi ahdistut asiasta? Käytä tai älä käytä, ota itsestäsi vastuu ja tee päätös itse kuten aikuiset tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä sanottiin, että älkää menkö mökeille. Peloteltiin ihmisiä. Miksi? Millä perusteella?

Ely-keskus uhkasi, että lautat ei ehkä kulje, jos korona vie miehistön. Sai saaristossa asuvat sukulaiseni säikähtämään. Miksi ihmisiä haluttiin pelotella noin?

Pääministeri itse peräänkuulutti keväällä laumasuojaa. Nyt pelkää itse koronaa ja työntää pään pensaaseen. Miksi ei nyt osallistu laumasuojan hankkimiseen?

Mikä tässä on totuus?

Tässä se on : keväällä korona oli vasta tuore tapaus Euroopassa. Muistan seuranneeni maaliskuun alkupuolella ensimmäisiä tapauksia Italian Lombardiassa. Siis huom! maaliskuussa. Samoin tavattiin vasta maaliskuussa Suomen ensimmäinen koronaturisti Kiinasta Lapissa. Näin ollen oli aivan luonnollista, että paniikki ja epätietoisuus sen vaarallisuudesta valtasi alaa, kun korona alkoi levitä nopeasti Suomessa Tirolin koronalingosta jne. Nyt on tietoa enemmän itse viruksesta, sen vaarallisuudesta ja tartuttavuudesta maailmanlaajuisten tutkimusten kautta. Näin ollen siihen osataan jo varautua, ennakoida ja suojautua.

Kiinassa virus oli jo tammikuussa. Siitä tiedettiin jo silloin. Silti väitettiin, että ei tule tänne.

Kuka muka väitti?! Olen seurannut mediaa päivittäin keväästä asti ja kukaan ei ole tuollaista väittänyt! Koronan vaarallisuus paljastui Kiinan sairastuneiden kautta mutta ei ymmärretty sen leviämistapaa kokonaan. Ongelma oli Kiinan päässä siinä, ettei suljettu heti sieltä tulevia lentoja! Sen vuoksi pääsi leviämään muualle maailmaan.

Vierailija
24/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä korvattiin yrittäjille yhteiskunnan sulkemisesta ja rajoituksista aiheutuvat tappiot, nyt ei puhuta niiden korvaamisesta enää mitään.

Vierailija
25/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä sanottiin, että älkää menkö mökeille. Peloteltiin ihmisiä. Miksi? Millä perusteella?

Ely-keskus uhkasi, että lautat ei ehkä kulje, jos korona vie miehistön. Sai saaristossa asuvat sukulaiseni säikähtämään. Miksi ihmisiä haluttiin pelotella noin?

Pääministeri itse peräänkuulutti keväällä laumasuojaa. Nyt pelkää itse koronaa ja työntää pään pensaaseen. Miksi ei nyt osallistu laumasuojan hankkimiseen?

Mikä tässä on totuus?

Ketään ei ole peloteltu missään vaiheessa. Taidat heijastella omaa pelkoasi muihin, ei tässä ihmiset ole peloissaan, vaan elävät arkeaan. Jos itse säikähtelee jokaista muutosta ja epävarmuustekijää, niin kannattaa hakea apua. Kriisipuhelimiin voi soittaa.

Jos sulle sanottaisiin, että hyvin mahdollisesti ainoa tieyhteytesi menee poikki eikä sitä sitten kukaan korjaa, niin eikö se mielestäsi olisi pelottelua?

Öö... ei. Tuota kutsutaan informoinniksi eli tiedottamiseksi.

Vierailija
26/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on totuus?

Pienen ihmisen on vaikea ymmärtää, että kyseessä oli uusi uhka, josta ei juuri tiedetty. Nyt on hieman enemmän tietoa, kuin keväällä. Edelleen pitää perushokemat: pese kädet, pidä turvaväli ja vältä turhia kontakteja muihin ihmisiin. Lisäsuosituksena on tullut pidä maskia. Mikä on niin vaikeeta?

Vierailija
27/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä korvattiin yrittäjille yhteiskunnan sulkemisesta ja rajoituksista aiheutuvat tappiot, nyt ei puhuta niiden korvaamisesta enää mitään.

Korona ei ole Suomen hallituksen vika ja aikaansaannosta. Edes tätä eivät kaikki suostu allekirjoittamaan? Kyseessä on force majeure. Tähän ei ole myöskään vakuutusta vielä keksitty. Ei ole olemassa kikka kolmosta, millä yhtäkkiä yritykset, työntekijöt ja kaikki muutkin sormia napsauttamalla voisi elää aivan kuin ennenkin koronasta huolimatta. Tämän tunnustaminen auttaisi jo paljon, mutta ei. Pitää syytellä, jossitella, vängätä jne.hallitusta ja kaikkea vastaan. Ihmiset on oudon typeriä tässä tilanteessa. On annettu päivänselvät ohjeet, miten koronaa torjutaan mutta eivät usko niitä!! No, tyhmästä päästä voi kärsiä tässä tapauksessa koko ruumis erittäin paljon.

Vierailija
28/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen pitäisi siis sulkea taas koko Suomi ja kun se olisi tehty, alkaisi valitus, kun Suomi on suljettu! Jotkut ovat jääneet uhmaikäisen tasolle!

Vierailija
29/29 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on luotu ja fiksut niitä noudattavat, ongelmana olette sinä ja kaltaisesi typerykset, jotka eivät tule koskaan mistään mitään ymmärtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme