Kadonneet naiset
Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".
Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.
Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.
Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Onpa väsynyt ketju. Feministi naiset vastaan muutama sovinisti mies. Yhtä hedelmätöntä kuin vihervassareiden ja persujen keskustelu ilmastouskonnosta. Moderaattorit voitteko sulkea koko ketjun?
Minun on varmaan vähän vaikea hahmottaa feministisyyttä. Voisitko vielä kertoa sen määritelmän, koska en osaa tunnistaa sitä valtaosasta (juuri mistään) tämän ketjun viesteistä.
Ketju ilmianettu ja kohta tämä keskustelu suljetaan / poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sivusta todeta täällä ruudun tois puolella ois kohta nelikymppinen mies joka toimisi kaikille naisille jotka tähän on kirjoittanut (lukuun ottamatta N28). En tajua miten on niin vaikea löytää internetin välityksellä kumppania. No omalta kohdalta tuntuu että naiset eivät kirjoittele profiiliin että jaksaisi edes katsoa että voisiko meidän arvot kohdata. Ja taas ne naiset jotka tajuavat että minun arvot kohtaavat heidän kanssa eivät uskalla lähestyä!
-------------
Ne jotka mustamaalaa kaikki muut, omien vanhojen kokemuksien takia. Annetaan heidän olla katkeria, ehkä he joskus tulevaisuudessa ymmärtää että me kaikki ollaan erilaisia. Jos ei niin suurella todennäköisyydellä, harmittelevat todella paljon kuolinvuoteella.
En minä ainakaan mustamaalaa, vaan kerron oman kokemukseni, ja näkemykseni asiasta. Katkera en ole tippaakaan, en vain halua enää parisuhdetta. Aika aikaansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju, kun joku mies haukkuu naisia siitä, että naiset ovat mieluummin sinkkuja kuin parisuhteessa 😀
Olin itse todella onnellinen ikisinkku nelikymppiseksi, sitten menin yhtäkkiä naimisiin. Voi olla, että eroamme vielä. Jostain syystä en näe tulevaisuuttani vanhana parisuhteessa. Näen sen sellaisena, että lekottelen sohvalla lukemassa kirjaa. Takassa on tuli. Hörppään kuumaa kaakaota. Menen nukkumaan hiljaisessa talossa, eikä kukaan kuorsaa. Ei ole ulkonäköpaineita, taidan syödä kakkupalan sen kaakaon kanssa. Syön milloin huvittaa, en kokkaa isoja annoksia, ostan paljon valmisruokia. Halaan ja silitän koiraan joka rakastaa minua ja minä rakastan sitä. Kesällä istun aurinkotuolissa bikineissä maha pömpöllä, eikä tarvitse välittää siitä, ettei se näytä kauniilta ja seksikkäältä. Matkustelen itsekseni samalla lailla kuin nuorena sinkkuna.
Olet siis tyypillinen suomalainen ylilihava nainen joiden sairaalareissuista jokainen veron maksaja niin sinä kuin minäkin joudun kustantamaan. Söisit salaattia ja pitäisit itsestäsi huolta niin se olisi palvelus paitsi itsellesi myös meille muille veronmaksajille.
Nyt alkaa u lilla mennä kohta itkupotkuraivariksi. Nih 😂
Vihaviestisi ilmianettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa väsynyt ketju. Feministi naiset vastaan muutama sovinisti mies. Yhtä hedelmätöntä kuin vihervassareiden ja persujen keskustelu ilmastouskonnosta. Moderaattorit voitteko sulkea koko ketjun?
Minun on varmaan vähän vaikea hahmottaa feministisyyttä. Voisitko vielä kertoa sen määritelmän, koska en osaa tunnistaa sitä valtaosasta (juuri mistään) tämän ketjun viesteistä.
Se on sitä samaa tarinaa mistä te arvon naiset puhutte naisvihasta kun keskusteltiin pääministerimme rintaliivittömyydestä. Naiset tällä palstalla jostain syystä jota en tiedä vihaavat miehiä.
Olen pariakymmentä vuotta nuorempi kuin apn ystävä. Kuitenkin olen jo tässä iässä sitä mieltä että jos puolisolleni käy jotain tai suhteemme loppuu en uutta kaipaa.
