Strategiset mittanne?
Mitkä ovat teidän mitat (rinnanympärys-vyötärö-lantio sekä pituus) ja oletteko tyytyväisiä? Jos ette, niin mitä haluaisitte pienentää/suurentaa? Ja jos olet mies, niin mitkä ovat mielestäsi naisella ihanteelliset mitat? :)
Itse olen 97-78-97 ja pituus 173cm. Olen tyytyväinen, mutta vyötäröä voisin pienentää. Olen joskus lukenut että vyötärö yli 80cm on terveyshaitta...
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:25"]Johan on täydellisiä naisia av:llä. Mutta olisihan se pitänyt tietysti arvatakin.
[/quote]
No ehkä syy on se, että joku perus läskiperse lyttytissi ei ylipäätään ole mitään mitannut eikä aiokaan, sillä tulokset olisi tyyliä 100-120-100 läskipäärynä, mistä ei paljon kehtaa puhua.
[/quote]
Kyllä jokainen, joka joskus on vaatteita tilannut, on taatusti itsensä mitannut. Ja esimerkiksi jokin 85-70-90 on ihan hyväkroppaisen normaalin naisen mitat, jota tuskin kukaan häpeilisi, vaikkei mikään äärimittalasi olekaan.
Eikä mitoista kovin paljon voi vielä suoraan päätelläkään. Itsellänikin on rintojen päältä mitta vain jotain 87 cm, mutta rintojen alta ympärysmitta on pieni, joten kuppikoko on 70E, joka ei nyt ihan minimaalinen "lyttytissi" taida olla, jos ei mikään jättimäinenkään.
96-72-97, pituus 170 cm ja paino 60 kg. Oon vhh:lla ollu 27.12. lähtien ja mitoissa on tapahtunut hyvä muutos: ennen dieettiä oli 97-80-97, eli lähteny sieltä mistä pitääkin. Ja lisäksi oon tehnyt tehojumppaa jokatoinen päivä + käynyt sauvakävelyllä jokatoinen. Paino on tippunut himpun alle 5 kg, eikä enempää tarvi, mutta vyötäröltä haluan vielä pari senttiä pois!
90-70-94, 170 cm, 60 kiloa, 70C. Ihan ok. Oon tosin raskaana, niin turvotusta jonkin verran.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:51"]Mitkä ovat teidän mitat (rinnanympärys-vyötärö-lantio sekä pituus) ja oletteko tyytyväisiä? Jos ette, niin mitä haluaisitte pienentää/suurentaa? Ja jos olet mies, niin mitkä ovat mielestäsi naisella ihanteelliset mitat? :)
Itse olen 97-78-97 ja pituus 173cm. Olen tyytyväinen, mutta vyötäröä voisin pienentää. Olen joskus lukenut että vyötärö yli 80cm on terveyshaitta...
[/quote]
Panisin.
-mies 36
[/quote]
Pelkkien mittojen perusteella?
163cm/62kg
Rinnanympärys 90cm
Vyötärö 70cm
Lantionympärys 95cm
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:07"]
Olen aina ihmetellyt, miksi noita kutsutaan "strategisiksi" mitoiksi? Mitä tekemistä niillä on jonkun strategian kanssa?
[/quote]
Häveliäs kiertoilmaisu männävuosilta.
[/quote]
Näin juuri. Luultavasti peräisin Miss Suomi-kisoista, ja joskus 50-luvulla ei todellakaan ollut soveliasta puhua rinnanympäryksestä. Siksi tuo nimitys. Edelleen kaikki tietää, mitä se tarkoittaa ja mitat on siis järjestyksessä ylhäältä alas.
Aika huvittavaa, mutta toisaalta vallan ymmärrettävää, että vain täydelliset tiimalasivartaloiset vastaa. Luulisin, että ikäjakaumakin on varsin nuori. Minäkin varmaan kuulun tiimalasisiin, mutta koska lantionympäryskin on yli metrin, en "kehtaa" mittojani tänne läskihuutelufoorumille edes laittaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:25"]Johan on täydellisiä naisia av:llä. Mutta olisihan se pitänyt tietysti arvatakin.
[/quote]
No ehkä syy on se, että joku perus läskiperse lyttytissi ei ylipäätään ole mitään mitannut eikä aiokaan, sillä tulokset olisi tyyliä 100-120-100 läskipäärynä, mistä ei paljon kehtaa puhua.
[/quote]
Kyllä jokainen, joka joskus on vaatteita tilannut, on taatusti itsensä mitannut. Ja esimerkiksi jokin 85-70-90 on ihan hyväkroppaisen normaalin naisen mitat, jota tuskin kukaan häpeilisi, vaikkei mikään äärimittalasi olekaan.
Eikä mitoista kovin paljon voi vielä suoraan päätelläkään. Itsellänikin on rintojen päältä mitta vain jotain 87 cm, mutta rintojen alta ympärysmitta on pieni, joten kuppikoko on 70E, joka ei nyt ihan minimaalinen "lyttytissi" taida olla, jos ei mikään jättimäinenkään.
[/quote]
Njam, sua vois pannakin tissien väliin. Onko kuvia?
94-77-94. Pituus.174 paino 78. :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:01"]
Aika huvittavaa, mutta toisaalta vallan ymmärrettävää, että vain täydelliset tiimalasivartaloiset vastaa. Luulisin, että ikäjakaumakin on varsin nuori. Minäkin varmaan kuulun tiimalasisiin, mutta koska lantionympäryskin on yli metrin, en "kehtaa" mittojani tänne läskihuutelufoorumille edes laittaa.
[/quote]
Sikäli vain outoa, että tutkitusti tiimalasivartalot - jotka eivät tietysti koskaan ole olleet kovin yleisiä - ovat katoava luonnonvara. Nuoremmissa sukupolvissa on rintojen koko kasvanut, mutta vyötärön ja lantion alue muuttunut tasapaksummaksi - myös hoikilla.
Onpas täällä nyt kiihkee alapeukuttaja liikkeellä ;)
[/quote]
[/quote]
Nuo mitat olis enemmänkin mallia ISO OMENA :D
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:07"]
[/quote]
[/quote]
Nuo mitat olis enemmänkin mallia ISO OMENA :D
[/quote]
Omena on juuri tuollainen, jolla on maha isompi kuin lantio. Jalat on omenoilla usein tosi hoikat. Päärynällä on isompi lantion- kuin rinnanympärys ja tiimalasilla taas on hoikka vyötärö ja rinnan- ja lantionympärys lähellä toisiaan.
80-60-84. Pituus 166cm, paino 47kg, ikä 29 v.
[/quote]