Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
181/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 47 v mies ja katselen ikäluokkaa 42 - 45 v. Ainakin siellä tuntuu tarjontaa olevan varsin paljon. Itselläni vaan vikana kun mikään ei kolahda. Mutta onko siis odotettavissa että viiden vuoden sisällä tarjonta määrällisesti romahtaa?

Tarjonta? Sinähän kirjoitat, kun naiset olisivat jotain hengettömiä esineitä.

Vierailija
182/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa väsynyt ketju. Feministi naiset vastaan muutama sovinisti mies. Yhtä hedelmätöntä kuin vihervassareiden ja persujen keskustelu ilmastouskonnosta. Moderaattorit voitteko sulkea koko ketjun?

Minun on varmaan vähän vaikea hahmottaa feministisyyttä. Voisitko vielä kertoa sen määritelmän, koska en osaa tunnistaa sitä valtaosasta (juuri mistään) tämän ketjun viesteistä. 

Se on sitä samaa tarinaa mistä te arvon naiset puhutte naisvihasta kun keskusteltiin pääministerimme rintaliivittömyydestä. Naiset tällä palstalla jostain syystä jota en tiedä vihaavat miehiä.

Minulle nuo naisviha- ja miesvihajutut ovat aina jotenkin käsittämättömiä. Eikö asioista voi puhua? Sen sijaan yritetään tukkia vastapuolen suu (x)vihakortilla?

Aika harva oikeasti vihaa juuri mitään. Minäkään en vihaa hullua eksääni, joka väitti minua miesvihaajaksi, en vaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä, se riittää. Hän myös diagnosoi äitini miesvihaajaksi. Käytössäni olevalla faktatiedolla tästä kolmikosta ainoa vihamielinen oli juuri tuo vihadiagnooseja heittelevä eksä. 

Kyllä, hän on vaikuttanut siihen, etten ole enää sinisilmäinen ihmisten suhteen, mutta en ole menettänyt uskoani ihmiskuntaan - miehiin enkä naisiin. 

Ainahan sitä miesvihaaja on kun nostaa puheeksi miehen sinuun kohdistaman väkivallan tai ei alistu nöyryytettäväksi tai hyväksikäytettäväksi. Aina kun pitää puoliaan ja vaatii, että kohdellaan ihmisenä niin miehet huutaa tämä on miesvihaa!! Jos heille itselleen tehtäisiin niin, se olisi heihin kohdistuvaa väkivaltaa ja täysin väärin.

Miesvihaajaksi taitaa päästä palstan trol lien mielestä jo sillä, jos kertoo ettei etsi parisuhdetta. 

Ihan arkielämässäni ex ihmetteli miksi olen niin kamala ihminen kun en antanut vastaantulleelle juopolle kauppareissulla pillua kun se pyysi sitä. Sen mielestä tein väärin miessukupuolta kohtaan. Olin ilkeä nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 47 v mies ja katselen ikäluokkaa 42 - 45 v. Ainakin siellä tuntuu tarjontaa olevan varsin paljon. Itselläni vaan vikana kun mikään ei kolahda. Mutta onko siis odotettavissa että viiden vuoden sisällä tarjonta määrällisesti romahtaa?

Tarjonta? Sinähän kirjoitat, kun naiset olisivat jotain hengettömiä esineitä.

En tajua tuota miestä yhtään. Nyt on paljon tarjontaa eikä mikään kolahda ja silti pelkää, että tarjonta romahtaa, sehän on romahtanut jo nyt, kun kerran yhtään sopivaa ei ole? 

184/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tuon että olisi paras jos miehellä ja naisella olisi omat asunnot ja taloudet. Mutta mutta kun se nainen kuitenkin käy siellä miehen kukkarolla syystä että miehen kukkaro on paksumpi. Tai sitten ei tehdä sitä yhteistä lomamatkaa koska naisella ei ole varaa siihen. Miehen se on maksettava mikäli haluaa mielitiettynsä kanssa yhdessä matkaan. Valitettavasti. Nimimerkillä kokemusta on.

Näin käy, jos parisuhteessa on liian erilainen tulotaso. Ja tämä on juuri se syy, miksi en katsele huonosti tienaavia miehiä. Haluan kumppanin omalta tasollani.

