Kannattaako/ilkeääkö hankkia salihanskat?
...onko hassua, jos tekee saliraadin mielestä liian pienillä painoilla ja käyttää hanskoja? Mulla vaan tahtoo ne metallit hiertää ja aiheuttaa ihottumaa. Toinen kysymys, auttaisiko ne hanskat siihen?
Kommentit (16)
Mikä hiton salihullu täällä pörrää tänään?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:12"]
Mikä hiton salihullu täällä pörrää tänään?
[/quote]
Multa tämä oli eka. Voi olla ihan sattumaa, kun nyt vuoden alusta on moni aloittanut. Minä olen kyllä jo käynyt pari vuotta ja vasta nyt olen harkinnut noita hanskoja. Salilla on ollut koko viikon todella täyttä, mikä varmaan johtuu yleisestä alkuvuoden innostuksesta. Nuo muut aloitukset on jonkun muun. Mutta ehkä yksi aloitus innostaa muitakin? Niin vähän mullakin kävi. Ap.
Minä käytän hanskoja. Kädet ärtyy metallisista ja hikisistä tangoista, joten miksi ärsyttäisin käsien ihoa yhtään enempää. Ihan sama miten suuret painot on. En tajua mitä noloa salihanskoissa voisi olla.
Tankoa käyttäessä lähinnä ajattelinkin. Vitonen, kiitos, tuon tapainen ongelma itselläkin on ja näin pakkasen aikaan tuntuu pahemmalta.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:21"]
Oikeasti hanskoja tarvitaan vasta isoilla painoilla, ja sillloinkin vain tankoa käyttäessä, ei käsipainoilla. Jospa nyt ensin hankkisit ne lihakset ja vasta sitten hanskat, okei?
[/quote]
Puhutko sä nyt salihanskoista vai esim. rannehihnoista? Ymmärtäisin kommenttisi, jos puhuisit hihnoista, koska niitä pidetään lähinnä maastavedossa. Salihanskat on ihan perusvälineet, joita voi käyttää jos haluaa.
Ap tarkoittaa jotain tämäntapaisia: http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/treenivarusteet/treenihanskat/index.html
Tosin voisi jotkut näppylähanskat ajaa saman asian. Voisiko, jos ostaa istuvat ja leikkaa sormiosista palat pois, ettei hiosta?
minäkin olen alkanut hanskoja miettimään. ikävä kun taljassa ja mavessa hiertää kauheat kovettumat. jotenkin silti nolottaa ajatus salihanskoista, sillä en koe vielä olevani tarpeeksi "tosi treenari". ja joo ne painot ei mullakaan mitkään huimat ole... mitä olette mieltä, hanskat vai sellaiset gripp-hanskat? remmejä en halua.
Tottakai! Ei kuntosalilla treenatessa kannata miettiä mitä muut ajattelevat! (Eikä muussakaan elämässä, senkus teet niin kuin huvittaa!)
Itsellä ainakin tangon kanssa tulee kauheat hiertymät käsiin, joten vaikka tekisinkin pienillä painoilla, on pakko käyttää hanskoja.
Tottakai hanskat auttaa! Mulla on aina hanskat ( ja Versa Grippejä käytän myös esim leuanvedoissa ja maastavedoissa ym liikkeissä joissa tarvitaan hyvä pitoa).
Oon käynyt salilla vuodesta 91 ja aina hanskoilla, oon sitten ollut timmimmässä tai plösömmässä kunnossa. Ihan sama katsooko joku säälien. Kädet pysyy parempina ja tuntuu hygienisemmältä koskea tankoihin ja painoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:21"]
Oikeasti hanskoja tarvitaan vasta isoilla painoilla, ja sillloinkin vain tankoa käyttäessä, ei käsipainoilla. Jospa nyt ensin hankkisit ne lihakset ja vasta sitten hanskat, okei?
[/quote]
Puhutko sä nyt salihanskoista vai esim. rannehihnoista? Ymmärtäisin kommenttisi, jos puhuisit hihnoista, koska niitä pidetään lähinnä maastavedossa. Salihanskat on ihan perusvälineet, joita voi käyttää jos haluaa.
[/quote]
Sekä taljassa ja monessa muussa.
Asiantuntijoita taas paikalla :D
Hommaa salihanskat, jos tuntuu, että tarvitset. Itse en niitä tarvitse, koska käytän magnesiumia. Mutta kaikilla saleilla ei sitä saa käyttää.
En tosiaan oo mikään muskelimimmi, mutta hanskoja käytän, kun muuten saan kämmenet rakoille, vaikka pikkupainoja heiluttelenkin.
Mun salilla (kaupungin sali joka ei tod ole mikään puhdas) on ihan oman terveydenkin kannalta hyvä käyttää hanskoja :D
Ei vaan, esim yhden jalan mavessa alkaisi sattua käteen ennemmin kuin pyllyyn ilman hanskoja. Ja kauheat kovettumatkin tulisi käsiin.
Kyllä voit ostaa hanskat ja ei, kukaan ei katso (paitsi liian lyhyisiin shortseihin ahtautuneet jotka pukkarissa levittää huulikiiltoa ennen 'treeniä' iphonen kera)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:34"]
Ap tarkoittaa jotain tämäntapaisia: http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/treenivarusteet/treenihanskat/index.html
Tosin voisi jotkut näppylähanskat ajaa saman asian. Voisiko, jos ostaa istuvat ja leikkaa sormiosista palat pois, ettei hiosta?
[/quote]
Ja näppylähanskat ei ois yhtään nolot? Ei vai?? :D Hanki ap just sellaset salihanskat ku haluat. Mulla ollut monta vuotta käytössä Reebokin hanskat ja kun niistä aika jättää, pakko säästää nostalgiahengessä.
Laiskalle rakkoja tulee, vai mikä se oli se vanha sanonta.
Jokainen tekee itselleen sopivan kokoisilla painoilla treeniä ja tarpeen mukaan käyttää hanskoja tai sitten ei, miten se vain itsestä parhaalta tuntuu.