Lukioiden lopetus
Mitä mieltä olette tästä?
Mielestäni Suomen pitäisi lakkauttaa kaikki lukiot ja siirtää kaikki oppilaat ammattikouluihin. Mihin tarvitsemme lukioita? Itse kävin lukion, enkä ole tarvinnut lukio-opintojani mihinkään. Yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin pääsee ammattikoulun kautta.
Ammattikoulusta saa hyvän pohjan elämälle ja jatko-opinnoille, toisinkuin lukioista. Menet lukioon, koska et tiedä mitä haluat tehdä isona? TURHAA... Lukiossa vain biletetään ja tehdään kaikkea tyhmää!
Ja ei, en ole kokenut kiusaamista/syrjintää, josta olisin katkera luokkalaisilleni. Vaan mielipiteeni on se, että lukio on yliarvostettua ja kaikki "palvovat" lukiolaisia. Hohhoijjaa..
Kommentit (12)
Itseasiassa komppaan tätä. Lukiolaiset ovat "yliarvostettuja" ja amislaiset "turhia". Ihan omaa kokemusta molemmista. Mutta kun mietitään tosissaan, eihän tommonen toimis ikinä et lukio lopetettais. Lukiosta saa kumminkin laajemman opetuksen ja voit itse päättää eri aineet mitä opiskelet, amiksessa sun pitää heti valita ammatti.
Vierailija kirjoitti:
siis kai tää on vitsi..?? xdd
Ei ole. Ihan tosissani mietin tällaista. Oletko itse vitsi?
ap
Tää on varmaan sama tyyppi, joka noissa yo-juhlien järjestämistä koskevissa ketjuissa käy itkemässä että "miksi juhlia kun yo:t ei ole mitään". Ei vissiin omat vanhemmat ole häntä pahemmin juhlineet, toki tuollaisella luonteella varustettua ihmistä tuskin kukaan haluaa juhlia tai muistaa...
Vierailija kirjoitti:
Ootko vajaa vai tosi vajaa?
Ei herranjumala..
En ole vajaa, koska olen käynyt "lukion". Meidänkin lukion opettajat oli haisevia, myöhästeleviä rottia.
ap
Lukio auttaa esimerkiksi lääkäriksi tai psykologiksi opiskelua. Ja saahan lukiosta myös yleissivistystä.
Kyllä sinne yliopistoon on ammattitutkinnolla aika kivinen tie, vaikka jatko-opintokelpoisuus olisikin.
Ja toisaalta samaan syssyyn voisi kysyä onko yliopistosta mitään hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan sama tyyppi, joka noissa yo-juhlien järjestämistä koskevissa ketjuissa käy itkemässä että "miksi juhlia kun yo:t ei ole mitään". Ei vissiin omat vanhemmat ole häntä pahemmin juhlineet, toki tuollaisella luonteella varustettua ihmistä tuskin kukaan haluaa juhlia tai muistaa...
Haukutko sinä minua?
Minulla oli isot yo-juhlat ja rahaa tuli kun vettä vaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukutko sinä minua?
Minulla oli isot yo-juhlat ja rahaa tuli kun vettä vaan.
ap
Eli sä olet vaan todella ilkeä vmäinen, mutta et näköjään ihan tyhmä
Tutkipa ap tilastoja. Kuinka monta lääkäriä esim. on päässyt opiskelemaan lääketiedettä putkiasentajan koulutuksella? Tai ylipäänsä amiksesta suoraan?
Ootko vajaa vai tosi vajaa?
Ei herranjumala..