Tähän pätee vanha viisaus: lika barn leker bäst.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
185/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman syynä on se, etteivät intressit kohtaa ja sen olen huomannut ihan tätä palstaa seuraamalla. Keski-ikäiselle naiselle samanikäinen tai vähän vanhempi mies on yökötys ja sama pätee myös toisinpäin. Eli keski-ikäiset, eri sukupuolta olevat sinkkuihmiset oksettavat toisiaan.

"Kiva" kuulla, että olet minunkin elämästäni ja vaikuttimistani perillä enemmän, kuin minä itse. Ja ihan vain tätä palstaa seuraamalla. :DDDD

Vierailija
186/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan toisenlaisen mielipiteeni.

Olen kahden lapsen kanssa tällä hetkellä kotona (3v ja 6v). Esikoinen käy toki eskarissa. Olen siis virallisesti työtön, mutta tämä todella on työtä hoitaa arkena lasten asioita (eskariin vientiä, hakua, pienemmän kanssa pitää päivärytmistä kiinni, ulkoilla, käydä kaupassa, tehdä ruuat, pestä pyykit, siivota, hoitaa neuvolat/hammaslääkärit/muut yksin). Mies on töissä. En ainakaan moneen vuoteen vielä halua mennä töihin ja näin olemme miehen kanssa sopineet. 

Miehen palkka on yhteinen. Emme elä mitenkään leveästi (todellakaan!), mutta tulemme toimeen. Toki laskemme tarkasti esimerkiksi paljon kuussa voi mennä ruokaan rahaa. Tämä järjestely sopii meille molemmille. 

Itse näen, että "miehestä ei ole mitään hyötyä" -lauseke ei sovi omaan elämääni. Hän on ihminen, jota rakastan lasteni jälkeen kaikista eniten. Mielestäni se on jo todella paljon <3 

Vierailija
187/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen kanssa tällä hetkellä kotona (3v ja 6v). Esikoinen käy toki eskarissa. Olen siis virallisesti työtön, mutta tämä todella on työtä hoitaa arkena lasten asioita (eskariin vientiä, hakua, pienemmän kanssa pitää päivärytmistä kiinni, ulkoilla, käydä kaupassa, tehdä ruuat, pestä pyykit, siivota, hoitaa neuvolat/hammaslääkärit/muut yksin). Mies on töissä. En ainakaan moneen vuoteen vielä halua mennä töihin ja näin olemme miehen kanssa sopineet. 

Miehen palkka on yhteinen. Emme elä mitenkään leveästi (todellakaan!), mutta tulemme toimeen. Toki laskemme tarkasti esimerkiksi paljon kuussa voi mennä ruokaan rahaa. Tämä järjestely sopii meille molemmille. 

Itse näen, että "miehestä ei ole mitään hyötyä" -lauseke ei sovi omaan elämääni. Hän on ihminen, jota rakastan lasteni jälkeen kaikista eniten. Mielestäni se on jo todella paljon <3 

Miten tämä liittyy tähän ketjuun? Siis niin, että sinä et ole kadonnut, kun sinulla on mies, josta sinulle on hyöytä? Sitähän tässä on koko ketju yritetty sanoa, että parisuhde on symbioosi, jonka kuuluu hyödyttää molempia. Rakkaus karisee alle vuodessa, jos tulee epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi. 

Vierailija
188/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niitä harvoja rehellisiä naisia. Kiitos siitä

"Naiselle hän sanoi:

– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,

ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.

Kuitenkin tunnet halua mieheesi,

ja hän pitää sinua vallassaan."

mies52v

Vierailija
189/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman syynä on se, etteivät intressit kohtaa ja sen olen huomannut ihan tätä palstaa seuraamalla. Keski-ikäiselle naiselle samanikäinen tai vähän vanhempi mies on yökötys ja sama pätee myös toisinpäin. Eli keski-ikäiset, eri sukupuolta olevat sinkkuihmiset oksettavat toisiaan.

"Kiva" kuulla, että olet minunkin elämästäni ja vaikuttimistani perillä enemmän, kuin minä itse. Ja ihan vain tätä palstaa seuraamalla. :DDDD

Joo, ole hyvä vain:D Tällä palstalla keski-ikäiset naiset haukkuvat samanikäiset miehet ja miehet puolestaan naiset. Asia ei alapeukuttamalla muutu miksikään:)

Vierailija
190/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiselle hän sanoi:

mies52v

Ja tämä nainen nyt ei ole loisiva ja miehen rahoilla elävä, syystä että???