Syynä se mitä muissakin viesteissä ollut. Henkinen panostaminen se oikean löytämiseen ja suhteen rakentamiseen on liikaa. Mielummin käytän se itseeni ja lapsiini.
Ne 20 vuotta minua vanhemmat naiset ovat elämänsä aikana ehtineet vielä antaa niin paljon enemmän kuin minä.
Omassa tuttavapiirissä aletaan olla vaiheessa, jossa lapset muuttavat pois kotoa. Viimeisen lapsen lähtiessä moni nainen on lopettanut arkipäivien ruuanlaiton kokonaan. Se on ollut monelle miehelle järkytys. Suunnittelen itsekin samaa, alan olla kyllästynyt vuosien kokkaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä samaa tarinaa mistä te arvon naiset puhutte naisvihasta kun keskusteltiin pääministerimme rintaliivittömyydestä. Naiset tällä palstalla jostain syystä jota en tiedä vihaavat miehiä.
Tuossa hyvä naisen kirjoittama juttu:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/195b9c41-1335-4d28-ad18-29dc9a7c1492
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo naisviha- ja miesvihajutut ovat aina jotenkin käsittämättömiä. Eikö asioista voi puhua? Sen sijaan yritetään tukkia vastapuolen suu (x)vihakortilla?
Aika harva oikeasti vihaa juuri mitään. Minäkään en vihaa hullua eksääni, joka väitti minua miesvihaajaksi, en vaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä, se riittää. Hän myös diagnosoi äitini miesvihaajaksi. Käytössäni olevalla faktatiedolla tästä kolmikosta ainoa vihamielinen oli juuri tuo vihadiagnooseja heittelevä eksä.
Kyllä, hän on vaikuttanut siihen, etten ole enää sinisilmäinen ihmisten suhteen, mutta en ole menettänyt uskoani ihmiskuntaan - miehiin enkä naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fun fact ohi aiheen. Etenkin nuoremnissa ikäryhmissä naiset eivät enää pahemmin käytä rintaliivejä, urheilutopit ovat useimmilla käytössä.
Liittyy ketjuun yhtä paljon kuin pääministerin vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fun fact ohi aiheen. Etenkin nuoremnissa ikäryhmissä naiset eivät enää pahemmin käytä rintaliivejä, urheilutopit ovat useimmilla käytössä.
Liittyy ketjuun yhtä paljon kuin pääministerin vaatteet.
Tämäkin vielä! Oman kadotukseni aikana ( neljä vuotta) eipä ole tullut ostettua enää kuin kahdet paremmat liivit, ja nekin ilman mitään pitsejä tai läpikuultavuutta. Ja alushousuissa sama. Urheilutopit ja puuvilla-alkkarit all for the win!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotain miestä voi yllättää se, että nainen ei ole innostunut siivoamisesta? Ei ole mitään naisgeeniä, joka aiheuttaisi siivouksesta tykkäämistä.
Moni nainen tykkää siististä kodista ja siivoaminen on välttämätön pakko. Minulla ja kolmella yksinasuvalla naisystävälläni käy kaikilla siivooja.
Ei olisi pienintäkään mielenkiintoa ryhtyä siivoojaksi miehelle, se kannattaa edelleen ulkoistaa ellei mis sitten itse rakasta siivoamista.
Kotityöt kannattaa jakaa sen mukaan kuka on hyvä missäkin ja etenkin mistä tykkää. Jos tykkäät laittaa ruokaa, miksi haluaisit antaa juuri sen homman naiselle?
Minulla oli sinun kaltaisesi patalaiska ex vaimo joka vähät välitti kodin siisteydestä Niinpä minä olin se joka siivosi mutta kun sekään ei hänelle kelvannut. Niinpä tuo typerys hankki meille siivoojan ja arvaappa kuka sen työn joutui maksamaan kun ex vaimo ei edes työssä viitsinyt käydä. Hyvää jatkoa feminismin täyttämälle elämällesi. Ehkä vanhana ja raihnaisena sinullekin tulee mieleen että olisi se mukavaa kun olisi joku jonka kanssa voisi kiikkustuolissa jakaa aikaa ja jutella maailman menosta.
Miten päädyit tuollaiseen tilanteeseen? Tai joku vastaavassa tilanteessa oleva, ellei kyseinen enää lue? Onko mies vähätellyt naisen työtä alun perin? Naisen palkkatyö oli naurettava, työ ei kelvannut, aivottoman naisen hupsutuksia?
Onko nainen siis feministi, kun ei huvita käydä töissä ja haluaa miehen kustantavan elämisen vai onko nainen feministi kun nainen on vaativassa työssä eikä jaksa kotona toista täyttä työmaata vai onko nainen aina feministi, kun ei ole pullantuoksuinen ja solahda miehen vaatimuksiin ongelmitta vai onko nainen ihan aina paskafeministi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kyllä auttanut minua yhtään paremmin hahmottamaan sitä feministisyyttä, mistä palstalla naisia syytetään. Mikä sen määritelmä on?
Olen 27v perheellinen äiti. Jos nyt eroaisin, en todennäköisesti haluaisi enää miestä rinnalleni. En ole tähän päivään mennessä tavannut aviomiesmateriaalia, vaan lähestulkoon pelkästään naisia väheksyvä, pettäviä (kaikilta osin) ja seksihulluja miehiä. Ei kiitos.
Hienoa, jos naiset ovat heränneet. Ei ole mitään järkeä kärvistellä elämäänsä pitkissä, onnettomissa liitoissa, joissa mies asettaa naisen kotiorjakseen. Naisen täytyisi olla yhtäaikaa kokki, siivooja, seksityölöinen, hoivaaja ja organisoija. Kaiken lisäksi miehellä itsellään on tietysti vapaus harrastaa muita naisia ja puhutella naistaan motkottavana akkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo naisviha- ja miesvihajutut ovat aina jotenkin käsittämättömiä. Eikö asioista voi puhua? Sen sijaan yritetään tukkia vastapuolen suu (x)vihakortilla?
Aika harva oikeasti vihaa juuri mitään. Minäkään en vihaa hullua eksääni, joka väitti minua miesvihaajaksi, en vaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä, se riittää. Hän myös diagnosoi äitini miesvihaajaksi. Käytössäni olevalla faktatiedolla tästä kolmikosta ainoa vihamielinen oli juuri tuo vihadiagnooseja heittelevä eksä.
Kyllä, hän on vaikuttanut siihen, etten ole enää sinisilmäinen ihmisten suhteen, mutta en ole menettänyt uskoani ihmiskuntaan - miehiin enkä naisiin.
Ainahan sitä miesvihaaja on kun nostaa puheeksi miehen sinuun kohdistaman väkivallan tai ei alistu nöyryytettäväksi tai hyväksikäytettäväksi. Aina kun pitää puoliaan ja vaatii, että kohdellaan ihmisenä niin miehet huutaa tämä on miesvihaa!! Jos heille itselleen tehtäisiin niin, se olisi heihin kohdistuvaa väkivaltaa ja täysin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmianettu ja kohta tämä keskustelu suljetaan / poistetaan.
Eipä oo vielä suljettu/poistettu. Ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä miesvihaaja on kun nostaa puheeksi miehen sinuun kohdistaman väkivallan tai ei alistu nöyryytettäväksi tai hyväksikäytettäväksi. Aina kun pitää puoliaan ja vaatii, että kohdellaan ihmisenä niin miehet huutaa tämä on miesvihaa!! Jos heille itselleen tehtäisiin niin, se olisi heihin kohdistuvaa väkivaltaa ja täysin väärin.
Miesvihaajaksi taitaa päästä palstan trol lien mielestä jo sillä, jos kertoo ettei etsi parisuhdetta.
Ongelman syynä on se, etteivät intressit kohtaa ja sen olen huomannut ihan tätä palstaa seuraamalla. Keski-ikäiselle naiselle samanikäinen tai vähän vanhempi mies on yökötys ja sama pätee myös toisinpäin. Eli keski-ikäiset, eri sukupuolta olevat sinkkuihmiset oksettavat toisiaan.
Missä sanottiin kauan suhde kesti tai että se olisi edes päättynyt? Tekstin perusteella pikemminkin kuulostaa että ovat edelleen yhdessä, ainakaan kirjoittaja ei ole sinkku.