Vierailija
191/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ole hyvä vain:D Tällä palstalla keski-ikäiset naiset haukkuvat samanikäiset miehet ja miehet puolestaan naiset. Asia ei alapeukuttamalla muutu miksikään:)

Tällä palstalla ei ole mitään tekoa normaalin elämän kanssa. 

Vierailija
192/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuten näet, niin miehet ovat sikoja. Koko viestiketju on tässä todisteena. Ei tuollaista kukaan kotiinsa halua. Ennemmin ottaa oikean eläinsian, sekin on mukavampaa seuraa :)

193/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin totta, mutta nyt puhuttiin naisten haluista kun joku väitti väristimen olevan parempi kuin mies ja riittävän vallan mainiosti. Jokainen nainen kaipaa miehen käsivarsia ympärilleen ja se nainen, joka väittää muuta puhuu paskaa.

mies52v

Tämäkin riippuu. Jos miehellä ottaa eteen ja kielihommat onnistuu, niin mies on parempi. Mutta jos ei, niin sitten kyllä suristin.

Moni 50v. mies ei halua antaa suuseksiä ja kun kullikaan ei seiso, niin seksi on sitten vaan löysän imemistä. Ei nainen saa siitä mitään.

Vierailija
194/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naiselle hän sanoi:

mies52v

Hei haloo. Tilanne on ihan eri naisilla, joiden lapset ovat 23- ja 26-vuotiaita. Nainen on silloin töissä, lapset eivät asu kotona, mutta mies on voinut jämähtää 20 vuoden takaiseen tilanteeseen, jossa hän eli täysihoidossa. Se ei toimi eikä ole reilua.

Vierailija
195/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Hyvä sinulle. Ja toivon aidosti että rakkautenne kestää. Mutta ymmärräthän myös, että aina se ei kestä.  Nuo kaikki teidän yhteiset rahanne ovat niitä yhteisiä vain siihen asti. Toivottavasti miehelläsi on myös hyvä palkka, joskus kun voi tulla sairaus tai jopa puolison kuolemakin suhteessa eteen. 

Vierailija
196/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääasiassa hyviä kokemuksia miehistä. Ystävissänikin on useita miehiä. Parisuhdetta en kuitenkaan enää halua. En halua myöskään irtisanoutua työstäni enkä  lähteä opiskelemaan jotain ihan toista alaa. Enkä ottaa enää asuntolainaakaan. Elämässäni ei ole mitään sellaista vikaa, että haluaisin tehdä mitään edellä mainituista asioista. Isot muutokset elämässäni kuuluivat nuoruuteen, kun olin vasta rakentamassa elämääni. Nyt olen rakentanut elämäni valmiiksi ja haluan vain nauttia siitä.

Vierailija
197/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

198/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kadonneista” naisista sanon tähän vielä sen, että tilastollisesti ”kadonneita” miehiä on keski-ikäisissä enemmän.

Nämä miehet ovat kadonneet alkoholismiin tms. elämänhallintaongelmiin.

Ja väitän, että heitä on paljon enemmän kuin parisuhdetta haluamattomia naisia samassa ikäluokassa.

Tämä yhdistettynä siihen, että useimmat 40-50 -vuotiaat miehet haluavat nuoremman kumppanin johtaa siihen, että moni keski-ikäinen nainen jää ilman suhdetta.

Ehkä se katoamistemppu on siinä mielessä hyvä ratkaisu, kun ei niitä sen ikäluokan miehiä kuitenkaan kaikille riitä.

Itse olen ihan tyytyväinen sinkkuna, enkä ole mikään feministi, todellakaan. En ymmärrä, miten feminismi ja parisuhde edes liittyvät toisiinsa. Ovatko kaikki sinkkunaiset feministejä? Itse en ainakaan ole.

199/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

Hienoa, jos olet löytänyt miehen, joka arvostaa panostasi kodin eteen. Aika moni mies pitäisi sinua vain lompakkoloisena.

Vierailija
200/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän ketjuun mitenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä